Jump to content

motoras relanti sau altceva?help!


edi
 Share

Postare recomandată

Buna ziua tuturor!

Sunt un membru tacut al vwforum, care incearca sa invete cate ceva din necazurile si sfaturile celorlalti...

Va cer sfatul intr-o problema ce s-a mai discutat, dar nu am gasit un raspuns satisfacator....

Deci: vw golf 3, 1,6, ABU, 1994.... intr-o dimineata, din senin, pe bd. Lacul Tei, motorul se ambaleaza la aprox 6000 de ture, fara sa-l ating...service urgent, schimbat motoras de relanti..(100 Euro)..functioneaza normal....vorbesc cu fostul proprietar -- cumnatul meu -- a schimbat 2 motorase, succesiv, in septembrie....poate bosh scris pe ele e scris intr-un garaj...

dupa cateva zile, ma duc la Augsburg, din pura intamplare..in parcare, masina nu mai raspunde bine...turatie relanti, aprox 300-500..profit de service, imi face diagnoza pe comp. ...semnal inconsistent de la clapeta....

era sambata, mi-au zis sa vin intr-o alta zi pentru cautat amanuntit....plec cu greu, dar masina isi revine....acum 2 saptamani se repeta, nereparabil...schimb motorasul la un service al unor prieteni....., schimb bujii, filtru aer...masina merge normal....

astazi dimineata, pornesc turatie relanti <850, ceva vibratii, ajung la servici -- < 3 km, nici nu se incalzeste mototrul....turatia se duce la 2000 fara sa o ating...

cam asta este, scuze ca am scris asa de mult, dar poate cineva stie mai multe decat mine si ma ajuta...m-am saturat sa schimb motorase de relanti.....si nu stiu de unde sa o apuc...

multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stii mai exact numele/codul erorii? Iti apare de fiecare data cand schimbi motorasul aceeasi eroare?

Nu stiu daca s-ar potrivi cu scenariul tau, dar mai exista 3 posibilitati:

- "paleta" de aer din throttle (clapeta efectiva de acceleratie, care inchide si deschide fluxul de aer) sa fie murdara si sa se intepeneasca aleator

- sa ai o problema cu cablul de acceleratie care sa se intepeneasca (banuiesc ca-i non-DBW)

- mi s-a intamplat odata sa schimb colierul de langa throttle iar noul colier sa fie atat de aproape incat "roata" de deasupra clapetei (cea pe care o actioneaza cablul de acc.) sa se intepeneasca in colier - demontat colierul, mutat un milimetru mai departe, rezolvat problema.

Daca poti posta codurile acelea...

Nu sunt foarte convins ca respectiva ajustare suplimentara (pe care o realizeaza de fapt acel motoras, grosul fiind facut de parghia de acceleratie) poate sa te duca in 6000rpm

Obs: am presupus non-DBW (nu am motorul tau pe nici un Audi si nici doc. de VW instalata) - daca e DBW, atunci cam tot ce-am scris mai sus e irelevant (poate in afara de a curata clapeta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e o posibilitate - in throttle intra (cel putin o) mufa; tot din "experienta batranilor" e posibil ca:

- mufa (mufele) din throttle sa se oxideze/deplaseze

- cablul sa pateasca ceva (in principiu intermitent)

- mufa (mufele) care intra in ECU sa se oxideze/deplaseze (patit!)

In principiu se pot spala toate mufele implicate cu spray contact si sufla bine cu aer (pana se usuca!) apoi re-infige "cu simt de raspundere"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc s_c !

am curatat si paracuratat mufele acelea....oricum, nu se pot murdari in 2 saptamani...

cu firele ( intrerupere) m-am gandit si eu, dar nu stiu cum sa fac.... si mi se pare extrem de laborios....

chestiunea e ca eu am desfacut motorasele defecte si toate au acelasi lucru: in interiorul pinionului se afla niste tablite mobile pe niste contacte -- probabil prin rezistenta variabila comanda ceva??, contacte care sunt aproape gaurite in aceeasi pozitie la toate motorasele...

am iesit acum la masina si i-am mai dat o cheie....s-a comportat cvasinormal, am facut o tura de 500 de metri...pare normal, dar cand o scot din viteza, turtia se duce sub 800..., vibreaza si imi pare ca merge neregulat...

am spalat partea de sus a injectiei, sub admisia de aer, la clapeta si era stralucitoare....cablul de acceleratie a bine....iar parghia motorasului este in stare sa tureze singura motorul ( verificata in parcare, dar nu l-am lasat la >4000.....

nu stiu codurile, pentru ca am fost atent doar la cuvintele ce erau pe ecran si cam asta spunea : semnal neconcludent de la clapeta...restul era ok, si lambda, si etc...cel putin asa spune monitorul..avea stocata doar o singura eroare, referitoare la afurisenia aia de motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actually, cu firele acelea e extrem de simplu (chiar si fara schema):

- se debranseaza throttle

- se debranseaza bateria

- se debranseaza ECU

- pentru fiecare pin de pe mufa ce intra in throttle trebuie sa existe un pin pe mufa care intra in ECU - le iei pe rand pana cand le gasesti cu un ohmetru (eventual din cele cu bip la continuitate), dupa care eventual faci experimente de genul miscat de fir sa vezi daca pierzi continuitatea

Mi-e ciuda ca nu am motorul tau - stiu ca exista cam pentru toti senzorii de pe masina si teste electrice independente de erorile ECU (ceva de genul "pe pinul 1 trebuie 12V si pe 2 masa" sau "rezistenta variaza intre x si y kohm"). Pentru participantii care au si VW instalat, va puteti uita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre de ce se prajesc contactele... weird (de fapt din descriere nu prea-mi dau seama ce fac contactele alea). Ma gandesc ca e posibil ca (virgula) clapeta din interiorul throttle sa fie intepenita => efort mare al motorasului de a o misca => se prajeste???

Poti incerca sa demontezi tot throttle de pe admisie si sa il cureti in interior, cu ocazia asta mai elimini si din eventualul aer fals care probabil iti intra de-acum pe la imbinari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca trebuie sa te duci la reprezentanta ca sa o bagi pe un tester.Am auzit ca testerele de reprezentanta' spune sigur de unde e frate'.La stilul asta vom ajunge sa ne reparam singuri becurile de la frigider. :33:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testerele de la reprezentanta spune ele ce spune, da' daca mecanicii nu e prea destepti tot degeaba. Si orice poti masura si interpreta cu mana ta e bun masurat. Daca vrei sa-ti povesteste despre service "de figuri" se rezolva, nene

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot motor ABU, il stiu pe de rost deja. Turatia de 6000 nu se poate atinge cu motorasul de clapeta. Oricate presupuneri ar fi, tot la tester ajungi (nu neaparat la service), sunt destui deja prin Buc care te-ar putea ajuta cu o diagnostigare cu VAG-COM. Daca am sti codurile de eroare ar fi mult mai simplu sa-ti dam sfaturi. Turatia de 6000 intr-adevar cablul de acceleratie/clapeta blocata ti-o poate da, dar asta doar in cazul in care-l duci tu pana la turatiile acelea. Mai poate fi de vina potentiometrul de pozitie a clapetei, fire intrerupte (f putin probabil) sau ECU defect. Neaparat fa rost de cineva sa-ti puna VAG-COM pe masina ca te scapa de cheltiueli, de nervi si timp pierdut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc, kisslorand, dar cei de la service, dupa ce au pus computerul pe masina au spus ca toti senzorii sunt ok, mai putin cel de la clapeta...[aparatul lor avea o interfata familiara, cred ca windows si aparea scris in cuvinte, nu cu coduri...] si ca imi trebuie un motoras nou...si m-a costat 22 de euro numai informatia asta...pe mine nu ma intereseaza sa imi spuna ca e ceva defect acolo si sa il schimb...ci de ce ...la masina ta cate motorase ai schimbat? ....singurul lucru de care ma tem este sa nu fie ecu defect....nici nu stiu de unde pot face rost de unul nou...mai curand imi e frica sa nu dau bani aiurea...

s-ar putea sa nu fi atins 6000 de ture, ci doar 5500, dar m-am speriat...cred ca am sa caut pe cineva cu vag com care sa aiba placere sa descifreze ce gaseste acolo...si poate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai mufa OBD (lata, 16 pini) contacteaza-ma (private msg.) sa stabilim o intalnire pt. vag-com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare - motorul s-a turat pana in 6000 si:

a.a ramas turat la 6000 ?

b.a revenit turatia la normal dupa asta ?

c.oscila intre x000 si 6000 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Edi, eu mi-am schimbat motorasul pana acum de 3 ori, dar niciodata n-am pus nou, l-am "resuscitat" pe cel vechi. Oare chiar ti-s stricate motorasele acelea? Se pare ca le-ai schimbat de prea multe ori. Defectele la motorasle acelea se rezuma la 2 aspecte: ori contactul din partea care culiseaza se strica ori cedeaza motorasul efectiv.

Revenind la problema ta i-mi trebuie neaparat codul de eroare exact. Ai mufa de diagnostigare 2X2, deasupra scrumierei, sub ornamentele dreptunghiulare de langa butonul de dezaburire luneta.

De fapt motorasul acela m-a determinat si pe mine sa devin membru forum, toti "mecanicii" ma bagau in caeata, mi-au umblat pe unde nu trebuia; din cauza lor a trebuit sa-mi schimb capul injector ("carburator").

Sunt increzator ca vom putea rezolva problema ta aici, pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VentoCLD, prima data nu stiu, ca l-am oprit cand se ducea la rosu....a doua, a treia oara, la fel ..se ambala ca o motocicleta....dupa ce l-am lasat 10 minute, incepea sa oscileze, dar ascensional...adica: pornea, crestea spre 2-3000, apoi scadea 500 ture, pornea iar, astfel incat trendul era crescator, ajungea ceva mai lent la turatie mare...atunci m-am speriat, am sunat un amic, mi-a trimis o platforma si m-a dus la service....chestia neplacuta e ca la service a mers bine .....initial...dupa cateva minute a reinceput...in doua ore am schimbat motorasul si a mers normal....urmatorul motoras nu mai accelera monoton, ci doar oscila intre 200 si 2000 ..doar in sarcina putea fi -- cat de cat -- controlabil, adica pe la 50 la ora, in viteza a 3a a mers (trebuia sa reajung in Bucuresti ) ...nu puteam depasi, pentru ca acceleratia nu raspundea prompt, ci cu ceva intarziere....a fost destul de neplacuta ziua aia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kisslorand, motorasele sunt integre...am deja colectie...se strica --asa cred eu-- contactele culisante din pinion....mai precis se acopera de zgura si se gauresc un pic lamelele fixe de pe axul de plastic pe care se misca pinionul, cam in acelasi loc, spre exterior....am suspicionat un material de calitate proasta....in rest nu pare nimic alterat... nici nu stiu cum l-as putea reconditiona, pentru ca nu stiu nici ce curenti circula prin el si cat de stricte sunt valorile rezistentei acelor lamele...si nici daca nu cumva variatia acelei rezistente chiar reprezinta un senzor ...

si pe mine ma batea gandul sa schimb injectia aia, dar nu am gasit la SH si parca nu am epuizat posibilitatile de rezolvare ....

mufa 2x2 nu stiu ce inseamna...am o singura mufa, sub un singur ornament...sper sa reusesc o scanare...

pe tine te voi mai bate la cap, avand in vedere ca ai motor identic si mai am destule neclaritati...

iti multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia care culiseaza nu e o rezistenta variabile, e un contact care zice ECU-ului daca e apasata pedala de acceleratie sau nu. SE GAURESTE???!!! Atunci ceva f tare nu e bine! Inseamna ca trece un curent f mare pe acolo, ceea ce nu-mi pot imagina de unde poate sa-ti apara. Pacat de distanta asta mare, sunt convins ca intr-o singura zi am putea rezolva.

Ce mufa ai gasit? Cati pini are? Ar trebui sa ai 2 mufe (una alba si una neagra) a 2 pini. Daca ai numai una, ar trebui sa aiba 16 pini.

Edi, s_c: vad ca sunteti online dar nu aveti nici unul nr de tel trecut in profil sa va pot suna. :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kisslorand: vezi PM

Si eu inteleg ca daca se prajeste asta inseamna un curent mare... deci fie comanda e dusa (ECU?) fie efortul e mare (clapeta intepenita mecanic)

De aia am si sugerat desfacerea si curatarea clapetei.

Am inteles de la edi ca-i vorba de o mufa OBD cu 16 pini (sau cati o avea). O sa ma vad cu el asap si vedem ce erori gasim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am intalnit cu edi si am citit urmatoarele coduri de eroare (initial cu contactul pus, apoi sters erorile, pornit motorul, citit din nou erorile)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam la o verificare cablu electric mufa motoras-ECU(spray contact)-dupa care un TBA?

Problema seamana cu cea avuta de mine......cred :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis si eu chestia asta, dar inteleg ca in interior motorasele prezinta niscai uzura anormala (mecanica sau electrica)

Cat despre TBA, la masina asta nu mi-am dat seama cum s-ar face (nu are nici grupul 60, nici 98, si altele nu stiu pe de rost)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg,dar o calibrare tot trebuie sa faca-cred- odata cu stergerea codurilor de eroare nu pierde ECU si informatiile cu privire la poz max min de la clapeta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vad ce-au erorile de-a face cu memorarea pozitiilor. oricum, in afara de varianta cu scos bateria / pus bateria / contact fara pedala / wait / motor fara pedala / wait, alta metoda nu stiu din moment ce n-avea grupurile cu pricina.

masina n-a avut nici o manifestare bizara dupa ce s-au sters erorile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TBA se face la inlocuirea motorasului, sau a capului injector. Cu contactul pus la Basic settings campul 2 trebuie sa arate intre 196 si 200. Daca nu se afla intre aceste valori se regleaza un surub pana atinge valoarea 198. Surubul la care trebuie umblat e chiar surubul care e impins de motorasul de relanti (se afla pe ansamblul clapetei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, that settles it

kisslorand, de erorile alea ce spui? eu nu le gasesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!