Jump to content

incalzire slaba in masina


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

Preupun ca voi desfunda o parte din calorifer (care la mie e infundat cu siguranta)

si unde se duce toata murdaria din calorifer?? .. in motor!! crezi ca-i bine?

de ce nu incerci faza cu furtunul de gradina, poate ai noroc sa se desfunde asa!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SamuraiJerk

    8

  • _APoLLo_

    8

  • mircean

    7

  • Cristi_XXZ

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

ai dreptate, la amanuntul asta nu m-am gandit.

mizeria se va duce si va infunda caloriferul pe partea cealalta :)

multumesc pentru rationament

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai am revenit de la o "interventie" la instalatia de racire

- am desfacut ambele furtune mari de pe radiator

- am desfacut turul si returul de la calorifer si am bagat apa in ambele sensuri pana a curs curata

- am conectat la loc toate furtunele, am pus apa (a intrat aprox 4L), am pornit motorul si am facut un drum cam de 5 minute.

1. lichidul de racire a fost mizerabil

2. debitul de iesire a apei din calorifer era destul de mare (in ambele sensuri) ceea ce ma face sa cred ca nu e infundat.

3. am incalzit motorul la 90 grade dar cu toate astea in masina, ventilatorul nu baga aer cald. Am verificat urmatoarele:

- daca comut de pe cald pe rece, se simte o modificare considerabila de debit de aer (pe rece fiind mai mare)

- am pipait turul si returul de la calorifer: turul era foarte fierbinte, returul era doar cald (ceea ce ma face sa cred ca apa nu circula prin calorifer asa cum ar trebui)

intrebarile mele ar fi:

- in cat timp se amorseaza caloriferul? Esta nevoie de mai mult de 5 - 10 minute?

- cum verific pompa de apa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam idiot un monolog de 3 posturi consecutive...

M-am grabit ieri cu concluziile. Dupa ce s-a amorsat complet caloriferul am o caldura in masina ca la sauna.

Pur si simplu ma arde aerul la maini sau la fata daca ma amplasez aproape de gurile de evacuare a aerului cald in masina.

Deci: recomand celor cu calorifer infundat sa aplice tehnica "reverse flusing" pentru calorifer asa cum e descrisa in manual.

Bafta si caldura!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor !

Mii de multumiri ... am cumparat de 1 luna un J2 1.6 Carb am avut aceeasi problema cu incalzirea am facut la fel ...... Functioneaza !!!

Am mers la o spalatorie am desfacut furtunele de la radiator insa am facut gresala sa introduc in furtun duza aia cu presiune cu care spala ei masinile .... la prinul jet mi-o taiat furtunul ( sa nu faceti la fel ) pe urma am introdus apa de le retea , nu mi-a venit sa cred ce mizerie a iesit din instalatie. Am refacut legaturile eliminand gaura din furtun . Am pornit motorul la relanti si la primul semn de incalzire la bord dupa un minut deja dadea caldura in masina ceea ce inainte aparea numai dupa ce faceam 3 sau 4 km. Se simtea cum se inteteste caldura la fiecare turare de motor.

In drumul spre casa am avut prima data caldura in masina.

Multumiri inca o data ! Bafta si caldura!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am si eu aceeasi (clasica se pare la G II) problema cu incalzirea. Cand afara se face frig in toata regula, aerul care este bagat in masina de catre instalatia de incalzire este, cu indulgenta, cel mult caldut. Am problema asta de mai multi ani, dar pana acu' 2 saptamani nu m-am sinchisit sa o rezolv. Am intrebat pe la diverse service-uri si/sau mecanici daca se baga sa-mi remedieze problema dar au refuzat toti, unii spunand ca nu au mai facut asta, altii ca e foarte mult de munca si ca le ia cca. 2-3 zile cu mentiunea ca, pentru a-mi garanta succesul, tre' sa procur pe langa calorifer si toata cutia cu paletele de dirijare si formare amestec aer cald/rece.

Acu' vreo 2 sapt. m-am montat si mi-am propus sa desfac eu singur instalatia. Am citit toate post-urile pe acest domeniu, inclusiv schemele de prin diverse manuale disponibile pe net. Am fost avertizat ca e o treaba destul de dificila si chiar asa a fost.

[Am uitat sa mentionez ca celelalte elemente care ar fi putut duce la o astfel de problema cu incalzirea in habitaclu, adica pompa apa, termostat, temperatura lichidului din instalatie - nu prezinta deficiente de functionare/stare.]

Bun. Ca sa ajungi la cutia cu caloriferul tre' sa demontezi urmatoarele: partile de jos (stanga/dreapta) ale bordului (adica spatiile de depozitare de la sofer si pasager), burduful si cutia de plastic din jurul schimbatorului de viteze (care incorporeaza scrumiera), sectiunea care cuprinde gurile de directionare a aerului din zona picioarelor (e prinsa in 2 suruburi de cutia centrala), izolatia - facuta dintr-un soi de burete - a coloanei de aer care adaposteste ventilatorul de interior, cele doua grile ale aeratorului central, caseta in care se prind grilele (aceasta e fixata de bord prin 2 suruburi) si sectiunea de dirijare a aerului de la cutia centrala catre aeratoarele cetrale si extremitati. Apoi trebuie deconectate cablurile de comanda ale paletelor de dirijare si amestec aer, plus niste cleme care prind cutia centrala de segmentul care vine din dreapta, de la ventilator. Nu in ultimul rand, trebuie scoase piulitele (doua la numar) de fixare a cutiei centrale pe caroserie. Acestea se afla in compartimentul motor. Cam asta ar fi. Daca am uitat ceva, scuze. Oricum dupa toate astea cutia nu iese asa usor. Tre' impins, tras, rotit - ca e locul foarte ingust.

Dupa asta am scos caloriferul. Cutia si caloriferul nu prezentau urme de scurgeri de lichid. Am testat caloriferul conectandu-l la furtunele de apa. S-a incins uniform si nu prezenta nicio urma de por. Deci am concluzionat ca, caloriferul este OK.

Am trecut la verificarea celor 2 palete. Cea de selectare aer cald/rece este imbracata intr-un material mai rigid gen azbest. Nu era gaurita deloc. Pentru a asigura o etansare mai buna (desi nu cred ca era cazul) am aplicat pe marginile ei burete autoadeziv pur-fix care se foloseste la etansarea ferestrelor.

Paleta de directionare aer era imbracata intr-un burete foarte deteriorat si am decis sa-l scot si sa imbrac toata paleta in banda adeziva de aluminiu care astupa foarte bine gaurile din ea. Am pus si pe marginile ei banda de etansare pur-fix. Mai exista o a treia paleta, mai micuta, care nu are gauri dar are si ea un burete care trebuie verificat. La mine era in stare buna.

Ca sa concluzionez. Calorifer OK. Paletele de selectare-directionare aer OK.

Am pus caloriferul la loc in cutie, am montat cutia la loc, cablurile de control ale paletelor si am zis sa fac un test. Deja eram cam sceptic pt. ca nu gasisem nimic in neregula. Banuiala mi-a fost confirmata. Acelasi simptom: aerul este doar caldut. Am reusit sa-mi strecor mana prin cotloanele cutiei centrale si sa ating cu varful degetelor caloriferul. SURPRIZA: nu mi s-a parut deloc fierbinte!!! Asta dupa ce-l testasem mai devreme si se incinsese foarte bine!!!!!

Are cineva vreo idee despre ce se intampla???? Deja sunt cam frustrat pentru cele doua zile de munca in zadar!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caloriferul se incinge daca il lasi sa stea fara sa circule aer prin el. Prin el circula antigel si ajunge teoretic la temperatura antigelului doar daca nu e complet infundat. Dar in momentul in care dai drumu la ventilator se raceste pt ca debitul de antigel prin el e prea mic si nu mai face fata. Ai putea sa incerci sa-l mai desfunzi cum s-a discutat mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caloriferul se incinge daca il lasi sa stea fara sa circule aer prin el. Prin el circula antigel si ajunge teoretic la temperatura antigelului doar daca nu e complet infundat. Dar in momentul in care dai drumu la ventilator se raceste pt ca debitul de antigel prin el e prea mic si nu mai face fata. Ai putea sa incerci sa-l mai desfunzi cum s-a discutat mai sus.

Probabil asta am sa fac. Daca vad ca nu iese mizerie din el, atunci o sa cumpar unul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija sa nu arunci banii degeaba pe unul nou !

pasul1: caloriferul

Sugestia mea sa ii aplici un tratament de curatare cu presiune de la robinet (dat la maxim), de preferinta printr-un furtun. Eu l-am spalat pe al meu direct de la un hidrofor cu presiunea maxima de 3 atm. printr-un furtun de gradina. Schimba sensul de spalare de pe tur pe retur de cateva ori.

De verificat apoi, poti sa incerci sa aproximezi debitul de iesire al apei din el. Daca opune rezistenta prea mare inseamna ca e infundat rau. Poti efectua si masuratori exacte: de exemplu sa masori in cat timp umplii o galeata cu apa direct de la furtun si apoi masori in cat timp se umple prin calorifer. Timpul de umplere prin calorifer nu are voie sa fie cu mai mult de 5% mai mare decat pe direct.

pasul2: restul instalatiei

verifica sa nu fie obturat vreunul din traseele caloriferului; poti aplica spalaturi cu furtunul si acolo.

ca sa nu mai desfaci toata instalatia din masina, poti verifica direct pe conductele care duc la calorifer. Daca circuitul e in regula si motorul cald (90 grade) nu vei putea sa tii mana pe conducte, atat de fierbinti sunt.

succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt. sfaturi. Furtunele sunt fierbinti cand lichidul ajunge la temperatura de lucru. Am sa incerc faza cu "reverse flushing".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos caloriferul si l-am luat in casa sa incerc sa-l desfund. Am pus de toate solutiile de curatare pe care le aveam. Vreo ora juma' numai asta am facut. Au iesit ceva sedimente si cred ca mai ieseau daca mai continuam, insa m-au lasat nervii. Probabil nu era desfundat complet dar nici nu aveam garantia ca-l voi putea desfunda complet vreodata.

L-am pus la loc dar, desi s-a simtit un castig de caldura, nu functiona ca unul nou, adica sa te friga mana de la aerul suflat dupa ce lichidul ajungea la temperatura optima.

Am sa cumpar unul nou.

Totusi, am uitat sa specific un amanunt care cred ca s-ar putea sa fie important: Am un por in radiatorul de racire. Cateodata mai gasesc tabla de sub radiator uda si nivelul lichidului din vasul de expansiune putin scazut. Ideea e ca mai completez cam juma' de litru de lichid cam la o luna. Nu mi s-a parut suparatoare chestia asta, atata timp cat un radiator nou am impresia ca e cam scump.

Acum ce ma gandesc eu: nu cumva sa ia aer instalatia si sa se localizeze bula tocmai in calorifer, desi n-am gasit vasul de expansiune niciodata gol !!??

Dupa ce schimb caloriferul o sa ma lamuresc probabil daca a fost de la calorifer sau e altceva, de exemplu aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut multi pori in rediatorul mare (puneam un litru la 2 sapt.), drept urmare am pus ceva granule pentru astupat porii (de la OMV); o cutie cilindrica de plastic cam cat sa incapa o bricheta in ea. Un pic mai inalta si mai subtire decat un recipient pt VitaminaC

am turnat jumatate din continut in borcanul de expansiune dupa care am incalcat 2 reguli mentiunate pe ambalaj:

- sa inchid caloriferul (pentru ca granulele sa nu ajunga acolo)

- sa incalzesc motorul o data, sa-l las sa mearga vreo jumatate de ora dupa care sa golesc toata instalatia

ei bine eu am mers cu masina mai mult de o saptamana ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

rezultate:

- radiatorul nu a mai picurat deloc (vestea buna)

- (vestea proasta) a slabit performata caloriferului (caloriferul care oricum nu prea dadea caldura in masina nici inainte)

actiune: am desfacut si am spalat totul conform descrierilor din posturile de mai sus si totul merge bine.

concluzie / sugestie: poti incerca cu acele granule sa iti repari radiatorul mare dar de preferinta sa faci asta inainte sa pui caloriferul nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit si eu cu cativa ani in urma solutii din astea de astupat porii. Au mers dar probabil au accentuat si ele infundarea caloriferului.

Eu am incercat sa-l curat, cum am zis mai inainte, dar probabil ca nu am reusit in totalitate.

Porii din radiator nu ma deranjeaza. Curge cand si cand. Chiar imi puneam problema, atunci cand trebuia sa completez cu lichid, daca nu cumva garnitura de chiulasa da semne de duca, avand in vedere ca nu vedeam scurgeri pe la radiator mereu. In fine.

Daca ma gandesc bine cred ca se poate folosi o solutie de astupat porii si fara sa afectezi caloriferul de loc. Inainte sa o folosesti se pot scoate furtunele de la calorifer si se pot unii intre ele printr-o teava. Lichidul nu mai trece astfel prin calorifer. E un fel de bypass. Dupa ce termini procedura cu solutia de pori, conectezi caloriferul la loc. E o idee. Pacat ca nu mi-a venit cand am avut eu nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat caloriferul cu unul nou. S-a rezolvat problema. Face super-cald acum.

PS: Inca mai am caloriferul vechi care este partial infundat. Daca-l vrea cineva il donez. Poate reuseste sa-l desfunde complet si atunci probabil va deveni perfect functional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e calorifel original al masinii, cu varsta specifica (~ 20 ani) cel mai bine ii sta in cosul de gunoi. e prea mare deranjul sa mai renteze sa-l montezi pe masina si sa-ti plesneasca atunci cand ai nevoie mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate. E destul de munca pentru a schimba caloriferul si e destul de frustrant sa vezi ca nu merge perfect. Pe unul nou, care nu avea inscriptionata nicio marca pe el dar era in cutie FEBI, am dat 75 RON.

Din cate imi aduc aminte, asta care e partial infundat e marca VALEO si e din 89. Poate cineva care e in pana mare de bani si poate sa-l desfunde, sa se poata folosi de el. Eu nu am putut sa incerc sa-l desfund cu o sursa de apa/aer cu presiune mare pt. ca n-am avut acces la o astfel de sursa. Poate merge.

In fine, o sa-l mai tin putin si o sa pun post-ul asta si la topic-ul special pt. piese la care renuntam moka.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate. E destul de munca pentru a schimba caloriferul si e destul de frustrant sa vezi ca nu merge perfect. Pe unul nou, care nu avea inscriptionata nicio marca pe el dar era in cutie FEBI, am dat 75 RON.

Din cate imi aduc aminte, asta care e partial infundat e marca VALEO si e din 89. Poate cineva care e in pana mare de bani si poate sa-l desfunde, sa se poata folosi de el. Eu nu am putut sa incerc sa-l desfund cu o sursa de apa/aer cu presiune mare pt. ca n-am avut acces la o astfel de sursa. Poate merge.

In fine, o sa-l mai tin putin si o sa pun post-ul asta si la topic-ul special pt. piese la care renuntam moka.

nu ai ce sa-i faci, nu se desfunda cu nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit alta buba.Furtunul de calorifer(portiunea de la intrare in radiator) era partial obturat din cauza pozitiei inclinate si in timp se lasase, noroc cu mecanicul meu care a remarcat desi nu parea in neregula.Acum am caldura la maxim la fel ca un unscator de par. :lol: Oricum m-am ca-m saturat cu reparatiile, de 3 luni tot repar si gata cu financiarul singura consolare este cind ma urc la volan si conduc si consumul mic circa 5% motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alta smecherie am patit eu la masina proaspat cumparata... aeru se incalzea daca ventilatia era pe treapta 1 dar foarte slab...de curios din fire desfac tot bordu sa ca si asa trebuia facut curat pe sub el si fixat si arunc o privire si la calorifer deoarece controlul furtunelor de intrare si iesire spunea caaaald. cand deschid camera caloriferului si il scot afara surpriza... aveam o gaura cat o minge de ping-pong in el... si era facut by-pass pe traiect ca sa nu curga... aerul trecea prea usor prin gaura aia in loc sa treaca prin fantele de incalzire asa ca ramanea rece... desigur puteam sa infund gaura cu spuma de fixat termopane...dar am renuntat la idee... am inteles ca un calorifer nou e cam la 100 de lei... cand ma hotarasc sa intervin iar asupra bordului deoarece e nevoie o sa rezolv si aia... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

APROPO DE BY-PASS

La masina mea dupa iesirea din calorifer pe unul din furtune se afla o piesa care nu stiu despre ce este vorba.E ciudata si are forma de cilindru de circa 3.5 centimetri in diametru si 4 lungine.Cred ca este vreun termostat. Stie cineva? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este foarte posibil sa fie o supapa de sens

in principiu e utila, dar poate indroduce probleme daca se defecteaza (nu mai deschide)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi face o poza zilele acestea si o voi pune pe forum.Merci :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

fratilor si eu am o problema cu caldura ;stand pe loc baga ceva caldura nu suficient dar merge dar dupa circa 10 km de mers sufla aer rece care ar fi problema, Help......rasp va rog.Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca indicatorul de temperatura apa din bord arata normal (aprox. 90C), verifica intrare vs iesire calorifer (furtunele de sub parbriz din compartimentul motor).

Daca amindoua-s aproximativ la fel de calde, se poate sa fie o problema la sistemul de distributie rece - cald (cablul de comanda rupt, etansarea, etc).

Daca simti diferenta mare de temperatura intre cele doua furtune, e posibil ca problema sa fie chiar din calofer - sa fie partial infundat.

Daca indicatorul ala de apa arata mai putin de 90C, verifica termostatul - grosier verifici daca-i cald furtunul ce intra la termostat (dintre radiator si pompa de apa).

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!