Jump to content

Pierd antigel


Lucionix
 Share

Postare recomandată

ar trebui sa verifici pompa de apa, la R5 au fost destule probleme cu pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut tuturor ! am o dilema mare si eu la golful meu motor ajm .am schimbat distributia antigelul ulei filtre etc acu 15 mii de km de atunci nu am complectat deloc in vasul de antigel .astazi am deschis capota si am vazut ca antigelul in borcan era c-am de un deget sub nivelul de minim .imi scoate si ceva fum alb la mers in oras cand o accelerez brusc .dilema e daca ar fi din gartnitura de chiulasa problema sau daca e grava situatia ca nu as vrea sa ma apuc de desfacut motorul.posibil sa nu fie de acolo problema nu stiu dar niste pareri si sfaturi de la voi m-ar ajuta mult.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi in prima faza ar trebui sa incerci sa depistezi pe unde pierde antigelul.Verifica tot circuitul lui,eventuale pete pe motor, poate si pe la pompa de apa, in topic daca citesti sunt descrise simptomele unei garnituri de chiulasa cu probleme,care zic eu ramane ultima de verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o problema la un passat 1.9 TDI din 2001. Pierd antigel in cantitati mari (la un drum de 10 km in oras completez cam 500 ml).

Am mers la doi mecanici, primul era convins ca ar fi chiulasa iar cel de al doi-lea e mai retinut in privinta asta

Am facut un test de presiune iar dupa 30 minute nu a scazut deloc, deci e exclusa varianta ca un furtun sa fie fisurat

Am schimbat termostatul (care nu-mi declansa) dar tot pierde antigel

As crede ca e garnitura de chiulasa sau chiulasa dar nu am antigel in ulei, nici ulei in antigel si cand apa era la 90 ° am verificat daca imi face bule in vasul de expansiune si nu facea.

Care ar putea fi problema? Va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scoate fum alb cu miros dulceag? Pentru că dacă nu pierzi pe nicăieri şi nu ajunge în ulei atunci singurul loc unde poate ajunge antigelul este în camera de ardere. În afară de garnitura de chiulasă mai poate ajunge în camera de ardere pe la răcitorul EGR, în cazul că ai aşa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi dau seama ce fum scoate, nici nu am acordat importanta. Acum nu mai circul cu masina pana cand rezolv problema pt ca mi-e frica sa nu calez motorul. La mine este anulat EGR'ul. Nu stiu exact cum sa explic dar a zis mecanicul cand am luat masina ca este un lucru bun. Deci ma gandesc ca nici racitor nu am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Am un Audi A4 2011 2.0TDI.

Acum o saptamana am observat ca lichidul de racire era in dreptul liniei de minim, am adaugat 200 ml si s-a dus aproape de maxim. Am facut un drum lung de 700 km cu viteze mari si acum vad ca lichidul de racire e iarasi la linia de minim. Uleiul nu are spuna, lichidul de racire e colorat frumos (roz), conductele de apa nu sunt tari, nu ies bule in borcan, nu iese fum de nici un fel (am DPF in stare buna), pompa de apa e noua (am scihmbat distributia in vara trecuta).

Sa-mi fac griji? Unde s-a dus lichidul de racire? Oare e o pierdere foarte mica la o conducta pe undeva? Lichidul de racire lasa urme/pete ca uleiul sau se evapora perfect si nu raman urme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alin_irimia

Daca motorul de care vorbesti e cu EGR cu racitor, acolo poate fi problema. Am  un prieten cu un Q7 care de nou a avut problema asta si pierderea atit de fina nu a fost detectata la reprezentante nici la noi nici in Austria, abia in Germania  a fost detectat ca defect EGR. Eu am avut un incident asemanator dar cu pierdere mult mai mare datorita spargerii racitorului si patrunderii apei catre admisie. Iesea o ceata dupa mine de ziceai ca fac vreo 5 motoare regenerare simultan. Ca sa fiu sigur ca e lichidul de racire am pus pe cineva sa accelereze si am tinut palma la teava de esapament sa condenseze gazele pe mina si am simtit gust dulceag si o umezeala lipicioasa, deci era clar anitigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat astazi iar si dimineata era putin mai sus de minim iar dupa un drum prin aglomeratie a urcat putin sub maxim, cam la nivelul la care completasem eu acum doua saptamani. O sa-l las asa si o sa observ in timp, daca e un consum de 200 ml de la o revizie la alta eu cred ca e ok, ma speriam sa nu fie 200 ml la 1000 km dar se pare ca nu e cazul.

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alin_irimia

 Şi așa cum spui tu e îngrijorător pentru că circuitul e în presiune şi nu ar fi normal să piardă nici măcar 200 ml la 15000 km. Dacă e vorba de ceva asemănător cu ce am avut eu, dar cu pierdere mare, poți să strici piese din motor prin compresia apei în camera de ardere pentru că o pierdere mică azi, poațe fi mare mai târziu. Totuși ca să nu ai dubii , fă un semn la nivel cu un marker şi verifică apoi din cind în cind. Tine cont ca odată cu creșterea temperaturii creste puțin și nivelul așa că mai bine urmărești doar cu motorul rece şi cu temperaturi ambientale cât de cât apropiate. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Aș avea și eu nevoie de sfatul unei minți limpezi, pentru că a mea deja e înnourată de nervi.

Începând de vineri, mașina din semnătură (Golf MKV, 2.0 TDI BKD, 2006) pierde lichid de răcire. Pierderea este la un nivel îngrijorător, fiind nevoie să completez cam 300 ml la 5 km. Din ce sesizez, lichidul de răcire se pierde în mers (am lăsat motorul la ralanti cam 10 minute, fără să scadă deloc).

Am schimbat distribuția în urmă cu mai puțin de 3000 de km, deci pompa de apă este nouă.

Motorul nu fierbe și nu are nici un fel de comportament difert / ciudat, ulei nu am găsit în vasul de expansiune, spumă la bușonul de ulei nu văd, gazele de eșapament nu au un miros diferit, ceea ce mă face să exclud (sau să mă gândesc mai puțin) la garnitura de chiulasă.

Nu văd pe nicăieri urme de lichid, pentru a sesiza dacă este vreu furtun fisurat.

Din păcate mi s-a întâmplat fix înainte de WE, deci nu am avut pe unde să mă duc cu ea. 

Mâine mă duc la service și îmi fac un plan cu privire la ce să verificăm.

Eu zic așa:

1. desfăcut capacul de la distribuție și verificat pompa de apă.

2. dat scutul jos și verificat eventuale scurgeri pe sub motor.

3. test de compresie, pentru a stabili eventuale probleme cu chiulasa (care ar fi valorile la care să mă îngrijorez?).

Voi ce părere aveți? Ce ar mai putea fi / ce să mai luăm la verificat?

În cazul nefereicit în care este chiulasa, aveți o recomandare (a se citi service de încredere) pentru planare?

Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune pe suprafața curata....da scutul jos...Și tine turat 1 , 2 minute....ar trebui sa vezi unde pătează. ...sa ai indici de unde vine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o variantă, în speranța că lichidul curge cumva afară din motor...

În situația în care nu sunt urme, e clar că ajunge prin altă parte prin motor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu raman urme pe nicaieri, exista posibilitatea sa intre in camera de ardere. Cand te dai la ea (practic chiar si mersul normal o solicita), parte din compresie intra in instalatia de racire undeva pe la garnitura de chiulasa, iar cand opresti motorul, prin acelasi loc, antigelul patrunde in camera de ardere, avand presiune mare.

Asta as suspecta eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În varianta ta, Cosmin, lichidul ar ajunge doar la oprirea motorului, nu? Treaba este că motorul nu dă nici un semn, deși pierderea este semnificativă...

Cum aș să stabilesc asta? Crezi că iese la testul de compresie?

Ideea este că aș vrea ca demontatul chiulasei să fie ultima variantă de acțiune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta si cred ca se intampla. Antigelul patrunde in camera de ardere DUPA oprirea motorului. In situatia asta, ar trebui sa vezi mult abur pe esapament, imediat dupa ce a disparut antigelul din vas si repornesti motorul. Antigelul ala nu mai iese decat sub forma de abur.

Saaaau... mie mi s-a mai intamplat sa fie spart racitorul de gaze de la EGR. Cred ca si tu ai asa ceva. Comportamentul era acelasi. Si mult abur pe esapament, dar se manifesta chiar si in ralanti, dupa ce se incalzea racitorul si se dilata crapatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine EGR-ul este fix în față (în dreptul jojei pentru ulei), lângă clapeta de obturare a admisiei, care oprește motorul. Răcitorul ar trebui să fie pe lângă el... cred. Astăzi când am inspectat vizual motorul nu am sesizat abur nici pe eșapament și nici în compartimentul motor. Ce e drept, temperatura nu se ridicase decât până pe la 60 de grade (conform indicatorului din bord).

Dacă lichidul de răcire ajunge în camera de ardere, probabil că în afară de planarea chiulasei, va fi nevoie să curăț și capetele pistoanelor și supapele / scaunele din chiulasă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Racitorul e intre turbina si EGR, pe acel mic circuit de recirculare.

Nu e obligatoriu sa fie depuneri pe pistoane/supape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am facut un drum de aproximativ 15 km in care am completat cam 600 ml. Am monitorizat temperatura pe climatronic, care nu a sărit de 83 de grade, cu momente in care chiar a scăzut pe la 81 de grade (avand in vedere ca afara e destul de răcoare - cam 17 grade). Nici un fel de abur, nici pe evacuare si nici in compartimentul motor.

Parca am văzut pe scut, in partea dreapta (opusa distribuției) o cantitate destul de mare de lichid. Nu stiu daca o fi de la ploaie sau ce o mai fi rămas din antigelul meu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemă identifică!

Furtunul care leagă radiatorul de blocul motor (1k0122101cc) tăiat de elicea ventilatorului... (poveste luuungă, de multi ani, însă probabil abia acum a cedat).

Cost: 120 lei (OEM) plus manopera.

In mod normal, furtunul ala nu se duce, însă la mine a fost TĂIAT.

Fresh Paint-2016.06.13-06.27.21.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu cumva, acum ceva ani la tine tot ventilatorul taiase si firele de la motor catre lonjeron ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da... :) service de încredere, ce sa zic...

Dacă te uiti atent, cred ca am prins in poza si firele pe care le-ai reparat tu. Apropo, ce memorie ai! :)

Probabil că nu îl tăiase de tot si abia acum a cedat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am scris mai sus ca imi pierde/consuma pe undeva antigel si revin cu aceeasi problema la Audi A4 2.0TDI 2011.

Antigel curat (roz), futrunul mare nu e tare, ulei nu e crescut si nu are spuma la buson, nu am fum alb pe teava. Distributia schimbata (inclusiv pompa de apa), masina o am de una si ceva si nu s-a aprins niciodata senzorul ca am prea putin lichid de racire dar am urmarit borcanul. Acum doua luni eram la linia de minim si am completat la maxim, am facut 1300 de km si acum e iar la minim cand e rece si pe la jumate cand e motorul cald, deci e clar ca pe undeva pierde.

Capacul de la vasul de expansiune de Audi A4 2011 2.0TDI este la fel cu cel de la Golf 1.9TDI 2008? Vreau sa le inlocuiesc intre ele ca sa vad daca nu e capacul, merge sa le schimb intre ele?

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inlocuit capacele intre masini, se pare ca sunt identice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pierderile au continuat si am gasit cauza. Curge pe langa pompa de apa care e noua, schimbata in toamna anului trecut odata cu distributia. A mai patit cineva asa ceva? Am avut ghinion de o pompa de apa defecta din fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!