Jump to content

Revizie 150.000 km


bj
 Share

Postare recomandată

Deci ii cam vine timpul... :) mai ales ca vine si iarna am sa ma apuc sa o fac, cred ca sambata viitoare.

Din pacate eu am manualul in germana, si din cate stiu la revizia asta ar trebui sa schimb doar uleiul si filtrele (motorina + ulei). Pe langa asta cred ca am sa mai fac cateva manevre cum ar fi:

- schimbare cot de pe circuitul de frana pentru roata din spate dreapta

- schimbare senzor de temperatura G62

- schimbare bucse de bascula + inca niste bucse (mi-au recomandat cei de la Alto si am recomandarea scrisa)

- verificare directie, amortizoare, planetare etc

- schimbare antigel (pus concentratie de iarna)

Lista completa de piese la momentul de fata este:

- ulei (3l parca, trebuie sa ma uit exact si dupa norma)

- filtru motorina

- filtru ulei

- cot circuit franare

- senzor de temperatura

- bucse

:lol:

As vrea sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarele:

1. recomandari de piese (ulei, filtre, preturi, furnizori)

2. recomandari de service-uri in principal in Bucuresti, dar as putea face revizia si in Ploiesti (doar daca exista undeva calitate mai buna ca in Bucuresti).

In contrapartida am sa revin cu feedback despre operatiune pentru a fi de folos pe viitor pentru membrii forumului :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei la ALH intra 4.5l deci iti vor trebui 5L.Vezi mai intai ce norma trebuie sa respecte si dupa venim cu idei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, am gresit eu cu uleiul, e vorba de 5 litri si se pare ca norma este 506.00. Marca va fi, cred, Aral sau Castrol. Antigelul va fi G12 in proportie de 50/50.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ulei 506.00 eu am folosit Castrol LL2 care are 506.00/506.01 si Shell Helix Ultra amandoua sunt 0w-30. Pentru antigel eu am folosit pentru completare Mobil 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei:

Seat recomanda Aral. Eu am pus Aral HIGH TRONIC - se gaseste la Carrefour (Made in Germany) la 1,2 mil 4 litri + inca un bidon de 1 l care costa in jur de 30 lei.

Filtrul de ulei Bosch m-a costat 20 lei.

Total plus manopera: 180 lei.

Lichid de racire G12:

Am cumparat 1 l cu 16 lei.(trebuia sa completez!)

Pe bidon scrie ca trebuie sa-l pui integral.(nediluat)!

Si cam atat!

BJ sa-mi zici si mie unde ai fost cu masina sa vezi in ce stare este!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seat parca recomanda Repsol nu Aral. Acum nu conteaza ce recomanda, pentru ca motoarele sunt exact la fel pe VW,Skoda si Audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ulei 506.00 eu am folosit Castrol LL2 care are 506.00/506.01 si Shell Helix Ultra amandoua sunt 0w-30. Pentru antigel eu am folosit pentru completare Mobil 1.

Din scrisoarea primita de acasa de la "mama" seaturilor mi s-a comunicat ca in Romania , datorita conditiilor "dure" sistemul LongLife NU se mai aplica si toate Seaturile vor trece pe interval fix la 15.000km sau un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din scrisorile primite in America , care nu au nici macar masini capabile de LL, li s-a indicat ca uleiul LL este compatibil pentru motoarele lor. Daca Skoda, Seat si Vw isi trimit masinile in Romania cu codarea QG1 lasa-ma sa cred ca stiu mai bine ei ce fac decat marketingul de la noi. Daca bj sau tu nu vrei asta e treaba ta, eu am dat doar un sfat care oricum era luat dupa cartea service. Daca nu te deranjeaza...pune si tu pe site un scan dupa scrisoarea aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Referitor la renuntarea la revizia in sistemul Long-Life: nu stiu exact cum e la masinile din grupul VAG, dar am fost cu un coleg sa-si ridice masina noua, Opel Astra Classic. Prima chestie la predarea masinii a fost sa semneze ca e de acord cu renuntarea la revizia la 30.000 km in favoarea reviziei la 15.000 km. Presupun ca si la "noi" e cam la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ridicarea masinii nu semnezi nimic in afara de cartea service pe care deja e stampilata revizia la 15k. Deci nu ai ce sa mai faci. Cu toate astea masina vine din fabrica pentru Romania cu LL si cu serviceul setat pe flexibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ridicarea masinii nu semnezi nimic in afara de cartea service pe care deja e stampilata revizia la 15k. Deci nu ai ce sa mai faci. Cu toate astea masina vine din fabrica pentru Romania cu LL si cu serviceul setat pe flexibil.

Eu comunic ce am primit SCRIS de la Seat SA Espagna asa ca actionati in consecinta. Puteti pune uleiuri LL dar schimbul se va face TOT la 15000km pt ca asa sunt RECOMANDARILE PRODUCATORULUI pentru tara noastra. Daca nu sunteti convinsi scrieti si voi la fabrica...

Apropos... si eu dupa ce am adus masina din Germania am pus ulei LL tip Ravenol WIV dar ulterior m-am lamurit ca am pus niste bani in plus fara sens.

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot scrii cu litere mari...da si tu un scan dupa scrisoarea aia, sa nu ne mai chinuim toti sa trimitem la "mama" masinilor noastre, si vedem si noi ce ti-au scris acolo. Si eu acum pun LL pentru 15k (am inca garantie) dar...in viitor o sa maresc putintel intervalul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cerut din nou specificatiile si am primit asta:

"Petre Teodorescu" <Petre.Teodorescu@porsche.ro> Add to Address BookAdd to Address Book Add Mobile Alert

To: reed......

Domnule Pxxxxxxxxxxx

In Romania se poate utiliza ulei LL dar se recomanda schimbul de ulei la 15.000 km

avandu-se in vedere conditiile de mediu si calitatea combustibilului.

QG1 = interval flexibil

QG0 = recomandat ptr. Romania

QG2 = exista senzor de temperatura si nivel ulei

Toate cele bune,

Petre Teodorescu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oftopic: Pai ala din mama lui de la Seat de unde e? Oricum hai sa terminam cu offtopicul si sa-l ajutam pe om cu ce a intrebat. Daca citeai mai sus am scris ca daca are QG0 QG2 sa puna 505.00 si QG1 506.00.Dar repet...este doar o parere a mea si a VW dupa cartea mea service si nu a unui reprezentant de la vanzari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda offtopic: Teodorescu e consultant service nu vinzari iar on topic: poate folosi orice din gama vw 50500, 50600(1), sau 50700 cu specificatia (tin eu la ea) ca daca pui LL cam dai usor cu bani pe geam. Mai bine pui niste Metabond d'ala si e mai ok - parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@reed: as vrea si eu sa se detalieze "conditiile de mediu" si "calitatea combustibilului". Prima ca sa stiu ce masuri de siguranta suplimentare sa imi iau, iar a doua pentru a sti pe cine dau in judecata (adica eu imi pun doar Euro4 - pt ca asta e minimul care se gaseste acum la noi - iar ei imi spun ca e o problema?).

Revenind la topic:

1. Am fost la Volksman si mi-am luat antigel (4l ~ 50 RON) si sensor de temperatura (~100 RON). Bineinteles ca m-am agatat si la niste Aerotwin-uri :P

2. Filtrele cred ca voi trece sa le iau saptamana asta. Preturi pentru intregul set de filtre la volksman este ~170 RON pentru Mann.

3. Uleiul va fi Aral Hitronic.

revin cu amanunte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus la ultimul schimb si un Duralube si chiar imi merge ami bine motorasul care i identic cu al tau :stupid:

Cat despre piese incearca la Motormania in Ploiesti aici gasesti mai ieftin cam orice piesa originala .

ex : Senzor G62 = 60 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa iti verifici bujiile.... si poate sa schimbi uleiul din cutie...nu ar face rau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si fiindca s-a pomenit de uleiul de la cutia de viteze si ca sa nu mai deschid un alt topic.... se schimba sau nu si daca se schimba atunci cind? - manualul nu pomeneste de nici o schimbare ci doar de verificare si completare - la fel si pt hidraulicul de la servodirectie si pt freon si daca mai citesc o data nu pomeneste nici de schimbarea lichidului de racire !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut revizia...

Haideti sa facem un total :)

- Filtre MAN: ulei, motorina, aer, habitaclu: 170 RON. Filtru de habitaclu e fara carbon activ care ar mai fi adaugat 30 RON la costuri.

- Ulei Aral Hightronic 5W40 (parca): 100 RON. Nu ma intrebati cum, asta a fost spilul mecanicului care mi-a facut revizia. Daca vreti va dau numarul lui de telefon.

- Manopera 100 RON dar a inclus mai multe decat manopera dupa cum se va vedea in continuare:

- Senzor de temperatura: 100 RON

- Antigel G12, 3l: 50 RON

- Bucse bara stabilizatoare: 50 RON

Manopera a fost pentru revizie dar si pentru schimbare senzor temperatura, antigel si schimb de bucse.

Distractia totala a costat 570 RON. (am uitat sa adaug apa distilata 10 RON :P )

Mai imi ramane sa schimb bucsele de bascula, dar asta se va intampla joi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat costa o bucse ..si cat iti ia manopera pt schimbat.....ca si eu trebuie sa le schimb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucse bara stabilizatoare: 50 RON amandoua

Bucse bascula: 46 RON amandoua cele mari (cica mai sunt doua mici care sunt cam 15 RON).

Manopera la cele de bara stabilizatoare nu ar trebui sa fie mare. La un service de cartier ar trebui sa iti ia maxim 30 de RON. La bascula nu stiu ca abia joi le voi schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!