Jump to content

Vine vara ! Termocuple, ventilatoare, racire...


Viorel C
 Share

Postare recomandată

De aceea eu am incercat, si am gasit intr-un final o termocupla care "deschide" la 82-85C care se potriveste. Ce ziceti este bine de pus asa ceva in locul celui original ? Ma gindesc si la faptul ca ar urma sa deschida un pic inaintea termostatului ( care incepe deschiderea la 87C).
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exprimare anapoda. Scuze. E evident ca n-are cum. Eu am vrut s-o semnalez ca un "bug" al solutiei.

Pot sa va spun ca "experimentul" este OK deocamdata.

Merg un timp, 15-30 minute timp in care acul de temperatura sta undeva putin inainte de 1/2, dupa care cind creste, trece putin de 1/2 si porneste ventilatorul ( probabil ca imediat dupa ce se deschide termostatul ) temperatura revenind la pozitia initiala. Ventilatorul nu mai asteapta pina temperatura ajunge undeva la 3/4 sau chiar dupa.

Acum intra in functiune mult mai des dar pe perioade mai scurte.

Cred ca seamana cu o fortare a mentinerii temperaturii undeva la 80-90C.

N-am remarcat cresteri de consum / alte anomalii.

La mai multi km !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am vasul de expansiune ca cel din poza. E ca o minge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am vasul de expansiune ca cel din poza. E ca o minge

E de Golf3 :ok:

(sau Golf2 90-92)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Cristip: Lamureste-ma si pe mine , te rog intr-o problema care ma roade: un prieten de-al meu cu un G1 1.6 TD, imediat ce porneste motoru', cu busonu de la vas desfacut, se observa un mare debit de lichi pe la returul vasului, pe cand la mine nu. Sa fie oare vorba de alte regimuri? Termostatul meu sa deschida de-abia mai sus, pe la 85 de grade? La mataluta cum e?

10x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de sistemul de racire... vad ca multi dintre noi si-au schimbat radiatoarele, optand ptr. corpuri de radiator mai mari. De unde le-ati luat, fratilor, sa se potriveasca si sa fie bune??? Surpriza mea mare a fost sa vad ca radiatorul de GTI 1.8 16v KR 139CP are - in catalog la Augsburg - un radiator mai mic decat 1.8 8v RP 90CP!?! DE CE? Ma asteptam sa fie pe dos... nu cumva e o capcana chestia asta cu marimea? Nu cumva un radiator mare va imprima o inertie termica mai mare circuitului de racire, daunatoare motorului? Eu am observat ca - cel putin la drum intins - cu cat tin mai in ture motorul cu atat e mai eficienta racirea (viteza si presiunea mai mari ale lichidului de racire permit un schimb termic mai bun???)

Este doar o ipoteza... va rog lamuriti-ma si pe mine, da' argumentat! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinica2001

Radiator mai mare -- > inertie termica mai mare a circuitului de racire.

Asta nu are nici o legatura cu temperatura motorului , pentru ca circuitul "mic" care este folosit pana la atingerea temperaturii de deschidere a termostatului nu include radiatorul. Mai pe romaneste ( desi nu foarte corect ), pana nu se incalzeste motorul apa nu circula prin radiator. Deci poti sa nu ai radiator, poti sa ai un radiator de tractor, este acelasi lucru pana se incalzeste motorul. Dupa ce s-a incalzit motorul se poate vorbi de " eficienta " radiatorului. Aici intra-adevar intervine si dimensiunea radiatorului in ecuatie. Eficienta cu care un radiator schimba caldura cu mediul inconjurator tine cont de mai multi parametrii ( viteza cu care trece aerul prin radiator, grosimea radiatorului, suprafata radiatorului, conductivitate termica a materialului , temperatura lichidului de racire si a mediului inconjurator, viteza lichidului de racire prin radiator, etc ) . Sunt destul de multe lucruri care pot schimba in bine sau in rau modul in care "raceste" un radiator. Faptul ca mergand cu viteza temperatura motorului tau este un pic mai redusa, este datorat "flow"-ului de aer prin radiator ( aerul trece fortat prin radiator tot timpul spre deosebire de momentul cand masina sta pe loc si aerul nu circula prin radiator decat daca este pornit electroventilatorul ). Am presupus ca masina ta are electroventilator si nu vascocuplaj pentru racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spuneam ca raceste mai bine cand il tin in ture ma refeream la treapta de viteza selectata, nu la viteza efectiva a masinii (ex.: daca la 60-65 km/h sunt in tr. a 3-a, raceste mai bine decat daca as fi in tr. a 4-a). Intr-adevar, am electroventilator (termocupla si ventilator in 2 tr. de viteza).

Atunci, sa fie ventilatorul de GTI diferit ca si conceptie (material, "faguri" etc.)? Oricum, ca dimensiuni este mai mic - ceea ce contravine oarecum teoriei "cu cat mai mare, cu atat mai bine"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinica2001
Cand spuneam ca raceste mai bine cand il tin in ture ma refeream la treapta de viteza selectata, nu la viteza efectiva a masinii (ex.: daca la 60-65 km/h sunt in tr. a 3-a, raceste mai bine decat daca as fi in tr. a 4-a). Intr-adevar, am electroventilator (termocupla si ventilator in 2 tr. de viteza).

Vezi sa nu ai infundat partial radiatorul din fata ( se aduna o mazga in partea de jos in interiorul radiatorului ) sau sa nu ai probleme cu pompa de apa ( aripioare rupte ). S-ar putea sa scape presiunea din instalatia de racire ( supapa sau ... ). Spor la treaba ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompei de apa tocmai i-am schimbat capul (rulmentul tragea sa moara) iar presiune nu scap (am nivelul la antigel un pic peste max si nu pierde absolut deloc).

cum pot ataca eventuala problema cu mazga din radiator? ceva solutie flush? stiti voi ceva valabil? vara trecuta am facut un astfel de flush cu o solutie (?) din Selgros si nu a iesit mizerie mai deloc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Busonul vasului de expansiune are o supapa dubla - mentine o presiunein instalatie de ~1,2atm(astfel ca lichidul de racire fierbe la ~120grade)si se deschide la cresterea presiuni peste aceasta limita ( se pierde din lichid prin eliminarea vaporilor ) ; dupa oprirea motorului si racirea lichidului, se deschide supapa pentru a echilibra presiunea din instalatie(se previne vidul ce ar produce deformarea racoardelor etc..)

:12: Temperatura uleiului ajunge ~130 grade. Se poate monta o sonda

de temperatura in locul busonului de golire a uleiului din baie si un ceas

corespunzator ptr. a urmari si acest parametru . :D :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinica2001

Sigur supapa de la buson este ok? Daca incerci sa slabesti putin busonul la 5 min!!! dupa ce ai oprit motorul, iese presiune din instalatie ? ATENTIE: sa nu te oparesti cu aburii fierbinti. Este nevoie doar sa slabesti putin sa vezi daca iese abur sub presiune dupa care strangi la loc . Operatiunea asta nu o recomand decat daca ai mai mesterit cat de cat la motor si intelegi ce inseamna un motor incins si ca motorul poate sa "fiarba" daca este mult prea incins. Cureaua de la accesorii este bine intinsa? Trebuie sa fii sigur ca nu patineaza la anumite turatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eli : by default trebuie sa ai pe golf 2 16v rad. de 675 mm lungime

uite sistemul de racire la g2/16v cu toate piesele componente:

"http://www.elcats.ru/audivw/vag5.asp?subm=%CF%EE%E8%F1%EA&btsnr=020-00&cid=110"

eu recomand cu caldura un radiator cat mai mare. pentru probleme de racire la 16v iti recomand iar cu caldura urmatorul text :

http://www.scirocco16v.com/tech/faq_overheating.htm

care incepe : "So your 16V is running a little hot...." :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multzam Scirocco... voi sapa pe resursele cu amabilitate furnizate :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut !

Ma numesc Mihai si sunt nou, atat pe forum, cat si nou posesor de Golf 2 GTI (PL) ;) - este vorba de (fostul) U L J - sunt sigur ca il stiti, acum eu sunt fericitul (sper!) proprietar.

Referitor la topic: am o mare problema: acul ce indica temp apei din vasul de exp. nu indica absolut nimic, iar beculetul rosu se aprinde complet aiurea, chiar si dimineata, cand, logic, motorul e rece. De obicei, stau cu ochii numai pe temp uleiului, aratata de comp. - care e OK, gandindu-ma ca, dc creste temp. apei, implicit creste si temp uleiului din motor -> GRESESC ?? :D

Ce pot sa fac sa rezolv problema cu indicatorul temp. lichidului de racire ??

PS. mentionez ca sunt "bata" in materie de vw (inainte am avut dacie, apoi tico)

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru acul de la temperatura apei ai un senzor de temperatura rezistiv pe blocul motor la care vine un singur fir undeva deasupra cutiei de viteze. Beculetul rosu clipeste cand nu mai ai lichid de racire (sau cand e busit).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beculetul rosu face figuri de obicei datorita contactelor la senzorul din borcanul cu lichid de racire. Desfa, curata, eventual mai strange putin papucii, da cu spray contact si monteaza la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

---pentru bec, am gasit firele care "intra" in vasul de expansiune ... acolo treaba e "curata" - becul tot face figuri ! :D

---pentru senzorul de temperatura: nu l-am gasit ! am gasit in schimb 2 fire care intra la cutie - cred ca asta e marsarierul...un fir era bagat, unul nu - l-am pus si pe al doilea .... becurile pe marsarier tot nu se aprind! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai s-o luam pe rind :

- pentru led-ul indicator apa, scoate traductorul din vas si fa-i o verificare : cu pinii in aer ar trebui sa arate o rezistenta f mare, cu pinii in apa ar trebui sa aibe o rezistenta de ordinul Ko sau zeci de ko - sau invers , nu mai retin cum a fost la mine. Oricum trebuie sa vezi pe un aparat trecerea dintr-o stare in cealalta. Daca nu se intimpla asta , trebuie inlocuit. Conectorul de pe vas este ok ? De obicei se mai rupe un contact - papuc. Daca pina aici totul este ok, atunci problema este in bord. Este singurul indicator care face probleme in bord ?

- Senzorul de temperatura apa este, la mine, pe circuitul de apa chiulasa - radiator, imediat pe gitul de iesire din chiulasa. Ar trebui sa vezi un singur fir intr-o parte a acelei conducte. Asta nu stiu cum se masoara. Daca ai putea sa-l inlocuiesti , doar pentru verificare, ar fi ok.

- Pentru mers inapoi exista pe cutie un contactor cu doua contacte. Si eu am avut probleme cu el si l-am inlocuit de curind. Pentru verificare desfa-l si vezi ca are un contact mobil. Acesta la apasare ar trebui sa comute ohmic. Nu-i strimba pinii. Poate ceda (si) nervos !

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce tie frica de aia nu scapi...

Stind blocat in trafic cca 40min timp in care am facut maxim 500m, am inceput sa vad aburi prin botul masinii. Cind am ridicat capota, am vazut o arteziana in toata regula pe la bushonul vasului de expansiune. Mi-a aruncat cca 2,5 - 3L de lichid !

La momentul initial temperatura era deja la 80C ( indicatorul la 1/2 ), iar la momentul evenimentului era undeva intre 3/4 si capat. Totul s-a intimplat pe la putin peste 30C - una din putinele zile calde de pina acum.

A mai patit cineva asa ceva ?

Eu ma gindesc la :

- termocupla proasta, n-a percutat - de obicei vad daca porneste ventilatorul pentru ca scade indicatorul temperatura. Atunci n-am vazut sa scada. Temperatura a crescut incet dar sigur :)

- o problema de la pompa de apa - nu asigura debit la turatie mica.

- problema la cerebelul propriu - stat la ralanti tzshpe zeci de minute nu se face.

Ce ziceti ? Urita treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt viorel_c

Am patit si eu ceva de genul asta, dar in mers. Prima oara am zis ca e ventilatorul din moment ce nu a pornit. L-am verificat la baterie si mergea, apoi am dat vina pe termocupla ca nu merge dar cu stupoare dupa cateva 'clocotiri', mi-am dat seama :) ca termostatul e cel care nu a mai deschis, asa ca de unde apa la termocupla ca sa dea drumul la ventilator :P

In concluzie verifica-ti termostatul..parerea mea

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata am apucat sa schimb termocupla si am montat in paralel cu viteza mica a ventilatorului un led indicator sa vad clar cind lucreaza ventilatorul. Led-ul l-am montat in bord, intr-un buton fals. Vad ca lucreaza. Acum. Concomitent vad ca scade si temperatura.

Daca mai face vreo figura, tabar pe termostat.

Se poate verifica pe masina ? Eu stiu doar metoda "fiertului"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eventual dupa un drum prin oras, sau o forja, pui mana pe furtunul de jos dintre radiator si pompa de apa. Daca e fierbinte si ala, termostatul a deschis.

Modificat de litza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi-a fiert motorul "din senin" de vreo 2-3 ori, ocazii cu care mi-am ciupit garnitura de chiulasa si, intr-un final, am ars-o toata :P

Prima oara a fost de la termostat, apoi nu mai stiu... stiu doar ca acum sunt mult mai atent la temperatura apei -> daca trece mai mult de mijloc iau masuri (vad daca merge ventilatorul/opresc)

ViorelC, e cat-de-cat estetic led-ul indicator functionarii ventilatorului? Daca da, te bagi si la altii (la mine de ex.)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!