Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Eu mai degraba as da vina pe rulmenti/lagare. In mod normal o avarie la sistemul de servoasistare s-ar traduce prin "agatari" ale volanului. Am avut astfel de situatii, chiar si in cazul in care lipsea foarte putin lichid servo, dar niciodata sa fie efortul marit. Iarasi, poate a "obosit" pompa dar asta nu ai tu cum sa verifici. La service se cupleaza pompa la un manometru si se verifica presiunea debitata in sarcini maxime. Daca este sub valorile prescrise atunci e clar, fie pompa este defecta fie avem vreo conducta metalica deformata (in urma vreunui accident, ceva) desi varianta 2 nu cred ca se aplica la voi. Insa intervine statistica: NU am avut vreun astfel de caz la sistemul asta electrohidraulic. Iata de ce m-as indrepta catre rulmenti/lagare. Restul elementelor (in afara de latimea anvelopelor) NU au niciun fel de influenta.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Latimea anvelopelor e aceeasi ca atunci cand am luat masina, deci nu e asta problema. Sunt intr-adevar mai late decat dimensiunile cu care sunt echipate celelalte modele care au platforma comuna, Ibiza vine cu 195/55/15, pe cand Fabia si Polo am vazut 165 si 175 latime. Sincer sa fiu, nu ma stresez prea tare cu problema asta, daca se va intampla sa mearga si mai greu atunci imi voi pune probleme. Imi aduc aminte ca era o setare pe undeva de modificat gradul de asistenta a servodirectiei, se putea face sa mearga mai usor volanul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba sunt acceptate si variantele tale, vezi tabelul din topicul de roti/anvelope. Si sigur si la tine sunt. Cat despre setarea aia, discutam acum ceva vreme tot pe topicul asta; eu zic sa-i dai pace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a mai discutat despre tipul de ulei pentru servo si am inteles ca este recomandat cel original vag care avea norma G002000 si acuma mai nou parca e G002500

fiindca vreau sa fac preventiv schimbul complet a uleiului servo, nestiind ce a fost inainte si fiind parca sub minim, m-am interesat la magazin si am gasit ca echivalent cel din poze marca SWAG, e verde, sintetic, si mi-a aratat pe calculator dupa codul produsului ca respecta cele doua norme enumerate mai sus

intrebarea mea e daca fac rau daca fac economie, luand cel echivalent cu 35 de lei sau sa dau mai bine aproape dublu pe cel original, cel original fiind mai superior celui produs de SWAG sau de alt producator?

post-75511-1287088370_thumb.jpg post-75511-1287088416_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca sunt acceptate cauciucurile mele, doar asa a venit masina si le am trecute si in talon. Ma gandeam doar ca in timp sa nu influenteze asta viata pompei de servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-a mers numai si numai cu 165/70 14 deci nu se pune problema. Rulmentii totusi nu sunt blocati. I-am verificat cam acum 6 luni cand am mai umblat pe la suspensie si i-am verificat sa vad daca nu nucmva sunt gripati dar erau ok.

Sa incerc sa mai slabesc piulitele din capul amortizoarelor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat rulmentii acum cateva zile, deci la mine chiar nu e asta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor...sunt nou pe aici deci sa ma scuzati daca "va gresesc" cu ceva.Am o Fabia din 2001 si am probleme cu servodirectia...merge greu ca la tractor si m-i s-a aprins sensorul de servo in bord.Ieri am scanat-o si mi-a iesit :

01309 - Modul comanda asistenta directie(J500)

Este pompa dusa sau nu???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte posibil sa se fi dus pompa. Cu toate astea te rog sa verifici toate sigurantele de pe capacul de baterie: mare atentie sa nu fie vreuna arsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si sigurantele ...dar din pacate pt. mine sunt OK...cred ca este pompa:(!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce oare mi se misca greu volanul numai cand masina e usor in rampa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema.Am reusit sa gasesc o pompa de servo second hand la 130 euro (un pret fff bun zic eu)...si am directie execelenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa ta este TRW ?

unde ai gasit pret asa de bun ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat rulmentii acum cateva zile, deci la mine chiar nu e asta problema.

salut poti se ne spui de unde ai cumparat rulmentii si la ce pret

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Stie cineva daca a aparut , intre timp , senzorul G250 pe vreun site si care mai este pretul lui ? Mi`ar fi mult mai usor sa il cumpar online . Mersi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din cate m-am interesat cel mai bun pret e la reprezentanta cu senzorul vechi la schimb. Nu mai stiu exact cat am dat pe el, dar gasesti pe aici si pretul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca se pot reconditiona/repara acei senzori daca "nu-s de aruncat", pana la urma poate descopera cineva care e smecheria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va povestesc ce s-a intamplat dimineata:

Dupa un km de mers de acasa, observ o fluctuatie intensa de cateva secunde a luminilor de pe bord, timp in care tot miscam usor volanul stanga dreapta sa vad cum merge servodirectia (eram la un semafor) . Culmea e ca parca mergea mult mai usor!!!!

Dupa care imediat s-a aprins martorul de servo. Am continuat sa merg asa cam 1 km, timp in care servodirectia a functionat normal (zic eu), desi martorul aprins. La un semafor mai lung am oprit si pornit motorul iarasi. Martorul s-a stins.

Repet intrebarea care ma turmenteaza:

Senzorul produce fluctuatiile luminii bordului sau fluctuatiile afecteaza senzorul ????

Help

Salutare,

Si eu am aceleasi simptome la Skoda Fabia mea 1.4 mpi AZF. Uleiul de la servo ( sub baterie) era in limetele normale. Am fost la un electrician auto si am ajuns sa schimb releul de incercare. Simptomele au disparut, am verificat incarcarea ~13-14 V. Problema este ca se aude motorasul de la servo la fel ca si inainte si parca nu primeste suficient curent (turatii fluctuante). Aseara dupa ce am spalat masina am obs ca iarasi fluctuaza luminile dar foarte putin de data aceasta. Martorul de bord de la servodirectie nu se mai aprinde. Care ar putea fi problema? La testul cu WAG Com nu a reusit sa imi dea nici o eroare. Poate mecanicul nu se pricepea dar nu are nici o eroare masina. Cand incerca sa verifice erorile in modulul de Powersteering dadea o eroare de conectare si asa a ramas.

Va rog sfaturi!

PS : Sunt satul de mecanici nepriceputi :D!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul da comanda eronata pompei care se tureaza si ia mult curent ceea ce face sa apara fluctuatiile la lumini(bord, faruri, etc.) Parerea mea este ca trebuie sa schimbi senzorul. Eu am incercat sa il izolez cu silicon ca m-am gandit ca intra apa, dar degeaba. Poti verifica seara cu farurile aprinse stand langa pompa si vezi daca cupleaza pompa fara sa virezi inseamna ca e dus senzorul. Cat despre reparat senzorul nu stiu pe nimeni care sa il fi reparat, dar probabil se poate repara daca il iau cei de la reprezentanta.

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cunostintele mele mai pot fii cateva cauze. Una ar fi bateria slabita, incarcarea e buna dar in momentul in care folosesti servodirectia consumul ajunge la 70 Amperi si chiar peste ceea ce e mult peste capacitatile de reactie ale sitemului de incarcare. Ceea ce nu poate furniza incarcarea ar trebui sa furnizeze bateria, daca e slabita si nu furnizeaza suficient curent apar acele fluctuatii de luminozitate. La mine aceste fluctuatii au disparut dintr-un noroc pentru ca am pus un condensator de un farad pentru sonorizare si acesta face exact ceea ce trebuie...compenseaza cresterile bruste de consum. Fluctuatiile pot sa apara si in cazul in care se seteaza o sensibilitate mai mare a servo-directiei-ei caz in care pompa functioneaza mai des si mai mult cu cresteri bruste de consum. Astea sunt ideeile si parerile mele, sper sa va ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Din ce am citit se pare ca problema cu servodirectia la fabia e ceva comun, asa ca m am gandit sa va prezint si cazul meu, poate poate .....

Problema a inceput cu clasicul volan insotit de semnul exclamari aprins in bord. La inceput nu i am acordat mare atentie pt ca nu era ceva care sa se intample zilnic...avea momente cand aparea. In timp au inceput sa mi palpaie si luminile. Vazand astea am zis sa verfic , sa vad ce si cum....Am fost cu ea pe tester si initial mi s-a spus ca e bateria descarcata , si ca din aceasta cauza mi se aprinde servodirectia ( respectivu mecanic sustinand ca servodirectia este electrica ). Bun, am inlocuit bateria, am pus una de 62amperi, luata abia de 4 luni, aceleasi simptome...servo anulat + palpaitul luminilor...M am dus la electrician care mi a spus sa schimb releu de tensiune.....schimbat releu de tensiune, mers ~ 50 km, am simtit un miros de ars si imediat au inceput sa mi palpaie luminile, apoi sa se aprinda senzoru de servo...

Revoltat, normal, am luat legatura iar cu electricianu....Intre timp, fara a acorda mare atentie, am realizat ca mi se aude un "motoras" care lucreaza aiurea, pur si simplu se aude invartindu-se de "nebun".... Mi s a spus ca ar fi pompa de servo...K, am schimbat si pompa de servo,releul din nou, motorasul se aude la fel, servo imi sta aprins in bord, iar luminile imi palpaie in ultimul hal....

Problema n am rezolvat-o, desi am cheltuit ceva bani. Momentan stau cu o pompa de servo si cu 2 relee ca amintire, tot asteptand sa aflu care e problema....

Vreo idee ? Sa fie celebrul senzor de care am tot citit prin topicul asta ?

Multumesc anticipat, in speranta ca ma poate ajute cineva....

PS: am verificat alternatorul, este okey, incarca cum trebuie...in caz ca ar fi intentionat cineva sa intrebe :)

Modificat de mitzaN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca da. Ca sa fii sigur incearca sa gasesti un senzor, sa il pui si vei vedea daca se mai aprinde. si mai degraba citeste pe forum informatii decat sa mergi la asa zisii meseriasi sau electricieni care fac teste pe banii tai(care stiu ca nu au fost putini, daca ai schimbat si pompa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde anume e mai exact acest senzor ? pe tester la cei de la reprezentanta @ skoda, n ar trebuie sa mi iasa 100% ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu citesti cele 28 de pagini? Sunt sigur ca o sa descoperi ceea ce cauti si ti se vor parea foarte interesante.

Daca toti care au accesat acest topic ar pune intrebarea asta, topicul asta ar avea 100 de pagini.

Senzorul e pe coloana volanului si o sa ti se para destul de dificil de scos. Si mai ales de bagat.

Sigur gasesti si informatii cu privire la verificarea lui.

Iti recomand sa nu il demontezi inca, ci sa il verifici daca lucreaza sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!