Jump to content

Revizie 30.000 km si alte probleme Fabia 1.4 MPI


mycroft
 Share

Postare recomandată

Salut.

Am nevoie de ajutorul si sfatul vostru cat se poate de urgent.

Am o FABIA 1,4 MPI (68CP) Comfort.Masina are 28.000km si este condusa doar de mine cam 65% in Bucuresti si restul in tara. Nu ma pricep f bine la motor asa ca fiti blanzi cu mine. NU am mai vazut demult mesaje despre revizii...dar ma gandesc ca voi ca niste impatimiti si iubitori de skode nu ati incetat totusi sa le faceti...

Prima revizie am facut-o la PORSCHE (si m-am lecuit...prea scump) iar a doua revizie a fost programata fie la 25.500 km fie la 09.2003 care dintre ele survine intai. Din motive financiare am tot amanat si am ajuns cu masina pana acum la 28.000km in 04.2004.

Am mai multe intrebari si v-as ruga sa imi raspundeti cat mai repede pentru ca as vrea sa rezolv cat mai repede revizia (saptamana asta 26 aprilie-1 mai).

1. Avia sau Brady ?

2. cunoasteti vreo modalitate alternativa de plata la revizii in afara de cash la ridicarea masinii ?

3. pot sta langa mecanic in timp ce imi face revizia ?

Problema mea cea mai mare este ca nu cumva problemele pe care eu inuiesc ca le am la masina sa nu depaseasca asteptarile mele financiare.

Filtrul de aer il mai las, il voi schimba pe cel de polen.

4. Ce preturi recente cunoasteti ?

Cat este ora de manopera la Avia?

Ce ulei imi recomandatati si pret (cat intra - 4l, nu?) ?

Cum e mai avantajos sa il iau de la Avia sau altundeva ?

5. Ce ar mai trebui sa schimb sau sa verific ?

6. Ce sanse am daca sun luni (azi) sa fiu programat saptamana asta ?

Mai am cateva probleme ...cu unele m-a mai linistit cititind pe forum, cu altele nu...

A. am un bocanit care se aude doar la gropi sau curbe la roata din dreapt fata (dreapta - cum stai in masina) - sper sa fie de la bucse sau capete bara fata cum am mai cititpe forum - parca nu era asa grav si nu erau asa scumpe...please advise

B. motorul scoate un harait/tacanit gen motor diesel, din zona unuia dintre rulmentii care angreneaza cureaua de transmisie. Din cate am vazut eu se pare ca s-a scurs lichid de racire (se vede o urma cristalizata) pe unul din rulmentii din spate jos...posibil langa pompa de apa....ati mai avut asemena probleme/scurgeri ? se remediaza usor sau e naspa ?

C.cureaua de transmisie (asa ii spune?) pe partea cu santuri are niste crapaturi usoare (pe santuri)...trebuie sa ma ingrijorez ? trebuie schimbata ? am citit pe forum si m-am cam speriat...ca e nasol ca tre schimbata doar in service, ca se schimba de obicei o data cu pompa de apa, etc etc...in carte scrie ca la 90.000km ar trebui verificata...dar cine stie...la modul cum am exploatat eu masina.....

D. La rar mi s-a spus ca am toba sparta...dar nu se aude nimic dubios...cat de grav ar putea fi ? mai pot merge cu masina asa chiar daca nu am bani sa schimb toba acum ?

E. Am pe undeva un furtunas spart pentru ca daca incerc sa spal luneta mi se scurge apa pe langa roata din fata..spalarea pe fata merge ok.

Multumesc mult pentru ajutor si va tin la curent cu ce am rezolvat in caz ca aveti si voi probl similare.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si bine ai venit pe forum, ce an de fabricatie e masina?

o sa incerc sa-ti raspund la cateva dintre intrebari:

1. Avia

2. mi se pare ca la avia se poate plati cu card - intreaba asta la programare

3. la avia da

4. filtru de polen - MannFilter CUK2545 cu carbon activ 1.050.000 ROL la www.autototal.ro. Cele simple sunt pe la 700k ROL

6. incearca, e posibil.

B+C. Motorul de 68CP nu are curea de distributie, are lant - ceea ce vezi tu este cureaua de accesorii - alternator, pompa de apa si a/c. Zgomotul insa s-ar putea sa vina de la lant :), nu-i bine. Nici scurgerile de antigel pe la pompa de apa nu-s OK - mergi neaparat in service.

D. Atat timp cat nu face zgomot si nu-ti baga gaze in masina.....

E. E posibil ca furtunasul sa nu fie spart ci doar sarit - s-a mai vazut.

Sa ne spui ce-ai rezolvat.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru promptitudine.

Masina este din 2001.

Dupa parerea voastra cat de rau este ca am intarziat atata cu revizia ?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru promptitudine.

Masina este din 2001.

Dupa parerea voastra cat de rau este ca am intarziat atata cu revizia ?.

Cel mai important este uleiul - in general nu-i bine sa glumesti cu asta - se schmba cel tarziu la 15kkm, mai ales daca mergi mult prin orash cu el, daca orashul se mai numeste si bucuresti.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerca sa mergi la un service printr-o recomandare ca cei de acolo sa se poarte frumos cu tine si sa nu te puna sa schimbi piese inca bune sau sa nu iti semnaleze ce probleme ai. La o revizie de kilometrii tai trebuie schimbate filtrele(aer,praf-polen,ulei,benzina), uleiul care e cel mai important(cel mai recomadat ulei este Castrol RS, e sintetic si are cele mai bune calitati atat pentru benzine cat si pentru dieseluri, slabutze sau puternice...din pacate e cam scump:475.000l...tie iti intra 4l poate chiar mai mult un pic), trebuie verificate placutele de frana, lichidul de servo-frana si servo-directie, densitatea antigelului chiar daca nu e iarna(atungi trebuie sa fie bun ca sa ai pornire buna) si cam atat...Pentru buna functioanare a injectoarelor foloseste si tu niste aditivi pentru curatarea si intretinerea injectoarelor pentru ca in timp, la benzina noastra, o sa se depuna rahaturi pe traseu si nu o sa iti convina. Toba sa o tii pana cade, doar sa nu huruie prea tare, nu lua in seama ce ti-au zis aia. Succes la revizie si incearca sa mergi la service printr-o relatie ca altfel pe nimeni nu ii intereseaza de masina ta. Doar pe tine...si pe noi! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Thanks again.

Dar un ulei bun, nu cel mai tare din parcare, pe la ce nivel de preturi este ?

Credeti ca e mai avantajos sa cumpar separat ulei, filtre sau diferenta e destul de mica si pot sa ma duc linisit cu mana in buzunar la Avia ca au ei tot ce imi trebuie ?

In legatura cu recomandarea...suna bine, dar din pacate nu cunosc pe nimeni...poate ma ajutati tot voi :) . Intind coarda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca si ordin de marime, 5W40 = 350k/l si 0W40 = 650k/l

sub 5W40 nu mai sunt full-sintetic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....uleiul care e cel mai important(cel mai recomadat ulei este Castrol RS, e sintetic si are cele mai bune calitati atat pentru benzine cat si pentru dieseluri, slabutze sau puternice...din pacate e cam scump:475.000l...tie iti intra 4l poate chiar mai mult un pic),..... :)

Atentie, uleiul pentru motoarele pe benzina VAG trebuie sa indeplineasca normele VW: VW 500 00, VW 502 00 (obligatoriu specificate pe eticheta uleiului) - din pacate Castrol RS 10-60 nu le indeplineste, doar RS 0-40 le stie pe astea, dar la noi nu se gaseste usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am suna luni la Avia si intamplator aveau o portita libera ca nu aparuse cineva programat la revizie.

M-am dus luni si din pacate sunt muuuult mai multe probleme decat estimam. Se pare ca nu prea am avut grija de masinutza si ca drumurile forestiere chiar nu ii fac prea bine.... :). Asa imi trebuie, sa ma invat minte.

Oricum nu am facut decat un Control pe Rampa si am primit o nota de constatare pentru casco cu mai multe chestii care sunt lovite pe sub masina si trebuie inlocuite.

In mod normal urmatoarele lucrui se pot inlocui pe casco : bascula dreapta, punte fata, punte spate, scut central, baie ulei

NU am schimbat uleiui pentru ca trebuie scurs la schimbarea baii de ulei.

Chestiile de mai sus mie sincer nu mi s-au parut atat de grave (adica sunt lovituri minore care dupa parerea mea merg reparate...nu neaparat inlocuite)

Mai grav este ca boncanitul cu pricina se pare ca este de la Distributie si Pompa de Apa care trebuie schimbate si bineinteles bucsele si bara stabilizatoare care este de tip vechi. Peste maxim 2000km trebuie sa schimb si placutele frana care la avia am intele ca sunt 3.000.000 lei ;)(.

Aveti idee cam la cat s-ar ridica distributia si pompa apa ? :P(

Unde gasesc placute de frana mai ieftine ?

Desi am vorbit cu mecanicii si le-am spus ca NU sunt baiat de bani gata, ca am muncit si strans din greu banii de revizie si ca vreau sa fac doar ce e strict necesar si urgent...atitudinea este aceeasi...daca gasesc o piesa cu o defectiune oricat de mica, nu exista alta alternativa decat schimbarea ei.

Nu am inteles insa prea bine care e treaba cu distributia si pompa de apa...cica ar curge..dar eu nu am vazut nimic sub masina sau la vreun indicator de pe bord...si distributia ??? E normal sa vrea sa imi schimbe cureaua dupa nici 30.000 km cand in carte zice ca se schimba la 90.000 ?

Exista si o parte buna, daca se poate spune asa, am aflat unde este si cum se scoate filtrul de polen (super usor)...acum stau pe 1 la aeroterma si zici ca am aer conditionat in masina....:P. Daca cumva nu stiti spuneti si incerc sa va explic...e pacat sa nu il curatati singuri din cand in cand..

Colac peste pupaza cand sa plec a veni mecanicul si a zis ca a conectat computerul de bord si a vazut ca e belit si nustiu ce senzor de pe coloana de directie...care am inteles ca este vreo 100euro doar ala....m-a intrebat daca nu am momente cand se misca greu volanul....

Concluzia 1: aveti ideea de un mecanic profesionist de skode care poate sa imi dea o a doua parere si unde sa ma pot duce eu cu piesa cumparata sa mi-o schimbe ?

Concluzia 2: trebuie sa am mai mare grija de masina in viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau
Exista si o parte buna, daca se poate spune asa, am aflat unde este si cum se scoate filtrul de polen (super usor)...acum stau pe 1 la aeroterma si zici ca am aer conditionat in masina....;). Daca cumva nu stiti spuneti si incerc sa va explic...e pacat sa nu il curatati singuri din cand in cand..

He he ... asta e singura chestie pe care stiu si eu sa o fac singur la masina. M-a invatat BogMW prin MSN :) haha

Omule, da chiar ca masina ta e cam varza si nu ai asa multi km. Ce naiba ai facut cu ea? Off-road?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pey n-ai vazut, el singur a spus ceva de drumuri forestiere :D

Eu zic ca ai scapat ieftin cu ce ti-au spus cei de la AVIA, daca te duceai la Porsche schimbai masina... Incearca si la Brady, chiar daca nu faci nimic acolo, macar auzi o a doua parere, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!