Jump to content

Pornire la rece + mers neregulat Fabia benzina


iulix
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am o Fabia din 2001 cu motor 1.4 MPI, 60 CP, 50000 KM. De vreo doua saptamani imi face figuri la pornire, nu sta in relanti (fluctueaza de la 800 la 1200) sau sta turata o perioada de timp. Totodata mi-a crescut si consumul la ea.

Imi face probleme si la pornire, dar si dupa o perioada de mers. Am observat ca atunci cand am farurile aprinse acestea scad in putere, ca si cum ceva ar "fura" curent.

Intr-o zi cand mi-a facut urat la pornire, am turat-o mai mult si a scos fum alb.

Ma puteti ajuta cu un sfat?

Multumesc.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general fumul alb inseamna abur care inseamna ca bea antigel. Cum stai cu nivelul la apa? Ai schimbat cumva benzina de vreo 2 saptamani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina am schimbat-o acum vreo luna (bagam de la MOL) cu benzina de la Rompetrol.

Nivelul la apa este ok, intre minim si maxim.

Cel mai mult ma ingrijoreaza aceea fluctuatie in faruri. Poate sa fie de la altceva?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Descrie un pic fluctuatia, cand se intampla, cum si in ce conditii, Si daca poti spune din ce orash esti, poate te ajuta cineva cu un test vag-com. Benzina de la Rompetrol e f. buna, dar nu cea de 95 standard, ci euro plus. MOL 95 e buna in schimb. Incearca la urmatorul schimb sa bagi de 98 sa vezi daca se mentzin problemele. La 50k km ar trebui si bujii noi. Ai schimbat bujiile?

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Sunt din Bucuresti, daca e cineva dispus sa ma ajute cu un test vag-com, multumesc anticipat.

Fluctuatia (ca si cum i-ar pica curentul) mi-a aparut atat la relanti cat si in mers.

Bujiile le-am schimbat la 30000 km, o data cu filtrul de benzina.

O alta problema care cred ca este in comun, la pornire sta ceva timp mai turata, undeva la 1100-1200. in nod normal imi statea undeva la 900.

O sa incerc si cu benzina de 98 de la rompetrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O cauza pentru fluctuatiile de relanti este si o clapeta de acceleratie murdara, pentru ca spatiul care trebuie sa ramana deschis pentru aerul de relanti este obturat si motorul se sufoca. Sistemul de control contracareaza aceasta stare printr-o deschidere de clapeta deci un salt de turatie ... cautati pe aria fabia despre clapeta acceleratie. Am pus si poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu ca e mai frig afara e normal sa stea mai turat motorul la pornire. Parca soc automat se cheama (desi e emulat de computer, nu ca pe vremuri cu electromagnet care apasa el clapeta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Din pacate nu am apucat (nici dupa atata timp) sa ma ocup de ea. Sper ca saptamana asta sa vina un mecanic sa se uite la ea.

Problema ca sta mai turata e una, dar la mine sare de la 900 la 1100, sta 5 minute dupa care revine la loc.

Nu am gasit inca de ce imi "joaca" si farurile in intensitate, posibil sa fie de la o bujie (fisa) sau alternator?

Bujiile le-am schimbat la 30000 km, din cate stiu ar trebui sa tina mai mult.

Oricum, sper ca saptamana asta sa o vada un mecanic si sa o repar.

Va spun dupa aceea ce am avut.

Multumesc pentru reply-uri.

Iulix.

P.S. Ma apuc acum sa caut post-ul cu clapeta de acceleratie de care amintea Akebono (multam).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Din pacate n-am rezolvat nimic, am dat peste un mecanic "parolist".

Ma puteti ajuta cu o recomandare pentru un mecanic bun, eventual sa aiba si VAG pentru o verificare?

10x Akebono pentru pozele cu clapeta de acceleratie, o sa incerc sa curat eu clapeta, sper ca nu am ce sa stric.

Iulix

Modificat de iulix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu problema asta. o simpla curatare a clapetei de acceleratie rezolva problema.ideea este ca trebuie sa ai un asistent la toata procedura.Ingrediente:

una bucata sprei aerosol

una bucata surubelnita

una bucata prieten(care te intreaba mereu "esti sigur ce faci?")

acum ai 2 optiuni una mai simpla si una mai complexa (cea complexa evident mai eficienta)

cea simpla:

desfaci cutia filtrului de aer si incepi sa bagi aerosol pe furtunul acela de admisie (cu masina pornita si asistentul apasand acceleratia) *nota* "a apasa acceleratia" nu inseamna 6000 de ture, pur si simplu o apasare rapida pana la podea-maximum debit de aer inhalat = mult aerosol = clapeta de acceleratie shiny :lol: Toata treaba asta se repeta pana cand crezi de cuvinta.

cea complexa:

sincer sa fiu nu mai tin minte cum era dar implica aerosolul si clapeta in sine :lol: o sa revin cu detalii intr-o zi ca sa imi aduc aminte care erau exact suruburile.o sa fac si niste poze.oricum e treaba de 5 minute maxim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am reusit sa curat clapeta de acceleratie :), insa cred ca nu am rezolvat inca problema.

Credeti ca ar putea sa fie de la bujii (fisele, pe care sincer nu le-am vazut)?

A postat cineva cum se schimba bujiile, ce tip este recomandat pentru Fabia 1.4 MPI, 44KW, 60CP?

Are cineva un VAG? Sau un mecanic de incredere?

10x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ca esti din Bucuresti. Vino maine la intalnirea din Politehnica si precis gasesti un Vag-Com. ;) Vroiam sa zic...cel putin unul. :D

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru bujii, intai trebuie sa le cumperi. De preferat NGK, iti gasesti exact codul pe site-ul lor.

Iti trebuie o cheie tubulara de 14, se poate cumpara si din carrefour, pentru bujii.

Iti mai trebuie un imbus mic, nu stiu exact de cat este pentru a desface consola de alimentare a bujiilor. Aceasta se afla prinsa pe motor la un unchi de 45 grade fatza de bloc spre exteriorul masinii.

Ai mare grija cand bagi bujiile noi sa intre bine pe filet, blocul fiind de aluminiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai domnu Akebono, nu v-ati baut cafiaua de diminiatza? Pai se puate?

"Ai mare grija cand bagi bujiile noi sa intre bine pe filet, blocul fiind de aluminiu" Pai bujiile se infileteaza in bloc sau in chiulasa? :Driver:. Cat despre "consola de alimentare a bujiilor", aia e bobina de inductzie :(. Admitem un lapsus :)

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca de obicei Sabotorul este la post, cu jap-jap-ul de rigoare. Corectiile sunt binevenite si reale. Cat despre "consola de alimentare" descriam obiectul, nu rolul acestuia, pentru a nu crea confuzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am cautat pe site la NGK, dar n-am gasit si Skoda Fabia (sau nu am nimerit site-ul care trebuia.

Astazi am avut alta neplacere cand la un viraj pe loc am simtit volanul ca s-a "intarit" brusc dupa care mi-a aparut pe bord semnul cu volanul si semnul exclamarii.

Asta banuiesc ca inseamna ceva probleme cu servodirectia.

Dupa ce am oprit motorul si l-am repornit, beculetul in cauza a ramas stins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O cauza pentru fluctuatiile de relanti este si o clapeta de acceleratie murdara, pentru ca spatiul care trebuie sa ramana deschis pentru aerul de relanti este obturat si motorul se sufoca. Sistemul de control contracareaza aceasta stare printr-o deschidere de clapeta deci un salt de turatie ... cautati pe aria fabia despre clapeta acceleratie. Am pus si poze.

Salut.

Nu reu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am cautat pe site la NGK, dar n-am gasit si Skoda Fabia (sau nu am nimerit site-ul care trebuia.

Aici gasesti un document cu toate masinile si toate bujiile http://www.ngk.de/fileadmin/downloads/kata...samtkatalog.pdf

Am extras codurile pentru Fabia 1.4 MPI 60 CP (AZE si AZF)

Cod bujie NGK: PFR6Q (distanta 0.8)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am reusit sa curat clapeta de acceleratie :frigbaitata:, insa cred ca nu am rezolvat inca problema.

Are cineva un VAG?

10x

Ai "curatat" clapeta dar, ai facut si adaptarea?!

Scuza-ma dar, soliciti ajutor fara dorinta de a-l primi. A fost chiar atat de greu sa vii la intalnirea de duminica? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru adaptare tot am o promisiune de ceva timp. Nu am, inca, vag.

Ajutor am cerut si am primit. Mi-au folosit toate informatiile date pe site de cei care mi-au raspuns, le multumesc inca o data.

Din pacate n-am stiut de intalnire, iar cat de greu e pentru fiecare ....

Problema cu "furat" curent se pare ca e de la motorasul de servo. inca astept mecanicul :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am si eu probleme cu fluctuatia motorului, am sa curat clapeta, dar daca imi poate spune cineva la ce "canal" din vag com se adapteaza clapeta??.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Fabia 1.4 MPI 44Kw, motor AZE, la pornire fluctueaza o perioada dupa care se stabilizeaza. La fel se intampla la accelerare. In momentul in care accelerez in prima faza turatii scade aproape de 400rpm apoi creste. Pe evacuare(toba) miroase a benzina nearsa. Plus urmatoarele erori:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 047 906 033 D

Component and/or Version: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ31

Software Coding: 00021 Work Shop Code: WSC 13765

Additional Info: TMBPH16Y513205016

Faults Found:

17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value P1141 - 35-00 - -

16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1 P0172 - 35-00 - -

17658 - Fuel Level too Low P1250 - 35-00 - -

Am facut un graph pe turatie (rosu) si avans (mov).

post-8948-1203608065_thumb.jpg

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.

la mine s-a rezolvat pana la urma. se pare ca aveam ceva probleme cu senzorul de temperatura. indica calculatorul de bord o temperatura mult mai mica, si in cosecinta facea urat. pentru "furatul de curent" am schimbat un senzor de la servo si am scapat si de asta. urmeaza ca la revizia de anul acesta (daca nu cumva o vand pana atunci) sa-i schimb lantul, bucsele de la bratele stabilizatoare si ce o sa mai gasesc. sper ca nu prea multe la o masina cu 60k km.

ps. am intrebat mecanicul de ajustat clapeta de acceleratie si a zis ca nu-i nevoie.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!