Jump to content

Passat B6 2.0 TDI 140 CP cu DSG sau 4Motion


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Chiar daca majoritatea colegilor nostri te-au sfatuit sa iei DSG... eu as opta pt 4motion.

Este foarte util pe drumurile din Romania, unde mai prinzi in curbe cate o urma de noroi lasata de un tractor... unde iarna nu-i ca vara :) adica nu se curata drumurile... si e adevarat ca in oras e mai comod DSG-ul... dar daca te gandesti strict la avantaje eu as alege tractiunea integrala.

Oricum alegerea e a ta, tie trebuie sa iti placa... eu stiu deja ca la urmatoarea masina imi iau 4motion.

Bafta! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este sa mergi sa faci drive-test cu 2 masini, una cu dsg, una cu 4 motion, sa le supui unor teste cat mai riguroase(mai ales ca este si sezon favorabil cat de cat) si atunci te vei convinge singur care-ti este mai folositoare, si care dintre ele isi merita banii investiti.Si eu am avut aceeasi problema :offtopic:, dar am luat masina sh, si a fost sa fie dsg, si foarte probabil ca la mine(cam aceleasi descrise de tine - 40% in oras, restul afara) 4 motion-ul sa nu fi insemnat decat o emblema pe hayonul masinii.

Succes in alegerea ta.

Modificat de dm76ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cum e cu DSG , am un 4 motion de vreo saptamana si sunt mandru de achizitia mea .. e adevarat ca consuma mai mult dar nu prea ma intereseaza eu merg mai spor si imi place cum alearga si mai ales in curbe e f stabila sunt mandru de ea . si in oras cam 9-10% nu mi se pare chiar asa mare ..

acum depinde de tine .. eu merg mai mult in oras si nu ma incomodeaza consumu dar stiu ca nu ma va lasa la greu cand e nevoie :wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate ca am scris ca as alege DSG si in continuare sustin, am mai citit pe ici pe colo si am mai discutat cu prieteni ce au avut 4motion pe Passat si mi s-a spus ca e unul din cele mai performante sisteme 4x4 puse pe masini de aceasta clasa.

Nici X-ul de la Bmw cica nu s-ar ridica la nivelul 4Motion-ului de la Vw si Audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te sfatuiesc sa alegi 4 motion. Cred ca sunt in minoritate pe topicul asta dar o sa incerc sa iti dau si cateva argumente fiindca eu am passat 2.0 tdi 4 motion: Masina sta pe viraje intr-un mare fel ( am si suspensie sport si jante chicago de 18 ), pe ploaie e cat se poate de sigura, sistemul nu intarzie cuplarea puntii spate asa cum se vehiculeza pe aici ( daca pleci fff nervos toate rotile patineaza in mod egal - pe asfalt nu am reusit mai mult de 50 cm, dar cu toate rotile ), iar pentru cele 2-3 luni de iarna nu te doare capul. Am vazut destui oameni care s-au intors din drum fiindca nu aveau 4x4. Pe de alta parte DSG e doar o cutie automata. E foarte desteapta, e drept dar nu modifica cu nimic stabilitatea sau tractiune masinii. Din cate stiu eu pe passat 2,0 tdi, nici macar nu e mai performanta decat cutia manuala. Am mers cu un golf gti cu dsg si sincer nu mi-a placut. Omora tot spiritul gti, chiar daca in cazul asta se zice ca e un pic mai performanta decat manuala. Despre protectia motorului e o prostie fiindca caca o tii pe kick down tot la maxim schimba treptele. Poate sa protejaze un pic transmisia de cuplari prea bruste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresesti. DSG e mult mai performant decat cutia manuala.

In primul rand 0,5 secunde mai putin pt a atinge 0-100km/h. Si mai sunt si altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresesti. DSG e mult mai performant decat cutia manuala.

In primul rand 0,5 secunde mai putin pt a atinge 0-100km/h. Si mai sunt si altele.

Imi pare rau sa te anunt, dar tu gresesti. Ai aici datele constructorului:

-viteza maxima: 209 manuala, 206 DSG

-0-80 ............... 6,9 manuala , 6,9 DSG

-0-100................9,8 manuala , 9,8 DSG

Se vede ca 'e mult mai performant cu DSG'. Si poate ne prezinti tu 'si altele'.

E adevarat ca 4motion e unpic mai lent decat celelalte 2 dar avantajele sunt evidente, iar diferentale dinamice minime:

-viteza maxima 204

-0-80.................6,7

-0-100..............10,2

Modificat de rfo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca pana la urma nu sint singurul care sustine 4Motionul...SUPER TARE. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau sa te anunt, dar tu gresesti. Ai aici datele constructorului:

-viteza maxima: 209 manuala, 206 DSG

-0-80 ............... 6,9 manuala , 6,9 DSG

-0-100................9,8 manuala , 9,8 DSG

Se vede ca 'e mult mai performant cu DSG'. Si poate ne prezinti tu 'si altele'.

E adevarat ca 4motion e unpic mai lent decat celelalte 2 dar avantajele sunt evidente, iar diferentale dinamice minime:

-viteza maxima 204

-0-80.................6,7

-0-100..............10,2

Citeste ce ai scris tu si ai sa intelegi la ce m-am referit. Ai zis ca nu e cu nimic mai performanta DSG decat cutia manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wikipedia hai sa vedem ce zice despre Haldex care este sistemul de tractiune integrala care este vindut sub numele de 4motion de VAG si folosit si la Passat

Wikipedia

How: Normally front wheel drive vehicle. In normal driving conditions 100% of torque transferred to front axle. When slipping occurs, Haldex multiplate clutch locks and up to 100% of torque is automatically transferred to rear axle.

Ce ne spune? ca in mod normal tractiunea e fata si doar in caz de pierdere aderenta ( de fapt turatie diferita intre axe) apare transfer de cuplu catre axa spate.

Hai sa vedem ce ne zice vw insusi :

media.vw.com

When the car is driving straight ahead and there

Modificat de dm76ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neg utilitatea unui sistem 4motion [...] pe vreme nefavorabila [...] dar astea sunt de cele mai multe ori conditii de exceptie.

Vremea nefavorabila nu e exceptie, ci din contra. Sau te crezi cumva in desert, unde nu ploua/nu ninge ani de zile? :o 4 Motion tine de siguranta masinii, pe cind DSG e doar un moft la fel ca si scaune de piele sau bord de nuc/mahon etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calm down ppl... Exagerati.. parerea mea. 4motion e bun si dsg e bun. 4motion nu e nici un element de sigurata si dsg nu e nici un moft. Cum nici directia asistata nu e sau aerul conditionat. Toate au rolul lor mai mult sau mai putin important pt fiecare dintre noi. Mergi pe dsg parerea mea. 4motion e bun, insa atat de rar folositor pe drumurile publice incat nu justifica banii. E bine insa ca te poti "da mare" cu emblema de 4motion de pe spatele masinii :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea este ca acum poate o luna si eu consideram o cutie automata un moft si faceam misto de o nepoata care venita din Canada a inchiriat o masina cu cutie automata. Chiar zicea ca in Canada cei care iau cutie manuala sunt considerati "fitzosi". Chiar am refuzat pe moment un Passat pe stoc pentru ca era prea plin de "moft-uri" piele, trapa, DSG, jante de 18 ". Dealer-ul mi-a zis de o posibilitate de un "Drive test" pe o masina cu DSG . Am incercat un Golf GTI 2.0 /200 CP DSG si mi-am dat seama ca doar un sofer foarte bun poate scoate dintr-un motor mai mult decit scoate DSG-ul. Imaginati-va o cutie automata care la 170Km/h pusa la "blana" retrogradeaza o treapta, poate doua, ca sa schimbe apoi pe portiunea rosie a turometrului . O cutie care mi-a permis in mai putin de 2Km sa trec de 200km/h fara nici un fel de efort din partea mea. Dupa plimbarile respective am comandat si eu DSG.

4 motion nu a intrat in calculele mele niciodata cel putin pentru un passat. Mi se pare o necesitate pe un porche cu tractiune preponderent spate ( 60:40) sau pe un Mercedes si BMW care sunt la origine tractiune spate.

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In viitorul apropiat vreau sa-mi cumpar un Passat B6 140 CP si nu stiu ce ar fi mai bine sa aleg;

varianta cu DSG fiind cu aprox 450 euro mai scumpa decat 4Motion.

De mentionat ar fi ca aprox 50 % din distante le fac in oras iar restul in afara.

Cine imi poate furniza avantaje si dezavantaje intre cele doua.

Imi pare rau daca acest topic a mai fost discutat, dar eu nu am gasit

Salut!

Ma bag si eu in discutie pt ca de 2 sapt sunt posesorul unui Passat 2.0 TDI cu DSG.

Tot ce pot sa-ti spun e ca DSG este absolut genial!!! conduc foarte mulr in oras dar mai ales in afara si DSG nu rapeste cu nimic frumusetea sofatului, din contra. Este foarte buna cutia si scoate chiar totul din masina indiferent ca esti pe confort, pe sport sau tiptronic.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca spiritele s-au cam incins.

Eu va respect parerile si optiunile tuturor.

va multumesc f f f f f f f f f mult ptr sfaturile mai mult decat avizate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste ce ai scris tu si ai sa intelegi la ce m-am referit. Ai zis ca nu e cu nimic mai performanta DSG decat cutia manuala.

Pai ce, tie ti se pare ca e mai performant dsg decat manuala, ambele cu tractiune fata?

Dsg e mai performant un pic decat 4 motion, dar dacat o manuala cu tractiune fata nu e ( cel putin in cazul passat 2,0 tdi )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia cu ce e mai performanta cutia manuala sau automata e foarte delicata. Care ar fi criteriile de performanta?

Viteza maxima a masinii va fi la fel daca rapoartele sunt identice. O cutie automata nu cred sa aiba motive sa aiba pierderi de putere mai mari decit manuala ( frecari mai mari , mai multe angrenaje cum e in cazul 4motion)

In cit timp ajunge la 100km/h ? Aici povestea e mult mai complicata ca aici depinde si de cine schimba vitezele. Orice cutie automata va fi mai performanta la acest criteriul acesta decit Tantza care a luat si ea carnetul saptamina trecuta. E ca si cum ai spune ca nea Gica strungarul e mai performant decit un centru de prelucrare ultramodern. Nu zic ca va si si un strungar mai tare decit centrul de prelucrare cum si Schumacher pe manuala va fi mai rapid decit un DSG dar in mod sigur Schumacher pe DSG in mod manual nu va fi batut de Schumacher pe manuala . Asta e sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A venit vremea nasoala, cu ploi, ninsoare, drum umed si alunecos. Acum se va vedea cu adevarat ce e mai bun, 4Motion sau DSG... :D

PS. ACUM nu as schimba DSG pentru 4Motion pentru nimic in lume. Stiu cum e DSG, am condus asa ceva, e superb, dar NU as renunta la 4Motion in favoarea DSG. As prefera sa le am pe amindoua... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu' e drept ca 4Motion e tatic iarna dar Quattro e The Master :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca Torsen > Haldex , gresesc ?

sau de ce nu ? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Nu știu dacă postez în topicul potrivit...

Mi s-a crăpat burduful de la planetara stânga, cel de la capătul de lângă cutia automată (DSG).

Cât de gravă/urgentă este problema?

Se poate schimba fără să curgă sau să fie necesară schimbarea uleiului din cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba burduful de planetara cu uleiul din cutie. Chiar am schimbat acum o luna un burduf. Ar fi bine sa il schimbi, deoarece iti va curge vaselina prin buruduful spart si apoi se strica planetara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!