Jump to content

Iar o problema cu caldura !


Imparatul
 Share

Postare recomandată

Problemele vin toate cand este frig din cate vad eu. Mergeam cu masina prin oras dupa ce am scos-o din service de la revopsit intr-o parte din cauza unui acrosaj. Si s-a incalzit apa pana la normal, dar... deodata incepe sa-mi intre abur in masina usor, usor. Aeroterma nu era pornita deloc. Dau caldura si ventilatia si incepe sa-mi bage de-a abur de mama-mama, parca eram la oala sub presiune.

Sub capota nimic, apa pe jos nimic. Mi-am dat seama ca e radiatorul de caldura.

Cum se schimba, cat costa unul nou(sh), si ce trebuie desfacut ca sa ajungi sa-l schimbi? Sper ca nu tot bordul trebuie dat jos. Multumesc. Astept raspunsuri. Intre timp am pus un stop leack dar cam e degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie chiar tot dat jos, dar partea inferioara din dreapta trebuie.

So .. demontezi partial bordul si vei ajunge la calorifer. Este foarte inghesuit acolo, iar accesul cel mai lejer il ai prin partea dreapta (pe la pasager). Golesti instalatia si dai jos caloriferul. De obicei sunt din Aluminiu si nu prea ai cum sa le lipesti. Cauta unul bun pe la demontari, sau cumpara unul nou. Nu uita sa strangi bine colierele la cel nou.Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat eu la bord si nu prea imi dau seama cum se da doar partea dreapta. Consola din fata banuiesc ca se da si ea jos. Ca ma gandesc sa se dea tot bordul jos este "cumplit" si anevoios. De asta am intrebat ca poate se da usor sau nu se da tot bordul jos. mai ales pe la volan pe la ceasurile de bord si alte "angarale".

Multumesc. Este la Golf GTI 16V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu desfaci decat in partea dreapta partea de jos (cu torpedou, etc). Nu desfaci partea superioara. Nu este usor. Mie, la vechea masina, mi-a luat 4 ore montat - demontat + schimbare calorifer.

Eu nu am demontat decat partea din dreapta, nu si cea din stanga. La mine a mers.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am facut operatia asta de mai multe ori. intr-adevar se da jos doar partea inferioara a bordului (consola, etajere stanga-dreapta etc) pana cand dai de o "cutie" mai mare din plastic. acolo se afla caloriferul si paletele care directioneaza aerul. nu e complicat, dar trebuie sa te inarmezi cu rabdare.

pe mine m-a costat caloriferul 90 RON de la volksparts candva in primavara.

spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandeam sa nu fie nevoie sa dau volanul jos, seasurile de bord, adica partea aia si sa basculez tot bordul jos. De la geam totul sa-l dau jos. Din cate mi se pare e vorba doar de demontat mai mult pe sub bord.

Si e rupt si controlul si schimbatorul de aer cald care schimba parbriz si picioare/ interior. Mi-a ramas doar pe parbriz si picioare. Paleta aia de jos, a doua de sus in jos care comuti aerul cald, rece. O sa o repar si pe aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti sigur ca e rupt schimbatorul? e posibil sa fi iesit cablul otelit din suportul sau, si atunci nu mai comuta pentru ca atarna in aer.

daca esti din bucuresti pot sa te asist la operatiune daca vrei. ai nr meu de telefon la profil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic

imparatul este de departeeee.chiar frate, de ce nu completezi si tu datele?

hai ca o dau in rime :lol:

Modificat de Bizonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot offtopic... de mult incerc sa-mi completez profilul, dar imi da numai eroare. Nu stiu dc.

Numai asta imi spune: Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don't know why you got this error message, try looking through the help files for more information.

O fi ceva ce nu merge, cel putin pt. mine :lol: Husi. Jud. Vaslui.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat jos caloriferul de caldura. m-am apucat acasa de lucru si incet incet am reusit. am desfacut partea de sub torpedo, si de sub volan care e prinsa in niste suruburi, am scos consola centrala, am scos bricheta si vdo-ul l-am dat deoparte si a iesit consola, apoi am scos o parte din fata de la aeroterma, cu tot cu gurile de aer centrale. Dupa care am desfacut suruburile de sub capota alea 3 in care e prinsa aeroterma si inca doua suruburi ale aerotermei din stanga si dreapta si a iesit usor aeroterma. apoi am desfacut din 2 suruburi caloriferul si am tras cele 2 cleme si a iesit foarte usor. La motor am pus cele 2 furtune printr-un cot metalic, le-am pus cap in cap.

Nu mi-am dat seam aunde e spart si l-am conectat radiatorul sub capota la cele doua furtune si am pornit motorul, dupa ce l-am pus sa stea inclinat pe tavita de protectie a motorasului de stergatoare, nu inainte de a pune o carpa si o hartie alba sa vad pe unde curge. A inceput cand s-a incalzit sa iasa abur, si am vazut ca e cam perforat. pt. a-mi fi mai usor am scos si scaunul pasagerului si am rotit aeroterma inspre mina. la palete nu am desfacut deloc, le-am verificat vizual si la atingere si sunt intacte. sunt ca de la mama lor.

Deocamdata atata am avut de spus. Va mai tin la curent. Si multumesc pentru toate sfaturile care au fost Extrem de utile.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru o "atmosfera" mai curata in interior iti recomand sa speli absolut toate plasticele din care e compusa aeroterma, peste tot pe unde circula aerul. mizeria care se scurge din ele este ceea ce respirai tu pana acum :lol:

bafta in continuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai curata cat am mai curata, dar nu foarte mult ca a venit seara si am mai avut si altele de facut. Oricum o sa ma ocup de asta. Deocamdata am vazut ca pe comanda un radiator de 2.3 mil. De unde ati cumparat cu in jur de 1 milion asa cum am mai vazut pe forum?

Era praf si mizerie in cutia radiatorului si apa era putin scursa jos, dar am sters destul de bine (pt. prima zi de munca). va tin la curent cu tot ce mai apare nou in evolutie si mai am o intrebare la care nu am gasit raspunsul "in munca mea de aer cald"

Cum "naiba" scot torpedoul. Ca m-0am chinuit si nimica, nu i-am dat de capat cu toate ca i-am desfacut toate suruburile. fara el ar fi si mai comod si usor de muncit la aeroterma. Aeroterma neavand nimica nici nu desfac paletele si cutia ei sa ma uit in ea. Cand am bagat mana sa curat locul de unde am scos radiatorul am "pipait" paletele si sunt in stare f. bune, au burete pe ele asa cum trebuie nu e nici macar o ideea "stricat".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca de schimbatul caloriferului nu scapa nimeni. Luni seara mi-a facut si mie figura. Initial a inceput sa miroasa in masina a antigel si apoi a inceput sa iasa abur. Norocul meu e ca s-a intamplat in apropiere de casa. Ieri am cumparat radiatorul si cu informatiile luate de pe forum m-am apucat sa-l inlocuiesc. Numai ca nimeni nu a specificat explicit ca tot ansamblul caloriferului+tubulatura aferenta este prinsa cu 3 piulite de 10 ce se gasesc in compartimentul motor 2 fiind una sub alta sub furtunele care intra in calorifer, iar cealalta piulita se gaseste in partea dreapta a masinii (aproximativ in dreptul ventiatorului de la aeroterma). Si toata operatiunea de scoatere a durat cca 2 ore si jumatate, cand ar fi trebuit sa dureze aproximativ o ora.

Multumesc inca o data lui Cornel (Golfistul) care mi-a deschis ochii. Fara informatiile de la el nu as fi reusit.

Mai am 2 intrebari ptr. cunoscatori;

- in cazul in care esti departe de casa si s-a spart caloriferul....se poate obtura cele 2 furtune care intra in calorifer astfel incat apa sa nu mai ajunga la el? Eventual unite intre ele sa formeze un circuit.

- e normal ca dupa inlocuirea caloriferului cu unul nou sa mai intre in interior pentru o scurta perioada de timp vapori de apa (cu un miros de apa, nu de antigel)? Mentionez ca nivelul apei este constant, exista presiune pe instalatie.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am spus mai sus de cele 3 suruburi de sub capota in care e prinsa aeroterma.

Oricum bine ca ai reusit pana la urma si ti-ai pus unul nou. Poate mai ai apa in corpul aerotermei si de acolo iese abur. Eu imi schimb caloriferul zilele astea si voi vedea care e treaba. Mai multe despre aburul care iese nu stiu ce sa mai spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca de schimbatul caloriferului nu scapa nimeni. Luni seara mi-a facut si mie figura. Initial a inceput sa miroasa in masina a antigel si apoi a inceput sa iasa abur. Norocul meu e ca s-a intamplat in apropiere de casa. Ieri am cumparat radiatorul si cu informatiile luate de pe forum m-am apucat sa-l inlocuiesc. Numai ca nimeni nu a specificat explicit ca tot ansamblul caloriferului+tubulatura aferenta este prinsa cu 3 piulite de 10 ce se gasesc in compartimentul motor 2 fiind una sub alta sub furtunele care intra in calorifer, iar cealalta piulita se gaseste in partea dreapta a masinii (aproximativ in dreptul ventiatorului de la aeroterma). Si toata operatiunea de scoatere a durat cca 2 ore si jumatate, cand ar fi trebuit sa dureze aproximativ o ora.

Multumesc inca o data lui Cornel (Golfistul) care mi-a deschis ochii. Fara informatiile de la el nu as fi reusit.

Mai am 2 intrebari ptr. cunoscatori;

- in cazul in care esti departe de casa si s-a spart caloriferul....se poate obtura cele 2 furtune care intra in calorifer astfel incat apa sa nu mai ajunga la el? Eventual unite intre ele sa formeze un circuit.

- e normal ca dupa inlocuirea caloriferului cu unul nou sa mai intre in interior pentru o scurta perioada de timp vapori de apa (cu un miros de apa, nu de antigel)? Mentionez ca nivelul apei este constant, exista presiune pe instalatie.

Multumesc

Nu cobi... :rolleyes: ca mai sint unii la care inca nu s-a spart...desi eu am avut probleme cu flansele de plastic care vin pe chiulasa, s-au fisurat una dupa alta la interval de maxim o luna si cele pe care le-am luat (noi, pe producator) au necesitat "imbunatatiri" ca sa etanseze.

Cit despre ce te intereseaza pe tine eu zic de prima, da e ok, eu as merge pe varianta cu obturatul (e ca si cum ai inchide robinetul), unite intre ele ar putea rezulta un debit mai mare decit prin calorifer, si nu pot sa prezic ce efecte ar avea.

Cu vaporii ai zis "pentru o perioada". Daca nu mai intra asta e... vreo "baltoaca" care s-a evaporat. Pentru linistea ta doar sa mai verifici nivelul din cind in cind, macar o vreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca in timp toate componentele instalatiei de racire cedeaza. Eu am inlocuit flansele de plastic, majoritatea furtunelor si caloriferul. Din cand in cand ar trebui curatata toata instalatia. Caloriferul vechi avea o greutate mult mai mare decat cel nou. Probabil jumatate din el era infundat cu mizerie.

In legatura cu prima intrebare am intrebat doar ca pe viitor cei care au probleme cu caloriferul sa stie ce sa faca (solutie provizorie).

Iar a 2a intrebare....astazi vad ca nu au mai aparut acei vapori, dar inca se simte un miros...nu de antigel....probabil de calorifer nou incalzit. :D Cutia unde intra caloriferul am spalat-o, dar nu am apucat sa o las sa se usuce. Nivelul se mentine constant, presiune exista, deci nu sunt pierderi.

Cu prima ocazie am sa fac cateva poze cu cele 3 piulite care trebuie desfacute pentru a scoate cutia caloriferului.

Modificat de fchitu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar a 2a intrebare....astazi vad ca nu au mai aparut acei vapori, dar inca se simte un miros...nu de antigel....probabil de calorifer nou incalzit. :D Cutia unde intra caloriferul am spalat-o, dar nu am apucat sa o las sa se usuce.

da, e miros "de nou". cand am chimbat eu caloriferul, am pus si o garnitura din caucuic care a mirosit destul de urat o vreme.. acum e ok!

se simte diferenta de caldura acum, dupa chimbarea caloriferului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry ca uitai sa-ti zic de piulitele alea.

Stai linistit ca si la mine a mirosit citeva zile a "obiect nou si incins".

Flansele se gasesc si in varianta de aluminiu, mai rezistente decit cele de plastic. Eu zic ca mai bine iei una sh din aluminiu decit una noua de plastic...

Nu poti mentine intacta instalatia de racire din cauza antigelului si a apei impure - chiar daca-i distilata. Agentii continuti si impuritatile inevitabile produc depuneri si oxidari "normale".

In plus temperatura de lucru nu poate sa ramina fara urmari, mai ales asupra furtunelor.

Mai poti temporiza treaba daca folosesti antigel de calitate si apa distilata. Iar ca antigel eu as zice ca totusi G12 e solutia, cu conditia sa fie folosit dupa o spalare bine facuta a instalatiei. G12 contine un detergent care-ar rezolva problema depunerilor si nu are silikati ceea ce ar proteja piesele din aluminiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat caloriferul doar ptr ca a crapat si nu din cauza ca nu as fi avut caldura. Jumatatea aia de calorifer isi facea treaba. Din pacate m-am grabit si nu am apucat sa reconditionez cum ar fi trebuit acele palete care dirijeaza aerul. Iar atunci cand am schimbat flansele nu am stiut ca exista si din aluminiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cautat sa-mi lipesc caloriferul, si pana acuma nu am reusit. E crapat la suportul de plastic de sus, pe care se sprijina, acela din care ies conductele de apa calda. Azi i-am mai dat cu poxipol si cu bizon, sa vad daca tine. In rest m-am obisnuit si e usor de montat, demontat instalatia.

Multumesc inca odata celor care m-au indrumat si sfatuit cum sa procedez.

Dar am aceeasi nelamurie. Cum dau sau cum scot torpedoul? Nu vrea sa iasa deloc. Chiar ma roade tare intrebarea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat radiatorul. este lipit si da caldura asa cum trebuie. acuma sa vad cat va tine, pentru ca aveam nevoie urgenta de caldura ca plecam din oras.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!