Jump to content

Vine vara ! Termocuple, ventilatoare, racire...


Viorel C
 Share

Postare recomandată

da, dar ce te faci cand acul indica total aiurea (dimineata, cand o pornesc, imi arata ca fierbe apa, iar dupa 1 ora de mers prin oras, in super caldura, cica apa e "rece" :blink: ) ...

am inteles ca sonda aia e vreo 300 de mii, cred ca o sa o schimb ... insa, sper sa n-o schimb degeaba :huh: ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu incerci sa masori rezistenta senzorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BogdanSHA

N-am facut pina acum la alcineva vreo interventie. Nu stiu ce sa zic. Cred ca cel mai bine ar fi sa vezi si daca-ti suride , nici o problema. Da-mi un pm si vorbim.

Am reusit sa ajung la mecanic, care este si un bun electrician zic eu, si care mi-a spus ca daca s-a intimplat stind, cel mai probabil defectul este electric, pe circuitul termocupla + ventilator - adica ori siguranta arsa , ori termocupla s-a odihnit in loc sa-si faca treaba ori motorul ventilatorului.

Am eliminat ventilatorul si siguranta asa ca a ramas termocupla.

Mecu mi-a mai zis ca daca se intimpla in mers, atunci de obicei vinovat este termostatul.

L-am intrebat si despre senzorul de temperatura : cica nu-l poti verifica cu precizie rezistiv pentru ca nu se defecteaza, de fapt se decalibreaza ( decalibrarea se petrece mai ales daca-ti fierbe apa in circuit ). Mai cinstit ar fi o masurare a temperaturii si confruntare cu ce arata bordul. Cica ar fi in comert un termometru digital pentru asa ceva da' costa vreo 600-700mii.

Si la mine a cam luat-o razna indicatia de tempetatura. In bord arata mai putin cam cu 5-10C !? Trebuia sa se lase cu urmari , nu ?

@mihuz cred ca si la tine e vorba de acel senzor. Daca-l deconectezi "ce zice" bordul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul ala chiar dupa rezistenta se masoara. De fapt este o termorezistenta.

Scrie si in documentatie.

At 20°C - approximately 1000 ohms

At 60°C - approximately 250 ohms

At 100°C - approximately 75 ohms

Daca vrei sa il verifici exact, ar trebui sa fie mai multi de astia pe motor si nu se poate sa fie toti defecti. Ar trebui sa indice rezistente apropiate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mersi. Bagat la cap. Din pacate, ( inca ) nu am o documentatie asa detaliata - am doar carticica de la ksi si niste scheme electrice.

Alti senzori identici ? N-am vazut, n-am auzit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salut!

In cazul meu, problema este, ca dupa un accident, eu am montat pe masina mea, un Golf 3 de 1,4, din 1994, un radiator mai mare, pentru motor de 1,8.

De atunci ventilatorul nu mai porneste. Presupun, ca radiatorul fiind mai mare, pană ajunge apa la termocuplă, se răceşte deja, şi temperatura ei nu mai ajunge la 95-102 grade, cat este specificat pe ea. De acea, dacă are cineva una, care sa porneasca cam la 182-185 grade, sau stie cineva, cum se poate procura asa ceva, care sa se potrivească

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si de ce vrei sa-ti porneasca ventilatorul la 82-85 gr (presupun ca ai scris gresit 182-185)? E radiatorul mai mare si ai racirea mai buna, ai si mai mult lichid in instalatie (nu cred ca mai mult de 1-1,5L).

Chiar si daca ai mai mult lichid tot ajunge la 90 grade doar ca putin mai greu pe vremea asta. Vezi sa nu ai termostatul blocat pe deschis si de aceea sa nu ti se incalzeasca motorul.

Din moment ce motoarele sunt facute sa aiba temperatura optima de functionare 90gr., cred ca nu ai sanse sa gasesti termocupla pt. temperatura <90grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cateva vreme am observat ca motorul de pe masina mea 1.6D ajunge cam repede la 90 grade si ventilatorul porneste abia cand acul ajunge la jumatatea intervalului de dupa indicatorul de 90 grade si se opreste cand acul ajunge undeva la jumatate.

AM ascimbat termocupla cu una noua si asta la fel face, cupleaza atunci cand acul trece de 90 grade cu jumatate de interval. Inainte, chiar si asta vara, nu tin minte sa fi vazut acul de la temperatura ajungand nici macar aproape de jumatate.

30ng16v.jpg

Modificat de zaytsuca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai acu' tre sa stea chiar pe led sau pe jumate

daca tie nu iti statea asa aveai termostatul nasol

daca sta peste jumate ai termocupla nasoala sau chiulasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acul se duce pana pana dupa jumatate cu 1/2 interval apoi porneste ventilatorul si scade la jumate iar. Am pus urechea la vasul de expansiune sa vad daca firbe apa dar nu se aude nimic...

Catalos zicea ca se poate sa fie si senzorul care ia temperatura de pe motor o posibila problema.

Inainte acul nu ajungea la jumatate, sau cel putin eu nu am observat acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!