Jump to content

Achizitionare Passat B6


DArtagnan
 Share

Postare recomandată

Aici pe forum nu se poate, cel putin nu am vazut pe nimeni facand acest lucru. Poti afla istoricul de reparatii si km mergand la o reprezentanta VW impreuna cu propietarul, faci o verificare tehnica a masinii si interoghezi istoricul dupa seria VIN.

Modificat de Stefan.DFS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunteti din acelasi oras, mergeti amandoi cu un act al masinii la reprezentanta si iti zice istoricul fara alte costuri. Daca sunteti din orase diferite sau este prea ocupat ca sa vina, ai nevoie de o copie/poza a unui act al masinii si iti va zice  si tie istoricul masinii, gratuit. Nu merge cu VIN-ul scris pe o foaie sau din email. Eu am verificat vreo 5, doar cu copii sau poze ale actelor. Daca vrei o verificare a masinii, o sa coste 250 de lei la reprezentanta, unde o sa iti mai zica odata istoricul masinii si km la ultima intrare la VW.

 

Ce poti afla online sunt cateva date limitate doar : data fabricatiei, piata, culoarea, codul motor, cutia si cam atat. Mai sunt si siteuri care ofera istoric  contra-cost, dar nu stiu cum functioneaza.

http://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup

Modificat de raresh20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin din nou cu niste nelamuriri. Am citit deja topicul si topicurile pe acest forum incepand de la Golf 1 pana la Golf 7, deja mi-am facut o idee.

Tot ma incanta ideea de a achizitona un B6 dar tot nu sunt hotarat, fiindca sunt nelamurit. De fiecare data cand am intrebat imi era recomandat sa citesc topicul intergral si deja l-am citit in proportie de 90%, inclusiv probleme, mai stiu codurile motor, etc.

 

1. Daca un motor PD a avut injectoarele schimbate, vor mai cadea asa prematur ? Indiferent ca e de 140 sau 170cp.

2. E ok un 2.0tdi 170cp PD care nu a avut injectoarele schimbate si care la o verificare in service are injectoarele in stare buna ?

3. Un 2.0tdi de 140cp am inteles ca ar fi recomandat 2.0TDI BMP, si pe piata au aparut samsarii deja numai cu BMP-uri (specifica si in anunt). E in regula ? Alte coduri ?

4. Motoarele CR sunt ok ? Am citit ca ar avea ceva probleme. Cele de 140 si 170cp ma intereseaza.

5. 1.9tdi cum vi se pare ?

6. Decat un 2.0tdi euro 4 cu 6-7000 din 2007 si taxa de peste 1000euro, nu mai bine un CR din 2009-2010 cu 8-9000euro ?

7. Farurile cu xenon pot fi inlocuite usor cu cele bi-xenon ?

8. Recomandati 4motion ?

 

Va rog sa ma ajutati cat mai multi, caci nu as arunca cu banii pana nu ma documentez temeinic. Luna viitoare am de gand sa incep cautarile. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu, deocamdata nu exista cazuri concrete in care injectoarele schimbate sa fi avut probleme.

 

2. Injectoarele din cate stiu la acel tip de motor sunt Bosch (deci nu ar avea probleme) dar nu sunt 100% sigur. Recomandat e sa cauti ceva cu injectoarele schimbate.

 

3. Toate codurile sunt ok, chiar si BKP-ul, ,,oaia neagra" a motoarelor 2.0 TDI, doar in conditiile in care au fost schimbate injectoarele. In rest, BKP-ul daca este din an mai nou, gen 2008, alte probleme specifice nu are si poate fi chiar un model al fiabilitatii.

 

4. Din cate am vazut pe forum, cei care au motoare CR au inceput sa aiba probleme. Marele dezavantaj la CR este faptul ca injectoarele sunt mai sensibile la motorina, asa ca vechile PD-uri au un mare plus in privinta asta.

 

5. Passat cu 1.9 TDI mi se pare submotorizat.

 

6. Poti lua orice numai sa fie in stare buna. Daca gasesti 2.0 TDI Euro 4 in stare buna si cu putini kilometri, nu mai sta pe ganduri.

 

7. Farurile normale sunt cu halogen, iar cele adaptive sunt cu xenon. Inlocuirea se face usor, numai bani de faruri sa ai.

 

8. 4motion ofera o dinamica si-o stabilitate mai buna a masinii, in schimbul unui consum ceva mai mare cu 1 litru. Daca mergi cu masina pe drum mai accidentat, este ok sa dispui de asa ceva, dar in alte situatii sincer nu ii vad rostul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corecturi/obiectii:

 

2. Sunt siemens - piezzo - au avut aceleasi probleme. Doar ca nu s-a facut atata tam-tam, fiind mult mai rare fata de bkp-uri.

 

3. BMP-ul, in urma circularei de schimbare a injectoarelor piezzo, este cel mai prost 2.0 tdi de pe passat la capitolul fiabilitate. Pt ca axa si tacheti, pentru ca dpf primitiv and so on.

 

4. Orice motor CR, indiferent de producator, are alergie la motorina euro5. Daca masina nu a primit tratament de ulei 2t in motorina de la inceput, sansele ca o masina sh(de regula peste 150000km) sa aiba urme de span prin instalatie sunt destul de ridicate. Poate sa aibe, poate sa nu..cum ti-e norocul. Daca dai de buba asta, costurile sunt mari. Si nu ai cum sa le fentezi - te uiti la pompa de inalta presiune, injectoare, rampa injectie, pompa rezervor, curatare rezervor and sistem.

 

5. 1.9-ul e galagios tare, prea nerafinat pentru passat. Dinamic mie mi se pare chiar decent - merge la fel ca un 2.0 tdi 4motion stock. Poate chair mai bine dupa 100km/h in sus. Dar iarasi, probleme la axa si tacheti.

 

6. Cr din 2009-2010 la 8-9 mii euro, sunt numai "chilipiruri" ale samsarilor, realmente masini cu 350.000+km pe care usor le faci de 10-11 mii in primul an.

 

8-9000 euro sunt bani de bkp din 2008 luat din tara si cu ~130.000km. Ce vezi tu pe autovit sunt gogosi..

 

7. Evident, dar e costisitor, pe langa faruri ai envoie de modul de comfort, cantare de leveling. Si probabil mai multe, nu ma pricep prea bine la partea asta. Poti ins chimb sa iti faci bi-xenon din farurile tale(ma rog, fara auto-leveling and stuff) cu ~300E si pot spune cu mana pe inima ca, din pdv al cantitatii de lumina, sunt peste bixenonul oem. Iar costurile de 5 ori mai mici. La orice!

 

8. 4motion il simti constant. Pe orice suprafata de rulare, orice conditie de drum, la orice viteza. Condu-le pe amandoua si o sa vezi ce spun. Dar da, consuma mai mult, e mai lenta si mai greoaie. Chiar si asa, eu unul nu as da 4motion-ul pe tractiune fata.

 

    In schimb - grija la costuri si intretinere - flanse amortizare - ~2500Ron ambele - se schimba cam 1 data la 5 ani sau 100.000km

                                                                  - service periodic  - filtru si ulei

 

In concluzie, cum i-am recomandat si colegului de mai sus, cauta un bkp(cu injectoare noi) din tara, cu carte de service si tot ce trebuie. Vezi ca sunt cateva in momentul de fata. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

Andrei_tdi, care-i treaba cu alergia la motorina Euro5 pentru motoarele CR? Sincer sa fiu, nu stiu unde se afla aceasta motorina din toata gama. E cea mai buna sau cea mai slaba? 

Eu in Ro "nu prea" am alimentat motorina si de aceea intreb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oficial..

 

In esenta, problema cu motorina euro5 este ca nu mai are proprietati de lubrifiere suficient de bune pentru a intalni necesitatile motoarelor CR. Din cauza asta pompa de inalta presiune ajunge sa genereze span(particule metalice - din materilul de fabricatie al pompei) care ajunge peste tot in sistemul de de alimentare. Pentru a preveni/ameliora problema, exista varianta adaugarii de ulei pentru motoarele in 2timpi(scuter, drujba, etc - se gaseste peste tot, la un pret de 20-30lei/litru) - cam 100ml la fiecare 20l motorina. Acesta va ajuta la sporirea vascozitatii motorinei. 

 

Nu conteaza de unde alimentezi, fie ca vorbim de statii peco, fie ca vorbim de tari in sine. Problemele astea au aparut peste tot, inclsuiv in Germania si SUA. Ca la noi e si mai nenorocita motorina ca la ei, asta e altceva. 

 

 

Neoficial.....

 

De vina nu este motorina daca e sa gandim problema intr-un mod realist. Ci motoarele, care sunt facute din materiale de rahat. Ca deh, consumerism! Asa marii producatori auto stiu sigur ca masinile diesel(care sunt cele mai multe), dupa 200.000km/3 ani(care culmea, este si cam media perioadelor de garantie acordate) vor ajunge sa ceara atat de multi bani icnat cel mai rpobabil, in tari unde omul de rand are putere de cumparare(nu RO), o va da la schimb/avans pentru una noua. De aici si miile de Passaturi, golfuri, skode, bmw-uri si toata ograda care ajung la noi la preturi foarte bune, multumita samsarilor binevoitori. 

 

Asa ca poti sa o servisezi tu mai des decat te tunzi, sa doarma ea-n pat si tu pe jos, ca tot nu vei evita problema. Atata timp cat motorul merge pe motorina..problemele vor aparea. E doar o chestiune de timp.

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei_Tdi.

 

BMP-ul nu a avut niciodata injectoare piezzo. De la primul model fabricat pana la ultimul, acest motor a avut injectoare Bosch. Motorul asta este unul foarte fiabil si nu are problemele mentionate de tine mai sus. Dpf merge ireprosabil la modelul asta pana la 250-300k km. Peste acest numar de km cere inlocuire. O piesa scumpa de inlocuit dar dupa un numar atat de mare de km nu mai conteaza, poti oricand sa renunti la el. Axa cu came si tachetii sunt afectate de un rulaj mare la fel ca si la batranul 1.9 tdi datorita calitatii slabe a uleiului folosit si a unui interval mult prea lung de schimbare a acestuia. La fel ca dpf-ul dupa 200k km nu mai conteaza daca trebuie schimbata axa. Cine mai cumpara in ziua de azi o masina cu gandul ca aceasta o sa reziste 20 de ani si 1 milion de km? Traim intr-o societate de consum. BMP-ul ca si BKP si BMR au in comun problema pompei de ulei.

Modificat de Emilut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

Multumesc pentru lamurire, Andrei_tdi. Eu cum pot afla daca sistemul de alimentare al masinii mele este infestat fara sa ma apuc de demontat pompe si conducte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Gabi

 

Desfaci carcasa filtrului de motorina, scoti filtrul si versi motorina din el si din carcasa intr-un recipient transparent. Vezi daca sunt impuritati. Daca ai si-un magnet la indemana ar fi f util. Pui magnetul pe fund/lateral si daca impuritatile sunt atrase de el => impuritatile sunt span.

 

 

Andrei_Tdi.

 

BMP-ul nu a avut niciodata injectoare piezzo. De la primul model fabricat pana la ultimul, acest motor a avut injectoare Bosch. Motorul asta este unul foarte fiabil si nu are problemele mentionate de tine mai sus. Dpf merge ireprosabil la modelul asta pana la 250-300k km. Peste acest numar de km cere inlocuire. O piesa scumpa de inlocuit dar dupa un numar atat de mare de km nu mai conteaza, poti oricand sa renunti la el. Axa cu came si tachetii sunt afectate de un rulaj mare la fel ca si la batranul 1.9 tdi datorita calitatii slabe a uleiului folosit si a unui interval mult prea lung de schimbare a acestuia. La fel ca dpf-ul dupa 200k km nu mai conteaza daca trebuie schimbata axa. Cine mai cumpara in ziua de azi o masina cu gandul ca aceasta o sa reziste 20 de ani si 1 milion de km? Traim intr-o societate de consum. BMP-ul ca si BKP si BMR au in comun problema pompei de ulei.

 

Nu am spus niciodata ca BMP-ul are injectoare Piezzo. Ai inteles gresit din exprimarea mea. 

 

Nu mi se pare normal ca sa ti se duca axa la 150.000-200.000km. Nu exista nici o scuza pentru faptul ca pur si simplu sunt ele facute din branza si se duc. Pe acelasi ulei merg si BKP/BMR si nu li se stirbesc axele. 

     Lasam de o parte cazurile in care proprietarul schimba uleiul tarziu si o exploateaza necorespunzator. Fac aici referire la cazurile in care masinile au parte de proprietari care le       serviseaza la timp si le intretin/exploteaza cum trebuie. Nici eu nu au fost scutiti.

 

Daca iei un BKP dupa 2008(inclusiv) ai pompa pe pinioane, deci adio problema cu pompa de ulei. 

 

Cred ca am adus argumente destule, vreo 3 la numar - adunate facand cateva zeci de sute de euro bune cand trebuie inlocuite(si nu e ca si cum e ceva izolat, ci la toate pica, sooner or later) - in a afirma ca BMP-ul chiar nu mai merita. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

majoritatea spanului din sistemul de alimentare nu este feros, din pacate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de ulei pe pinioane a aparut pe Passat la jumatatea anului 2006 si tot are probleme. 2.0tdi foloseste un ax de antrenare al pompei de 77mm incepand cu 2.0 tdi bgw (passat b5.5) pana in luna a 9 a a anului 2009. Nici motoarele mai noi care au ax de 100mm nu sunt scutite de probleme, numai ca rata lor de defectare e foarte mica. Motoarele care au transmisia pompei de ulei pe lant pot intampina 4 probleme: ruperea lantului, a intinzatorului, defectarea pinionului cu masa dubla, uzura axului si a gaurii hexagonale. La motoarele cu antrenare prin pinioane se uzeaza axul si gaura hexagonala si pinionul intermediar.

Daca tu consideri ca nu o sa ai probleme, te inseli!!!

Cate BMP-uri cu km reali sub 250k km cunosti cu problemele mentionate de tine? Ma refer la masini cumparate de noi si intretinute corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, concluzia este ca BKP-ul are mai putine probleme teoretice in mom de fata de care se poate lovi decat BMP-ul, nu? Atunci ce mai discutam, nu stiu. 

 

Ca pompa pe pinioane se uzeaza si ea in timp, ca orice alta piesa din care se compune o masina in general, asta e logic si perfect normal. Nu-l vad ca pe un argument. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei_Tdi, nu prea esti informat si incerci sa-i mai inveti si pe altii. La pompa de ulei nu e vorba de uzura pinioanelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa vada cand il lasa BKP-ul in drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am BKP de aproape 9 ani si uite ca nu ma lasat in drum .

Bine nici nu-mi bat joc de masina mea .

Nu mai blamati atat acest BKP daca va cumparati masini cu 150 000 in bord iar ea de fapt are 400 000 .

Daca e sa o luam ca motorul X are YXQ probleme atunci nici un producator nu-i bun .

Toti producatorii au motoare cu hibe .

Spre exemplu :

La motoarele 2.2 / 2.7 CDI de M.B daca nu schimbi la 200 - 250 000 km toti cuzinetii ai ocazia sa faci motorul praf (nereparabil cu bani putini) .

La 2.0 d de pe BMW stie toata lumea ce probleme sunt cu distributia (nereparabila asa de ieftin) .

Eu sunt de parere ca daca luati masina ieftina care are sute de mii reali in locul a ceea ce scrie pe bord aveti toate sansele sa va lase-n drum .

Nu se mai fac masini cum se faceau odata .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin din nou cu niste nelamuriri. Am citit deja topicul si topicurile pe acest forum incepand de la Golf 1 pana la Golf 7, deja mi-am facut o idee.

Tot ma incanta ideea de a achizitona un B6 dar tot nu sunt hotarat, fiindca sunt nelamurit. De fiecare data cand am intrebat imi era recomandat sa citesc topicul intergral si deja l-am citit in proportie de 90%, inclusiv probleme, mai stiu codurile motor, etc.

 

1. Daca un motor PD a avut injectoarele schimbate, vor mai cadea asa prematur ? Indiferent ca e de 140 sau 170cp.

2. E ok un 2.0tdi 170cp PD care nu a avut injectoarele schimbate si care la o verificare in service are injectoarele in stare buna ?

3. Un 2.0tdi de 140cp am inteles ca ar fi recomandat 2.0TDI BMP, si pe piata au aparut samsarii deja numai cu BMP-uri (specifica si in anunt). E in regula ? Alte coduri ?

4. Motoarele CR sunt ok ? Am citit ca ar avea ceva probleme. Cele de 140 si 170cp ma intereseaza.

5. 1.9tdi cum vi se pare ?

6. Decat un 2.0tdi euro 4 cu 6-7000 din 2007 si taxa de peste 1000euro, nu mai bine un CR din 2009-2010 cu 8-9000euro ?

7. Farurile cu xenon pot fi inlocuite usor cu cele bi-xenon ?

8. Recomandati 4motion ?

 

Va rog sa ma ajutati cat mai multi, caci nu as arunca cu banii pana nu ma documentez temeinic. Luna viitoare am de gand sa incep cautarile. Multumesc.

 

1-3. Dupa cum ti-e norocul.

4. In general, da, insa au si ele unele probleme.

5. Am 1.9 TDI (BXE) si nu e un motor de la care sa astepti performante sportive. Te duce din A in B cu consumuri decente si atat. Loganurile 1.6 16V 105 CP au dinamica mai buna. :D Atentie la axa cu "scame".

6. 2.0 TDI E4 sunt PD.  CR-urile sunt E5.

7. Bani sa ai si rabdare, sunt unii membri aici pe forum care se pricep la modificari din astea.

8. Personal l-as lua doar cu motorul de 170 CP. Atentie la intretinerea suplimentara pe care o reclama acest sistem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei_Tdi, nu prea esti informat si incerci sa-i mai inveti si pe altii. La pompa de ulei nu e vorba de uzura pinioanelor.

 

unde am scris eu ceea ce ai spus tu aici? Cred ca ma confunzi cu colegul de mai sus, caruia i-am dat acest reply. 

 

O sa vada cand il lasa BKP-ul in drum.

 

Sa fim seriosi.. am aceleasi sanse sa raman cu ea in drum cum ai si tu cu a ta, cum are si vecinu, cum are orice sofer din lumea asta, indiferent de masina pe care o conduce.  

 

Faceti un flame copilaresc cand eu nu am facut decat sa va aduc niste argumente cat se poate de probate, verificate, aprobate, s.a.m.d. in a afirma ca BKP>BMP in ceea ce priveste considerentele de fiabilitate (cel putin din momentul in care s-a eradicat ciuma injectoarelor). Ca sunteti posesori de BMP si probabil va cade greu la orgoliu, asta este cu totul o alta poveste. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai ploiesti

Eu am BKP (dsg) + remapare si alte modificari si nu am avut nici o problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul @Andrei_Tdi chiar se pricepe si nu vorbeste in necunostinta de cauza. Am vorbit cu el in legatura achizitionarii unui Passat BKP 2008 si mi-a oferit pareri obiective fara sa ridice in slavi tipul asta de motor. Drept dovada, am si achizitionat un BKP cu 150.000 km reali urmandu-i sfatul, acela de a nu cumpara masina adusa din Germania de la samsar, ci de a cauta masina luata din Romania de la proprietar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o nelamurire. Am tot citit si orice masina adusa de samsari din Germania, ori a fost lovita ori are km dati inapoi, chiar daca imi da si VIN-ul de la masina, test la reprezentanta, etc.

 

Deci ar fi ok, ori sa merg eu in Germania la un dealer care e vechi (stiu cum sa verific dealerii) si care sa nu fie turc. Ori sa iau una achizitionata din tara de noua cu acte doveditoare ? Aici as avea avantajul ca au schimbat si injectoarele, pe cand prin Germania nu stiu daca as gasi asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

Eu zic asa: de cand cu afacerea "masina din Germania", au ajuns cam toti dealerii sa fie mana in mana cu romanii, paginile de vanzari auto SH la fel. Oricum o dai, nu stii sigur ce cumperi, exceptie facand o masina noua.

Eu personal nu as lua masina de la samsari, orice ar fi. M-as orienta spre o reprezentanta VW in Ro sau De (sa fiu eu la fata locului), chit ca e pretul un pic mai piperat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in Germania au fost probleme cu injectoarele si s-au inlocuit ? Ca in anunturi nu gasesc nici o informatie in descriere, cum e pus la unele anunturi din Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce te face sa crezi ca poti lua masina cu istoric dar cu table schimbate si vopsite frumos la un service de cartier?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

1-3. Dupa cum ti-e norocul.

La 1 nu e nici un noroc. Nu s-a defectat nici un injector tip nou Continental care le-a schimbat pe cele Siemens. Noile injectoare nu se mai defecteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!