Jump to content

Pierd antigel


Lucionix
 Share

Postare recomandată

Ieri,am dasfacut putin capacul de la vasul de expansiune si am mers asa cu masina.In 1 km s-a auzit un zgomot destul de tare in circuit si dupa 3 sec. mi-a aparut ca nu mai am lichid.Am desfacut capota si am vazut ca tot lichidul s-a pierdut pe la dop.Am adaugat antigel dintr-un bidon ce il aveam pregatit in portbagaj,dar nu aveam suficient.Am dus masina acasa,iar a doua zi am cumparat antigel si am completat.Am zis sa mai fac o proba si surpriza,temperatura nu s-a miscat de la 90,iar caldura nu s-a oprit.Masina a fost destul de fortata,atat in panta cat si pe drum drept.

Nu mai inteleg!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema:pierd antigel,se face presiune prea mare in instalatie si ajunge sa fie data afara pe unde e mi sensibil prima data pe la o sonda dupa pe la cotu dupa bloc

1.am schimbat capacul la vasul de expansiune dar degeaba;

2.temperatura aratata de bord este de 90 grade si nu creste;

3.nu se vad bule in vasul de expansiune;

4.nu fierbe apa;

5.nu apare ulei in vasul de expansiune;

6.nu bolboroseste apa;

7.caldura merge fara nicio problema;

8.la esapament nu vad aburi/fum mai mult decat la alte masini in trafic (iarna) ;apa nu picura pe esapament;

9. am schimbat garnitura de chiulasa am planat chiulasa NU am schimbat prezoanele

Modificat de tzeasta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Expun problema mea,poate imi dati niste idei sa stiu de ce sa ma apuc:

-imi arunca antigel pe la vasul de expansiune,in cca 10k km am completat 3,5-4l antigel

-din ce am remarcat,cand masina e forjata arunca antigelul,daca merg frumos cu ea nu pierde

-nu e amestecat antigelul cu uleiul sau viceversa

-nu da fum alb

-de la viteza de 110km/h climatronicul nu mai baga aer rece asa cum trebuia,cum o lasam sub aceasta viteza,cum baga aer rece;nu am erori pe clima si am incarcat anul trecut in vara cu freon(acum nu stiu daca are vreo colerare pierderea de antigel cu clima...)

-caldura baga

-ventilatorul de racire porneste

-nu am nici o pierdere de antigel prin alta parte decat pe la vasul de expansiune

Ce am observat recent,nu se incalzeste radiatorul de racire!Partea stanga a radiatorului(unde e turul-returul),de fapt teava,e fierbinte de nu poti pune mana pe ea,pe urma de unde incepe radiatorul pana la jumatate de abia e dezmortit,iar cealalta parte e rece complet.

Din pacate am uitat sa verific furtunul de retur daca e fierbinte(asta inseamna ca termostatul lucreaza?)

Ceea ce banuiesc eu ca ar fi:termostat,radiator infundat sau garnitura de chiulasa.

Totusi,daca ar fi garnitura,de ce nu se incalzeste radiatorul?Am facut recent un drum de 60km pe autostrada unde am mers cu 130-160km/h,ajung acasa si primul lucru pe care il verific e radiatorul care era in starea de incalzire descrisa mai sus.

Verific sub vasul de expansiune,era umed cum a refulat;verific si furtunul de tur antigel,era destul de intarit.

Voi ce ziceti/Orice idee e binevenita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi termostatul blocat pe inchis, ti-ar creste temperatura motorului + nu ai avea caldura.

Daca radiatorul ar fi infundat... de asemenea ar creste temperatura la forja.

Ramane garnitura. Stiu, e inexplicabil de multe ori comportamentul, dar asta e. Nu e o avere sa o inlocuiesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o tragedie ca ar fi garnitura,e un fier,se mai strica :lol: ;singurul lucru ce nu mi-l pot explica,e de ce antigelul nu-si face circuitul complet prin radiator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact simptomele descrise de tine le-am avut si eu cornel la A4 meu,pana la urma era garnitura de chiulasa.Imi arunca antigelul afara pe la supapa aia de supraprsiune de la vas,este situata in dedesubtul vasului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa este in capacul vasului de expansiune. Scurgerea e sub vas.

Legat de problema... garnitura ciupita/oxidata/arsa poate manifesta simptome inexplicabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu inclin sa cred ca e garnitura,dar totusi am sa fac o mica verificare :am sa golesc instalatia de antigel si bag apa fierbinte in radiator sa vad daca circula sau nu prin el.

Multumesc pt opinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

99,99% e garnitura de chiulasa, am patit-o si eu la inceputul verii,simptome identice cu cele descrise de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca da.... am dezbatut mai pe lung problema, ne-a descris la fix simptomele... si cam aia pare, asa ... de pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datorita faptului ca lucrez f mult,deci am prea putin timp pt mine,nu am reusit nici macar sa verific radiatorul si pompa de apa,;totusi,pt cei care au zis ca au avut EXACT aceleasi simptome,va referiti si la faptul ca antigelul nu-si face circuitul prin radiator,sau numai la celelalte simptome?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine isi facea circuitu prin radiaor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei,pe mine asta ma intriga,ca nu-si face circuitul si nu prea are sens daca ar fi garnitura sa nu-l faca;dar daca nu verific radiatorul si pompa,dam cu presupusul :lol:

Trebuie sa-mi fac timp sa le verific si in functie de asta pot sti sigur daca e sau nu garnitura;multumsc inca o data pt ajutor :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca face presiune in sistem, nu ai de verifica decat termostatul.

Nu are de ce sa fie infundat radiatorul la tine... cat ai grija de masina aia, nu cred ca ai pus in circuitul de racire, apa de la robinet sau din fantana..... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus numai G12+ :) ;oricum,firesc,logic si normal,ar fi initial sa verifica tot circuitul de racire,iar daca totul e k,sa ma gandesc la garnitura de chiulasa :)

Acuma,ramane de vazut cand o sa am timp.... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asa e.... numai ca pentru mine povestea se repeta.... asa se face in toate cazurile, verifici tot - normal - dar asta e problema PD-urilor - cam 90% din cazurilor in care dispare antigelul din vas.....

restul - pierd pe la flansa din spatele motorului, pe la furtune, etc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca face presiune in sistem, nu ai de verifica decat termostatul.

Nu are de ce sa fie infundat radiatorul la tine... cat ai grija de masina aia, nu cred ca ai pus in circuitul de racire, apa de la robinet sau din fantana..... :lol:

Azi am descoperit/remediat problema:era termostatul!

Anul trecut l-am inlocuit cu unul Behr pt ca era blocat pe deschis;acesta a tinut numai un an si s-a blocat pe inchis!De asta nu-si facea circuitul,acum totul e in regula!

Am scos vechiul termostat l-am pus in apa in clocot,nu deschidea deloc;am cumparat unul de la reprezentanta made in Germany si de nou nu deschidea!Am cumparat altul,no name si ieftin,asta deschidea :lol:

Acum sper ca din pricina termostatului facea presiune pe instalatie si nu a garniturii de chiulasa;ramane sa tin sub observatie daca mai arunca antigelul afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU deschidea? mi-e greu sa cred una ca asta, dar nu imposibil, poate l-ai bagat acolo tot pe al tau in apa:D. Le-ai dat inapoi termostatul?

totusi nu ai verificat pe vag com ce se intampla cu temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut prieteni dragi , sunt nou pe forum m-am inregistrat sa-mi plâng suferinta. Sa incep exact cum au decurs lucrurile sa va puteți da seama cam ce ar putea fi ."locuiesc in Germania poate ca nu era cazul sa zic..." Menționez ca nu prea ma descurc cu partea mecanică

1. Eram pe autobanda trafic bara la bara ,foarte cald 30-33 de grade ,am dat drumu la clima după care am observat ca sa ridicat temperatura la 120 de grade ,am realizat ca nu e normal asa ceva , am zis ca opresc după ce ies din trafic , dar din păcate imi face un tip semn ca imi curge apa si iese aburi si eu nu observasem, am tras repede pe dreapta am stat circa 30 de minute temperatura era la 90 de grade si din fericire a tras un alt tip in spatele meu ca ramasese fără benzina :)) si norocu meu a fost ca avea si vreo 5 litri de apa distilata la el. Am completat cu apa si am plecat mai departe"spre casa"

2. In drum spre casa ,surpriza a început sa palpaie indicatorul apei ca si cum nu as avea apa sau apa e sub minim ma rog . Am ajuns acasă după care am completat cu vreo 6 litri de apa .Am mers la mai multi mecanici unu zice garnitura de chiulasa unu pompa de apa ,i-am băgat si pudra pentru fisuri tot degeaba. Mașina nu scoate fum ,uleiul este in regula ,trage bine nu trepideaza, temperatura este mereu la 90 nu depășește . Am 2 ventilatoare la motor am observat unu se intrate odată ce pornesc motoru si celălalt din ce am înțeles este pentru clima sau porneste odată cu clima , problema este ca nu învarte deloc ventilatoru . Apropo bordul meu este electronic ii dau la caldura pe 30 de grade sau HI . Nu vine caldura si se aude in bord in interioru mașinii ca si cum ar scartaii ceva si clima ar fi pornită cum ar fi LO .sa zic ca partea electrică a luat-o razna numai răspunde la comenzi . Dar de ce pierd apa ? In partea dreapta la pasager nu este un strop de apa sub pres.

3. Nu vreau sa bag banii degeaba cum ar fi schimb garnitura de chiulasa dar tot imi curge apa ... Mi-as dori sa știu ceva exact .

Va rog ajutati-ma multă sănătate

Vw Passat 115 cp tdi

Model 2000

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnoza e recomandata in primul rand ,in al doilea rand ai depistat pe unde pierzi apa?Dupa cele spuse de tine eu zic ca sunt mari sanse sa fie garnitura de chiulasa vinovata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încă nu am depistat pe unde pierd apa dar o pierd numai in timp ce merg ... Apropo dacă o calc in jur la 4000 de ture dispare indicatorul apei in bord la semafor iar apare dar apa in borcan numai am ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu se mai ridica apa la 120 de grade? De cand sa ridicat temperatura la 120 de atunci am început sa pierd apa , termocupla numai învarte dar dece temperatura e la 90 . Ca sa îți dai seama ca e garnitura de chiulasa ,scoti capacu de la borcan pornesti motoru si vezi dacă scoate bule , plus dacă scoate fum alb sau uleiu dacă e spumos . Pe cand la mine nu scoate un gram de fum uleiu este foarte curat iar. Încă ceva am observat ca picura undeva sub mașina pe la jumătatea motorului si astăzi undeva in contul stâng al motorului , clima a fost Off .

Eu cred ca pierd apa pe la borcan apa ajunge la 90 de grade si o arunca afara ptr ca termocupla nu învarte ,dar stau in dubii de ce e temperatura numai la 90 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoza se vezi ce erori ai,poate nu iti mai indica bine bordul,intradevar asa se mai poate verifica garnitura de chiulasa numai ca eu sunt trecut prin  asa ceva si uleiul era bun , apa din borcan la fel.Dupa "n" mecanici am ajuns si la un prieten mai indepartat si a facut un test simplu cam la fel cu ce ai zis tu si mi-a dat verdictul garnitura  de chiulasa, a schimbat-o si gata am scapat.Problema se manifesta asa, garnitura de chiulasa fiind ciupita putin scapa compresia in instalatia de racire a masinii si ajungea in vasul de antigel care pe capac are ceva senzor iar in partea de jos a vasului se afla o supapa de suprapresiune, pe unde iese lichidul cand e peste limita.Compresia intrand in circuit , imi crestea nivelul in borcan, senzorul simtind ca e peste limita si deschidea supapa de evacuare,curgand lichid de racire pana la nivelul bun.In momentul cand opream masina sau mergeam mai incet, lichidul scadea sub nivel si imi aparea la bord mesajul STOP  si martorul de la apa palpaia impreuna cu sunetul specific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!