Jump to content

Vuiet la motor dupa 2400 rpm


nicky
 Share

Postare recomandată

Salutare la toata lumea! Azi de dimineata cand am venit la servici am observat ca, de la vreo 2400 rpm in sus, motorul scoate un soi de vuiet care este mai pregnant in sarcina.Am mai avut si alta data un furtun fisurat , dar atunci zgomotul facut (un fasait) era total diferit de cel de acum.Mentionez ca acest zgomot a aparut dintr-o data.Oare ce ar putea fi? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar acum am mai facut o tura cu masina si... surpriza : masina nu a mai facut acel zgomot, mergand normal.Sincer sa fiu ma cam speriasem gandindu-ma ca ar putea fi turbina.Oare de ce-o fi facut asa?Chiar nu are nimeni nici o parere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie de la supapa EGR. Eu am planificat sa curat atat supapa cat si galeria de admisie duminica.

Mi se pare ca si al meu are un usor vajait la accelerare si banuiesc ca de-acolo e. Dar sper ca si la tine vajaitul nu a fost insotit de scaderi in performanta sau alt simptom, ca nici la mine nu-i vorba de asa ceva.

Acum sa iei cu mare rezerva ce-am spus eu, poate sa nu fie de-acolo. Dar daca a facut zgomot, ai oprit masina, s-a racit si ai pornit din nou si nu a mai facut, poate s-a repozitionat supapa si nu a mai fost problema.

O sa-ti spun daca mai face a mea dupa curatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai facut cateva ture si m-am edificat: zgomotul apare cand motorul este rece si se estompeaza odata cu incalzirea motorului dupa care dispare total si masina merge bine.Chiar nu mai are nimeni vreo parere?Oricum o sa ma duc in service dar e mult mai bine sa mai stiu si alte pareri inainte de a ma duce.Multam frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost la service, s-au uitat baietii si au dat verdictul: fulia de la alternator are joc ,de aici acel vuiet.S-a adus piesa (4 mil. lei) ,s-a inlocuit.Am venit acasa iar dupa doua ore (timp in care motorul s-a mai racit) dau o cheie de control si ce credeti: bineinteles ca de la 2400 rpm pana pe la vreo 2800rpm vuietul ala stresant era la fel de viu si de nevatamat. Nasol ,nu? L-am sunat pe patron si ma duc maine sa vad ce o mai trebui schimbat Banuiam inca de cand am postat ca povestea asta va avea multe episoade asa ca am sa va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!Am si eu cam aceleasi probleme ca si tine.Cand accelerez dar chiar si la o turatie mai joasa de

2000 ture se aude un vajait ca de aer sub presiune, daca trec de 2500 sunetul motorului acopera sunetul ala dar zic eu ca tot se aude.M-am uitat la motor am controlat furtumele de la turbo dar nimic.Precizez ca acel vuiet are loc doar atunci cand este in sarcina masina.Chiar azi am curatat cu mana mea EGR-ul ( m-am ingrozit cate depuneri erau acolo) si tot se aude.Am fost si in service si mi-au zis la fel ca este un rulment la rola aia de sus de la distributie.Se aude ceva si acolo dar nu este de acolo zgomotul ala.

Vuietul ala se aude undeva pe partea dreapta a masini deci pe partea turbinei.Dar nu pot sa-mi dau seama chiar de unde este exact.

Poate cineva s-a mai intalnit cu asa ceva si mi-ar da niste sfaturi.Va multumesc la toti cei care m-au ajutat pana acum si m-au scutit de niste bani dati pe la mecanici.

Modificat de ygor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost ieri din nou la service si au inceput desfacutul.Pana la urma s-a descoperit un joc foarte mare la rulmentii axului care sustine ventilatorul.Problema cea mai mare este ca , dupa cum spun ei, acel ax mititel (cu rulmentii lui cu tot ) nu poate fi adus decat impreuna cu ditamai suportul de aluminiu care este foarte scump.Nu mai vorbesc de faptul ca trebuie data toata fata jos pentru demontare.M-am decis sa mai astept si sa-i mai consult si pe altii pentru ca baietii au recunoscut ca nu s-au mai intalnit pana acum cu un asemenea caz.In lista de piese nu au gasit codul rulmentilor sau al axului respectiv ci numai codul intregului subansamblu.Astept pareri si din partea voastra poate ca s-a mai lovit cineva de asta. P.S. :YGOR , si eu am avut problema ta si am avut un furtun de la turbo spart ( se afla chiar sub turbo si cel mai bine poti verifica dand scutul jos).Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut bine ca am mai asteptat pentru ca am gasit rulmentii.Deoarece cred ca dureza ceva timp ca sa-i schimb , cred ca o sa mai aman putin pana cand o sa am ceva timp liber.Pana acum, pe unde am mai intrebat, chiar ca nu s-a mai intalnit nimeni cu problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am schimbat rulmentii de la vascocuplaj.Alta viata... Ceea ce vreau sa spun ca, dupa ce am umblat pe la trei service-uri (dintre care doua reprezentante vw) unde toti imi spuneau ca trebuie sa dau toata fata jos ca sa schimbe acei rulmenti, am ajuns in cele din urma la un mai vechi prieten care a rezolvat problema in mai putin de o ora.Diferenta intre el si ceilalti este ca el a lucrat ceva timp in Germania la VW.Mare , foarte mare diferenta (si de scule si de gandire).In orice caz acum nu se mai aude decat motorul si sunt multumit. Va salut pe toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Nicky, ne poti da te rog coordonatele celui care te-a ajutat cu schimarea rulmentilor ? Ca e posibil sa fie nevoie si parca nu as vrea sa dau toata fata jos ca sa ajung la vascocuplaj.

Multumesc

Modificat de emi78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur,doar ca mie mi se pare cam departe de Bucuresti....Locuieste in comuna Corbi la vreo 25 km. de Curtea de Arges.Are atelierul acasa.Daca ajungi la alt mecanic si zice sa dai fata jos (nu rezolva mai nimic cu asta) hai sa ne mai auzim si iti spun eu cum se face ca doar am fost de fata cand a schimbat rulmentul la masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, multumesc.

Daca va fi nevoie ne mai auzim !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Am si eu probleme cu rulmentul de la vascocuplaj (am cumparat deja unul nou).

Cand am schimbat cureaua accesorii, am vazut ca am joc mare la axul ventilatorului, si se aude si un huruit.

 

Daca a schimbat cineva personal acest rulment,  il rog sa-mi spuna si mie cu ce fel de presa l-a extras si daca sunt dificultati.

 

Este obligatoriu sa demontez suportul de aluminiu sau se poate scoate rulmentul cu suportul nedemontat ?

 

Am citit cum se demonteaza alternatorul si vascocuplajul ca sa am acces acolo, dar problema mea este daca trebuie sa demontez tot suportul care este fixat pe motor in 5 suruburi si care contine rulmentul in cauza.

Cu stima !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, trebuie demontat.

Rulmentul il extragi cu presa hidraulica, iar pentru asta trebuie sa bagi suportul in presa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat, urmeaza deci sa caut un atelier care sa aiba o astfel de presa si sa merg la ei cu suportul demontat. Stima !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am schimbat pana la urma rulmentul vascocuplaj la un service de cartier (pentru ca nu aveam nici presa si nici toate sculele necesare).

Am fost atent la mecanic, si descriu mai jos toata procedura:

 

 

  • Pentru a schimba rulmentul de vascocuplaj, trebuie demontat obligatoriu suportul de aluminiu in care se afla introdus acest rulment. Acest suport de aluminiu este fixat de motor, si la randul sau fixeaza pe el ventilatorul cu vascocuplaj, alternatorul, intinzatorul hidraulic al curelei de accesorii si pompa de servodirectie. Este necesara o presa hidraulica pentru scos rulmentul uzat si introdus rulmentul nou. Durata de lucru: 2-3 ore. Cost: 120 lei rulmentul (marca Febi cod 19740) si 200 lei manopera in service de cartier.

  • Nu trebuie obligatoriu demontat botul masinii, este loc suficient loc de manevra.

  • Cu aceasta ocazie, daca este cazul, se mai pot inlocui: intinzatorul hidraulic (rola+amortizor), fraiul alternatorului, antigelul, cureaua accesorii, termostatul).

Ordinea operatiilor:

  • Se demonteaza scutul motor si capacul de plastic de deasupra motorului.

  • Se slabeste intinzatorul curelei de accesorii cu o cheie fixa de 19 (se apasa spre stanga, destul de tare – folositi eventual un prelungitor la cheie) si se scoate cureaua de pe fulia alternatorului si de pe fulia ventilatorului vascocuplajului.

  • Se demonteaza vascocuplajul folosind o cheie imbus de 8 care se introduce prin spatele axului ventilatorului (pe un orificiu). Se tine contra de fulia ventilatorului, folosind un cleste cu varful subtire care se introduce in una din gaurile fuliei. Am aflat ca se pot folosi pentru blocarea fuliei si 2 chei imbus mai lungi+o surubelnita ca parghie. Se desface in sens normal un surub lung care cupleaza vasco de rulmentul cu probleme.

  • Dupa ce s-a scos surubul respectiv, se trage de vascocuplaj si acesta iese din corpul de aluminiu de pe blocul motor. Vascocuplajul este fixat de elicea de plastic a ventilatorului cu 4 suruburi cap imbus, se lasa acolo in zona de lucru, nu se scoate daca nu este defect.

  • Se demonteaza alternatorul, care este prins de blocul de aluminiu in 2 suruburi hexagon 13. In prealabil se demonteaza bornele bateriei. Se demonteaza borna de + a alternatorului, care este fixata cu o piulita de 13 (care are un capacel de protectie). Se scoate mufa electrica a alternatorului. Daca alternatorul este intepenit pe suport, se misca putin cu o surubelnita lata si se deblocheaza.

  • Se demonteaza fulia pompei de servodirectie (3 suruburi imbus 6) si apoi se demonteaza si pompa de servo de pe suport (3 suruburi hexagon 13+1 surub imbus 6), si se da deoparte (fara a se demonta furtunele de ulei). Se elibereaza astfel de pe suport si o piesa metalica in forma de semiluna care este prinsa cu un surub de amortizorul hidraulic.

 

Deoarece suportul de aluminiu al rulmentului are un surub de fixare in pozitie ascunsa, trebuie demontata o conducta a circuitului de racire (cea care contine termostatul), ca sa fie loc de manevra. Se vor pierde cam 2 litri de antigel la demontarea conductei deoarece motorul trebuie sa fie rece ca sa se poata lucra si termostatul era inchis (se poate schimba si antigelul cu ocazia asta). Cam 3 litri de antigel au fost salvati prin golirea radiatorului. Astfel se demonteaza conducta (pipa de plastic) a circuitului de racire motor, care fixeaza termostatul pe chiulasa (2 suruburi hexagon 10 / imbus) si se muta intr-o parte (cat permit furtunele).

 

Acum, suportul de aluminiu ce contine rulmentul defect poate fi demontat de pe blocul motor. Este fixat in 6 suruburi hexagon 16, 4 din ele se scot pe deasupra, 2 se scot pe sub masina.

  • De pe suportul de aluminiu se demonteaza intinzatorul hidraulic care este fixat intr-un surub lung, cu cap imbus (ca sa fie loc de manevra la presa). Cu aceasta ocazie se verifica in ce stare este acest intinzator (daca fulia are joc sau huruie la invartire, daca amortizorul are joc in cele 2 lagare). Daca este cazul, se schimba tot ansamblul (costa 500-600 lei marca INA). Surubul lung se strange la remontare cu cheie dinamometrica (25 Nm).

  • Se baga in presa suportul (blocul de aluminiu), si se schimba rulmentul defect.

  • Se remonteaza totul la loc.

 

Pozele le-am facut dupa ce am plecat cu masina din service. Prima poza este de pe myturbodiesel.com.

 

 

 

 

 


pozele:

post-78662-0-32810800-1394828673_thumb.j

post-78662-0-08911800-1394828681_thumb.g

post-78662-0-45304800-1394828689_thumb.j

post-78662-0-93419600-1394828696_thumb.j

post-78662-0-78624700-1394828703_thumb.j

post-78662-0-21627500-1394828711_thumb.j

post-78662-0-87199500-1394828718_thumb.j

post-78662-0-94945600-1394828725_thumb.j

post-78662-0-74501800-1394828733_thumb.j

post-78662-0-18955900-1394828814_thumb.j

post-78662-0-48493700-1394828822_thumb.j

Modificat de comosicus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!