Jump to content

Cutie de viteze la AUDI 80


elenic2000
 Share

Postare recomandată

Salut baieti!

Am cumparat un Audi 80 full electric, ABS, discuri frana spate, din 1990, care initial a avut un motor de 2.0 pe benzina cu cutie de viteze automata. Fostul proprietar i-a montat un motor de 1.6TD adus din Germania de pe un Passat, un motor excelent de altfel, asta iarna a pornit la sfert de cheie la -20 grade. Problema este ca masina este extraordinar de puturoasa la demaraje si acceleratii, trepideaza toata masina cand plec de pe loc cu viteza a I-a, practic in panta acceleratia este inutila. Din cate am observat si eu ca amator ce sunt (mai am am un Golf II 1.6TD care este spirt), cutia de viteze de pe Audi de fapt este o cutie de Passat (am vazut una identica pe un Passat de ''86 pe benzina) si am banuiala ca este si de benzinara. Din cate am auzit Audi 80 model 1990 au ambreiajul pe lichid, pe cand la mine ambreiajul este pe cablu, ba mai mult cablul de ambreiaj se regleaza din piulite, nu e nici macar cablu de ambreiaj autoreglabil cum e la Golf II din ''87. De asemenea, am auzit ca Audi 80 are ceasul vitezometrului electronic, cu mufe care vin de la cutia de viteze, pe cand de la mine din cutie pleaca un cablu catre ceasul vitezometru, care bineinteles ca nu poate fi cuplat la vitezometru. Pe urma cutia de diesel are alte rapoarte fata de cutia de benzinara.Cei care cunosc Audi 80 model Butoias poate ma lamuresc cum ar trebui sa fie acest sistem si ce ar trebui sa cumpar sa-mi refac sistemul de transmisie original - Audi 80 (pompe de ambreiaj, pedala, cutie, etc...). Daca poate cineva sa ma ajute cu niste preturi estimative si niste adrese de dezmembrari pentru materialele necesare desfasurarii acestei operatiuni voi ramane indatorat.

Astept parerile voastre. Cu stima pentru forumisti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pe A80 ai acum cablu de ambreiaj mi se pare ceva tare comic.

Ca sa treci inapoi pe ambreiaj hidraulic ai nevoie de pompa de ambreiaj conducta ce duce pana la cutia de viteze ( spre cutie se termina cu un furtun cam ca cel de la etrierul de frana) si cilindrul de ambreiaj care se pune pe cutia de viteze .

Totusi la tine nu se vede un furtun (negru) care vine din drepta servofranei si intra in vasul de lichid de frana prin partea stanga( a masini = partea soferului)???

Intradevar vitezometrul e electro-mecanic(:D) adica preia de la cutie printr-un senzor hall (cred) . Acesta se afla mai sus un pic de planetara din stanga masinii si are o mufa cu 2 fire. PE axul planetarei se afla un fel de magnet.

Si pe B3 tau ce ar merge pus un 1,9TDI. !,6 TDI din cate stiu eu e destul de slabut :)

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi puteti spune daca pe AUDI 80 B3 din 1990 in locul motorului 1.6TD pot pune un motor 1.9TDI? Sincer sa fiu m-ar incanta un 1.9 TDI de 90CP. Pentru a pune pe B3 motor 1.9TDI de B4 care are pompa de injectie asistata electronic am auzit ca nu se potriveste instalatia electrica a B 3-ului. Pe de alta parte, din cate am observat la aceste masini, bordul, instalatia electrica sunt universale indiferent ca sunt pe benzina, pe motorina, ca sunt B3 sau B4. Daca stiti altfel va rog sa ma corectati. Pe urma, nu stiu daca motorul 1.9TDI se potriveste la suporti pe sasiu. Astept lamuriri.

Multumesc pentru informatiile de mai sus si as vrea sa continuam acesta discutie pentru ca este interesanta varianta cu schimbarea motorului actual cu unul mai performant.

Modificat de elenic2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zi detalii si te ajut cu ce stiu. De preferinta se sudeaza 2 suporturi de motor pe lonjeroane. Si se pune motorul ::blink:.

Apoi instalatia care e destul de simpla la un diesel. Daca te intereseaza dau detalii. :))

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca la motoarele TDI injectia si gazele evacuate sunt facute de un calculator, care nu stiu cat este de simplu de gasit si montat la o masina care nu a fost prevazuta cu asa ceva. In ceea ce ma priveste ar suficient si un 1.9 TD simplu ar fi sufucient cred, cu toate ca mi-ar surade un TDI. Oricum, eu trebuie sa-mi rezolv problema cutiei de viteze si a ambreiajului si o sa fiu multumit. Numai ca nu stiu unde sa gasesc piesele necesare si la un pret mai bun, bineinteles s.h. In Constanta, la dezmembrari, cand le spui de Audi 80, parca le spui de Ferrari. In tara e plin. As vrea niste adrese de dezmembrari serioase si aprovizionate din Bucuresti sau din zona Ploiesti cel mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si de la TD la TDI e diferenta de intercooler. :rolleyes:

Cat despre calculatorul de injectie acesta are locusorul lui. Sub cutia de acte in spatele aerotermei de caldura. Cam greu de explicat. Am sa caut poze. Acolo vine si la bezinare.

Ai nevoie de motorul TDI cu tot cu instalatia electrica(numai a motorului) care trebuie conectata printr-o mufa sub tabloul de sigurante.

Pentru asta ai nevoie de schema electrica a masinii tale si de schema electrica a masinii depe care ai luat motorul( sau macar sa stii codul motor , ca schema se gaseste).

Pedala va trebui schimbata deoarece asta de pe TDI e 'drive by wire" si deci nu are cablu. P.S. :se poate pune usor si pilot automat.

Motorul tre sa fie de pe o masina cu motorul instalat longitudinal, deoarece cred ca trebuie si cutia. Nu obligatoriu (cred) dar daca vrei sa faci o treaba buna .

Nu stiu exact insa am impresia ca si la motorul asta prinderea motorului se face de 'jug' si nu de lonjeroane. Ti-ar trebui 2 suporti ce vin sudati de lonjeron. Nu e mare scofala.

Ce cod are motorul tau? Ca sa stiu cum e prinderea.

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul motorului este CY, dar din cate stiu motoarele astea 1.6 TD sunt la fel indiferent ca-s de pe Golf, Passat sau Audi80, doar ca pe unele se pune transversal, pe altele longitudinal. Eu mai am un Golf 2 1.6TD cod motor JR si sincer sa fiu nu am vazut absolut nici o diferenta. Sau este? Asta de pe Audi80 este adus din Germania de pe un Passat. Oricum ai idee cam cat m-ar costa, aproximativ, ingineria pe care mi-ai explicat-o cu TDI-ul?

Modificat de elenic2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una peste alta cred ca te complici prea mult.De ce nu o vinzi,mai pui o diferenta de bani si-ti iei un Passat tdi,masini super din 96/97?

Cit te costa piesele+manopera cred ca este exact diferenta de care vorbeam mai sus.

Sanatate.

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca Passatul e una si Audi e alta. Parca nu ai sti :rolleyes: Doar ai Audi observ.

Sau daca vrei unu mi nervos ia un AUDI 80 B4(92-96) care are motor de 1,9TDI.

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta voiam sa spun, ai perfecta dreptate Maniacule, AUDI E AUDI. Dar revin la marea mea problema, cutia de viteze, ca nu cu motorul am probleme, de el sunt super multumit. Ca tot veni vorba de B4, nu merge sa-mi pun pe B3 sistemul cutie de viteze - ambreiaj hidraulic de pe un B4? Cutia si ambreiajele nu sunt la fel, e vreo difenta la B4 fata de B3? Oricum motoarele nu sunt aceleasi.

Modificat de elenic2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam greu de zis. Spre exemplu o cutie de viteze de benzinar nu se va potrivi si nu va functiona bine pe un diesel.

In principiu un B4 e un B3 cu facelift, insa difera sasiul si in special partea din spate. LA B3 rezevorul e in portbagaj, pe cand la B4 e sub masina si deci portbagajul e mai mare.

Piesele se cam potrivesc. Sistemul cutie viteze- ambreiaj se potriveste de pe B4 pe B3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti!

Daca are cineva sau stie pe cineva care are de vanzare o cutie de viteze cu ambreiaj hidraulic, eventual si celelalte componente ale ambreiajului hidraulic (pedala cu pompa de ambreiaj, cilindru receptor, etc.) pentru pentru AUDI 80 B3 1.6TD - insist: cutie pentru diesel - si vrea sa ajute un confrate sa-si readuca masina la starea initiala, rog sa lase oferta pe forum.

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut! Cutie de viteze: 012 300 043 FX tip "ALP", 012 300 045 SX tip "AXD". Rapoatre 37/10. Eu am luat un motor de Passat din 89, tipJK, 1,6 TDI si l-am pus in locul celui de 2.0E tip3A. Nu am schimbat nici alternator, sau cutie de viteze nici demaror. Merge "brici"! Este si omologat la RAR! Doar ca are o problema!... Este cam zgomotos peste 90 km/h. Am mers in teste cu el la 160 km/h. TOTUSI... NU IMI PLACE CA ESTE PREA ZGOMOTOS! :Driver: La montare nu am intampinat greutati pentru ca blocurile motor de vw sunt stas! Doar a trebuit sa dau trei gauri pentru suportul dreapta, si sa le filetez. Mentionez ca locurile unde am dat gauri sunt profilate din turnare dar nu sunt gaurite pentru ca a fost montat transversal pe Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Am rezolvat problema cu o cutie de Audi 80 diesel originala si cu ambreiajul hidraulic original luate de pe o masina pe care am cumparat-o pentru piese de rezerva. Acum merge trasnet. Multumesc oricum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!