Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

aveti grija cu ce completati pe acolo ! Nu bagati decat original, si are culoare verde .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Am mai postat anterior cu cateva probleme la servodirectie de care, din pacate nu am scapat.

Mi-am dat pompa servo jos, deoarece nu mai pornea si am observat ca avea contactul de la masa oxidat (inverzit), carcasa de plastic era distrusa si plina de apa. Am curatat-o si am pus-o sus fara carcasa aceea, doar de test.

Cu testerul nu ma pot conecta la ea nici cum, imi da o eroare de genu "Controller not found!"(sau "No communication with device!"). Am verificat acei pini care o alimenteza si e totul ok, primesc pe aparatul de masura 12V.

Am dat-o dinnou jos dar de data aceasta am desfacut-o de tot si am observat ca cele 2 condensatoare de filtraj sunt distruse (se poate da invelisul protector de pe condensatori jos - se pare ca s-au supraincalzit). Am constatat apoi ca siguranta de pe baterie este de 50A ceea mi se pare mult!.

Are cineva vreo idee cum pot verifica macar senzorul de viteza unghiulara. Pompa este de tip TRW, si senzorul (daca nu ma insel este G250, pe baza de condensator).

Are cineva vreo idee cat costa o servopompa noua? Daca conectez servopompa la senzorul acela de viteza unghiulara care poate e stricat am sanse sa stric si pompa noua?

Daca este nevoie revin cu detalii, eventual poze.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la lichid totul pare normal adica nivelul e ok se vad totusi 2 'borne' in afara din lichid,lichidul se completeaza sau se inlocuieste,am vazut ca unii forumisti recomanda inlocuirea lui si nu completarea explicatii??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca o intrebare asa mari probleme au la servo fabia si polo din 2002 2003? ca vad ca aceste probleme sunt in top 3.Fabia1 si polo 9n aceleasi motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul il verifici cu vagcom, pe grupul 44, canalul 2 sau 3, pe prima pozitie. Daca invarti de volan, se modifica valorile indicate. Poate sa nu se modiifce valorile, dar sa creasca curentul si turatia , asta insemnand undeva ca senzorul merge, dar ceva nu comunica cum trebuie. Daca valoarea vitezei unghiulare variaza fara sa misti volanul, e posibil sa fie dus senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru pompa servo TRW, sa ai cam 2000 de roni in jebuc, mai ai si varianta dezmembrari cam la jumatate de pret, ..senzorul daca este pe moarte cand vei pune pompa, iti vei da seama rapid.... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mam uitat azi la lichidul de servo. Deci capacul e verde si dupa ce il deschizi inauntru e un fel de surub. Uleiul ajungea pana in marginea superioara a surubului(poate statea putin si peste surub dar asa subtire) iar cand miscam putin masina uleiul trecea peste surub. Uleiul mi sa parut foarte curat(verzui-transparent asa) ca si cand ar fi fost schimbat recent(probabil inainte sa cumpar eu masina). Deci cum nivelul e bun, e rau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai partea superioara reprezinta full'ul, deci ar fi okey zic eu :)

@ pompa de servo trw merge la 150 - 200 de euro, eu am luat-o cu 150 si tot cu 150 am dat-o !

senzorul de obicei are "sunetul" lui caracteristic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sunt relativ nou pe aici... pt ca am o problema cu servodirectia, nu mai functioneaza - de vreo 6 luni merg fara pompa. Acum vreau sa sa cumpar una second, pb e ca nu stiu sigur de care e (nu am gasit info nici pe forum, poate ca nu am cautat suficient): trw sau koyo. Are capacul verde si mi-a zis cineva ca e TRW, dar as vrea sa mai aflu o parere. Multumesc

Inca ceva, am vazut poze pe formu... poate e un indiciu bun. Am observat ca pe capacul verde de la pompa mea scrie HDI... printre altele. Dar koyo sau trw nu vad scris pe capac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu scrie pe capac, dar daca vei da jos scutul scrie pe pompa ce natie este..... :rolleyes: eventual scrie codul de pe ea sa fii sigur....

post-25544-0-59481100-1304107860_thumb.j

post-25544-0-19155700-1304107874_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o problema cu servo se aprinde matorul servo iar testerul nu da nici o eroare nu vede deloc pompa servo, am curatat mufee cu spray de contact iar problema tot am servo nu functioneaza stie cineva sa ma ajute.. :huh: :huh:servo pompa e Koyo fabia 1.4

Modificat de tjcoka
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adybest_one

Indraznesc si eu sa vin cu o problema referitoare la servo directie ... Am o fabia 1.4 16v 2002 de numa 2 luni si deja m-a lasat cu ochi in soare pompa de servo KOYO . S-a intamplat pur si simplu , acu cateva zile dupa ce a mers normal la o repornire am auzit niste sunete unpic mai ciudate la viratul pe loc iar la urmatoarea repornire nu am mai avut servo . M-am uitat la pompa si am decis sa o desfac sa bad daca e apa in ea . Se pare ca circuitul este super ok . motorul la fel ... contactele de la mufa nu au urme de oxidare . Am curatato am puso la loc si nimic . m-am decis sa o desfac de tot sa ma uit si pe partea interioara a cablajului .. dupa mai mult chin am reusit sa o desfac .. si surpriza . la fel de curat si pe cealalta parte . Am masurat ce am stiut sa masor + ca este un fel de strat de silicon sau lac pe circuit . Parerea mea e ca nu este de la pompa . Am veificat si alimentarea pompei si este ok . si tensiunea bateriei ........ Poate sa nu functioneze de la senzor . in sensul ca nu primeste semnal de la senzor si nu pleaca din acea cauza ? Postez si niste poze cu cablajul si corpul pompei. Va rog sa ma ajutati cu ceva pareri . va multumesc

post-90215-0-13794400-1304280543_thumb.j

post-90215-0-78758900-1304280876_thumb.j

post-90215-0-61205900-1304280885_thumb.j

post-90215-0-36204400-1304280903_thumb.j

post-90215-0-73479000-1304280913_thumb.j

Modificat de Adybest_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sunt relativ nou pe aici... pt ca am o problema cu servodirectia, nu mai functioneaza - de vreo 6 luni merg fara pompa. Acum vreau sa sa cumpar una second, pb e ca nu stiu sigur de care e (nu am gasit info nici pe forum, poate ca nu am cautat suficient): trw sau koyo. Are capacul verde si mi-a zis cineva ca e TRW, dar as vrea sa mai aflu o parere. Multumesc

Inca ceva, am vazut poze pe formu... poate e un indiciu bun. Am observat ca pe capacul verde de la pompa mea scrie HDI... printre altele. Dar koyo sau trw nu vad scris pe capac

Te lamuresc eu, cele TRW au capacul verde si scrie mai mic pe el TRW, iar cele Koyo au capacul gri si scrie Hpi.

@ Adybest_one ai facut o scanare cu VAS sau Vag-com? senzorul de pe caseta este in regula?

Modificat de Kicker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adybest_one

Am facut o scanare la Autotest bv cu vagcom profi si nu putut comunica nici cum cu Calculatorul de servo !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica siguranta nr. 3 din capacul bateriei.....din cauza senzorului sa nu mearga pompa servo este exclus...daca senzorul ar fi defect, singurul simptom ar fi un bec aprins, si o directie mai greoaie (daca setarea a fost pe standard, aproape isesizabila.......daca pompa nu functioneaza risti sa faci intindere de ligamente...... :icon_thumright: testat

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adybest_one

Buna . Multumesc mult de sfat , dar verificarea sigurantelor a fost primul lucru facut innainte sa ma apuc sa desfac o pompa de 20 si de mil ;)

Am fost ieri cu cablajul la un nene electronist care a zis ca din pct lui de vedere e exclus ca placa electronica sa fie dusa . aceasi concluzieal adoptato si eu . Urme de apa nu s-au gasit nici sub lupa ...

Ce alte motive ar mai fi sa nu functioneze o pompa .... curent primeste sigur deoarece am testat alimentarea cu multimetru dar si cu metoda RO adica becul . Intreb de senzor caci din cata electronica cunosc si senzorica ar purea fi implementat un sistem care sa faca motorul sa se invarta doar la impulsurile primite de la senzor evitand astfel supra solicitarea pompei , motorului si a bateriei . Mai ales ca motorul este cu rotor magnetic si stator din infasurari de cupru gem motor pas cu pas ......ma face sa cred ca varianta cu senzorul e plauzibila . explicatie .... se vede in pozapost-90215-0-74071800-1304401133_thumb.j sunt 3 alimentari diferite si banuiesc ca acestea 3 vor fi alimentate pe rand pentru a obtine o turatie mai mare sau mai mica . in functie de ce transmite acel senzor .

Asta e parerea mea . si as fi tare recunoscator daca am putea sa gasim inpreuna o explicatie care ar putea fi de ajutor mai multor persoane spre a nu arunca pe geam din mers 20 si de mil cat e o pompa si pompa veche e in perfecta stare de func . Nu sunt de specialitate dici astea sunt numai concluziile mele si trebuie tratate ca atare ;)

si inca ceva . Cineva din tot forumul asta .. care este foarte foarte amabil . poate sa se uite daca pompa functioneaza cand porneste motorul cu rotile derpte si nu vireaza stanga dreapta ? mi de multumiri !

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

porneste sigur odata cu motorul indiferent de conditii (din practica spun) fiindca eu o aud, mai ales cand opresc motorul fiindca se roteste putin mai mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adybest_one

mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scos senzorul.....nu numai mufa, complet, l-am zvarlit afara, pana mi-am achizitionat altul, dar pompa functioneaza si fara acest senzor.....ti-am mai explicat ce rol are senzorul....stiu ca e dureros sa duci mortul la groapa......dar ai si varianta dezmembrari.... stiu ca 2000 de leuti nu ai nici tu nici eu noaptea sub perna, daca ai avea ceva magazin de piese din dezmembrari aproape sa-i rogi sa te lase sa probezi pompa ar fi super, ca atunci ai fi sigur ca e moarta a ta, alta varianta nu stiu...... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adybest_one

Mersi Carmina pentru raspunsurile prompte . Asta e . sa dus cam devreme dar asta e . :))

Inca astept pareri in ce priveste alte cauze . Am citit pe ceva forumuri straine si se pare ca sunt persoane care sustin ca pompa nu functioneaza fara comanda de la senzor . Zice ca trv si modelul vechi de popma Koyo fac treaba asta dar modelul cu cablaj ca al meu nu tocmai spre ai creste durata de viata .

Nu mai e nimeni care sa aiba idei de cum functioneaza . Am discutat din nou cu un electronist care a analizat placa . a zis ca tot ce se putea arde pe intrare e ok , acum nu isi poate da seama daca integratul cel mare si negru de pe korpul pompei e ars dar dupa ce cunoaste el s-ar fi ars altele inaintea lui .

Modificat de Adybest_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adybest_one

Azi am fost la teprezentanta Skoda ( Delcar ) brasov sa caut un raspuns la problema mea cu servo directia . Un domn amabil cu care am discutat si i-am povestit despre problema a zis ca poate totusi sa fie senzorul ca fara senzor nu merge pompa ( Modelul asta de la Koyo )si mi-a recomandat un test caci cu acel test poate sa imi spuna cu certitudie daca e pompa sau senzorul . Bineinteles ca dupa test a iesit ca e pompa ( cu care nu poate comunica ) .

Domnul foarte amabil a inceput sa ma consoleze cu faptul ca modelu si anul de fabricatie imi aduc o reducere de 20 % pentru piesele originale ..... Bla Bla Bla .

Ok FOARTE TARE . SUPER DISCOUNT !!! Ia ghiciti cat face pompa la DELCAR BRASOV FARA REDUCERE ..... 3700 RON si cu tot ce a putut sa reduca a iesit 2900 ron .... Frate .... enorm de mult zau . daca mai dau pe inca vreo 2 piese asa multi bai iaca masina .

Vin cu inca 2 intrebari pe langa celelalte la care nu prea mi-am gasit raspuns bine sustinut :

Cum stie ca nu e senzorul daca acela e conectat doar cu pompa iar cu pompa nu comunica .

Si nu poate fi lipsa asta de comunicare cu pompa produsa de alte cauze decat pompa in sine , caci am mai discutat cu oameni ce au cunostinte in ce consta microcontrolere si microprocesoare si au sustinut si ei faptul ca pana la acestea se arde altceva .

Va multumesc inca o data !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e in jur de 23 milioane pe af,si primesc si piesa la schimb si se mai face reducera...de aici concluzia ca sa repara ;) poate gasesti un meseriasi bun si ti-o demonteze si sa-i faca ceva sau daca nu ramane varianta dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ady, daca aveti in Brasov vreun magazin de dezmembrari, si au pompa, roaga-i ca sa poti si tu dormi noaptea, sa te lase s-o probezi, mergi cu scutul de la masina dat jos,(ca sa te poti misca rapid) scoti mufele de pe a ta, si o cuplezi pe aia,ca oricum trebuie sa vezi daca functioneaza....o cheita scurta....si gata te-ai lamurit......pe okazii gasesti la 900 roni, daca vrei ma interesez si la Alesd.....poate ca sunt si mai ieftini.....stiu ca e nasol, ca sunt cam multi banuti....in ce priveste senzorul, vb. cu cineva care are echipare KOYO, sa-i scot senzorul sa vedem, in cazul TRW, vb. din propria experienta nici vorba, daca scot senzorul, sa nu mai functioneze pompa......nu vad de ce la KOYO ar fi altfel.....dar as vrea sa nu am dreptate, si sa-ti dau o veste buna... :icon_thumright: .... :blah:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei de la reprezentanta skoda nu au reusit nici ei sa ti spuna cu ajutorul testerului exact problema ? pt ca mie atunci cand mi a pus o pe tester mi a iesit senzorul si mi a si demonstrat exact "vina lui".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adybest_one

Referitor la ce spune carmina .. Am cautat la dezmembrarile din bv si nu au de nici un fel . Nici TRW nici Koyo .

Cat despre senzor este exact ce mi-a a spus cel de la Skoda * ca nu merge pompa fara el *

Nu m-ar deranja sa cheltui bani aceia a in definitiv ceva va trebui schimbat .. treba este sa nu arunc banuti pe geam . Indiferent daca sunt multi sau putini nu cred ca ar fi ok sa ii risipim . Nu este vorba de zgarcenie dar sincer m-as simti prost daca as cumpara o pompa si as constata ca alta e problema .

Pentru mitzaN Treaba e ca nu m-a convins nici domnul de la reprezentanta . Zice ca e pompa pentru ca nu comunica cu testerul . dar nici senzorul nu va comunica cu testerul fara ca pompa sa comunice cu acesta caci prin pompa se face legatura cu acesta .. asta e logica mea . Poate fi un fir spre pompa si cred ca e suficient !

Ar fi fost super simpla treaba daca era senzorul .

Va tin la curent . Poate interesul meu va fi de folos si altora . Eu tot cred cu tarie ca se va gasi o rezolvare caci nimic nu e inposibil de reparat . Cum spune GABIVVX se primeste piesa la schimb deci clar se poate repara , totul e sa aflam cum :))

Cu respect va salut si va multumesc inca odata !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!