Jump to content

Becul de la apa clipeste !


Imparatul
 Share

Postare recomandată

Azi mergeam cu masina si la un moment dat a inceput sa clipeasca intermitent becul de la indicatorul apei. Am mai mers putin si am constata ca acesta clipea doar cand acceleram. Am ajuns acasa si am vazut ca nivelul apei de racire este putin sub minim. Am completat, dar clipitul nu a incetat. Ba am constata cand am dat sa pornesc ca si ceasul electronic MFA care imi indica ora, consum, etc nu mai arata nimic si se resetase la 0. Si relatiul a scazut sub 1000 cam cu vreo 200/300 rpm.

Ce mai indica becul de la apa si cam ce-ar putea fi. Acuma am scris pe forum si ma mai duc sa mai vad ce mai pot face la masina. Astept cateva sugestii.

Multumesc

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e posibil sa ai aceeasi sonda de apa ca si mine. :(

Problema e ca del a un timp se intampla ceva cu sonda si se aprinde becul de apa cand nu trebuie. Vezi ca are un cod pe ea.

Singura solutie e sa schimbi sonda.

P.S. : sonda are 2 fire : unul pentru bec si unul pentru ceas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos sonda si e apa acolo la piciorusele ei si tot clipeste. In rest e ok. Apa nu a foiert sau alte chestii, nu curge pe afara si porneste normal. Si sonda din capul vasului de expansiune are 2 fire. Acuma curatam bornele de la baterie si mai umblam pe acolo sa vad ce se mai intampla. Cu sonda scoasa de la vasul de expansiune sau pusa tot clipeste intermitent in bord becul rosu si la relanti. clipeste si iar clipeste.

Deci nu e nimica grav? Mai are vreun martor de temperatura pe blocul motor sau legat de functionarea pompei de apa?????

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel mai e o sonda de temp. si pe chiulasa, in partea dreapta.

La fel am patit si eu pt. ca iesise firul de la ea (are doar un fir).

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai curatat papucii, si de la sonda de pe bloc si am mai controlat firele, si vad ca nu mai clipeste deloc. cine stie dc. oricum va mai tin la curent cu modificarile care "sper sa nu mai apara".

multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

a aparut si la mine aceeasi problema azi dimineata. Antigelul a fost schimbata vara trecuta, am mai avut porniri matinale in ultima perioada, aproape zilnic.

Dupa parcurgerea a 3 kilomeri nu s-a mai reaprins (am repornit motorul in parcarea de la lucru). Daca face la fel si la intoarcerea acasa, la ce sa ma uit? Am notat ca tre sa caut firul cu pricina pe chiulasa si sa ma uit la nivelul din vasul de expansiune. Altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Taz are dreptate, verifica si firul de pe sonda, din partea dreapta ! poate a oxidat !

Dupa ce ai curatzat si ai completat cu antigel, urmareste daca mai clipoceste ! Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine becul de la apa clipeste din momentul in care, dupa ce am luat masina, am mers in service sa-i schimb antigelul.

mai exact, are faze in care clipeste si 200 de km fara ca sa fie ceva defect la motor, conducte, pompa, furtunase.

pur si simplu el clipeste si cu asta m-am obisnuit.

asta toamna la noul schimb de antigel am curatat dopul vasului de expansiune si am observat ca are o mica supapa atasata in partea superioara.

dupa ce am apasat supapa de mai multe ori si am curatat-o de depuneri a inceput sa clipeasca ,in mers, din nou becul de la apa.

parerea me este ca pe la acea supapa se creaza o pierdere de presiune in circuit si un senzor preia acest lucru si da comanda la beculet.

a mai studiat altcineva problema i n modul acesta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ai senzor de nivel in borcanul de expansiune, clipitul becului de la apa indica sigur probleme de temperatura lichidului de racire. Problema poate fi la:

- sonda de temperatura a lichidului de racire (poate fi pur si simplu decalibrata sau de valori necorespunzatoare)

- fire

- regulatorul de 10V din bord

Daca toate astea sunt ok si clipitul e "pe bune", trebuie verificata instalatia de racire, deoarece se pare ca nu face fata:

- nivelul lichidului de racire in instalatie

- termocupla de pe radiator (sunt de diferite valori, cu 1 sau 2 viteze si se pot decalibra dupa supraincalziri)

- termostat (la fel: difeite valori si se pot decalibra la supraincalziri)

Nota: capacitatea de racire a lichidului scade odata cu cresterea concentratiei de antigel, deci nu trebuie exagerat nici cu antigelul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becul clipeste cand temperatura creste peste normal/putin peste jumatate pentru perioade foarte scurte de timp,acul indicator are inertie nu se ridica imediat,la cele care au si senzor de nivel ,au un releu electronic care se suprapune peste sonda de apa/temperatura si astfel se aprinde led-ul de avarie,daca regulatorul de tensiune din bord e bun trebuie sa aveti 10.00 volti in bord pe indicatorul de apa si benzina .Deci daca sonda de temperatura e buna,sonda de nivel are electrozii curati si legaturile sant ok ==ceasul e defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...
opreamadalin_rms

Astazi am pornit masina la rece ...afara era 1 grad si mi s-a aprins intermitent becul rosu de la apa. pe afisajul din bord mi.a aparut mesajul STOP si CHECK COOLANT. nu inteleg care ar fi motivul intrucat am verificat nivelul antigelului si e ok . Precizez ca sonda de la apa am schimbat-o saptamana trecuta cu una noua si nu mi.a facut probleme ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Martorul clipeste pana la incalzirea motorului. Pentru a remedia problema se inlocuieste vasul. Pretul este relative mic aprox 70 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Salutare.La golf 5 se aprinde martorul de temperatura iar în vas numai are antigel.daca scot capacul de la vas ,se umple cu antigel,parca izvorăște.ce ar putea fi? Mulțumesc anticipat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!