Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

 La mine nu e diferenta enorma cu senzor/ fara...se simte ceva mai  greu la fel cum spuneai la virajele facute pe loc..in mers e totul normal..de zgomot...cu motorul pornit fara a manevra in niciun fel volanul nu se aude nimic , doar atunci cand fac o manevra se aude pompa..un sunet specific al ei..acel "bazait"..:) nu am de gand sa inlocuiesc foarte curand acel senzor..am incercat cu unul Sh...dar evident...a avut aceeasi problema ca majoritatea..iar unul nou este destul de costisitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa este,cu senzor SH poti sa lua teapa daca e trimis din tara,iar unul nou e cam scump.Va trebui sa gasesc pe cineva sa puna testerul pe masina sa vad ce zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu din tara..am fost personal la un centru de dezmembrari...evident a fost cumparat pt proba.. iar de tester...te-as ajuta cu cea mai mare placere..dar vad ca esti din Sibiu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi oricum de ajutor,o sa incerc sa gasesc pe cineva serios prin Sibiu.(sper sa si gasesc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut multa vreme martorul aprins in bord.

Nu m-a deranjat prea mult la directie, nu trageam greu de volan.

Bazaitul pompei se auzea numai in timpul virajului.

 

Recent, am fost totusi la service si am schimbat senzorul.

Martorul este stins, nu mai am nici un cod de eroare.

Volanul merge mult mai usor.

Bazaitul pompei se aude permanent si se intensifica atunci cand virez.

Este normal sa se auda pompa tot timpul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 senzorul a fost nou ? cu cat l ai gasit? nu cred ca este o problema bazaitul.  la renault   de exemplu ( si nu numai ) bazaitul este continuu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am si eu o problema mai ciudata la servodirectie. Cand este cald afara, servo nu functioneaza. In momentul in care este racoare, servo functioneaza perfect. Am verificat senzorul cu VagCom si in momentul in care servo nu functioneaza, indica valoarea 0 (logic nu?). Am desfacut si curatat mufa de la senzor. Am completaf si cu lichid servo, dar aceeasi problema. Nu am eroare in bord si nici pe VagCom. Pompa este TRW.

Aveti vreo idee?

P.S Este vorba de o Skoda Fabia 1.4 mpi, AZF, 2002.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna mai nou mia inceput sa curga ulei pe la caseta de directie ......care e cauza trebuie schimbata caseta sau reconditionata?



se scurge uleiul undeva pe mijloc ...pana acuma nu am avut probleme poate fi cumva de la conducta care duce uleiul la caseta de directie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa ii intreb pe colegii care au diesel si in special SDI daca ei au pe bord acel "martor cu volanul" de fiecare data cand pun cheia la martori?

Din cate am vazut martorul respectiv e la benzinare mai activ.

Acuma eu nu mai imi amintesc daca la verificarea ceasurilor sau dupa ce pui borna la baterie inapoi la prima pornire imi aparea martorul dar cineva imi spunea azi ca trebuie sa il am acolo la fiecare cheie.

La voi cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scriu si eu cu o problema ciudata, care din cate citesc nu prea a aparut si altora: la o Skoda Fabia 1.4 TDI 70 CP din 2006 s-a intamplat de cateva ori in ultimele luni sa se "taie" servodirectia in mers si volanul sa devina foarte dificil de miscat, aproape blocat. Dupa o repornire a motorului problema dispare, se stinge si martorul din bord, nu am reusit sa reproduc conditiile in care se intampla asta. N-am mai avut curaj sa folosesc masina decat prin Buc, nu stii niciodata cand si cum poate aparea problema...

Am fost la service la Brady si ne-au recomandat schimbare pompei de servo (n-au dat mai multe detalii gen ce erori le apar la diagnoza sau cum au testat exact), care insa fiind Koyo nu se poate inlocui decat cu tot cu caseta de directie TRW la 4.000+ RON cu totul. Cum costul propus este urias (masina cu totul mai valoreaza poate vreo 4.000 EUR), apelez aici la voi, poate cineva a mai avut o problema similara si ma poate directiona catre cineva specializat pentru o diagnoza mai transparenta vis-a-vis de client si o reparatie la un pret decent (nu am o problema cu o pompa reparata sau reconditionata). Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg ceva : Cum se face ca pompa de servo este Koyo si caseta de directie este TRW? Eu stiu ca daca ai TRW la pompa de servo automat trebuie si caseta de directie si senzorul sa fie de acelasi tip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasa-l ca s-a incurcat in detalii. Pompa si caseta sunt de la acelasi producator, ori TRW ori koyo.

 

Dar Alex82, nu te arunca sa schimbi imediat pompa. De regula ar trebui sa fie un contact imperfect, ori la mufa senzorului, acolo unde vine infipta in pompa, ori de la alimentarea pompei. Mai mult ca sigur ca ai avut un contact prost pe alimentarea pompei, de ti s-a intarit asa servo.

Am patit si eu o singura data, si e cu adevarat naspa, mai ales daca ai viteza. Se blocheaza volanul si o iei razna.

Fa o diagnoza, si posteaza defectul, sa ne dam cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, am sa te ajut eu.

Am sa te trimit la un baiat care va face o diagnoza, si o sa iti spuna el exact despre ce este vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu Koyo vs TRW am vrut sa spun doar ca nou, "de origine", nu se poate schimba decat la pachet pompa + caseta, cu furnizor TRW. Fapt bine stiut de altfel, insa e multi carcotasi... :)

Am primit pe PM o recomandare de la Carmina, o sa incerc sa iau legatura luni, sa rezolv cat mai rapid.

Multumesc de raspunsuri si de sugestii, revin imediat ce am mai multe info si sper eu o solutie concreta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marian_c ; Sudsemnatu

 

Voi la sdiùrile voastre in momentul cand porniti motorul sau cand puneti cheia la martor aveti martorul cu volanul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa te ajute: Fabia 2, 1.4 tdi, cand pun contactul se aprinde martorul galben ptr volan, imediat dupa pornire se stinge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum m-ati speriat.

Sa inteleg ca la mine e o problema ca nu lumineaza acel martor?

 

Daca ar fi "aranjat" atunci ar trebui sa am eroare pe pe tester, right?

Eu pana acum nu am vazut eroare dar incerc sa mai verific odata cat de repede si sper sa fie okay.

 

Daca e okay atunci nu imi ramane decat sa dau ceasurile jos sa vad daca e acoperit sau daca e ceva cu smdùl?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, te rog frumos sa nu te sperii... :winter:

Nu este domnule nicio problema  ca s-a ars un smd...cand se arde vreun bec prin casa ce faci? Il inlocuiesti si gata...asa si la masina...ce crezi ca este altfel? :winter:

Nu este ,,aranjat" nimic, tu ai masina de atatia ani...da, daca ai vreo problema pe servodirectie, apare pe vcds.

Exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii

1. Ieri am facut o scanare pe 44 si am gasit 2 erori:

         2 Faults Found:

00566 - Steering Assistance Operation  
        27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01288 - Terminal 30; Steering Assist
        07-10 - Signal too Low - Intermittent

 

Nu stiu de la ce era dar le-am sters si cat m-am mai jucat eu pe acolo cu porniri opriri si alte cele nu au reaparut.

 

Posibil sa fie din cauza ca sapt trecut am descarcat bateria din greseala si a trebuit sa ii dau curent? Sau?

 

2.Apoi m-am uitat peste masuratori si am descoperit ca in grupul 2 la unghiul inregistrat de senzor e 0.0  indiferent ca volanul il misc usor, ca e la capatul cursei stanga-dreapta sau ca e drept, totusi la consumul pompei cand tii volanul la capat de cursa m-am socat de ce consum arata, bine se aude si pompa putin mai tare.o

 

Aveti mai jos cateva poze, poate voua va spune ce e de facut.

 

3.Am verificat si ceasurile cu output test in 17 instruments (bine am facut?)

-Acul care arata nivelul de motorina statea putin sub nivelul de jumate cu cativa mm buni. asa trebui? cel de temperatura sta pe jumate fix. asta se regleaza manual cu mana asai?

-cand trece la martori luminosi nu se intampla nimic la: switch and instrument lighting

-de asemenea nu am reusit sa gasesc testul care lumineaza toti martorii din bord si nici martorul volan nu a aparut.

Ce e de facut?

post-87483-0-48489700-1373216839_thumb.j

post-87483-0-67771000-1373216844_thumb.j

post-87483-0-12339200-1373216849_thumb.j

post-87483-0-68327000-1373216854_thumb.j

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca nu ai ce face.... atat timp cat nu ai sesizat nici o problema in mers / stationare ... stai calm.

Sent from my LT26i using Tapatalk 4 Beta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stai putin senzorul ala in mod normal nu trebuie sa arata niste valori acolo? Si cand are probleme da valori prea mari si lucreaza prea mult pompa.

 

La mine mia zis si un nenea de la skoda ca cica imi merge greu volanul si ca servo are ceva dar nici el nu a gasit atunci erori pe servo.

Eu am si codare dupa 10 pe 30 deci merge mai usor. si totusi greu

 

Nu stiu ce sa zic daca era scos senzorul imi arata in celelalte canale ca nu e cuplat nu?

Poate sa fie de si de la vag-com?

Ce e de facut/ ce sa verific?

De ce nu am martorul cu volanul la martori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca nici nu-ti creste turatia pompei din moment ce nu se schimba viteza de rotatie a volanului (canal 2), deci e problema cu senzorul de pe ax volan sau cu cablajul fiindca nu-i citeste pompa semnalul, oricum dupa erori electronica pompei are probleme de comunicatie, incepe prin curatarea tuturor contactelor, mufelor sigurantelor, chiar si a electronici din pompa daca ai curaj sa o desfaci (s-ar putea sa se fi corodat ceva, mai au obiceiul sa faca condens...)

 

daca martorul cu volan adica de servo nu se aprinde 1-2 sec. la punerea contactului atunci e obturata lumina acestuia si deasta nu-l vezi in output test, si eu cred ca esti in cazul acesta, fiindca se leaga de eroarea care ai gasit-o si sigur nu ai scapat, va apare din nou, dar ai fost pregatita masina de vanzare avand problema aceasta...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu turatia pompei nu mai tin minte dar cred ca se modifica ca doar unghiul ala mia atras atentia.

Oricum mai pun testerul sa vad daca mai apar erorile alea si mai verific atunci.

 

Daca servo nu comunica sau senzorul nu comunica ar trebui sa am eroare permanenta? ori eu doar acum am gasit erori in datile trecute nu tin minte.

Cu martorul ala e ciudata rau treaba si clar ca nu ma lamuresc cu el pana nu desfac sa vad ce ii acolo.

In schimb de curatat pot curata la siguranta de pe baterie si daca mai are la bord.... trebuie sa vad care is

La mufele alea 3 din pompa pot curata doar daca pot ajunge la ele pe langa carenaj...altfel in parcare nu am cum sa ma bag sub masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!