Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

am completat lichidul de servo si martorul nu a mai aparut :icon_thumleft: , acum intrebarea este daca trebuie sa sterg eroarea sau nu? :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este musai....stii de ce?

,,hop si martoru servo si servodirectia cazuta " : o sa mai aud de tine... :lol:

Nu ridica degetul inca....ma refer la icon..... :lol: stai cu degetelul in jeb deocamdata.

Asta daca nu te-ai exprimat gresit....,,servodirectie cazuta", eu pot intelege multe.....

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua tuturor!

E primul post si va rog sa-mi ingaduiti sa va povestesc si eu situatia cu skoda mea (fabia 1.2 benzina 2007), care m-a adus la disperare, cu atat mai mult cu cat sunt incepatoare si ma panichez la orice problema, o am de 5 luni, fara probleme pana acum :sly:

Nu ma pricep deloc la mecanica, dar nici nu ma dau banii afara din casa ca sa bag cateva mii si sa ma trezesc ca e degeaba... :dry:

Zilele trecute m-a lasat servodirectia la pornire (martor aprins, volan incredibil de greu de manevrat).

A 2-a zi la prima pornire totul mergea ok. La a 2-a din nou, servodirectia picata.

Am fost la un prim service, au pus testul, eroare DTC 1309 Directie electrohidraulcia, unitate de control, nu comunica, permanent plus Eroare DTC 1598 tensiune element baterie, signal too low, intermitent. Dupa sterea ultimului cod mi-a aparut din nou DOAR prima eroare.

Eu cum nu stiu ce inseamna asta, aplec urechea la mester care imi zice clar ca trebuie schimbata pompa. Asa o fi, plec linistita, caut preturi pe net, si se duce naibii toata linistea!!

A 3-a zi din nou pornesc, totul OK. Dupa cativa km, oprire. Repornesc, servodirectia picata. Repornesc, la fel de picata.

Merg la un alt mecanic, pune testul, zice ca nu se poate conecta la servodirecte, nu o vede;imi mai zice ceva ca tensiunea scade sub 14v (13 si ceva) si zice ca e cam mica.

Primul service m-a asigurat ca nu sunt probleme de baterie, alimentare...

Nu pulseaza luminile in bord sau faruri.

In toata Constanta nu am gasit o pompa de la SH/dezmembrari sa o pot proba.Ar trebui sa comand una de prin tara.

Dar as vrea sa am SI EU siguranta, ca si multi altii de pe topicul asta, ca asta e problema si nu e alta ?!?

De e cineva ca ma poata sfatui, i-as fi foarte recunoscatoare.

De sunteti din Constanta si v-ati specializat pe servodirectie la Skoda (ar trebui sa fie o facultate pentru asta), astept niste date de contact, ceva, ORICE.

Cu multumiri! :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://wiki.ross-tec...index.php/01309

,,nu comunica" : asa ai afirmat.....

Possible Causes

  • Wiring/Connectors from/to Power Steering Control Module (J500) faulty/loose
  • Power Steering Control Module (J500) faulty

Possible Solutions

  • Check Wiring/Connectors from/to Power Steering Control Module (J500)
  • Replace Power Steering Control Module (J500)

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult.

M-am apucat deja pe dat telefoane, poate gasesc ce-mi trebuie in Cta.

Revin:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te grabi Ana.

Deci cand vei avea verdictul .... dar clar ca pompa este intr-adevar nefunctionala, atunci poti sa te interesezi si de preturi, etc.

Nu gasesti in C-ta, gasesti in Bucuresti...sigur.

,,care m-a adus la disperare"....ei, stai linistita, totul se rezolva, dar cu mult calm, si cum ti-am spus fara graba.

,,Nu ma pricep deloc la mecanica" : nici eu, dar ne pricepem la mecanica fluidelor :lol: in opinia mea tot e ceva.....nu?

Ne mai auzim....succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare: Caseta de directie este trw. La inlocuirea pompei de servo, pompa tebuie obliogatoriu sa fie tot trw sau poate fi si koyo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-au montat 2 tipuri de serodirectii pe fabia : SMI-KOYO si TRW (ambele formate din kit caseta-pompa). Acum nu se mai monteaza SMI-KOYO , iar cine vrea sa repare ceva la sistemul de directie, la reprezentanta vine kit complet pe TRW - caseta, pompa, bielete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e, asta daca te duci la reprezentanta sa le dai 3-4000 de lei ... Daca te duci la dezmembrari sau la magazine de piese auto comanzi ce ai pe masina ( se mai gaseste si SMI-KOYO de cumparat).

Pt intrebarea lui tobosharu ramane valabil raspunsul meu ... Daca a avut TRW trebuie sa puna tot TRW pentru ca SMI-KOYO foloseste alt senzor si deci transmite semnalul in alt mod. Valabil si pentru cazul celalalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult.

M-am apucat deja pe dat telefoane, poate gasesc ce-mi trebuie in Cta.

Revin:)

Deci m.anna vezi ce pompa cauti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TRW caut, ca din aia am. :lol:

Am dat deja comanda....a fost cam ca la reclama..."pompa de servodirectie pentru FaBia mea...Priceless...".

Pentru cine este interesat, ma costa 1440 lei (nu e noua, e reconditionata, cumparata de la un magazin specializat, intermediere service....si cu o reducere de 25% cica).

Am gasit ceva la dezmembrari, dar aratau cam rau, masinile nu erau acoperite pt ploaie....barbatii din viata mea mi-au recomandat sa nu cumpar produsul :D. M-ar fi costat cam jumatate din piesa comandata. :dry:

Saptamana viitoare o montez si sper ca scap de belele.

@ Carmina: Multumiri speciale. Ne pricepem noi la destule, nu tre' sa le stim chiar pe toate :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e reconditionata Ana este aproape ca si una noua. Deci in opinia mea, nu ar trebui sa iti faci probleme fiindca are garantie, si te va scuti de ,,sper ca scap de belele" :icon_cheesygrin:

De cate ori am pus anul acesta piciorusele pe Kogalniceanu, nu am observat sa fi plouat prin zona voastra, dar daca ,,barbatii din viata mea" :lol: asa au constatat, posibil sa aiba dreptate. Acum ca masinile au fost acoperite de ploaie sau nu, in pompa nu are cum sa ploaie daca este montata pe masina, dar cred ca sunt un pic invidioasa pe tine..... :lol: si nu pot judeca lucrurile asa cum ar trebui. Bine, glumesc Ana, ma bucur ca ti-ai rezolvat macar partial problema, te astept cu vesti dupa ce va fi finalizata lucrarea.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Vin si eu cu o intrebare care are legatura cu caseta de directie pe care tocmai am reconditionat-o...

Problema este ca dupa montarea casetei de directie pe masina, volanul a plecat un sfert de tura spre dreapta...

Ce este de facut pentru indreptarea acestuia? (intentionez sa facunghiul de fuga al masinii)

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa geometria directiei intai.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o sa ai mamaliga in gura cand vei merge la reglat directia, tot cu volanul stramb o sa iesi de la ei.

Daca le vei explica situatia , sigur o sa fii si tu in rand cu oamenii. :lol:

Toti la stanga, numa tu in dreapta.... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un sfert de tura e fff mult si n-o poti scoate din geometrie. Capetele de bara trebuie infiletate aproximativ egal in bielete pentru ca sa ai acelasi nr de ture la volan stanga-dreapta.

Greseala e a celui care ti-a ''reconditionat'' caseta, n-a stiut ca pinionul trebuie pus in aceeasi pozitie din care l-a scos sau n-a stiut s-o insemneze.

Degeaba mergi la reglat directia, mai bine mergi la reconditionator sa o dreaga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am fost aseara si am refacut geometria, problema s-a rezolvat...

Roata din dreapta era "plecata" spre centrul masinii, adica manca din asfalt iar problema a fost remediata.

La cel care mi-a reconditionat caseta am fost si mi-a sus ca problema este dinainte, caseta fiind montata pe masina dupa reconditionare la fel cum a fost, dar culmea ca inainte volanul era putin spre stanga (foarte putin), invers decat a fost dupa montare...

O sa incerc sa caut si eu acele capete de bara si sa compar lungimea filetului sa vad daca sunt egale...

Multumesc de raspunsuri.

Modificat de mac_cata
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine c-ai rezolvat, desi tot nu inteleg cum ti-au scos un sfert de tura din geometrie. Un sfert de tura = 90 grade, pinionul are 10 dinti, adica 36 grade /dinte. Doi sau trei dinti de pe pinion inseamna 72 sau 108 grade la volan. Pe cremaliera, 2 sau 3 dinti inseamna 10 sau 15 mm, deci capetele de bara nu pot fi infiletate in mod egal si nici caseta (volanul) nu face aceeasi cursa stanga-dreapta de pe pozitia drept.

Sigur n-ai exagerat cu ''un sfert de tura''?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am exagerat cand am spus "un sfert de tura", atat am crezut eu ca este, decat ca imi dau seama ca privim lucrurile din puncte diferite sau eu nu prea ma pricep...:))

Plecand de la modul tau de calculare al unghiului, volanul a plecat spre dreapta aproximativ 40 de grade, adica jumate din acel "sfert de tura" descris de mine...dar acum totul este ok....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut. am un prieten ce are o skoda 1.4 16v motor AUB din 2001 cu probleme la servo, adica nu mai merge deloc.pompa a fost schimbata acum 2 ani cand a avut aceasi problema.pompa este trw. ce este de facut, sa se fi dus iar pompa. cine a mai patit si cum a rezolvat problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranta din capacul de la baterie este ok?

Daca siguranta este ok, trebuie facuta o diagnoza si vazut despre ce este vorba.

post-25544-0-56101000-1350931736_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

si shocccc :grrrrrr: iar mi-a cazut servodirectia :icon_cry: Din cate se pare nu a fost de la lichidul de servo data trecuta, acum sper sa fie de la senzor :icon_cheesygrin: . De precizat ca imi palpaie si luminile. Un sfat, prin care sa identific problema fara sa pun tester-ul pe ea banuiesc ca nu exista?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu.

,,imi palpaie si luminile" : G250 se cere inlocuit, dar musai vcds-ul si vazut clar.

,,sper sa fie de la senzor" : cand vei afla pretul de achizitie, nu cred ca vei mai spera...eventual speria. :lol:

,,o sa mai aud de tine" : parca asa am afirmat reachie? :icon_cheesygrin:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saptamana viitoare o sa pun tester-ul pe ea :unsure:

din cate am auzit pretul senzorului este undeva pe la 3-4 mil, fata de 20 mil pompa de servo :lol:

insa nu inteleg de ce mi-a reaparut problema dupa mai bine de 1luna si jumatate, banuiesc ca daca era stricata pompa de servo, se strica si gata ramaneam fara servodirectie de atunci, nu? :question:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!