Jump to content

Greu la rece !


Imparatul
 Share

Postare recomandată

Cu cat e mai frig cu atat porneste mai greu la rece.

Dau la cheie si invarte greu, tare, acul de la turatie sare sus/jos si ceasul de bord de la MFA se stinge si se aprinde(cauta sa moara). Apoi o mai las si iar repet procedura cu contactul si cam a treia oara porneste. Nu tin decat cateva secunde la demaror ca sa nu termin bateria.

Intreb si nu m-am dus cu gandul direct la baterie, deoarece iarna trecuta, nu mai pornea la cald din cauza ca era roasa bucsa de la demaror (aceea din cutie) si freca rotorul de stator, si-mi manca curentul. Si la cald vad ca uneori (rarutz) a inceput sa invarta tot f. greu si sa porneasca greu si ma gandesc ca ar fi iar aceeasi bucsa.

Dar dimineata asa-mi face. Cu cat e mai frig cu atat mai greu porneste.

Aveti ideea cam ce-ar fi si daca ar fi "numai bateria"? Bateria am cinuit-o vara trecuta si am supus-o la incarcari cu redresorul f. multe.

Benzina ii vine, filtrul de aer e schimbat acuma, bujiile curatate, delco curata si el, nu fura curent, incarca 13.8 alternatorul sau 13.9, dar uneori la baterie se mai stinge martorul verde (becul) care arata ca e incarcata si are curent. Cand se stinge cand se aprinde, asa fara sa fi mers cu masina ca sa se incarce.

Dupa ce-am pornit-o in rest porneste la sfert, cu unele exceptii la cald cand mai porneste invartind greu tare (zic sa nu fie iar bucsa aia de la demaror dinspre cutie).

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SEnzor de temperatura motor sau poate regulatorul de presiune a benzinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat bateria, densitatea si are 1.24, e buna. Am gasit in capacul de la delco unei, cam o lingurita de ulei, acolo unde e luleaua. Am constata ca e de la simeringul ala de la delco si am curatat. Voi vedea cum se mai comporta maine dimineata la rece.

Regulatorul de presiune, adica ala de sub masina de langa pompa de benzina eterioara? Si senzorul de temperatura motor ce legatura sa aiba cu pornirea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SEnzor de temperatura motor

...cred ca ar putea fi o problema numai in cazul injectiei digifant si nu ar invarti greu ci doar ar porni greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electromotorul in ce stare e ?Incearca sa il desfaci si sa vezi ce e cu el.

Avansul poti sa il verifici cu o lampa stroboscopica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema. eu am 1,6 cu carburator. dimineata la frig porneste mai greu, dar porneste, da pana se incalzeste motorul un pic am probleme, se tot chinuie sa moara.... am aflat ca masina din fabrica a avut soc automat, dar acuma nu mai il are...asa am cumparat-o, fara... gasesc un soc automat? si unde se monteaza astea? o fi greu de mintat? ca m-am saturat sa tot o reglez din carburator la rece si dupaia din nou cand se incalzeste, si iar vine frigu :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demarorul e mai vechi, s-a ros rotorul de stator cand a fost bucsa din cutie busita. tabloul de perii este schimbat de 1 an si e nou (ala din demaror). Dupa ce i-am schimbat atunci bucsa din cutie (ca tot greu invartea la cald: vad ca si acuma la cald tot incepe sa invarta greu) dupa ce am schimbat-o, pornea ca "din arc" la sfert de sfert de cheie si la rece si la cald. deci dupa bucsele schimbate si periile de la demaror nu a mai facut nici o problema. Invartea f. prompt.

Maine dimineata vad cum mai invarte. daca nu eu gandesc ca tot de la bucsa aia sa fie problema. Relantiul e la 1000, nu bate avansul deloc. Poate fi din avans? Cum sa-l mai reglez cand "cred" ca e optim?

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie uzat si contactul de la bobina bendixului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sa piarda curent pe acolo? Ma gandesc ca daca iar "freaca roturul de stator" se descarca bateria, ca atunci se descarca imediat. Dar nu e asa goala bateria. Am sa le lustruiesc cu smirghel contactele alea. de fapt ma voi duce la un electrician.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu ma refeream la contactele din exterior. Cilindrul ala mic de deasupra electromotorului are in el o bobina si un contact care se inchide cand dai la cheie. Contactul ala se poate uza si el. Daca e defect exista doua posibilitati, ori decapsulezi bobina si inlocuiesti contactul cu unul nou ori cumperi bobina noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de starter. El antreneaza bendixul cind comanzi electromotorul din cheie. Cu ala am avut si eu probleme cu ceva timp in urma. L-am cumparat de nou din magazin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri seara cand sa bag masina in garaj, inaonte de a deschide usile am oprit-o. Am dat sa pornesc (calda fiind) si a luat-o cam greu, iar. Azi dimineata ma duc direct sa o pornesc dar intai ridic capota si desfac capacul de la delco. Era cam o lingurita de ulei in interior mai ales pe (2 canale de la 2 bujii). Inainte de a-i da prima cheie le curat bine cu o carpa si dau la cheie. Invarte deaor de vreo 4 ori dar porneste din prima.

Un electromotor de rezerva am, si daca e bobina aia voi cauta sa o schimb. Eu zic (parerea mea) care si uleiul care curge in capac din cauza (simeringurlui dus) poate fi o cauza. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai dupa mine uleiul ala numai bine nu face la delcou si deci indirect la aprindere:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sa piarda curent pe acolo? Ma gandesc ca daca iar "freaca roturul de stator" se descarca bateria, ca atunci se descarca imediat. Dar nu e asa goala bateria. Am sa le lustruiesc cu smirghel contactele alea. de fapt ma voi duce la un electrician.

bobina de aclansare(solenoidul)cand este defect doar face tac si atat adica baga bendixul in coroana dar nu invarte deloc,deci asta nu e problema la tine (adica ori invarte ori deloc ,nu exista cale de mijloc ).

eu zic ca este din bucse cum ai spus (90% ),mai poate fi bateria slabit un element si la actionarea demarorului sa se incalzeasca ,sa incalzeasca acidul din jurul lui si sa faca reactie (fortat si va cadea de tot in scurt timp) si sa inceapa sa creasca turatia electromotorului dupa ce invarte 2,3 ture si apoi de la a doua cheie sa invarta mai dezmortit (acest caz este 3-4 %)

ulei in delco nu zic ca este estetic sa fie :)) dar nu din cauza asta nu porneste masina...adica vreau sa zic ca la 28 kv cat este pe aprindere poti sa pui pelicula de ulei de 1 mm sau chiar banda izolatoare! si motorul va functiona . eu rad de unii care curata oxid de la fise este ca si frectia la piciorul de lemn :blink: ,adica la asemenea tensiune acel oxid de 0,1 mm este practic inexistent ! incercati si dvs :porniti motorul si scoateti o fisa de pe bujie si o sa vedeti ca motorul merge rotund chiar daca tineti fisa la 1cm de capul bujiei :o

ps.cum sa spus nu este de neglijat un reglaj cu stroboscopul :o chiar daca bateria este slaba va porni mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!