Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Cam mult. Ar trebui sa fie putin peste 100 euro nou (110-120).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o mica mare problema.Cand am o curba la stanga raman fara servodirectie(nu tot timpul). Stie cineva cauza si o rezolvare la ea.Uleiul e la nivel.

Cu stima Marius(skoda fabia 1,2 Htp)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am inteles eu bine la fabia servodirectia e electro-hidraulic asistata?Adica un motoras electric care antreneaza uleiul sau ceva de genu.Din cate stiu la directia electrica e foarte usor volanul la viteze mici, parcari iar cum creste viteza se intaraste melcul si merge volanul mai greu. La directia asistata hidraulic e invers merge mai greu la viteze mici, parcari si se usureaza pe cum creste viteza. Am o fabia din 2002 1.9SDI si volanul merge mai greu la viteze mici chiar destul greu daca misti rotile pe loc si se usureaza pe cum creste viteza. Mie nu mi se pare sa aibe probleme dar parca la cealalta masina hyundai accent 1.4 din 2009 merge mai usor la parcari si chiar pe loc. Eu mam tot uitat dupa vasul ala sa vad cat ulei e dar nu am gasit vasul, e sub baterie sau sub far mai jos?

Mentionez ca la diagnoza nu a dat nici o eroare si am fost si la mecanic cu ea iar mecanicul are ca si masina persoanala tot o fabia.Nu am palpaieli de lumini si chestii de genul asta.

Ar trebui sa ma ingrijorez? Repet mie nu mi se pare sa fie o problema dar fratemeu ma speriat putin si de aia vroiam sa intreb.Sa fie doar o chestie de obisnuinta de la o masina la alta?

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vasul pentru lichidul de servo e prost pozitionat la Skoda Fabia, ca sa ajungi la el si sa verifici/completezi cu lichid, trebuie sa dai jos bateria cu tot cu capac dar si farul drept (cum te uiti la masina ) sau cel stang (daca esti in masina). Ultima oara la mine mergea extraordinar de greu servo si aveam si eroarea de la servo aprinsa pe bord si cand am verificat in vas nu mai era deloc lichid. Dupa ce am completat am constat ca tot nu merge si de fapt se duse siguranta de servo de la baterie (am inteles ca are alimentare direct la baterie) deci ar fi bine sa te uiti si pe acolo.

Modificat de azx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o mica mare problema.Cand am o curba la stanga raman fara servodirectie(nu tot timpul). Stie cineva cauza si o rezolvare la ea.Uleiul e la nivel.

Cu stima Marius(skoda fabia 1,2 Htp)

Nu ma poate ajuta nimeni cu un raspuns la problema mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu cred ca e problema volanul merge okay cand intri/iesi din parcari si se usureaza pe cum creste viteza, ma gandesc ca asa este si le voi cei cu skoda din 2001/2002 ca poate dupa din 2005 au schimbat tipul de servo si la alea e altcumva. Iar daca incerci sa misti rotile pe loc ma gandesc ca la orice masina e unpic mai greu si la voi tot asa nu? Deci nu a dat nici un semn cum ii aud pe altii gen palapaieli de lumini, sa se blocheze ori sa mearga greu servo. masina raspunde pe loc cand trag de volan de exempu daca o batai stanga-dreapta.

Poate doar ca mam speriat degeaba iar la hyundai avand in vedere ca e masina noua(acum in mai face 1 an) poate ca e normal sa fie diferit servoul si sa mi se para mie ca merge mai usor sa invarti rotile pe loc la aia.Anyway am inteles ca nu e bine sa misti rotile pe loc ca strici servoul.

Inca o intrebare ar mai fi servoul e la fel pe fabia din 2001/2002 si la 1.4 benzina si la 1.9SDI asai?Intreb pt ca atunci as avea in coleg de forum cu care m-as putea intalni sa testam chestia asta.

Multumesc azx

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai pentru ce. Treaba cu luminile se intampla si la mine dar am inteles ca e ceva normal servodirectia find electrohidraulica. In schimb e posibil ca de la asta sa mi se aprinda cate un far ? Adica am patit sa dau cheie si cand aprind farurile sa mi se aprinda mai intai farul drept si dupa cateva secunde si cel stang ?

Modificat de azx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine oricum nu palpaie si sper sa nu o faca. Legat de faruri nu ai uitat cumva semnalizarea pusa pe stanga sua dreapta in functie de ce far ti sa aprins?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am uitat, ma urc in masina, o pornesc, aprind farurile si ( nu tot timpul ) se aprinde mai intai farul drept si apoi la cateva secunde si cel stang )

Modificat de azx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma eu sunt incepator si nu ma prea stiu nici la mecanica/electrica asa bine dar ar putea fi vorba de o intarziere pe circuit undeva sau poate de la blocu de lumini. Daca te streseaza rau faza cel mai bine ar fi sa o duci la un electrician si sa masoare ala si sa se uite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sunt putin speriat si vreau sa intreb aici pe cei cunoscatori daca ar trebui sa ma speriu. Mi sa intamplat cred odata sau de doua ori dupa ce am dat cu spatele din parcare apoi am pornit usor si in timpul ala trag stanga de volan(incerc sa evit cat mai mult posibil sa trag de volan pe loc)si sesisez ca merge volanul mai greu decat in mod normal si repet mergeam tip melc pt ca nu-mi place sa misc volanul pe loc.Mi se pare ca am mai patit odata tot asa cand ieseam din parcare si dupa ce am dat cu spatele tot spre stanga o luam.

Ar trbui sa me speriu?e ceva problema mare si grava?Mentionez ca am patit doar o data poate de doua ori si ca in rest directia e okay. Daca sunt pietre sub roti chiar daca masina merge tip melc se poate intampla sa se roteasca volanul mai greu?Sa am problema cu lichidul?Sau cu alimentarea pompei servo?Tot am incercat mai demult sa gasesc capacul de la uleiul pompei da numa nu lam vazut. Sunt putin speriat. Sar putea sa merg la mecanic saptamana viitoare si astept sfaturi de la voi, ce sa fac/verific eu sau mecanicul(daca nu ma descurc eu).Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica lichidul servo sa fie la nivel, trage cu ochiul pe sub motor sa nu ai pete de ulei, ma refer in zona casetei de directie.....restul e doar frica, cu curaj fratioare, ca nu-i de branza..... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca acel capac pe care il cauti nu este la vedere:) si eu l-am cautat ( in cartea masinii arata ca ar trebui sa fie undeva intre baterie si far ) de fapt se afla sub baterie. Eu am dat si farul si bateria si suportul ala de plastic al bateriei pentru a ajunge la capac.

Modificat de azx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun si eu pot sa dau bateria jos in parcare de exemplu? daca ai jos bateria spune-mi exact ce presupune asa pas cu pas ca eu is bleg. ce suruburi pe unde is, bornele se scot de pe baterie in vreo ordine?apoi suportul baterie, daca decuplez bateria apar ceva erori si tre sa merg cu masina la diagnoza...

Ma cam sperie chestia asta adica e cam creepy ca numa cand ies din parcari in stanga deci cand merg ff incet in rest e ca lacrima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun si eu pot sa dau bateria jos in parcare de exemplu? daca ai jos bateria spune-mi exact ce presupune asa pas cu pas ca eu is bleg. ce suruburi pe unde is, bornele se scot de pe baterie in vreo ordine?apoi suportul baterie, daca decuplez bateria apar ceva erori si tre sa merg cu masina la diagnoza...

Ma cam sperie chestia asta adica e cam creepy ca numa cand ies din parcari in stanga deci cand merg ff incet in rest e ca lacrima.

da , poti da singur bateria jos... deschizi capota, iei bornele ( nu conteaza ordinea ), dai jos bateria, apoi iti trebuie o tubulara de 10 daca nu ma insel pt a da suportul jos....Eu cand am completat anu trecut cu lichid de servo am dat si filtru de aer jos ....apoi sub suportul de la baterie se afla vasul de servo

din ce stiu eu , indicat e sa nu pui lichid de servo "nou" peste cel vechi, ci daca daca ai posibilitatea sa dai drumu la cel vechi si sa pui unu nou, pt ca cel vechi cu cel nou s-ar bate cap in cap si asa s-ar duce pompa

Carcasa de la filtru de aer e prins in 3 locuri, nu mai retin exact cum, dar se da usor jos !

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu mai tin minte ce marime aveau cheile dar desfaci bornele de la baterie, dai suportul de plastic in care sta bateria jos( parca e prins in 3 suruburi cred ca de tubulara de 10 iti trebuie ) apoi dai si farul jos ca sa nu te incomodeze ca e destul de stramt locul ala si ai sa vezi un capac verde . Desfaci capacul si vezi daca mai ai lichid ( cred ca in interiorior ai sa vezi un surub ceva de genu si ar trebui sa completezi cu lichid pana ce iti ajunge la capatul lui ) apoi reiei operatiunea de remontare in ordinea inversa. Cica pentru o mica "aerisire" a instalatiei ar trebui sa faci cateva manevre de stanga/dreapta pana la capatul cursei cu volanul. Cam asta este tot. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luand in considerare ceea ce spune si silviut sar putea ca la mine sa fie uleiul pe terminate si de aia sa faca asa?

Daca am timp zilele astea dau jos bateria si ma uit acolo dar ideea e ca eu nu stiu ce ulei sa pus la servo(asta daca sa apus), eu am masina de 1 luna jumate cam asa. La motor sa pus parca 5w30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru borne iti trebuie o cheie de 10, iar pt suportul de baterie iti trebuie o tubulara de 13 parca pentru a desface surubul din mjiloc ce tine suportul si o tubulara de 10 daca nu ma insel pt cele 2 de pe lateral.In mare parte vei fi incomodat de filtru de aer si probabil il vei da jos ( asa am facut eu ).Daca dai filtru de aer jos, nu trebuie sa mai desfaci farul ... in interiorul vasului nu e nici un surub, e un fel de joja ca cea de la ulei, gradata si ea :)

Cand completezi nu pui orice ulei...Vezi ce culoare are capacul de la vasul de servo si lichid de culoarea capacului trebuie sa iei ..De exemplu eu am verde :). 1Litru de ulei pt servo e 40 lei

LE: Acum si cu problema mea :blah: . Dupa ce am schimbat senzorul de servo, bateria, tot nu mi s a stins martorul...Pe vag com a iesit ca nu face bin contact.La sfatul lui carmina ( caruia ii multumesc maxim si mi cer scuze pentru deranjul provocat ) si al altor prieteni am dat cu spray de contact unde intra senzorul....Din cate am inteles ar trebui sa se stinga singur in timp...A mai patit cineva asa ? Cam cat ar trebui sa "astept" ?:(

## Servodirectia asta ( in special senzorul ) sunt mai acre ca " soacra "

Modificat de mitzaN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg masina e momentan la taicameu dar cand vine el de la lucru ma apuc de treaba. Vag imi amintesc si cum se desface si filtru de aer pt ca ieri la dat jos si eletricianul cand mia tras firul de la proiectoare in bord.

Cati litri de ulei cere pompa asta de servo?Daca mai am putin si e si aiurea uleiul tre sa il scot pe tot afara si sa bag altu nou nu? adica asa am inteles ca uleiurile nu se combina ca mai este cand fac spume. In cazul in care ar fi asa treaba cum scot vechiul ulei si cat si de care ulei pun inapoi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mitzan la mine nu era nici o joja ( sau nu am vazut-o eu ) se vedea prin gaura aia in centrul un surub.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg masina e momentan la taicameu dar cand vine el de la lucru ma apuc de treaba. Vag imi amintesc si cum se desface si filtru de aer pt ca ieri la dat jos si eletricianul cand mia tras firul de la proiectoare in bord.

Cati litri de ulei cere pompa asta de servo?Daca mai am putin si e si aiurea uleiul tre sa il scot pe tot afara si sa bag altu nou nu? adica asa am inteles ca uleiurile nu se combina ca mai este cand fac spume. In cazul in care ar fi asa treaba cum scot vechiul ulei si cat si de care ulei pun inapoi?

cand o sa dai jos suportul de la baterie vei avea o vedere mai okey asupra filtrului de aer si vei vedea ce usor se da jos...nu`i panica cu el ! un bidon de 1L e suficient ! da, de preferat sanu le combini....daca vrei sa scapi de vechiul ulei, pompa se poate "goli" , dar nu mai stiu exact cum e situat furtunul !

Mitzan la mine nu era nici o joja ( sau nu am vazut-o eu ) se vedea prin gaura aia in centrul un surub.

joja este situata pe capac...cand desfiletezi, capacul are in prelungire joja...

Probabil difera de la producator la producator, eu am pompa de servo TRW pe masina si stiu ca toate pana in 2003-2004 au sigur TRW ...Poate tu ai Koyo :-??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut .de fiecare data cind pornesc masina se aprind becurile normal si tiuie la becul de servo.Mentionez ca masina merge impecabil cu exceptia acelui tiuit suparator.Posibil senzor defect sau contact imperfect? scuze ca postez aici avem aceleasi motoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat nivelul lichidului de servo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!