Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

multumesc de sfat carmina, am dat azi niste telefoane, n am gasit nimic :| ..o sa mai dau luni dupa care te sun si pe tine :) [ luni in jurul orei 13.00 :D ] sper sa nu te deranjez :)

PS: Faza tare..sun la un tip care repara pompe de servodirectie, alternatoare, electromotoare ( sper ca am scris bine ) etc., si ii zic de problema....la care raspunsul lui : Du te domne nu exista asa ceva , te au mintit aia la skoda !!! Cum domne daca mi a iesit pe tester, am vazut ce si cum, deomnastrat !!!! Nu DOMNE NU EXISTA

sa tot trimiti piese la om sa ti repare :(

PS: sunt oleaca disperat cu senzorul vietii, promit sa l cinstesc bine pe cel ce ma ajuta :).

Modificat de mitzaN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e ca nu are rost sa te stresezi, trebuie doar rabdare, masina merge si fara acest senzor, eventual sa-l scoti din caseta de directie, ca sa nu dea comenzi anapoda sa-ti nauceasca pompa, asta pana gasesti senzorul, merge un pic mai greu servo, dar macar protejezi o pompa servo care e cu muuult mai scumpa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am de schimbat o pompa Koyo, vreau sa stiu ce trebuie facut dupa montaj cu vag-com, cum se configureaza noua pompa pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat o pompa KOYO la fabiuta mea in urma cu 3ani si nu am facut adaptare(vag com) sau altceva.

functioneaza fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

sal,

Am si eu o problema cu servo directia. Nu stiu daca s-a mai discutat dar problema mea este urmatoarea. Am lovit masina Polo 9n, s-au declansat ambele airbag-uri frontale. La repornire masina merge doar ca nu mai am servo. Lovitura a fost in stanga dar pompa nu e afectata, nici macar atinsa. Acum masina e la tinichigiu doar ca imi fac griji pentru servo. Am sa merg la un tester. Din cate am mai citit merge stearsa eroarea cu VAS-ul si isi revine. Asa sa fie, doamne ajuta!

Va rog ajutati-ma!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se aude vreun zgomot ciudat ? gen : un motoras lucrand aiurea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal,

De centurile de siguranta sti ceva? S-au blocat si alea. Din cate am citit au un dispozitiv care se declanseaza la impact. Se pot dezactiva din soft sau trebuie schimbat declansatorul acela?

Maine termina tinichigiul cu montatul si o duc la un tester.

Ms pentru informatii,

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

centurile au o capsa pirotehnica care explodeaza la impact. Trebuie inlocuite cu unele similare (cu capsa) sau cu unele pretensionate dar fara capsa si sa legi o rezistenta de 2,2 - 3,3 ohmi in paralel cu mufa centurii vechi pentru a putea sterge eroarea din calculator si a se stinge becul aferent din bord.

spor,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,

Ms de informatie. Sa inteleg ca nu mai pot fi reparate, adica sa ii scot capsa?

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am schimbat pompa servodirectie electrica koyo dar tot nu functioneaza .......nu stiu ce se intampla.este putina diferenta la volan se trage mai usor...dar martorul de bord este aprins..a mai avut cineva problemele astea ..poate trebuie sa se mai rodeze dupa schimbare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din intimplare am observat saptamina aceasta o "chestie" care e putin ciudata:

La rotire volan pe loc si motor la relanti ( cald sau rece ) scade destul de mult tensiunea la sub 13V iar motorul isi pierde putin din turatie.

Evident motorasul de servo consuma ceva curent dar e normal sa faca asa ? Si la voi se manifesta la fel ?

Sunt verificate toate sistemele hidraulice si electrice care sunt in perfecta stare. Directia functioneaza impecabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema si va rog sa ma ajutati cu un sfat. Am fost plecat cateva saptamani de acasa, si nevasta-mea a folosit masina noastra (e o Skoda Fabia 1.4 pe benzina). Intr-o zi, a invartit cheia in contact, dar masina nu a pornit. A chemat un vecin care i-a spus ca bateria e descarcata. A incarcat bateria, dar a circulat cu masina doar vreo 20 minute. Dupa doua zile, vrand sa plece de acasa, a observat aprins martorul de servo la bord, iar volanul se invartea foarte greu. Cand am ajuns eu acasa, am dus masina la un mecanic, care a dat jos pompa de servo, a desfacut-o si mi-a spus (eu nu am vazut) ca e verde inauntru, insemnand ca a curs apa in ea. Singura solutie, dupa el, era sa o schimb cu una noua sau SH. Problema mea e ca nu vreau sa platesc sute de euro fara sa am o certitudine ca intr-adevar pompa este stricata. Citind pe acest forum, am vazut ca uneori daca bateria e descarcata nici pompa nu mai functioneaza. In plus, s-ar putea sa fie o problema de senzori sau sigurante. Mecanicul respectiv nu i-a facut nici un test, cred ca habar nu avea pe unde sunt senzorii. Am mers si la un cunoscut, care a pus masina pe tester, si mi-a spus ca ii arata ca e o problema la pompa.

Cum as putea verifica daca pompa e functionabila sau nu? Daca e data jos de pe masina, pot sa o verific cumva? Care ar fi primii pasi pe care ar trebui sa ii fac, pentru a elimina alte eventuale defectiuni? Pompa este de tipul Koyo. Eu sunt din Cluj; orice sfat va fi de mare ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa fii sigur ca pompa e functionabila, dai jos proiectorul de ceata,sau scutul, ce crezi tu ca ti-ar fi mai usor, ca sa ai acces la pompa, pornesti motorul, si pui mana pe pompa, daca e functionabila se simte la mana, plus ca si se aude tiuitul cand functioneaza....oricum trage un ochi si la sigurante, mufele de la pompa,da cu un spray de contact....(in capacul de la baterie verifica siguranta 3, ptr. pompa, in interior, siguranta 7, asta pentru senzorul servodirectie) :icon_thumright:....in cazul ca pompa este nefunctionabila,gasesti la Alesd sh, la preturi mai accesibile...eventual inainte de a lua decizia, cauta-ma, sa-i mai tragem o scanare, sa fim siguri....

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult. Chiar azi m-am uitat la baterie si sunt doar doua sigurante, pe una din ele scrie 5, iar pe cealalta parca nu scrie nimic. Una din ele, nu mai stiu care, se vede ca e buna, la cealalta nu imi dau seama. Asa trebuie sa fie, doar doua sigurante?

La Alesd mi se pare ca a sunat mecanicul meu, si parca nu aveau ce imi tb mie. Daca lucrezi la un service in Cluj, as fi interesat sa vin pentru o verificare.

Modificat de quezon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai verifica sa nu fie intrerupta,in capac la baterie pot sa fie si mai putine, depinde si de dotarile masinii, ac, abs, etc. mai verifica si astea... dar verifica si pompa, pune manuta pe ea cu curaj.... :lol:

post-25544-0-05329600-1299957270_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"un mecanic, care a dat jos pompa de servo, a desfacut-o si mi-a spus (eu nu am vazut) ca e verde inauntru, insemnand ca a curs apa in ea.

lichidul de servodirectie la fabie este de culoare verde. E normal sa fie verde.

Si, de regula, pompa consuma un curent destul de mare, atunci cand invarti de volan. Dar daca s-a aprins martorul, sigur sunt ceva probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se refera la electronica si contacte inverzite. Daca absoarbe mult amperaj si omara bateria+ erorile la diagnoza+faptul ca fabia are invelisul pompei care retine apa, este foarfte probabil sa fie adevrat ce spune mecanicul. Cred ca simti la mana daca mai ai servo functional sau nu si cauta sigurantele de amperaj mare daca nu sunt arse.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic!! da nu ma pot abtine. Oare cand vom reusi sa mergem intr-un service si sa avem incredere totala ca nu vom fi jecmaniti de bani fara a rezolva problema ci pentru simplul fapt ca si-a dat cu parerea; sa dai bani pe presupunerea lor? Ceva de genul :Nu stiiu ce are da cred ca trebuie schimbata da pentru ca ti-am spus te costa 50 de lei :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am si eu o Skoda Fabia 6Y din 2000 Motor 1.4 MPI de tip ATZ. Am o problema cu pompa de servodirectie. Daca pornesc motorul mi se intampla sa nu imi porneasca pompa sau sa pornasca dupa ce merg ceva timp. Pe langa acest lucru am observat ca imi palpaie luminile din brod, noaptea si farurile(pozitie, faza scurta si lunga). Am fost la un "doctor" cu ea si mi-a faut un test. Foarte de treaba omul, mi-a aratat ca in timp ce merge pompa consuma din cand in cand 65 amperi. Mi-a spus ca pompa e defecta si ca trebuie cumparata una noua. Se poate sa fie din senzor? Am mai citit pe aici si am observat ca sunt unii cu probleme de genu. Problema e ca vreau sa mi-o repar eu, deoarece nu mai am incredere in "doctori" dinastia (mi-am mai reparat la un "doctor" stergatoarele si au mers 3 luni, acum trebuie sa le repar dinnou). La reprezentanta nu prea imi vine sa ma duc ca ma golesc de bani si inca sunt student :D deci banii sunt limitati. Din cate am inteles pompa e pe sub baterie pe undeva daca e adevarat cum ziceau pe forum. Imi poate cineva da detalii cum sa o dau jos, cum sa o testez,repara, monta la loc astfel incat sa nu distrug si alte componente?

Nu m-am prea gabat asa la masina decat sa schimb filtrul de aer, mecanismul de stergere luneta. Daca imi trebuie tester VAG nu e problema deoarece fac rost - sunt la informatica si stiu sa lucru cu el + am cunostiinte medii de electronica si cunsostiinte de baza in mecanica :D.

Daca este cineva cu care sa tin legatura am sa fac poze si am sa revin cu detalii.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca curentul absorbit de pompa servo fluctua fara sa misti volanul, asta am inteles cand ai spus ca a ajuns la 65A pe tester sau poti sa auzi fluctuatia de turatie a motorasului de servo, atunci cel mai probabil e de vina senzorul de viteza unghiulara a coloanei de directie, ce e montat pe caseta de directie in zona de prindere a axului volan, acesta e usor de schimbat dar scump, el e responsabil cu turarea pompei cand volanul e rotit pentru a usura rotatia acestuia

de asemenea daca se intampla sa palpaie luminile pe masina sau sa nu functioneze servo la pornirea motorului cel mai probabil ai si o problema cu incarcarea, de verificat si acest lucru plus ce am mai scris in postul #16 din topicul alaturat:

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca curentul absorbit de pompa servo fluctua fara sa misti volanul, asta am inteles cand ai spus ca a ajuns la 65A pe tester sau poti sa auzi fluctuatia de turatie a motorasului de servo, atunci cel mai probabil e de vina senzorul de viteza unghiulara a coloanei de directie, ce e montat pe caseta de directie in zona de prindere a axului volan, acesta e usor de schimbat dar scump, el e responsabil cu turarea pompei cand volanul e rotit pentru a usura rotatia acestuia

de asemenea daca se intampla sa palpaie luminile pe masina sau sa nu functioneze servo la pornirea motorului cel mai probabil ai si o problema cu incarcarea, de verificat si acest lucru plus ce am mai scris in postul #16 din topicul alaturat:

Mersi mult de raspuns Sergiu.

Chestia cu palpaitul nu mai exista daca de la sigurantele acelea de pe baterie anulez firul acela de la pompa servo. Mai exact a 3 siguranta de la stanga la dreapta. Intradevar pompa nu functioneaza si tragi de volan de parca esti la sala :lol: . Nu mai am nici oscilatiile de turatie. Sa inteleg ca trebuie sa schimb senzorul din caseta de directie.

Daca te referi la releul de incarcare, acela mi l-a scimbat un doctor si incarca bine, nu imi face fluctuatii de curent (daca anulez pompa).

Iti multumesc mult de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt sigur ca senzorul e de vina, el e defect daca se tureaza pompa aiurea cand nu invarti de volan, sau daca ai eroare pe vagcom, defapt cred ca poti urmari semnalul dat de el prin vagcom sa fie constant si sa se modifice doar la miscarea volanului

pompa nu cred ca se poate defecta in sensul sa absoarba mai mult curent decat normal, decat daca ai o legatura proasta la cablaj, exemplu un conector care nu face contact perfect si se incalzeste, asta ar trebui sa verifici daca in si dupa functionare nu se incalzeste conectorul de alimentare al pompei, vreo borna a bateriei, vreo legatura la masa, fiindca acea incalzire se produce binenteles cu consum de energie care provine de la masina si de acolo pot aparea fluctuati mari de tensiune, la variatii de 10-20 A cum are pompa daca ai pierderi de curent se poate dubla consumul lejer, sper sa ma intelegi...

verifica tensiunea pe baterie cand stai la relanti, cu faza scurta aprinsa, trebuie sa ai min 14 - max 14,4 v, asta ar insemna ca incarcarea ar trebui sa fie buna, ca sa o elimini si pe ea din problema, releul nou de incarcare nu garanteaza ca incarcarea e buna, se poate buli puntea redresoare, periile, sau bibinajele (cam rar)

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Palpaitul luminilor descris de Razvan l-am avut si eu pe masina.

S-a rezolvat prin schimbarea senzorului de servo de pe caseta de directie.

Nu cred ca e foarte scump (de fapt cat mai costa?).

Modificat de gdm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!