Jump to content

Garda la sol Passat


jedrus
 Share

Postare recomandată

Da alea asa trebuie sa fie, sper sa nu spun aberatii si daca e asa va rog sa ma corectati. Ar putea fi o posibilitate sa fie arcuri de passat variant pe spate si din cauza asta sa stea ridicata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Sunt intr-un impas, deci care aveti mai multa experienta, please help!

Vreau sa-mi schimb telescoapele si arcurile la Passat (AVF, variant). Ce am acuma pe masina sunt alea "normale", adica nici sport, dar nici drumuri grele. As vrea sa o inalt putin si eventual sa o fac si putin mai rigida, de aceea m-am gandit sa-mi iau pachet de drumuri grele. Am fost la un magazin de piese si mi-au gasit telescoape pt drumuri grele, insa arcuri au gasit de DG doar pt spate! Ingrijorarea mea e ca daca le iau asa, fata imi va fi si mai joasa, pt ca arcurile de pe spate o vor tine ridicata, iar cele de pe fata fiind normale, nu o vor inalta. Ce ma sfatuiti sa fac?

 

Am tot citit pe forum despre marcarea arcurilor cu puncte colorate, insa astia din magazine nu au auzit de asa ceva. Sa inteleg ca doar arcurile OEM sunt marcate asa? Daca m-as duce la reprezentanta ar fi simplu (dar scump): as zice ca vreau PDG si s-ar rezolva fara prea multe comentarii. Nu stiu de ce in magazinele normale de piese auto nu gasesc arcuri pt drumuri grele pt fata.

 

Inca ceva: am tot citit pe forumuri ca daca vreau sa o inalt, pot face asta din arcuri (ma uit ce marcaj am acum pe ele si iau ceva mai inalt). Intrebarea e cum transmit asta vanzatorului dintr-un magazin de piese, care-mi ia talonul si imi gaseste cateva modele de arcuri dupa VIN, insa nu vede lungimea arcurlui, sau punctele colorate de pe el? Alta chestie: exista vreo clasificare in functie de culorile de pe arcuri care sa-mi zica cat sunt de dure, sau care vor tine masina mai sus? Pana la urma garda la sol e data de duritatea arcurilor sau de lungimea lor?

Modificat de raulitto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu cred ca garda la sol e data de duritatea lor, de catre producator, si nu de lungime.

Daca vrei sa ridici garda ai 2 posibilitati:- ori schimbi flansele alea din cauciuc cu unele mai groase

                                                              -  ori schimbi arcurile cu unele mai rigide( cum ai spus si tu in functie de culorile marcate pe ele)

  Daca te ajuta cu ceva , eu am avut pe spate arcuri rigide si aveau marcajul doua linii maro si una gri (ca in poza) si le-am schimbat cu unele cu o linie maro si una verde pentru a micsora garda (luate de pe un Passat de la dezmembrari).

 

P.S. Al meu este sedan.

post-112262-0-90817600-1381293504_thumb.

Modificat de Mihai.Ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rigiditatea masinii e data mai ales de suspensia fata. Suspensia spate trebuie sa fie mai ferma si mai rigida pentru ca asigura stabilitatea.

De-asta uzura suspensiei spate se simte mult mai tare decat a celei de pe fata.

Am avut atatea probleme cu suspensiile, ca in cativa ani am facut toate experimentele posibile legat de asta.

 

Garda la sol e data atat de lungime cat si de structura.

Am schimbat recent toata suspensia la masina din semnatura. Noile arcuri (tot OEM) sunt mai scurte cu ~2cm si au spirele mai groase cu 1mm decat cele vechi. Garda la sol a scazut cu ~2cm iar rigiditatea a crescut.

Nu e VW, dar legile sunt aceleasi.

 

PS: pe Passat am arcuri cu 2 linii maro si una portocalie. Masina e foarte rigida si destul de ridicata. Tind sa cred ca e pachet drumuri grele. Se poate vedea in poza de la inceputul paginii cum e garda la sol cu ele.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmine, BMW-ul din nastere sta mai apasat pe spate tocmai pt traciune si poate i-ai pus o garda mai joasa OEM gen M de la voi (sport). Arcul cand imbatransete scade din lungime nu creste. Na acum tu sti ce i-ai pus acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e M Sport.

Dar ideea ramane. Garda la sol o stabileste atat lungimea arcului cat si diametrul spirei. Si nu in ultimul rand aliajul.

Sunt multe variabile care dau elongatia maxima sau functie de forta deformatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da clar ca lungimea arcului si grosimea spirei, altfel de unde. Lungime ii da garda, si grosimea + aliajul + tratamentul ii da duritatea, si toate la un loc iti dau satisfactie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sal. Sunt nou pe forum. Am un Vw Passat din 2000 1.9TDi 115 CP si de curand am schimbat telescoapele cu tot cu arc pe fata. Am cumparat altele second si le-am montat pe masina. Am masurat telescoapele second cu cele ce au fost pe masina si aveau aceeasi lungime, dar surpriza cand am lasat masina jos de pe cric fata imi sta cu mult mai ridicata decat spatele. Telescoapele se au fost pe masina prezentau scurgeri de ulei si avea un balans de fata foarte mare. Intrebarea mea este daca iau iara telescoapele jos si schimb arcurile cu cele ce au fost pe masina, am o sansa sa se lase inapoie la inaltimea initiala. Multumesc.

Modificat de Lvladandrei12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,incearca,daca nu incerci nu ai de unde sa sti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arcul face garda la sol nu amortizorul, bine sunt si talere (tablele de pe amortizoare pe care se asaza arcurile, se dau jos cu ciocanul) ce mai schimba garda, dar alea se gasesc pe amortizoare sport. Deci, tu masoara mai intai distanta dintre taler si muchia superioara a amortizorului, locul unde iese tija. Daca-s egale inseamna ca arcurile noi sa zic asa sunt mai lungi. Deci masoara amortizoarele de la talere la muchia superioara si eventual arcurile dar cand sunt date jos, relaxate. Sper sa intelegi ce-ti zic.Trimis de pe al meu P6 folosind Tapatalk

Arcul face garda la sol nu amortizorul, bine sunt si talere (tablele de pe amortizoare pe care se asaza arcurile, se dau jos cu ciocanul) ce mai schimba garda, dar alea se gasesc pe amortizoare sport. Deci, tu masoara mai intai distanta dintre taler si muchia superioara a amortizorului, locul unde iese tija. Daca-s egale inseamna ca arcurile noi sa zic asa sunt mai lungi. Deci masoara amortizoarele de la talere la muchia superioara si eventual arcurile dar cand sunt date jos, relaxate. Sper sa intelegi ce-ti zic.Trimis de pe al meu P6 folosind Tapatalk

Smecher si tapatalk-ul asta...dubleaza postul...rog un moderator sa stearga ce este in plus. Ms. si Craciun fericit!Trimis de pe al meu P6 folosind Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru raspunsuri....sper sa reusesc.... Craciun Fericit Si An Nou Fericit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

ma puteti ajuta cu un sfat??!!

 

am montat aseara 2 seturi de jante de 17'' pe masina, insa zic eu ca e prea aiurea cum se aseaza. ce ar treb sa fac sa mai coboare de fata?

 

am mai vazut masini urate la viata mea, dar parca nici asa...

 

post-105026-0-04042900-1394789943_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o idee ar fi ca sa lasi masina jos de pe cric ca sa stea pe propri'ai greutate,ce zici? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum zice si kata..da jos cricul :)) sigur va sta mai bine :D ..sa ne pui o poza dupa aceea..ce cauciucuri ai pus pe jante?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spal-o putin, macar partea aceea, si faci poza dintr-un unghi care sa avantajeze masina, cum vezi pe net la masinile scoase la vanzare, cu roata putin virata. Conteaza mai mult decat crezi.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat sa precizez, cricul eracoborat; am ridicat iarasi, iar am coborat, m-am apasat pe aripa, gandindu-ma ca poate sa blocat amortizorul...la fel...imediat atasez o poza si cu cealalta janta...

 

intrebarea mea e legata de faptul ca distanta dintre roata si aripa e de o palma...cum micsorez aceasta distanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai pachet de drumuri grele. Ca prea e ridicata masina. Parca-i o camila.

 

Iti trebuie alte arcuri.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu rotile pe 15 sau 16 tot asa inaltata statea ? Nu cumva atinge roata in arc ? Ce latime au gumele ? Parca stau mult in interior.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci masina avea cricul coborat maxim...a ramas ca imi venea greu sa il scot si sa il pozitionez iarasi. in pozele prezentate rotile sustin greutatea masinii in totalitate.

rotile sunt pe 225/45/R17...

in partea dinspre interior intre cauciuc si bratul acela, intra degetul mic la limita...

amortizoarele au fost achimbate in oct/noi si sunt kyb pe gaz...

 

ce arcuri ar treb sa pun??imi puteti da un cod, sau culoare?

si inca o intrebare; ca sa coboare de fata pana la nivelul cauciucului, eventual sa intre cauciucul sub roata ce trebuie facut, schimbate amortizioarele?

 

P.s. scuzati-mi neglijenta fata de murdaria de pe masina :(

post-105026-0-86107800-1394794301_thumb.

post-105026-0-98462200-1394794305_thumb.

post-105026-0-03597200-1394794312_thumb.

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca in octombrie ai schimbat doar amortizoarele iti trebuie arcuri pereche la amortizoare. Se pare ca au talerul mai ridicat. Baietii de la care ai luat ar trebui sa stie si ce arcuri sa-ti dea.

Parca nu dau bine rotile astea pe b5. Acuma nu stiu, gusturile nu se discuta.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as zice sa iei un set de arcuri Eibach Pro.

Merg pe amortizoarele oem si iti regleaza f bine garda la sol.

 

O sa mut discutia intr-un topic de suspensii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca ar avea pacet drumuri grele cum isi poate da seama?(sau eu ..cum mi-as da seama daca am PDG?)

nu intotdeauna cand garda la sol e mai ridicata poate sa indice ca ai PDG..nu?ne putem lua si dupa culorile de pe arcuri?acele semne?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niciodata nu ma interesat pachet de drumuri grele...ma documentez si revin..momentan am dat jos jantele pe 17 ca arata ridicol masina....le am pe cele de tabla..distanta este tot la fel intre roata si aripa insa nu se vede chiar asa ridicol...

 

 

P.S. m-am documentat deja..exact ceea ce nu mi-am dorit niciodata; de asta peste gropi mici si dese imi creste tensiunea...

P.S. 2. Eibach Pro Kit - aprox 800 Ron; vorba lu' ala din Las Fierbinti :  Bah esti nebun???...cu toate ca da bine rau... :D

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa ridic si eu putin posteriorul B5-ului. A reusit cineva cu inaltatoare sub arcuri?

Apreciez ca ar trebui in jur de 10mm. O sa masor exact cand ma apuc de treaba.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut la ala rosu astfel de inaltatoare din niste flanse de cauciuc facute. Le pesesem intre punte si arc. Poti sa o inalti cu maxim 20 mm si fata la fel.

Trimis de pe al meu P6 folosind Tapatalk

 

DSCF0558_zps197dba0c.jpgDSCF0609_zpsb172082d.jpgDSCF0613_zpsaceff635.jpg

 

Si arata asa:

 

Picture021_zpsbb994415.jpgPicture019_zpsf480f18a.jpgPicture020_zps7444b9aa.jpg

 

In poze sunt inaltatoarele de la arcurile fata si spate ce le-am avut eu pe fostul Passat.

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!