Jump to content

ROG AJUTOR! Trepidatie in acceleratie Skoda Fabia


evlmaster
 Share

Postare recomandată

Dupa cum spune si titlul am ajuns in pragul disperarii cu aceasta masina :lol: : Skoda Fabia 1,9 SDI motor ASY 2001 -169.000 KM - Am o trepidatie in acceleratie respectiv intre 50- 80 km/h(dar care persista si dupa) prezinta o trepidatie nu a volanului ci a botului masinii sau spatelui?? astfel incat ai imrepsia ca fuge de sub tine.

Pentru un sfat mai precis trebuie sa se stie ca am schimbat urmatoarele piese:

- bielete directie+ capete de bielete

-bara antiruliu noua+bucse modelul nou

-capete planetara pe ambele parti+burdufe

-discuri de frana BREMBO+placute Lucas

- bucse mari de brate

-telescoape spate+tampoane

-cabluri frana de mana

- filtru aer+filtru motorina+ulei+ filtru ulei---schimbate in permanenta la 10.000 km FIX

Daca cine poate sa ma ajute sa-mi dea si mie o explicatie ce se intampla.

Multumesc anticipat tuturor!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de o tredipatie insotita de un sunet dau este perfect silentioasa?

Se manifesta doar intr-o singura treapta de viteza? Se manifesta indiferent de motor pornit/oprit, cutia cuplata sau decuplata?

PS: detaliaza putin fenomenul acela in care simti ca "fuge de sub tine" ...

PS2: Amortizoare functionale mai ai? Apasa pe fiecare amortizor in parte si vezi daca amortizeaza, adica daca oscilatia persista sau se atenueaza imediat (2-3 balansuri mici). Poti incerca si lateral, sa incerci sa "rostogesti masina", daca exista balans lung, mai multe curse, atunci amortizoarele tale sunt duse.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare si multumesc pt raspuns!!

Problema se manifesta in toate treptele de viteza, si am constatat ca face decat in acceleratie adica in sarcina.

Telescoapele fata nu au fost schimbate niciodata, am inceract sa faca balans , sincer nu-mi dau seama de amortizare!!??poate ele or fi ca altceva am schimbat cam tot...mai ma decat motorul !!:P

AHH.. si am uitata sa mai postez o problema: Am geamuri electrice pe fata- nu mai merge nici unul(acum stau cu blani sub geamuri) am constatat o problema cu clemele de plastic de prindere ale geamului...cat si mosorul de PLASTIC in care se ruleaza cablurile.

Incer de ceva vreme sa le fac la strung din ceva aliaj de aluminiu...sa vad daca reusesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce fel de trepidatie, verticala sau in plan orizontal? Apare in fiecare treapta de viteze, numai peste viteza de 50km/h? Motorul trepideaza atunci cand il accelerezi pana la turatii mari, in stationare, sau functioneaza normal, ,,rotund" in aceste conditii de stationare a masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in conditii de stationare functioneaza normal , nici o problema, trepideza masina in plan orizontal numai in sarcina..acceleratia fiind variabila, chiar si sub 50 km/h intr-o treapta inferioara, dar dupa treapta a 3-a adika peste 50 km /h devine mai predominata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a uitat cineva, intr-un service Skoda, la toate tampoanele motorului si ale cutiei de viteze? Poate exista ceva jocuri sau vreun tampon de motor sau cutie rupt.

Masina a fost lovita? Puntea spate este deformata sau prost asamblata dupa reparatie (asta se poate constata dupa masuratori pe stand la reprezentante) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut un mic accident, ma lovit cineva in spate, a fost doar bara lovita asta find acum 3 ani, pana acum n-au fost probleme.

Am fost si la srvice skoda si mecanicii secolului au ais ca nu are nimik...au mers cu ea si nu inteleg cum pot sa afirme asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai fost lovit in spate (chiar daca tie ti s-a parut ca numai bara a fost afectata, cu siguranta si puntea spate si legaturile acesteia cu caroseria au avut de suferit) mai mult ca sigur ti-a afectat geometria astfel incat acum dupa ce ai schimbat bucse si tendoane la puntea spate (si care cred ca au fost montate defectuos) a inceput masina sa aiba astfel de manifestari de instabilitate. CRed ca prima masura este sa mergi sa-ti verifici geometria masinii si alinierea puntilor, asta numai la un service Skoda. In functie de masuratori poti merge mai departe cu eliminarea defectiunilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe spate nu am schimbat nimik,decat telescoape, bucsele mari de punte nu au fost schimbate,dar masina a fost pusa pe tester, sau ma rog pe cal de geometrie si nu are nimik,asa au zis ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema se manifesta in toate treptele de viteza, si am constatat ca face decat in acceleratie adica in sarcina.

Daca este din trenul de rulare sau din cutie nu este obligatoriu sa aiba legatura cu sarcina motorului, cel mai simplu se poate verifica odata ajuns in plaja de viteze unde se manifesta vibratia, prin calcarea ambreiajului sau punerea pe liber, in modul acesta se elimina din ecuatie variabila "motor".

Ai grija sa nu faci prostii cand faci eventualele teste propuse de colegi!!

PS: acum vad ca ai spus ca nu face decat in sarcina. Te rog sa confimi ca pusa pe liber la vitezele respective masina se comporta perfect OK!

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pe liber e OK, atunci sa nu cumva sa fie rupt sau uzat un tampon de prindere a motorului sau a cutiei de viteze de caroserie.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi undeva unde exista un elevator. Ridica masina cu ambele roti fata (toate patru) si accelereaz-o la viteza respectiva.

Repeta procedura pe fiecare parte (ridici doar un lateral al masinii).

Vezi cum se comporta. La tine are de a face cu transimisia la roti, daca zici ca pe loc turata (fara cutia de viteze) nu se comporta ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna idee!

o sa incerc asa.a

zi a inceput sa hurie si un rulment stanga fata care deja fusese schimbat anul tecut...parere generala..piese extraordinar de proaste.:lol:

intreb lumea mai informata de aici de unde pot cumpara un rulment la pretz rezonabil??nu la cel de 7 milz la cei de la skoda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am aceeasi problema...am descris-o mai demult dar nu mi-a dat nimeni nici un sfat....

La viteze de peste 50km/ora, in treapta a 3-a, in momentul in care accelerez, apare o vibratie (ca un soi de bataie) care cel mai usor o simt in pedala de acceleratie. Fenomenul se manifesta mult mai pregnant in momentul in care accelerez intr-un viraj la dreapta. In virajul la stinga nu se simte la fel de pregnant.

Am fost la Avia, si in concluzie s-au schimbat bara stabilizatoare, bucsele de la bara si bucsele de la bascule.

S-a refacut geometria, si am verificat si rotile sa fie bine echilibrate si chiar am schimbat stinga cu dreapta....Cost total 950 RON si nici un rezultat.

Ma dispera...

Ma poate sfatui cineva cam ce ar putea fi?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kit rulment cu senzor de ABS am cumparat eu de curand de la Augsburg cu ~246RON marca FAG.

kit SNR era la meteor 278RON (dar trebuie gasit reprezentant)

OEM la Augsburg era 500RON.

Saboteur a avut o varianta mai buna, la Roling (sper ca am scris corect) in TM FAG cu 150 RON, il rog sa ma corecteze daca gresesc. Cand am cumparat eu nu aveau stoc.

O chestie interesanta cu rulmentii, confirmata de mai mult, inclusiv BogMW care a pus SKF si Ruville, toti rulmentii ai diverselor firme au stantati pe butucul roti, FAG!

S-a refacut geometria, si am verificat si rotile sa fie bine echilibrate si chiar am schimbat stinga cu dreapta....Cost total 950 RON si nici un rezultat.

In cazul tau cel mai probabil este un rulment. Buna treaba cu Avia, chiar trebuiau schimbate sau au luat-o prin eliminare baietii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca au luat-o prin eliminare...dar cam expensive acest mod de abordare. Una peste alta, chiar trebuiau schimbate, numai ca nu le aveam acum in buget.. :)

Daca ar fi rulmentul, n-ar trebui sa se simta bataia tot timpul? Aici e problema....se simte cel mai pregnant cind accelerez in curbe la deapta....si la viteze >40-50km/h...Daca nu accelerez este OK...E ceva legat de motor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca se manifesta doar intr-a 3-a eu zic ca mai degraba e ceva legat de cutia de viteze... Altfel, daca ar fi legat de motor sau de sistemul de rulare, ar trebui sa se manifeste in orice viteza ai accelera...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi face niste "teste" suplimentare, dar deocamdata cel mai plauzibil mi se pare chestia cu tampoanele motorului sau ale cutiei....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kit rulment cu senzor de ABS am cumparat eu de curand de la Augsburg cu ~246RON marca FAG.

kit SNR era la meteor 278RON (dar trebuie gasit reprezentant)

OEM la Augsburg era 500RON.

Saboteur a avut o varianta mai buna, la Roling (sper ca am scris corect) in TM FAG cu 150 RON, il rog sa ma corecteze daca gresesc. Cand am cumparat eu nu aveau stoc.

O chestie interesanta cu rulmentii, confirmata de mai mult, inclusiv BogMW care a pus SKF si Ruville, toti rulmentii ai diverselor firme au stantati pe butucul roti, FAG!

In cazul tau cel mai probabil este un rulment. Buna treaba cu Avia, chiar trebuiau schimbate sau au luat-o prin eliminare baietii?

Cum se identifica rulmetul cu pricina? Banuiesc ca sunt 2, unul la roata si unul la celalalt capat al planetarei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se identifica rulmetul cu pricina? Banuiesc ca sunt 2, unul la roata si unul la celalalt capat al planetarei...

In celalalt capat al planetarei te aflii deja in cutia de viteze, unde vei gasi un rulment desigur. Eu vorbeam de cel de la roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Oricum sunt in faza cautarii unui mecanic bun, cu care sa fac un drive test, sa identifice clar problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata! S-a rezolvat!

In sensul ca am identificat problema trepidatiilor la viteze mai mari de 50km/h si mai ales in curbele la dreapta....

Cap planetara dinspre roata stinga!!

Urcat masina pe rampa, accelerat pina la 60km/h si rotit de volan...planetara facea ca toti dracii, de vibra saracul motor din toate suruburile.

Si asta descoperita de un mecanic de la un service cu mai putine pretentii ca Avia si restul....

So! Merita sa gasiti un mecanic bun si cu rabdare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo ! Felicitari !

Sincer urasc asa de mult cum se pune problema si aroganta si cum se comporta cu tine cei din service-urile autorizate de parca ar avea si "autorizatie" asupra felului nasol in care te trateaza. Eu am ceva mai vechi cu Avia si nu m-am putut abtine. Bine zis cu mecanicu' !

Imi cer scuze pentru :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!