Jump to content

Detector Presiune Pneuri


Burady
 Share

Postare recomandată

Azi dimineata am apucat sa merg doar 100 m cu masina si am ramas pe janta. Detectorul de presiune nu a semnalat nimic. Cum functioneaza si cand este util ? Am senzatia ca nu-si au nici un rost, daca nu m-au atentionat inainte de a ajunge pe janta si de a ma indrepta psre o vulcanizare. Am folosit in schimb compresorul din dotare si am umflat provizoriu cauciucul ( fata stanga ) care din fericire m-a tinut chiar pana la vulcanizare. Am gasit 2 taieturi destul de apropiate una de alta...opera unor vecini invidiosi bineinteles. Si totusi astept ceva sfaturi in legatura cu detectorul asta.....il am pe cel care functioneaza prin sistemul ABS al masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alxrro

    6

  • Burady

    5

  • Al Bundy

    4

  • dintzauru

    4

pai simplu , ABS-ul are in componenta sa acel counter pe fiecare roata , nu ma bag in explicatii tehnice acum, cand vede ca difera turatia de la roata dr fata , fata de cea de la stg fata atunci ti se aprinde beculetul, e valabil si cu spatele. De ce nu ti-a functionat sistemul daca ai asa ceva , nu stiu.

Mentionez ca exista si alte tipuri de sisteme asemanatoare care se bazeaza pe alte principii. Sper ca la Passat e asa , ca la Skoda asa e. Cel putin din cate stiu eu , daca nu am dreptate bombardati-ma cu adjective urate ;) dar sa-mi spuneti si mie cum e ;)

Am gresit , sistemul asta memoreaza numarul de rotatii cand masina are presiunea facuta , cand aceasta difera semnaleaza ... ei ceva de genul asta , ai inteles sper ;)

Modificat de cristirenault
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Burady cred ca trebuie sa te adresezi unui service autorizat.

Eu pot doar sa-ti confirm ca senzorul ar fi trebuit sa te avertizeze.

Eu am un Polo 9n3 cu senzor de presiune pneuri si mi-a fost de folos.

M-a avertizat pe autostrada si am avut timp sa ajung la o statie de benzina sa schimb roata.

Ar trebui sa ai un buton in bord cu care sa poti testa senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La passat exista 2 "senzori" Cantitativ si calitativ. Primul iti indica exact presiunea in fiecare roata si te avertizeaza imediat cum scade presiunea sub un anumit prag. Cel de-al 2lea te avertizeaza doar cand scade la minim presiunea. De precizat insa ca el nu avertizeaza decat daca se merge ceva mai repede cu masina.. o masina cu o roata pe janta cu care se merge cativa metri nu va "declansa" alarma. Din pacate asta e cam nasol..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa vezi daca ai sau nu acel senzor vezi la butoanele de langa schimbatorul de viteze. In setul de butoane din partea dreapta, primul de sus, ar trebui sa fie pentru acest senzor. Daca acel buton e blank, atunci nu ai senzor.

Pe de alta parte, dupa ce iti reglezi presiunea in pneuri, trebuie sa tii apasat acel buton vreo trei secunde pentru a calibra senzorul. In momentul in care presiunea scade sub un anumit procent din valoarea initiala se va declansa un avertisment. Daca tu nu ai setat nici o valoare, de aceea s-ar putea sa nu fi fost avertizat.

Parerea mea! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este1 Trebuie tinut apasat cel putin 2 secunde , iti spune apoi in bord ca se calibreaza si apoi monitorizeaza. Daca il ai cred ca nu l-ai activat. Pe de alta parte ca sa-l dezactivezi trebuie sa tii apasat pe buton cel putin 10 secunde.

Butonul este cel din dreapta sus de la schimbator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La passat exista 2 "senzori" Cantitativ si calitativ. Primul iti indica exact presiunea in fiecare roata si te avertizeaza imediat cum scade presiunea sub un anumit prag. Cel de-al 2lea te avertizeaza doar cand scade la minim presiunea. De precizat insa ca el nu avertizeaza decat daca se merge ceva mai repede cu masina.. o masina cu o roata pe janta cu care se merge cativa metri nu va "declansa" alarma. Din pacate asta e cam nasol..

Eu il am pe cel cantitativ, prin senzorii ABS care avertizeaza in momentul scaderii la minim a presiunii in pneuri, deci asa dupa cum zici nu a "declansat" alarma. O sa fac si o verificare a setarii lui sa vad daca functioneaza, dupa cum m-au sfatuit dintzauru si alxrro si revin cu concluzia mea. Multumesc inca o data la toti pentru sfaturi !

Asa este1 Trebuie tinut apasat cel putin 2 secunde , iti spune apoi in bord ca se calibreaza si apoi monitorizeaza. Daca il ai cred ca nu l-ai activat. Pe de alta parte ca sa-l dezactivezi trebuie sa tii apasat pe buton cel putin 10 secunde.

Butonul este cel din dreapta sus de la schimbator

Butonul il am , dar am mers pe incredere in dealer ca au facut ei inainte sa-mi predea masina calibrarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce intrebare am eu la acesta problema. Eu il am pe cal calitativ. Care imi spune la prima modificare a presiunii dintr-unul din anvelope. Unde sint senzorii, in rotii? Ce fac daca schimb anvelpele de vara cu unele de iarna? Influenteaza sau nu mai merg? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul calitativ este chiar in roata si merge in combinatie doar cu jante de aliaj usor, deci schimbarea anvelopelor nu il influenteaza. Citeam mai devreme pe un site german chestia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot n-am inteles...daca schimb jantele cu unele de tabla si cu cauciucuri de iarna mai am indicator presiune pneuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prospect se specifica doar ca nu se vinde in combinatie cu jante de otel, dar pot fi numai ratiuni comerciale, nu functionale. Nu ar avea de ce sa fie influentat de cauciuc sau de janta. Deci ar trebui sa-si faca treaba indiferent ce roata ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o-i fii eu cu capul ca nu inteleg totusi.... Cum sa stie calculatorul masinii ce presiune este in roata daca el nu are nici un senzor in valva (de exemplu)...

eu intreb daca stie cineva pe ce principiu lucreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pui roti cauciucuri de iarna cu janta si le dai pe cele din aliaj usor jos alarma va suna tot timpul. pt a nu avea aceasta problema va trebui sa comanzi jantele din aliaj usor cu senzor si pt cauciucurile de iarna.

si la senzorii din abs scrie clar in carte ca dupa cumpararea masinii verificati presiunea in roti, introduceti presiunea dorita, dupa care memorati acea presiune prin apasarea butonului de presiune de langa schimbator timp de 3 sec. daca acest lucru nu s a facut atunci nu ti v a suna alarma nici daca vei merge km pe janta.

Modificat de Valentin_h
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o-i fii eu cu capul ca nu inteleg totusi.... Cum sa stie calculatorul masinii ce presiune este in roata daca el nu are nici un senzor in valva (de exemplu)...

eu intreb daca stie cineva pe ce principiu lucreaza.

Pentru ca nu masoara nici o presiune in schimb daca cauciucul se desumfla la aceeasi viteza lineara de rulaj ai o viteza unghiulara mai mare fata de cauciucul umflat ( s-a micsorat raza ) si atunci senzorul de ABS care este un senzor de viteza unghiulara din fiecare roata o sa indice o viteza mai mica decat la celelalte roti.. probabil ca daca vede ca intr-o anumita perioada de timp o roata are viteza mai mica decat celelalte.. aprinde semnalul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cam iti dau dreptate, m-am grabit in dimineata aia si nu m-am uitat la roti, de asemenea puteam sa fac si eu calibrarea ca era si mai sigur si de abia testam si eu treaba asta. Sper totusi sa ma anunte pe viitor si sa apuc sa fac primul viraj spre vulcanizare. Am folosit numai compresorul care mi-a umflat relativ repede cauciucul si am avut si norocul ca era aproape de mine vulcanizarea respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Acum o saptamana am avut "placerea" de a-mi taia un cauciuc nou (Pirelli de iarna) intr-o sina de tramvai, pana aici nimic deosebit pentru Bucuresti, dar treaba e ca am mers cu cauciucul pe janta ceva drum si l-am facut varza.

Eu am simtit ceva ciudat la masina (imi tragea dreapta), dar nu m-am gandit la pana, de ce?, pentru ca am senzor de pana( cantitativ).

Ma tot uitam pe bord, asteptam un sunet ceva, nu a semnalizat nimic, cand am oprit era pe janta. :P

Ce pot sa zic, "made in germany" :P

P.S.

Dupa ce am schimbat cauciucurile de vara trecand la cele de iarna, am setat senzorul ca la carte.

Ca o ironie, a doua zi dupa ce am schimbat cauciucul facut varza cu unul nou, la vreo 300 de metri de mers a sunat senzorul. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat, la mine a functionat atunci cand a fost cazul.

Ideea e ca senzorul trebuie neaparat calibrat si, de asemenea, sa retinem faptul ca el ne atentioneaza doar daca presiunea intr-una din roti scade cu un anumit procent sub cea de calibrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am ales varianta cu roata de rezerva normala, inteleg ca nu mai am acest senzor de presiune, nu? Ar trebui sa-l gasesc in computerul de bord? Daca da, la ce categorie. Tind totusi sa cred ca nu-l am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu acest senzor nu are treaba cu roata de rezerva. Si, de asemenea, nu trebuie sa-l gasesti in computerul de bord. Butonul pentru calibrarea sa este in dreapta schimbatorului de viteze, butonul cel mai de sus din coloana de trei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu-l am. Si stiu ca am discutat atunci cand am luat masina, ca daca nu iau kit-ul de roti, nu voi avea senzorul. Iar din moment ce am optat pt roata normala de rezerva, nu merita sa iau si kitul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat si pe AICI , ce-i drept, masina in cauza era alta dar, citeste si ultimul post...daca te ajuta cu ceva :D :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am senzorii calitativi care se "te atentioneza din primul moment al scaderii presiunii in pneuri". citez din prospect si de pe oferta de optionale.

pana cum am mai avut 2 griji in plus din cauza lor:

1 Atentie la presiunea de la vulcanizare: in primul rand ca te obliga sa bagi presiunea pe care o cere producatorul...in cazul meu 2.7 fata/spate. cam mult dupa parerea mea, cam tropapie pe gropanele din strazile noastre. ce sa fac m-am obisnuit deja...si de fapt nu toti vulcaniztorii pot sa iti ofere presiunea asta( nu merge shefule ca e cam obosit compresoru' - si invariabil intrebarea: da ce draq cere asa multa presiune ce e camion?)

vai de mine ce am patit asta vara in bucovina cu biganitul ala in cap si cu vulcanizarile care abia sasiau.....

2. Atentie la vulcanizatorii neexperimentati: acesti senzori sunt localizati in spatele valvelor din roti si comunica radio cu "computerul" masinii. va dati seama ca cei de la vulcanizari mari gen SAMA sau AUTOSOFT stiu de prezenta acestor senzori sau sunt scoliti sa "atace" roata la vulcanizare din partea opusa valvei. asa ca la prima pana in provincie (la soacra-mea in parcare ;) ) am pus-o pt ca la vulcanizarea de acolo au "atacat" roaa in stil clasic ...adik de la valva. Un senzor de presiune mai putin (acum roata de rezerva nu mai are senzor) ...costa cam 100 de EUR plus taxe la pbn sise aduc numa pe seria de sasiu ca dupa cate am inteles eu sunt vreo 4 tipuri (eu am siemens) cu nush cate frecvente...m-am lipsit, si asa nu imi trebuie la roata de rezerva...sic pbn

asa ca pana una alta cred ca tot ochiometrul e mai bun...sau poate cine stie...voi avea si vreo bucurie de pe urma lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 Atentie la presiunea de la vulcanizare: in primul rand ca te obliga sa bagi presiunea pe care o cere producatorul...

Nu stiu ce sa zic. Si eu am senzori, presiunea recomandata de producator este 2,2 fata/spate, dar eu am mers la un moment dat chiar si cu 2,5 si totul a fost OK.

Modificat de alxrro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca sunt si alte presiuni la alte passaturi B6. chiar acum cand mi-am pus cauciucurile de iarna era la aceeasi vulcanizare un actor (imi scapa numele) care avea tot un B6 si la el pe stiker-ul cu presiune era tot 2,2 ca la tine.

la mine este 2,7 si daca nu fac exact 2,7 piuie de imi sar timpanele in aer (la fel ca centura insa mai rar)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep sa ma bucur ca nu detin acesti senzori. E aberant sa pui 2.7 presiune, la ce drumuri avem si mai ales iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!