Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

nu gasesc problema nu sti cam cat timp ar dura sa se uite cineva autorizat la masina si sa fac nu conteaza ca i din cluj sau din timisoara .....vreau so fac si cam cat mar costa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Studiaza nitel, ai principiul de functionare, schema electrica...etc.... poate te ajuta:

fabia pas.pdf

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema la masina mea, o Fabia 1 cu motor de 1.2 AZQ, in sensul ca atunci cand pornesc motorul incepe sa se auda un bazait de la servo, pompa de servodirectie, iar cand iau de volan se amplifica. Nu stiu despre ce ar putea fi vorba. Poate stiti voi daca este o problema frecventa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,cand pornesc motorul incepe sa se auda un bazait de la servo" : e ok

,,iar cand iau de volan se amplifica" : e ok

Asa trebuie sa functioneze. Nu vad nicio problema din ce ai descris tu.

Daca acel bazait se amplifica fara sa misti de volan, atunci intr-adevar ar fi o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara sa fie miscat volanul dar cu motor pornit, motorul de la servodirectie merge dar cu putin curent. La mine nu se aude deloc.

In momentul virarii se trag zeci de amperi si motorul se aude usor, plus ca scade tensiunea vizibil la plafoniera.

Modificat de recxd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca trebuie sa se auda usor, asa se auzea inainte sa se auda mai tare. Deci acel bazait usor s-a amplificat si se aude mai tare. Nu stiu care e problema. Poate fi vorba de uleiul din servo?, deoarece nu prea are proprietatile bune si vreau sa il schimb cat mai rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,Poate fi vorba de uleiul din servo?" ; poate, doar daca uleiul servo este foarte putin (sub nivel).

,,nu prea are proprietatile bune" : ai omis sa ne spui ceva?....nu stiu...dar am o banuiala. :sly:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca da :icon_redface: in sensul ca uleiul este la nivel dar parca nu mai e asa cum ar trbui sa fie....dar totusi inainte nu avea problema asta. In orice caz dau jos uleiul pun ulei nou si sa vedem. Poate e numai asta...sa speram

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vin si eu cu o nedumerire, sper ca se incadreaza in topicul acesta .

Pe drumuri cu denivelari orizontale (gen valuri) pe care masina merge perpendicular ( am un "desen" pentru a clarifica) am un oarecare joc stanga-dreapta in volan- se invarte volanul in stanga sau dreapta dupa acea denivelare.Un exemplu de astfel de drum este cel de piatra cubica un altul este cel de drum pietruit, drum neasfaltat.Pe asfalt cu acelasi tip de denivelari ( cum sunt la semafoare) nu am probleme. Batai si alte feluri de zgomote nu are masina, caseta de directie nu pierde lichid, capetele de bara, bieletele de directie si ce mai tine de directie sunt OK ( dupa mecanic). Este normal acel joc ?

Am citit topicul http://vwforum.promo...t/page__st__120 dar cum avem alt sistem la directie si cum totul este in ordine la mine ( nu are nimic joc, nici coloana de directie ,nici caseta ) am zis sa intreb aici. Geometria este facuta de 2 ori pana acum si este facuta bine.

post-70532-0-00981200-1343962226_thumb.j

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu ai incredere, verifica tu, asa stii sigur.

Ridici masina pe cric si vezi jocul rotilor, daca se misca doar in plan orizontal ai joc la directie, daca se misca si in plan vertical e joc la pivoti.

Joc unghiular excesiv de mare al volanului: uzura elementelor din caseta de directie, uzura articulatiilor sferice ale mecanismului de directie, marirea jocului axial al rotii melcate sau al cremalierei, slabirea fixarii casetei de directie, uzura articulatiei cardanice a coloanei de directie, joc mare al rulmentilor rotilor directoare.

No, eu zic ca ai de lucru in vara asta Gabi, pana in toamna sper sa ajungi la o concluzie.

Ce vreau sa zic, la ambele masinute la drumul pe care l-ai descris tu , acelasi simptom pe care l-ai descris, parerea mea este ca acel joc este normal, doar daca roata ar fi ca si la locomotiva si ai circula pe linie, atunci sigur volanul nu s-ar misca stanga-dreapta, bine usor.....daca te deranjeaza, totul ok la capetele de bara, bielete directie, pivoti, mai poti strange surubul de pe caseta de directie, nu recomand, dar no daca vrei volanul sa fie teapan se poate.

Oare de ce s-o fi ,,inventat" soferul? Eu sunt de parerea fiindca cineva trebuie sa tina de volan :lol: .

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum cateva zile consideram ca este normal comportamentul pe drumul respectiv . Cu mai mult de 20 nici nu pot sa merg , parca se dezmembreaza masina la cum face si la ce denivelari sunt ( pe drumul respectiv ca sa nu se inteleaga ca pe toate drumurile). Pe drum cu asfalt am mai zis ca nu face nici o figura volanul.

Cum ziceam, pana acum cateva zile consideram ca este normal dar cand am vazut ca un logan taxi cu 200k la bord nu are jocul respectiv in volan ....... si eu am decat 100k reali... . Pe elevator cand a fost ridicata nu avea nici un fel de joc la nici o piesa de directie , caseta era prinsa bine, era totul perfect dupa mecanic, am stat si eu langa el si eram de aceeasi parere. Cand a fost in service, am dus-o special pentru verificat tot ce tine de directie si pentru facut geometria( mi se parea ca trage stanga) si a iesit perfect. Dupa am facut un Craiova-PItesti-Bucuresti si a fost perfect, nu tragea in nici o parte, nu batea nimic, la cea mai mica rotire de volan incepea sa vireze corespunzator.

Azi am incercat sa verific daca are vreun joc caseta de directie si nu are.

Am verificat si senzorul unghiular si cum invart de volan sesizeaza miscarea si se invart si rotile. Cu motorul oprit, orice miscare , oricat de mica, e trasmisa si rotilor fara zgomote sau alte batai.

Incerc sa revin maine cu un filmulet in care sa se vada si drumul si cum face volanul.

Ca o paranteza , cu cateva pagini in urma am purtat o discutie legata de codarea pompei servo. M-am uitat azi la codarea mea si eu am 00140 ( normal power steering for light vehicles) pentru o fabia 1 1.2 , pompa SMI-KOYO. ( stiu ca atunci am zis ca am 00110 dar se pare ca am gresit)

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,dar cand am vazut ca un logan taxi cu 200k la bord nu are jocul respectiv in volan ": pai daca era versiunea fara servodirectie? la aia volanul e beton, nici in miscare nu poti trage de volan, daca trecea minunea asta peste linia de care te plangeai, la asta nu i-ar fi miscat volanul stanga-dreapta, probabil ar fi scos linia de tren afara :lol:

Daca ai ramas asa de incantat de directia atat de ferma a Loganului, poti sa faci si la Fabie sa fie la fel, scoti mufa pompei servo, si ai cuvantul meu, ca ai sa treci peste linia aia ferata de care te plangeai, fara sa miste gram volanul stanga-dreapta. :lol:

Raman la parerea Gabi ca nu ai probleme pe directie, dupa cum ai afirmat si tu, totul ok , nu exista jocuri, nimic-nimic.

Nici filmuletul nu cred ca imi va schimba parerea, sau mai stii....sa vedem ....

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu linia de tramvai am spus-o cu ceva luni in urma si ai tinut-o minte :P

La Logan fara servo nu m-am gandit .

M-am gandit ca la mine nu s-au verificat flansele de la amortizoarele din fata si ca ar putea sa faca figuri fiind cele din fabrica ( din 2003). Ele sunt singurele care nu au fost verificate de mecanic eu din ce am vazut azi nu se misca surubul de la amortizor nici sus-jos nici stanga-dreapta cand balansez masina.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok cu bibilica Gabi, cel putin pana acum, nu am avut probleme, vedem mai incolo. Mici scapari, usoare, si de scurta durata. :lol:

Sunt modele fara servodirectie, nu am sa specific care anume, nu are rost.

,,nu se misca surubul de la amortizor nici sus-jos nici stanga-dreapta cand balansez masina" : Gabi, jocul flansei se simte mai bine cand masina e suspendata, cand ,,sta pe roti", cam greu.....sa iti dai seama, e ok ca le verifici, dar nu cred sa influenteze flansele (uzate) acea miscare stanga-dreapta a volanului de care mentionai, la trecerea peste minunatiile alea de denivelari si linii ferate.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si iata, am ajuns si la servodirectie :)

Invartit volan de pe loc, pac martor servo aprins in bord. Iau contactul, repornesc, toate bune.

La destinatie in timpul parcarii a aparut din nou, iau contactul, dau sa repornesc, hac hac bateria dusa ... Dat curent de la alta baterie, pornit, plecat.

Pe drum se aprinde iar martorul servo (de data asta in mers, cam la 70km/h), acurile au ramas blocate in bord (adica aratau ca am 70 la ora, 2500 ture dar eu stateam la semafor), nu mai functiona nimic electric (avarii, semnale, geamuri).

La destinatie, la contact bordul nu-si mai revenea, bateria saraca moarta :)

Si acum intrebare intrebatoare, servo-ul mi-a omorat bateria sau bateria mi-a omorat servo-ul ? Bateria sa tot aiba 4-5 ani, mers predominant in oras, drumuri scurte, porniri dese, d-astea bune pt baterii! :D

Adica sper sa schimb bateria si completez cu lichid daca este necesar in pompa servo (Doamne-ajuta! :hainoroc: ) si-atat, revin...

Modificat de radur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,Dat curent de la alta baterie, pornit, plecat." : dai banii, baterie noua, plecat,rezolvat problema :lol:

Cine pe cine a omorat, iti vor zice cei de la garantii, ei vor depista daca si releul de incarcare a participat la ,,macelul" bateriei. :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servo-ul mi-a omorat bateria, sau mai precis blocul de diode si releul regulator. Am fost barbat si mi-am luat baterie Rombat :D

La final s-a lasat cu schimb de ulei/filtre/bucse bascula spate, ca tot nu mai trecusem prin service de 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No.... aia da, auzi la el: ,,Am fost barbat si mi-am luat baterie Rombat " :lol:

Pai tu esti barbat numai daca sub capota ai Rombat? Bateria Rombat = ,,simbolul barbatiei''? :lol:

Ok, am inteles, prima data ma uit sub capota, nu e Rombat....e vai mama lui....?

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu' ceva timp era o reclama la Rombat al carui slogan suna cam asa "Fii barbat, alege Rombat!"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut . am si eu o problema cu masina(skoda fabia 2002, 1.4 benzina). Acum trei zile am fost plecat cu ea la tara (200km dus-intors; viteza maxima 120-130km/h,am luat si cateva gropi k ma grabeam , insa nu cratere), toate bune si frumoase, am ajuns acasa, am parcat dupa aceea am mai fost plecat cu ea, m-am intors acasa si cand sa plec din nou, dupa 100m s-a aprins martoru servo(atunci nu am stiut ce reprezinta acel martor asa ca am oprit si am pornit motorul :icon_redface: , martorul a disparut )am mai mers cativa km dupa care m-am intors acasa. A doua zi am plecat la servici m-am intors acasa , nici o problema, insa knd sa parchez( parcare laterala) hop si martoru servo si servodirectia cazuta (panica,panica,panica :icon_cry: ), am parcat cu chiu cu vai, am oprit motorul si l-am pornit din nou, martorul nu s-a mai aprins, servodirectia mergea. Din ce am citit in acest topic ar fi vorba despre senzorul de servo( sper sa fie el si nu pompa) , am verificat si lichidul, insa nu prea imi dau seama daca are sau nu, lichid se vede insa daca ma uit pe batul ala incorporat in capac nu se umezeste. Astept pareri de la cei care au mai trecut prin asa ceva.{verificarea lichidului am facut-o in timp ce ma aflam pe langa un mecanic ( mai arogant asa de felul lui) el mi-a zis k are ulei si k de vina ar fi calculatorul de la pompa de servo :o care vine numai cu pompa( adik costa vreo 20 de mil :biggrin: ) dar atunci knd l-am intrebat daca nu e de la senzor, el m-a intrebat unde am senzorul si mi-am dat seama k nu prea stie despre ce e vorba :emthdown: .}

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,daca ma uit pe batul ala incorporat in capac nu se umezeste" : fa-l sa se umezeasca. :lol:

O scanare cu vcds-ul neaparat, dupa ce vei sti codul erorii, putem sa discutam.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, maine o sa umezesc batul :biggrin: si astept sa vad daca se mai aprine martorul.

Este adevarat k daca martorul nu este aprins tester-ul nu vede eroarea? :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ti-am raspuns dupa cum ai intrebat, ala a fost cuvantul pe care l-ai folosit.... :lol:

,,si cand sa plec din nou, dupa 100m s-a aprins martoru servo"

,,insa knd sa parchez( parcare laterala) hop si martoru servo"

Dupa aceste afirmatii, nu prea cred : ,,k daca martorul nu este aprins tester-ul nu vede eroarea?"

Sigur ai ceva eroare inregistrata pe servodirectie.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!