Jump to content

Ulei cutie


Valentin
 Share

Postare recomandată

Dorind sa schimb uleiul cutiei de viteze m-am interesat de recomandarile VW si astfel am aflat ca ei recomanda G50 SAE 75W90. Trecand ceva timp de la documentare pana la achizitia propriu-zisa a uleiului, la care s-a adaugat si memoria mea de (foarte) scurta durata "extrem de eficienta" am facut o confuzie in cumpararea uleiului: Am luat Valvoline DuraBlend API GL-5. (am incurcat G50 cu GL-5 :-(). Cautand pe net dupa diferentele dintre cele doua certificari am aflat ca G50 este specific VW (este un ulei produs de ei?) dar destul de greu de gasit in comparatie cu cele pt. motor. Partea proasta este ca din ceea ce se spunea pe acolo GL-5 este total incompatibil cu cutiile VW. Cica ar ataca sincroanele (sper ca asa se numesc in romana :), GL-4 fiind mai potrivit. Voi ce credeti despre asta? Uleiul ales de mine ar avea vreo influenta negativa asupra cutiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca la cv manuale nu e necesar sa schimbi uleiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca la cv manuale nu e necesar sa schimbi uleiul

Pai atunci de ce scrie pe bidon "termen de valabilitate 5 ani de la data fabricatiei"? Daca intr-un bidon sigilat isi pierde din proprietati dupa 5 ani, intr-o cutie ar trebui sa se intample mai repede, nu?

Pe de alta parte nici eu nu te pot contrazice pt. ca nu am vazut nicaieri dupa cat timp trebuie schimbat uleiul... :)

Revenind: Pot folosi uleiul de mai sus? :12:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca la cv manuale nu e necesar sa schimbi uleiul

Da-mi voie sa te contrazic!

Uleiul din cutia de viteze manuala se schimba odata la 2-3 ani sau cca 50000km. O sa ma uit in manuale si-ti spun exact.

M-as mira sa atace sincroane sau asa ceva dar ... e bine sa-l schimbi ca sa se faca ungerea bine. Intre timp mai intra impuritati si in CV plus de la uzura pieselor si se face maroniu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur trebuie schimbat. Dar intervalul cred ca este mai mare. Ceva de genul a 5 ani.

Cat despre GL-5 se pare ca are niste aditivi care ataca sincroanele. Asta e partea grava. De asemenea, gl-5 are un grad de ungere mai bun (adica un coeficient de frecare mai mic) ceea ce nu e prea bine pt sincroane in sensul ca nu-si vor mai face treaba cum trebuie. (Sincroanele se bazeaza pe frictiune). Daca ai intalnit ceva concret care spune ca e bun GL-5 pt. VW spune-mi si mie ca eu ma indoiesc profund. GL-4 ar fi mai bun, pt ca nu are acei aditivi. Dar, ca sa fie mai complicat, se pare ca au adaugat o alta certificare la GL-5 care cica nu ar mai ataca sincroanele. Nu stiu ce sa mai cred... Am scris un mail la Valvoline, dar nici un raspuns pana acum :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca la cv manuale nu e necesar sa schimbi uleiul

Nu mai contrazic pe nimeni!

Iara am gresit si indrept treaba

Uleiul din cutia de viteze manuala se schimba odata la 10 ani sau niciodata (asa zisuu "for life fill"). Trebuie doar completat.

M-as mira sa atace sincroane sau asa ceva dar ... e bine sa-l schimbi ca sa se faca ungerea bine. Intre timp mai intra impuritati si in CV plus de la uzura pieselor si se face maroniu.

Nu ataca sincroanele dar intradevar reduce mult frecarea si pe asta se bazeaza ele.

GL5 este pentru cutii hipoide ... care nu mai au sincroane si protejeaza f bine la uzura!!!

Uite o pagina de la MOL care explica cum sta treaba:

http://kenoanyag.mol.hu/mollub-english/pro...ikkei/doc123807

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=443

Domnilor, aici aveti programul de intretinere periodica la MK3 benzinare. Nu apare nicaieri schimbul de ulei, ci doar controlul nivelului si la nevoie refacerea nivelului.

Totusi, eu azi-vara am schimbat uleiul din CV, pe considerentul ca in 10 ani s-a degradat, si sunt de parere ca nu-i rau sa-l schimbi undeva pe la 100k sau 2 ani :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc pentru raspunsuri dar cred ca ne abatem oarecum de la intrebarea din primul post. Nici eu nu am intalnit nimic in vreun document oficial (deci nici in ASLE) despre schimbarea uleiului din cutie ci doar niste opinii de bun-simt ale unor pasionati. Opinii la care subscriu si eu. In ceea ce ma priveste, schimbarea uleiului nu se discuta, o voi face cat mai curand. Ceea ce doresc sa stiu este daca uleiul ales de mine va ataca sau nu sincroanele. Daca raspunsul vostru este negativ va rog sa-mi argumentati cumva aceasta opinie...

wabit ce ulei ai folosit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil 1 Synthetic Gear Lube LS 75W-90. Eu sunt fan declarat Mobil :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde l-ai luat... Ca eu am vazut in magazine doar 80W90 in Cluj. dar e drept ca nu m-am uitat in sensul giratoriu in Marasti la magazinul Mobil unde am vazut ulei de motor super bun si ieftin.

Valentin, cel mai bine ar fi sa cumperi un alt ulei care corespunde 100% cu recomandarea producatorului. GL-5 este peste GL-4, deci un ulei GL-5 o sa fie automat si GL-4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i din magazin, ci de la o reprezentanta auto, am acolo o "sursa" :lol: Ei folosesc Mobil la revizii, de la turisme la camioane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil 1 Synthetic Gear Lube LS 75W-90. Eu sunt fan declarat Mobil :ok:
Peste ocean este f apreciat acest ulei. Este considerat pe locul 2, dupa Redline... (eu unu n-am auzit de Redline :lol:)
Valentin, cel mai bine ar fi sa cumperi un alt ulei care corespunde 100% cu recomandarea producatorului.

Usor de zis. Am cautat peste tot in Bistrita un ulei care sa fie macar 75W90. Nu gasesti deloc. A trebuit sa-l iau din Bucuresti. Cat despre G50 (recomandarea VW) sa-mi spui si mie daca vezi vreun ulei pe eticheta caruia sa scrie asta...

GL-5 este peste GL-4, deci un ulei GL-5 o sa fie automat si GL-4
Tocmai asta e problema ca nu e adevarat. Asa m-am consolat si eu, dar "sapand" mai mult am vazut ca nu sunt deloc echivalente :lol:. Asta e, sper sa-l pot schimba.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am comis-o! Am bagat ulei 80W90 mineral in loc de 75W90 sintetic. Oare cum i-mi va afecta acest lucru cutia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat de vreo 8000 de km, in toamna, uleiul in CV. Cartea cere parca 75W80, dar nu am gasit, cu toate ca Elf produce ulei cu aceiasi vascozitate dar dedicate modelului de cutie.

Vascozitatea este ok...80w90, chiar daca la rece o sa fie mai gros uleiul...

Mai mult conteaza, si mai sus am gresit, aditivii si standardul care este cerut

A gear oil product meeting API GL-5 SAE 80W-90 is commonly recommended for both manual gearboxes and conventional differentials in cars pick up trucks and sport utility vehicles (SUVs). This fluid provides the full protection of an SAE 90 under high temperatures and hard driving conditions, while still providing the fast flow characteristics of SAE 80W when the unit is cold. Likewise API GL-5 fluids may also be recommended for use in industrial gear units. However, a typical GL-5 will contain approximately twice the amount of Extreme Pressure (EP) additive as that of an API GL-4 gear oil. When an API GL-5 fluid is used in an API GL-4 application, the additional EP additive may have a negative reaction with the yellow metal components (brass, bronze, etc.) used in some transmissions. The EP additive can contribute to chemical corrosion, etching or excess wear of yellow metals over time, which may shorten the life of the transmission components. Always be sure that the correct fluid with the proper API service designation is chosen for the application.

Another common gear oil used is a product meeting API GL-4 SAE 80W-90 which also provides the viscosity of an SAE 90 under hard driving conditions while providing the low temperature flow characteristics of SAE 80W that are necessary during cold weather start-ups. EP and antiwear additives are added to minimize metal to-metal contact wear, but at approximately half the amount used in API GL-5 products. Likewise, an API GL-4 product is commonly designed for both transmissions and differentials found in certain models manufactured by Audi, Hyundai, Nissan, Porsche, Suzuki, Toyota, Volkswagen and others. Always remember to double-check that the proper fluid has been chosen for the application.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Am scris un mail la Valvoline, dar nici un raspuns pana acum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Sa nu deschid un alt topic revin aici cu intrebarea!

Ce ulei tr pt cutia de viteza si de unde sa il iau ??

In momentul cand se incalzeste motorul si este supara solicitata in Buc asta :huh: , imi intra mai greu in viteze, sa fie de la ulei??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dorind sa schimb uleiul cutiei de viteze m-am interesat de recomandarile VW si astfel am aflat ca ei recomanda G50 SAE 75W90.

Este destul de dificil de gasit acest ulei. Poti incerca un GL-4 75W90.

Sincer, nu cred sa fie de la ulei. Asa am crezut si eu si s-a dovedit ca m-am inselat de doua ori (ulterior am banuit sincronul de tr. I-a). La mine a fost o mica piesa din tabla care sustine rulmentul de presiune. Mecanicul nici n-a vrut s-o bage in seama cand a desfacut cutia... ma punea sa schimb toata cutia, desi uzura ei era nesemnificativa.

Oricum, uleiul este cel mai ieftin asa ca merita sa incepi cu el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin, sa inteleg ca ai desfacut cutia?

Am vb si eu cu mai multi mecanici si cam toti se feresc sa umble in cutie pe motiv ca o sa fie zgomotoasa la relantiu si ca daca intra in viteze sa merg asa cu ea!

Eu unul as fii umblat in ea sa ii schimb sincronul treptei II, dar cu cine??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut numai capacul cutiei, fara sa demontez pinioanele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am "reinviat" topicu. ce ulei imi recomandati sa bag la cutia de viteze? am motor 1.8 66kw cod abs, si nu stiu ce ulei a mai avut inainte in ea. voi ce ulei bagati la cutie? ma refer la marca si cifre, adik 75W-90 sau de care? si sintetic trebuie sa fie, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am vazut pe topic, ala pus de tine este recomandat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot se discuta problema uleiului la cutie. De unde il cumparam? si ce sa cerem exact.

Specificatiile VW G-50 synthetic oil (BTW G-50 is the VW "brand name") G50 SAE 75W90 nu le-am gasit.

GL5 nu este recomandat.

La masina din semnatura cat ulei intra?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incercati si cu Aral. Am auzit ca este foarte bun.Am gasit pe net niste speciicatii:

This high performance gear oil with Aral synthetic technology, is for the use in passenger cars with 4 and 5 speed transmissions and transaxles. Also for the use in gear boxes and auxiliary drives in commercial vehicles and motorcycles. Use this multigrade oil in place of single-grade oils in accordance with API GL 4 (SOW 80W, 85W-90), in case of shifting difficulties (e.g. hard to shift gears, noisy ).

Specificatie

API GL 4 plus; VW-Norm 501 50 (G50); Ford ESD M2C175-A; MIL-L-2105; ZF TE-ML 02D , ..08A;

Fisa tehnica de siguranta

Ambalaje

Aral Getriebe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare,sper sa nu fie deplasata...unde se verifica nivelul la cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!