Jump to content

Probleme DPF


KopiluTDI
 Share

Postare recomandată

Petrom Euro 4 e ok pentru mine, si multi altii care avem DPF-ul asta. Cum mai bag altceva, cum imi sta la 1000 rot/min la relanti semn ca nu-i convine.

Eu de cand folosesc doar Petrom euro 4 nu am avut deloc probleme cu DPF-ul. Am 45 000 de km si de doua ori am vazut ledul ala in tot acest timp, deci per total ma declar multumit

Toate cele bune!

Modificat de GeorgeB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 559
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • KopiluTDI

    47

  • DORU_14

    35

  • BLiTZ

    33

  • spyddy

    30

Top Posters In This Topic

Posted Images

PETROM EURO DIESEL 4 - cu toata increderea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Acum din ce vad eu pe mobile.de incepind de prin 2005 si Opel Vectra si Ford Mondeo si Toyota Avensis (ca sa dau doar citeva exemple) vin cu DPF/particulate filter.

Ma gindeam ca in viitor sa trec la o masina mai noua tot din grupul VAG(2.0 TDI). Sincer, chestia asta cu regenerarea la fiecare 300-500 km mi se pare o prostie enorma si o complicatie aberanta. Cum zicea cineva citeva pagini mai inainte "parca trebuie sa scot ciinele la plimbare la fiecare citeva zile". Chiar daca nu se intimpla tuturor e clar ca exista un numar mare de posesori care se confrunta cu probleme legate de DPF, vizite in service, stroboscoape aprinse prin bord,... Eu de exemplu pot zice ca folosesc masina aproape exclusiv in oras unde evident se circula ffff greu...deci, un candidat serios pt nervi tocati prin tehnologii "avansate".

Mentionez ca ma intereseaza TDI second hand 2005-2007. Am citit pe aici ca la masinile noi problemele nu mai exista(daca o fi adevarat).

Cred ca ar fi interesant de aflat daca aceasta tevatura e valabila si pentru alte marci cum ar fi cele enumerate de mine. Asta in caz ca exista pe forum cunoscatori, posesori sau prieteni ai posesorilor de alte marci cu DPF,...

Modificat de Lucionix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am auzit de la un prieten cu un 525D, la el 'simte' ECU cand trebuie regenerat DPF-ul si baga o cantitate mai mare de motorina, crescand astfel temperatura gazelor din evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Masina din semnatura, 105000km, cu mine a facut ultimii 30000km, o singura data s-a aprins martorul DPF dupa o alimentare la Agip. In rest, nimic... Alimentez Euro4 sau 5 (mai rar), numai OMV sau Petrom

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

ma cam sperie ce am cititi aici!sa inteleg ca ce e fabricatie 2008,vorbesc de skoda rs,nu au probleme cu DPF?

chestia e ca vreau zilele astea sa achizitionez un rs diesel din 2008 ,masina e din bucuresti!si in istoric nu apare sa fi avut problemele astea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am RS fabricat iulie 2007 dar cred ca fostul proprietar a rezolvat treaba asta ca nu am vazut becul ala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Uite ca dupa 2 ani aproape revin cu probleme de dpf. Acum aprox 2 ani..dupa faza cu martorul de bord aprins, am trecut la "next level" engine workshop, din RS masinutza a devenit carutza. Merg la baietii de la Avia mai mult impins decat tras si ma plang de problema. Raspunsul lor: - mers defectuos domnule!, dati-mi mie masina acasa 2 saptamani si va demonstrez ca nu se aprinde niciodata la mine, zise nenea mecanicu'. Imi zice tot el ca: "ok masina a venit cu noul soft din fabrica dar o duc in spate sa ii regenerez filtrul". Nus' ce i-au facut dar timp de 2 ani nu s-a mai aprins. Asta pana acum 1 luna...cand pe un drum destul de ok...si ma refer la viteza de deplasare... s-a aprins pret de 1 min dupa care s-a stins. Acum nu stiu daca are legatura cu filtrul, dar din acel moment, masinuta a inceput sa dea in nas la accelerari progresive in jurul turatiei de 2000. (daca acceleram brusc "hopul" de la 2000 nu se simtea). Acum vine partea interesanta, aseara veneam de la Valcea, drumul foarte ok, timp 2 ore, apoi autostrada unde rulam cu 140 km/h pe pilot, intru in Bucuresti unde chiar se circula ok, parchez masina iar azi dimineata cand o pornesc.... martorul de check engine ramane aprins...zic ok..si plec spre munca (probabil tre sa completez ulei)..la 1 km se aprinde DPF-ul. Merg sa ii regenerez filtrul....20 de min in treapta 3...60 km/h NIMIC. Vine un tip cu VAG-ul si gaseste eroarea la potentiometrul de la EGR. Oare aprinderea DPF-ului are legatura cu EGR-ul? poate cineva sa-mi raspunda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat!!! Da! are legatura cu EGR-ul, o mufa de la EGR aproape scoasa....nu lasa filtrul sa se regenereze...chiar si dupa o suta de km pe autostrada...la o viteza corespunzatoare....filtrul se imbacsea in loc sa se regenereze!

Numa' bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Imi vine si mie prin iulie o O2 RS TDI CR 170CP si vreau sa stiu daca motorul asta o sa mai aiba probleme cu DPF-ul. Sper ca au rezolvat-o ca vad ca problema e veche. Altfel masina e ok? Cum va descurcati cu suspensia sport pe drumurile noastre?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Imi vine si mie prin iulie o O2 RS TDI CR 170CP si vreau sa stiu daca motorul asta o sa mai aiba probleme cu DPF-ul. Sper ca au rezolvat-o ca vad ca problema e veche. Altfel masina e ok? Cum va descurcati cu suspensia sport pe drumurile noastre?

Suspensia e suportabila,un pic inconfortabila la denivelari si la gropi rezonabile.In schimb e o problema cu anduranta, cel putin la mine, la 59.000 km la revizie mi-au zis ca trebuie sa schimb nu stiu ce brate,pentru ca au joc.Mentionez ca am protejat-o cat am putut.

Modificat de Boggy72
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o nelamurire legata de DPF. Vad ca multa lume s-a plans/se plange de el. Pe alte forumuri se discuta la modul destul de banal despre inactivarea/scoaterea lui. Probabil ca nu va mai respecta norma euro 5, dar macar mergi cum se cuvine.

Se poate asa ceva si la tdi-ul vw?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_balan

Da se poate. Nu cred insa ca tu ar trebui sa-ti faci griji. N-am auzit inca despre nici un TDI CR sa aiba probleme pe O2 RS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce crezi ca ar fi alta situatia la motorul CR? Doar ca-i CR? DPF-ul mi se pare ca nu are legatura cu PD sau CR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_balan

In primul rand nici PD-urile n-au mai avut in ultima vreme probleme cu DPF-urile.

Mie spre exemplu din ianuarie 2008 mi s-a aprins de 2 ori. O data cand a condus-o fratimio foarte subturat vreo 50 km prin bucuresti si o data cand a fost o saptamana la reprezentanta sa-mi schimbe turbina si au facut teste cu ea. Ambele dati am scos-o pe autostrada si in maxim 10 km s-a stins martorul din bord.

Mari probleme au avut cei care si-au luat masina la aparitie si cei care si-au resoftat-o.

Eu folosesc motorina Petrom Euro 5. Daca mi se aprinde becul si nu am petrom aproape bag MOL, OMV sau Rompetrol.

Cu Petrom am cele mai putine regenerari (cand se regenereaza DPF-ul automat si creste turatia la 1000 RPM) si consumul cel mai mic dintre toate tipurile de motorina de pe piata. La mersul masinii nu observ nici o diferenta in functie de tipul combustibilului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

la vw, din ce an s-a introdus dpf ? touran din 2005, 2.0 tdi are dfp? nu am gasit scris nicaieri in actele nemtesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are legatura si faptul ca motorul este CR sau PD.

CR este mult mai flexibil la capitolul durata/temporizare injectie. Poate sa injecteze mai multa motorina in cilindru, chiar dupa ardere. Rezulta cresterea temperaturii gazelor de evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

La Euro5 or sa se complice si mai tare lucrurile in privinta filtrului de particule.

Renault de ex a implementat sistemul cu injector separat direct in evacuare.

Lupta sa fi oare pt mediu sau politica de protectionism a producatorului ...

Despre filtru de particule si alte solutii de inlocuire:

http://www.pilotauto.ro/magazin/home-mainmenu-1/articole-tehnice/171-filtrul-de-particule-avantaje-probleme-si-solutii-de-inlocuire

Modificat de Prescott
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut.

Am vw passat b6 din 2009 motor 2l cmr , 81kw blue motion.

Postez pt ca aseara am avut surpriza neplacuta sa constat ca dupa o plimbare prin oras de 20 min, in treapta 1-2-3, mai mult prin aglomeratie, si cateva sprinturi pe portiuni mai libere, cand am ajuns acasa, mirosea tare a incins ( ca de ambreiaj) si ventilatorul de temperatura nu se mai oprea nici dupa ce am oprit motorul. Am masina de 2 luni, am mers cam 1500 km, dar n-a mai facut niciodata asa. Nici forjata, nici la ridicarea bordurilor sau mers cu spatele in panta. Patinare la ambreiaj nu observ si tot prin forum am vazut ca ar putea avea legatura cu DPF? Cumva din cauza ca intra in ciclu de regenereare si nu reuseste?

Dupa diagnoza reprezentantei din Iasi pe care am facut-o , masina "nu are defectiuni electrice sau mecanice". Am schimbat la reprez. distributia acum cateva zile, am mers fara probleme pana aseara. Ce ar putea fi?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai este o mare diferenta intre mirosul de ambreiaj si cel de incins de la DPF.

 

Daca zici ca mergea si ventilatorul de racire , chiar si dupa ce ai luat contactul, nu are treaba cu ambreajul. Era incalzit motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum spunea un mare clasic " apai sezi bland... :lol: " . E dpf-ul.Mie prima data, fiind masina noua, am crezut ca ia masina foc, ca iesea si fum, asa un pic de sub capota de la "o piesa"...inca i-am sunat de pe drum pe dealer.

Pana ne-am obosnuit unul cu altul...

Prima data cand am patit ca tine miros de incins si ventilatoarele mergand nu stiam ce s-a intamplat.Oprisem la destinatie dupa 25 km mers normal,si  ridicand capota  am observat un pic de fum.

Treaba cu regenerarea si cu mersul ventilatoarelor mi-a facut-o chiar si cand masina nu era incalzita, afara erau vreo 5 grade iar eu mersesem foarte putin.

Citeste manualul daca ai, sa vezi care e treaba cu DPF-ul respectiv cu regenerarea...Zici ca ai mers 1500km, ea a mai facut asa , dar erai in timpul mersului si nu ti-ai dat seama.Regenerarea daca nu gresesc se face la circa 400km parcursi, in mod automat.Cam asa mi-au spus si de la Ivas Galati.

Ideea e ca tu mergand cu masina, sa zicem ca ai prins acei 400km ai regenerarii in momentul in care te-ai oprit...sper ca ai inteles ce am vrut sa zic...si de aici vazut cum se manifesta.

 

Eu am 18000 km facuti cu masina si nu mi s-a aprins niciodata martorul  DPF in bord.Nu ma intreba cum merg, merg normal adica schimb la auzul motorului.In oras max a 3-a , a-4a doar pe centura sau faleza...In exterior 4-5 rar 6.Ma refer la trepte. Motorina Petrom, rar OMV.

Modificat de dpc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum spunea un mare clasic " apai sezi bland... :lol: " . E dpf-ul.Mie prima data, fiind masina noua, am crezut ca ia masina foc, ca iesea si fum, asa un pic de sub capota de la "o piesa"...inca i-am sunat de pe drum pe dealer.

Pana ne-am obosnuit unul cu altul...

Prima data cand am patit ca tine miros de incins si ventilatoarele mergand nu stiam ce s-a intamplat.Oprisem la destinatie dupa 25 km mers normal,si  ridicand capota  am observat un pic de fum.

Treaba cu regenerarea si cu mersul ventilatoarelor mi-a facut-o chiar si cand masina nu era incalzita, afara erau vreo 5 grade iar eu mersesem foarte putin.

Citeste manualul daca ai, sa vezi care e treaba cu DPF-ul respectiv cu regenerarea...Zici ca ai mers 1500km, ea a mai facut asa , dar erai in timpul mersului si nu ti-ai dat seama.Regenerarea daca nu gresesc se face la circa 400km parcursi, in mod automat.Cam asa mi-au spus si de la Ivas Galati.

Ideea e ca tu mergand cu masina, sa zicem ca ai prins acei 400km ai regenerarii in momentul in care te-ai oprit...sper ca ai inteles ce am vrut sa zic...si de aici vazut cum se manifesta.

 

Eu am 18000 km facuti cu masina si nu mi s-a aprins niciodata martorul  DPF in bord.Nu ma intreba cum merg, merg normal adica schimb la auzul motorului.In oras max a 3-a , a-4a doar pe centura sau faleza...In exterior 4-5 rar 6.Ma refer la trepte. Motorina Petrom, rar OMV.

Apai...acuma stau bland, ca m-am lamurit, da' m-am cam speriat aseara ca nu stiam ce are. Era ciudat sa fie atat de fierbinte dupa numai 20 min de mers normal prin oras.

Manualul meu e in germana si nu gasesc unul in romana care sa se si potriveasca cu tipul meu de motor, dar ma documentez pe forumuri. Am sunat si eu de dimineata la reprezentanta si am aflat "minunea".

 

Astazi am iesit un pic din oras si si-a terminat regenerarea si  a revenit la normal.

 

Multumesc pentru raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura la care poate ajunge DPF e aprox 600 grade.Sa vezi ce m-am speriat eu , ca masina fiind noua mirosea si inauntru a incins.Deja pregatisem stingatorul :icon_bounce: :lol: :D , plus ca atunci cand m-am oprit si m-am uitat sub capota si iesea si putin fum,piesa fiind noua, stii cam, cum miroase ceva nou incins....

Oricum, ce ti-am spus scrie si in carte la Skoda.Descarca un manual de VW sau Skoda mai nou, ca principiul de functionare precum si unele simptome sunt la fel.

Modificat de dpc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura la care poate ajunge DPF e aprox 600 grade.Sa vezi ce m-am speriat eu , ca masina fiind noua mirosea si inauntru a incins.Deja pregatisem stingatorul :icon_bounce: :lol: :D , plus ca atunci cand m-am oprit si m-am uitat sub capota si iesea si putin fum,piesa fiind noua, stii cam, cum miroase ceva nou incins....

Oricum, ce ti-am spus scrie si in carte la Skoda.Descarca un manual de VW sau Skoda mai nou, ca principiul de functionare precum si unele simptome sunt la fel.

Da , intre timp m-am documentat si am inteles fenomenul, dar totusi e normal sa se incinga asa tare ? Ca vorba ta, te temi sa nu ia foc. Asta e, am aflat, de-acuma stiu, si...dam inainte. Acuma, la masinile astea o gramada de senzori, functii, butoane, filtre... Posibilitati multiple de defectare si cheltuiei :). Ne bucuram de ele asa cum sunt ca doar n-o sa mergem cu EURO 3 si 4 pana in 2020.

 

La toata lumea cat mai multi km fara probleme si necazuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal sa se incinga asa tare...   funinginea care se aduna in DPF trebuie sa fie pulverizata si asta se poate intampla doar daca arde la 550-600 grade. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!