Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Ieri am verificat siguranta nr 3 de la stanga la dreapta de pe baterie(50A) si e in regula nu e rupta am frecat cu un capac de pix pe ea si e okay.Sa dau pe ea cu spray?

Siguranta nr 7 de la bord la mine e de 5A si nu de 10A cat am auzit ca ar trebui sa fie. Si e buna.

 

La alea 3 mufe din pompa nu am apucat sa ma uit ca a inceput ploaia. Sa le scot azi si sa le dau cu spray? Daca scot grila de la proiector sper sa pot baga mana pe acolo.

 

In schimb am dat ceasurile jos si ghiciti ce? Unde trebuia sa fie ledul aferent martorului servo erau doar piciorusele ledului semn ca a fost scos.

Am lipit un alt led si e okay. Cand pun la martori lumineaza doar ca am observat ca sta exact ca si martorul de baterie adica cat tii la martori atat ele stau pornite. Asa e normal nu?  Cand pornesc motorul nu mai lumineaza.

Revin mai incolo cu imagini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna


 

Fabia motor 1.4 , 16valve.


 

Ce am facut:Servo imi mergea bine dar aveam eroare de comunicatie cu senzorul de unghi.


 

Am imprumutat o alta pompa servo de la cineva si am montat-o , nu era nici un cod de eroare pe tester.


 

Am tras concluzia ca e pompa mea cu probleme de aceea am desfacut-o bucati impreuna cu un coleg.


 

Partea electronica nu avea in schimb la partea mecanica (la care nici nu m-am bagat sa o repar) am descoperit ca mergea cam greu si se auzea un carait cand o invarteam cu mana.Am dat-o la cineva la reparat si mi-a reconditionat-o. A gasit un arc de la supapa de la rezervor. Supapa e formata dintr-o bila si acest arc care eu nu-l mai am. Am uitat sa va zic cand am desfacut pompa am gasit lichidul plin de pilitura argintie.Cel ce mi-a reparat partea mecanica mi-a spus ca ar trebui sa mearga si fara acel arc.Am montat pompa inapoi.Am cumparat alt lichid (febi verde) si am pus in bidonul pompei.


 

Cumva am completat pana s-a umplut instalatia la loc cu lichid.


 

Ce am mai facut a fost din tester la pompa mea am pus codarea soft de la pompa ce mergea (00110 iar pompa mea avea codul 11240).Schimbarea codarii a facut sa nu mai am eroare de comunicatie cu senzorul G250.


 

Acum servo nu mai functioneaza aproape deloc : ba e moale volanul ba e tare dar mai mult e tare.


 

Deci servo nu mai functioneaza in shimb pe tester nu mai am nici o eroare la servodirectie cand m-am apucat de reparatie era invers : aveam eroare pe tester iar pompa functiona cum trebuie (probabil doar ca nu se intarea volanul la anumite viteze din cauza ca nu comunica cu senzorul de pe volan dar nici nu am simtit nevoia )


 

Acum pompa se aude lucrand.


 

Ce credeti ca nu am facut bine?


 

Se poate daca pun inapoi codarea care a fost pe pompa servo sa mearga cum trebuie (acum nici nu mai ma intereseaza daca o sa am eroarea de comunicatie cu senzorul)?


 

Sau din cauza acelui arculet lipsa sa faca asa?


 

Ar trebui sa imi iau alta pompa?Probabil si alt senzor?Oricum costa mult de asta m-am si apucat singur sa ma uit ce e pe acolo.


 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar..de ce ai schimbat codarea?  Modifica codul dupa cel al pompei "vechi" ,  atunci trebuie sa mearga. ( daca spui ca nu s a intervenit in niciun alt fel la pompa servo ).  Nu trebuia sa iei in calcul tocmai defectarea pompei , mai ales in cazul asta in care senzorul e tot mai des intalnit..scoteai mufa senzorului din caseta de directie , daca volanul  in momentul actionarii mergea la fel de usor / sau de  greu...fara dubii..el era principalul vinovat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus la loc codarea originala.Tot asa lucreaza... adica nu am servo aproape deloc.

Asupra pompei s-a intervenit pe partea mecanica. Cand am desfacut pompa si am invartit de capatul acela din partea mecanica am simtit ca merge greu si se auzea ceva carait iar cand o zgaltaiam suna ceva in ea.

Dupa "reparatie" partea mecanica invartita manual se misca usor si nu mai caraia dar acum nu mai are un arc de la supapa cu bila de deasupra pe unde intra lichidul din rezervor.

Mentionez ca m-am apucat de operatiunea cu pompa doar pt ca aveam eroarea de senzor pe tester deoarece la volan mergea super bine(usor, cursiv era o placere invartitul de volan) acum insa nu mai am servo

Oricum nu imi pare asa rau ca am desfacut pompa din cauza ca am detectat defectul asta si am gasit ca lichidul din bazin era plin de pilitura.

E posibil sa fie partea mecanica cu problema ? avand in vedere ca nu am decat eroarea de senzor pe tester (o aveam si inainte si imi mergea)

Stiti cumva cum pot testa doar partea mecanica a pompei?

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum nu te mai tinea mult... pilitura aia daca a ajuns in caseta cred ca va fi pa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica acum pe langa pompa va mai trebui sa imi caut si caseta?:o

o duc la fier vechi desi am dat acum 3 luni pe ea 3500 eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema similara am avut si eu. Servo ba mergea, ba nu mergea. Nu aveam eroare in bord si nici pe tester. Am facut rost de un alt senzor g250, l-am inlocuit si totul e perfect. Toti mecanicii au spus ca e pompa, lucru care m-a alarmat din cauza pretului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

 

        Am si eu o fabia 1.4 16v la fel ca toata lumea, probleme cu pompa servo. Pe langa toate cele mi-a traznit prin cap o idee cum ca ce ar fi sa trec caseta de directie pe o pompa hidraulica actionata mecanic de alterator. Pentru cei care sunt mecanici, se poate face asa ceva cu aceeasi caseta de directie fara a o schimba sau nu si de ce?

  

   Multam fain!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic merge. Practic, sunt 2 probleme:

1. distribuitorul casetei sa functioneze pe acelasi principiu ca la servodirectiile clasice. (99% sigur ca asa functioneaza)

2. presiunea de la pompa hidraulica sa fie in limitele celei electrohidraulice. (maxim 100 bar). Dezavantajul ar fi ca motorul va tinde sa se opreasca cand volanul ajunge la capatul cursei. (majoritatea motoarelor pe benzina au senzor de presiune pe conducta de servo, pentru a putea compensa scaderea de turatie). 

De asemenea, sistemul trebuie echipat cu supapa de suprapresiune (daca pompa nu are asa ceva)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Ok, acum vreau sa stiu daca acel senzor de la motoarele pe benzina nu se poate anula, in sensul de a nu mai putea sa aiba vreo implicare in functionarea motorului.

    Ma itereseaza tema asta pentru ca de mai mult de 1 luna eu nu mai gasesc pompa servo pentru e Koyo si am facut deja 5000 de Km cu pompa data jos de pe masina pentru a vira cu ceva mai usor si mi-e teama sa nu stric caseta de directie.

   In cel mai rau caz sunt dispus sa schimb tot ce inseamna "serodirecte electro-asistata" (caseta + pompa) pe una actionata mecanic de la o alta masina, dar care sa se potriveasca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai in principiu trebuie sa gasesti un mecanic bun sa iti poata face adaptarea pompei pe motor si pentru a face legaturile la caseta de directie si rezervor de servo.  

ti-am zis conditiile : pompa de servo max 100 bar, rezervor de servo, conducte, supapa de siguranta (suprapresiune)

 

Senzorul acela te ajuta, dar lipsa lui nu te incurca prea tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

     Vreau sa stiu daca de pe VW Polo sau Skoda Felicia se potriveste (pompa si conductele) adica daca pompa are max 100 bar sau trebuie o alta pompa de la o alta masina, si care ar putea fi aia. 

     Iertata sa-mi fie nestiinta in domeniul asta, daca se poate sa-mi dai "mura-n gura" ce fel de pompa ar fi buna ti-as fi recunoscator.

 

            Multumesc pentru ajutor, iar in momentul in care ma voi apuca de ea (voi gasi un mecanic priceput) va voi anunta  cu niste fotografii si cu alte detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Am si eu o problema cu servodirectia ca multi altii. Am postat problema cu vreo 2 pagini anterioare si pentru ca nu i-am dat de cap inca va rog daca ma puteti ajuta cu interpretarea unei diagnoze facuta recent.

 

Adresa 09: Electronica centrala

01309 - Modul comanda asistenta directie-J500

           49-00 - Nu este comunicare

01336 - Bus de date pentru confort

           80-10 - Functionare 1 fir - intermitent

 

Adresa 17:Instrumente bord

01314 - Modul de comanda motor

          49-10 - Nu este comunicare - intermitent

01322 - Modul comanda MFA (afisaj multifunctional) - J501

          49-10 - Nu este comunicare - intermitent

 

Adresa 19: Poarta CAN

01309 - Modul comanda asistenta directie-J500

          49-00 - Nu este comunicare

01336 - Bus de date pentru confort

          80-10 - Functionare 1 fir intermitent

 

Acestea sunt erorile aparute pe Vag si ma cam duc cu gandul la pompa de servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica siguranta din capacul bateriei (50A), plus cea din interiorul habitaclului, conexiunea la pompa.

Daca sunt ok, atunci te poti gandi si la achizitionarea altei pompe.

 

Ratacata: nu se potriveste pompa hidraulica de pe nicio masina. Ca sa potriveasca, vor trebui facute multe modificari, deoarece la motorizarea pe care o ai tu, asa a fost gandita...cu spatiu pentru pompa electro-hidraulica.

Nu vreau sa te descurajez, voi incerca sa te ajut.

Varianta pompa hidraulica, presiunea 100 bari...

Codul piesei: 1JO 422 154A ES, 1J0 422 154A, 1J0 422 154 C.

Asa arata:

16l9vd3.jpg

 

b55mvb.jpg

Pompa, plus conductele, dar dupa cum vezi, vor trebui facute modificari, pana vei ajunge la caseta de directie:

2zqy2o9.jpg

Ai doua variante: pompa va fi montata pe un suport (improvizat) la surubul care sustine suportul alternatorului de blocul motor, asa vei putea sa asiguri angrenarea pompei de pe fulia unisens a alternatorului (ai un ,,canal" liber pe rola) sau in locul unde este fixat compresorul AC (in eventualitatea ca masina ta nu este prevazuta cu AC), daca ai AC...aceasta varianta cade...

Este de lucru, trebuie sa gasesti un mecanic bun...ca asa doar uitandu-te pe un pdf, este simplu sa bati din gura....

In opinia mea, varianta corecta ar fi aceasta:

http://sisteme-directie.shopmania.biz/cumpara/pompa-servodirectie-koyo-si-trw-pentru-skoda-fabia-vw-polo-seat-ibiza-4381193

Se poate repara, poti achizitiona una reconditionata, noua...scrie ca au si KOYO.

Daca nu este asa, atunci varianta de rezerva, este aceasta, alta solutie...nu exista.

Succes.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranta de 50 A am inlocuit-o .. era intrerupta,in celalalt compartiment sigurantele sunt bune.

Alimentare imi vine in pompa,nu stiu daca si scoate(voi verifica). Imi puteti zice ce este cu mufa din stanga pompei?

Unde merge cablul respectiv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Mersi mult pentru coduri! 

 

  Varianta corecta pompa + caseta de directie JKR 104 costa minunata suma de 3800 lei, la schimb cu ce am eu pe masina, sa nu mai vorbim de manopera, asa ca drept urmare merg pe varianta cu modificarea pentru ca are deja 207000 km, valore la vanzare mica asa ca nu-mi ramane decat sa-mi gasesc un mecanic cu rabdare si inteligenta.

     Am AC asa ca numai varianta de a aseza pompa pe alternator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un mecanic priceput poate sa improvizeze si alte modalitati. iar pompa poate sa fie si de alta marca, nu doar de Skoda. oricum o sa cauti piesele necesare in dezmembrari. 

 

Se poate face suport pt pompa, se poate pune o curea mai lunga, o rola de ghidare in plus, etc.

dar trebuie o persoana priceputa.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca tranteste o pompa trw in locul celei koyo, fara sa o mai lege la senzor, doar sa potriveasca conductele si sa functioneze pe turatie fixa, nu se poate? n-ar fi ok?

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer iertare inca de la inceput, dar sunt un membru nou si citesc despre probleme legate de pompa de servo de vreo 2 ore. Nu cunosc multi termeni de specialitate dar incerc sa ma dumiresc ce se intampla cu masina mea. Deci...de vreo 5 luni s-a aprins la bord becul de servo. Se stingea daca opream motorul. S-a repetat de atatea ori incat stiam exact cand se va aprinde. Mai clar, cu cateva secunde inainte, volanul mergea foarte usor, anormal de usor, ca apoi, dupa aprinderea becului sa mearga greu. In timp, a mai aparut si problema luminilor la bord, cu fluctuatii si zgomotele asemanatoare unui motoras. Am circulat asa pana astazi, cand am mers la mecanic - dupa ce un electronist cu experienta mi-a spus ca e pompa de servo - si am schimbat-o cu una noua. TRW. Am plecat de la service si dupa nici un km s-a aprins din nou becul si am luat-o de la capat cu povestea. :( Citesc pe aici si ma ingrozesc. Daca e posibil, spuneti-mi ce ar trebui sa mai fac. Credeam ca odata cu pompa ( care e cea mai scumpa in aceste situatii ) am cam rezolvat. Dar se pare ca nu...Multumesc anticipat pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a schimba pompa nu ai facut o diagnoza? Din ce spui tu pare a fi senzorul servo si era mult mai usor de schimbat si mai putin costisitor, senzorul il poti gasi si sh la un pret ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CoriR ,  exact prin asta am trecut si eu , numai ca NUam schimbat pompa servo . Ca sa incep direct  , este senzorul G 250 de pe caseta de directie . Daca faci diagnoza  vezi vedea asta : 1 Fault Found:

00816 - Power Steering Sensor (G250) 
            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
 
Varianta cu Sh  te-as sfatuii sa nu o incerci. Eu am luat unul si m-a tinut fix  o saptamana.( evident l-am returnat) , iar unul nou este destul de scump.. Acum merg foarte bine  cu mufa senzorului scoasa din pompa servo , chiar daca am  martorul aprins in permanenta , nu ma derajneaza in niciun fel  , atata timp cat am scapat de fluctuatiile de tensiune , si mersul neuniform al motorului :)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba senzorul G250 de pe caseta de directie. Sunt doua variante, una cu cap de plastic (ala il aveam eu pe masina si a cedat) si alta varianta cu un cap metalic. Am luat SH a doua varianta de cateva luni si nu mai am probleme. 100 de lei m-a costat, plus cativa zeci de lei unui baiat care mi l-a schimbat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Va multumesc ,W A T A S I, dny89, Caracal . Acum am venit de la service. Aceeasi problema. Marti am programare la un electronist - care, de altfel, mi-a spus ca a verificat senzorul cu pricina si ca  era ok. De aceea mi-a indicat schimbarea pompei. Nu stiu daca este asa, Voi vedea marti. Un lucru e cert - am dat o gramada de bani si nu s-a rezolvat. Ba mai mult, mecanicul a descoperit azi (?! ) ca cele 2 burdufuri de la servo erau pline de ulei, Adica, cum s-ar zice, si caseta s-ar putea sa fie bolnava. Acum stau si stau. Sper sa nu ma enervez mai mult decat merita, Iubesc masina asta si chiar vreau sa-i fie ...bine. Sanatate tuturor ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte de a face alte investitii incearca si varianta cu scoaterea mufei de care iti spuneam..nu te costa nimic..dureaza 5 minute...desfaci proiectorul stanga fata si  e vizibil..numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar, uitasem de treaba asta descrisa de dny89. Si eu am facut la fel. Am dat ornamentul de langa proiectorul dreapta (cum te uiti la masina din fata), apoi proiectorul si se vede pompa prin gaura. Are trei mufe. Tu o scoti pe aia din dreapta, tot cum te uiti la masina din fata. Aia e mufa senzorului G250. Daca nu mai ai fluctuatii de tensiune, bazait sau fluctuatii in puterea volanului, e sigur de la senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!