Jump to content

Antigel


paulvasilescu
 Share

Postare recomandată

Buna seara stimati colegi de forum,

Am o intrebare .... la cit timp se schimba antigelul la un golf 2 TDI 1.6, ce fel de antigel sa pun, caci mi-a spus un coleg ca ar trebui un anumit tip, si ce cantitate de antigel incape in radiatorul acestei masini, bineinteles cu apa distilata cu tot..multumiri....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au mai discutat treburile astea. Just Search

Intra in jur de 6l, trebuie sa indeplineasca norma G11 si motorul tau e TD nu TDI.

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca are intercooler? e TD intercooler, nu?

motoarele SB sunt TDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca are intercooler? e TD intercooler, nu?

motoarele SB sunt TDI

Da ai dreptate ! are intercooler.....multumesc mult pt. sfaturi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca are intercooler? e TD intercooler, nu?

motoarele SB sunt TDI

Ti-am m-ai raspuns pe alt topic si vad ca acolo ai lasat-o balta, dar incepi din nou aici fara argumente.

Eu stiu ca TDI = Turbocharged Direct Injection, si nu Turbo Diesel Intercooler precum crezi tu. La fel eu stiu ca 1.6 TD cod JR nu au avut intercooler, ci ca a aparut la SB care avea 80 de CP, in loc de 70 CP.

Deci TDI-urile sunt motoare cu injectie directa, si primul la Golf a fost 1Z pe Golf3.

Rog pe cei de pe TDIForum sa ne explice mai bine, pt. ca mi se pare ca se fac mari confuzii.

Pana atunci te rog sa nu mai aberezi fara argumente.

"Turbo Direct Injection (TDI) is the technology used for modern diesel engines produced by Volkswagen Group, and is widely used in passenger cars produced by the company (especially those sold in Europe).

The engine uses direct injection where a fuel injector sprays directly into the engine cylinder rather than the pre-combustion chamber prevalent in older diesels which used indirect injection. The engine is coupled with a turbocharger and intercooler to increase the amount of air that can get into the engine cylinders, thereby increasing the amount of fuel that can be injected and combusted. In combination, these allow for greater engine performance while also decreasing harmful emissions.

Other companies also use similar technology today, but "TDI" usually refers to the engines used in cars made by Volkswagen, Audi, and related brands. Normally-aspirated engines (those without a turbocharger) made by Volkswagen Group use the label "Saugdiesel Direct Injection" (SDI).

The reduced material volume of the direct injection diesel engine reduces heat losses and thereby increases engine efficiency, at the expense of increased combustion noise. A direct injection engine is also easier to start when cold, due to the reduced heat loss of the design.

The first TDI engine was a 2.5L inline five-cylinder introduced in the Audi 100 in 1989. Over time, the TDI arrangement has been enhanced by improving the efficiency of the turbocharger, increasing the pressure at which fuel can be injected, and more precisely timing when the injection of fuel takes place. "

PS: Daca i-mi montez un JR de 70 de cai si ii pun un intercooler, il fac cu injectie directa, nu-i asa? :beerchug:

Ce inseamna sa scrii doar de dragul de a face posturi! :wub:

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca "iti" nu faci nimic, dar daca "iti" pui intercooler.

multumesc pt corectura, ai dreptate, dar daca tot corectezi, n-o mai face intr-o gramatica aberanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa-i romanul! Cand vede ca a postat de doua ori aceleasi prostii, se leaga de gramatica celuilalt. Asta e: tu cu gramatica prin complexitatea posturilor tale, si eu cu motoarele.

Scuze pt. greselile de ortografie, dar cand am vazut la 8 dimineata ca ma corectezi iarasi cu aceleasi aberatii, am mai gresit si eu.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu , ca si colegul care a deschis acest topic, (pt. masina din semnatura) de informatii despre ce tip de antigel sa folosesc, ce cantitate , in ce proportie. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris in al doilea post. Chiar nu se vede?

Pt. toate Golfurile este la fel.

Trebuie sa indeplineasca norma G11. Eu am gasit doar antigel Aral, care indeplinea aceasta norma. Sigur mai sunt si altele.

Intra in jur de 6L.

Concentratia o faci dupa temperatura la care vrei tu sa-ti reziste antigelul. Scrie pe bidonul de antigel raportul concentratie-temperatura.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacitatea instalatiei e de 6-6,5L. Ca sa stii cit poate fi folosit, vezi garantia de pe recipient. La fel concentratia. Deci astea (durata de folosire si concentratia) difera functie de marca.

Norma de baza la G2 este G11 care are culoarea verde / albastra. Mai poate fi folosit si G12, care este pentru masinile mai noi, de dupa 1997, si care are culoarea rosie. Iar pentru masinile "prea" noi exista si G12+ de culoare roz. Fata de G11, G12 nu are silicat (parca, desi si G11 de la Aral se lauda cu silikat frei) dar are detergenti de curatire f puternici. Daca n-ati folosit pina acum G12 si vreti sa vedeti cita piatra e pe circuit, folositi-l cu incredere ! :D

Norma aceea eu unul am gasit-o inscriptionata numai la Aral. La Castrol nu m-am mai uitat c-am vazut intai pretul :D Pe celelalte am vazut numai instructiunile de genul sa nu-l bei, ca nu-i bun nici de spalat pe ochi, etc...

Singura regula de urmat ar fi ca indiferent ce norma folositi, sa nu le amestecati.

Cam asta-i rezumatul de la o discutie mai veche pe aceasta tema. Eu unul am cautat-o degeaba. Mi se pare ca era pe post de deviere iintr-o discutie despre altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi ce se intampla daca nu bagi conform cu aceasta norma? Ca eu bag de cand ma stiu antigel fara sa ma uit de care e (cred ca majoritatea a fost cumparat din magazine de piese dacia :D ), iar concentratia o fac ochiometric :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aia s-a umplut la mine de albeata pe la toate imbinarile? De la piatra?

Si eu am zis ca nu e bun antigelul, si l-am schimbat cu Prelix.

Oare e buna curatirea asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@taz21

Am patit-o si eu cind am bagat G12 (fiind aproximativ la acelasi pret cu G11 si nevazind nimic rau am incercat). M-am speriat cind am vazut peste tot alb si l-am schimbat. Abia apoi am aflat ca ar fi piatra. Am primit de la mecanic si un avertisment ca risc infundarea circuitului.

Curatirea e bine s-o faci sistematic, nu prima oara dupa n ani in care nu stii daca a fost (ne)ingrijita.

@jmf

Nu stiu ca n-am incercat. Eu folosesc numai Aral tocmai pentru ca pe nici un altul, mai ieftin, n-am vazut scris ca ar respecta norma aceasta. Am mai vazut niste bidoane de 3L de la 2+2 care au scrise pe ele alte norme.

Din auzite cel mai mare risc la antigelul "ordinar", ar fi sa inghete motorul, chiar daca respecti concentratia data de fabricant.

Am gasit o discutie mai veche legata de antigel:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=3188&st=0

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!