Jump to content

motorul 1.6i AHL 101 CP


ingerul_danutz
 Share

Postare recomandată

am acest tip de motor pe masina...singurele detalii gasite despre el sunt pe un site din ru in lb rusa.

problema mea e legata de un tachet, are un usor tacanit la relantii...

vreau sa schimb uleiul, filtru si pe la motor: arcuri tacheti, cuzineti, etc. am nevoie de sfaturile unui mecanic

mai vroiam si niste teste de compresie sa vad ce probleme mai apar pe acolo

uleiul nu-l papa, pe bord indica 160.000 km...

mai xista un tip >id-ul"liviutz" tot motor AHL are pe masina....numai k este din SB :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult..iar la partea mecanica cine se baga?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea:

daca nu consuma ulei nu desface motorul.

fa un test de compresie (e f simplu si nici nu costa mult) dupa care vei trage concluzii mai indicate referitoare la starea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai mare dreptate d@n...nici eu nu doresc desfacere motorului, dar ce ma fac cu tacanitul, cat de mult o dauna?

in bucuresti unde pot face un test de compresie!??!??!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine, nu ma poate ajuta nimeni cu un testul de compresie?!?

+ presiunea pompei de benzina?!

pls pls pls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt testul de compresie e nevoi de o cheie pt bujii si un manometru corespunzator iar pt masurarea pesiunii pompei de benzina e nevoie de un manometru cu retur (sau asa ceva; presiunea 3.5 cu vacuum, 4 fara vacuum). Teoretic ar trebui sa gasesti asa ceva la orice service (teoretic ca practic ...).

Modificat de d@n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema mea e legata de un tachet, are un usor tacanit la relantii...

vreau sa schimb uleiul, filtru si pe la motor: arcuri tacheti, cuzineti, etc. am nevoie de sfaturile unui mecanic

Ce treaba ai cu cuzinetii?! ;) Ai presiune scazuta la ulei? Daca nu...lasa-i in pace. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am un tacanit de la taceti, si daca tot se baga cineva sa-i regleze sa mai schimbe ce se mai poate....k sa nu mai umble prin el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

CAUT MECANIC CARE SA STIE CUM SA_MI REGLEZE TACHETIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pls- recomandati-mi pe cineva,

sa faca treaba buna si sa nu jupoaie omul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tachetii nu se regleaza pentru ca sunt hidraulici :))

Ei se desfac si se curata. Clar.

Daca ai compresia buna nu te apuca degeaba sa desfaci motorul. Repara numai ce e stricat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ ManiacuV6 = ms mult ; nu prea ma incanta ideea cu demontatul motorului ....dar cum fac sa scap de aceel tacanit :))(

sa schimb norma uleiului?!?

ink nu am reusit sa fac testul de compresie,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine face la fel. Cand e motorul rece bate un tachet. DUpa ce se incalzeste nu mai bate.

Am mai descris inca o data pe forum procedura . Se scot tachetii si se curata. PRoblema e ca se aduna o mizerie in tachet si acesta nu mai primeste ulei suficient.

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am acelasi motor, ma intereseaza sa stiu ce norma euro are. In carte e trecuta ca masina non euro? sa ma apuc de drumuri Rar sau e non-euro. Documentatie nu am gasit deloc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

euro 3..scrie in talon, ultima cifra de la nr de omologare park pozitia10

Modificat de ingerul_danutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru 1.6AHL am si eu vreo cateva intrebari:

- ce ulei se potriveste cel mai bine.. am folosit pana acum Castrol magnatec3/Elf sport txi, ambele 10w40- ambele norma vw,

dar cu amandoua am un consum de 500ml la 1000km parcursi.

- sa ma apuc sa umblu la motor sau doar la norma de ulei.. motorul merge ceas (pana la 140km/h zici ca e oprit), fara nici pic de vibratie, iar consumul ok. 5.6-6.3 (exterior max 120km) si 8.5-11.4 bucuresti.

- cutia de viteze ma cam supara: rapoartele dintre 1-2-3-4 duc la o scadere cu 800rpm, pe cand cel din 4-5 doar cu 400? este ok asa sau trebuie si aici umblat.

-atat motorul cat si cutia sunt cam uleioase? e normal o scurgere sau tre sa arate luna pe acolo?

motorul are 212mii reali.

cu euro inca nu m-am lamurit.. nu am gasit pe rarom.ro la passat acest motor ca euro3?

astept niste inf inainte de a o duce la service.

Modificat de ili2k2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU schimba norma de ulei si in NICI un caz nu upgrada la un full sintetic pentru ca astea au un efect detergent ce va scoate depozitele ce iti etanseaza micile neregularitati aparute in timp. Daca merge bine nu modifica nimik. Poti folosi Magnatecul3 10w-40 si chiar Mileage-ul fara probleme. Motorul si cutia ar trebui sa fie uscate dar daca consuma doar 500ml/1000 atunci nu sunt probleme deosebite. Enjoy.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmmm si eu tot AKL am ,dar pe Bora din 2000, si in carte imi indica ulei 5w40 (In carte scrie asa: Multi-grade high lubricity oils VW 500 00 or VW 502 00 - care sunt facute de castrol si sunt 5w40 (desi nu bag mana in foc, o sa verific) am sticla in portbagaj- 4,5 litri si mai scrie inca un rand: High lubricity oils : VW 501 01 - care presupun ca este uleiul ala long time service sau cum ii spune), iar cand am facut ITP am intrebat pe oamneii de acolo si mi-au zis ca e Euro 2...

iar in cartea tips and maintainance scrie "if none of the oils listed are available, oil with specification ACEA B3 or B4 may be used.

si inca ceva: aici scrie ca "oil consumption can be up to 1.0 litres per 1000km" ... cam mult pararea mea, cred ca e pt diesel

maisna mea are 82 de mii km, am luat-o la 76, si de atunci n-a ciupit ulei deloc, fostul proprietar a zis ca a schimbat uleiul la 74 mii, si il cred, fiindca la 76 era foarte curat, acum s-a inegrit usor...pan ala urma la cati km se schimba?

plus ca AKL la mine are 100 CP, 74 Kw, nu 101!

PS: Scuze, Eu am AKL nu AHL, am modificat ulterior

Modificat de Aurash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se apropie schimbul de ulei si cred ca voi utiliza Aral 15w-40 multi-elastic. se incadreaza la normele vw 500.00, 501.01 si 505.00.

Asadar este recomandata si pentru motorul plus ca este un ulei multigrad, dar fiind unul mineral. ce pararere aveti? pana acum am folosit 10w-40 Castrol/Elf cu o pierdere de 500/ml la 1000km. dar dupa acest revelion, bucuresti -predeal si tot omorul de srabatori, s-a dus cam la 800ml/1000km. Am mai observat un lucru: dupa ce trec de 4500 spre 5000 rpm cam scoate sum alb pe esapament. adik cam ciupeste bine la forja. ce parere aveti? Consumul ramane ok, media pe toate drumurile, cam 1500km este de 7.6l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat Ulei+filtru. Castrol Milleage 15w-40, norma vw505.00/api sl/cf a3/b3. cam ce se cere si la carte.

Rezultatul: Drum Bucuresti - Gaesti, pe autostrada cam 70km, minim 120km maxim 195km si am mai vazut decat praf in spate. Astept sa fac ceva kilometri sa vad consumul.

Inca nu sunt lamurit cu cutia de viteze, la 195km aveam cam 6000rpm. Am vazut undeva pe forum cineva care modifica cutia pentru a obtine un 15-20km/h in plus, dar nu mai gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ingerul_danutz

eu am pus Aral 10W-40 semi-sintetic iar dupa 1000km nu am observat nici o pierdere, ce ma ingrijoreaza sunt tachetii...care bat k **Beep** acum.

probabil am avut un ulei mai gros si nu s-a simtit...asa de rau..

ili2k2 - zi-mi si mie ce turatie ai in 3-a la 60 km

si 100 km - in a 5-a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei la 60 merg cu a-4a la 2100rpm, adaugand 800 raportul,cam 2800 in a III-a pt 60, deh condusul economic. la 100km/h am 3000 rpm.

pe mine ma ingrijoreaza pt ca la raposata Supernova, la 3200 aveam 120km/h, iar la 2500 aveam 90km/h. La vw asta la 3200 am 100+ iar 90 am la 2800rpm.

pierdere mare nu aveam nici eu decat atunci cand o alergam in afara buc. In oras merg usor, schimbat la 2200-2400, cu talpa doar cand trebuie, nu papa ulei mult. Diferenta mare de consum bucuresti vs. afara, Apoape dublu.

Modificat de ili2k2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ingerul_danutz

asa e si la mine...

tu ai computer de bord? sau cum ai calculat consumul...

in bucuresti cat ma plimb eu rohava-p.ta muncii, vizibil scade acul :D

nu stiu cat de bun e mersul asta subturat

In legatura cu norma euro, sincer si eu m-am inselat...avem EURO 2

Ultimele 2 caractere ale numarului de omologare trecut in talon indica clasa de poluare.

EURO 2: X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3

EURO 3: D3, E3, R3

EURO 4: E4, R4

Mai multe detalii la http://www.rarom.ro/rovigneta.html

Modificat de ingerul_danutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar pana se incalzeste motorul consuma mult.

cat am pus benzina minus cea ramasa cand intru la primul beep pe rosu, impartit la numarul de kilometri parcursi.

cei mai multi ii fac in bucuresti, de la 1mai(acasa)-pipera(la munca), trafic acceptabil in afara numai autostrada bucuresti -gaesti.

cel mai mic consum l-am avut Buc-Targoviste-gaesti-bucuresti pe o ceata densa.. max 70km/h si a fost un 5.6. iar in bucuresti min a fost duminica pe 1mai-titan-1mai un 8.5. Motorul trage acceptabil atata timp cat ai piciorul fin, dupa 1600rpm, fiind un motor care are cuplul maxim la doar 3800rpm. Afara cel mai frumos merge la 3600rpm -120km/h, parca nici nu e pornit. Daca vroiam performante bune pastram SRN sau luam un 1.8T. Dar la 1.6 ai un consum sesizabil mai mic si intretinerea lui e foarte mica fiind un motor aspirat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ingerul_danutz

Dar la 1.6 ai un consum sesizabil mai mic si intretinerea lui e foarte mica fiind un motor aspirat.

Ai 100% dreptate, cand am luat masina imi parea rau de motor 1.6i, vroiam clasicul 1.9 TDI...dar cand m-am apucat sa schimb distributia a costat juma de diesel:P

Cateodata o mai duc si eu pana in 4000 Rpm:D, cand ii mai manaca pe unii la semafor:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!