Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Eu am o problema cu caseta de directie .... pierde lichid pe la simeringuri si trebuie sa completez mereu. Am vrut sa iau o caseta dar e vreo 13-14 mil. Stie careva o varianta mai ieftina? Se pot schimba simeringurile alea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simeringurile nu se pot schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kryss782001
daca nu e dus controlerul se poate repara

si cum iti dai seama daca contrlerul este dus sau nu?

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o problema cu caseta de directie .... pierde lichid pe la simeringuri si trebuie sa completez mereu. Am vrut sa iau o caseta dar e vreo 13-14 mil. Stie careva o varianta mai ieftina? Se pot schimba simeringurile alea?

Se pot schimba, dar nu de catre tine. Iti trebuie scule speciale si un banc de proba. Fara a face reclama, incearca pe google: Auto Effect Marghita. Eu am reconditionat-o la ei si nu am avut probleme. Pret vreo 500 ron cu garantie 2 ani

http://vwforum.ro/index.php?showto...ectie&st=80

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum iti dai seama daca contrlerul este dus sau nu?

multumesc!

Cred ca trebuie sa fi super bun in electronica sa ai vreo sansa , eu am incercat sa refac niste smd-uri de pe langa mufe unde oxidase si tot nu am reusit, cum poti detecta piesa defecta fara instrumentele specializate ?daca se rupe vreo mufa mai merge sa o refaci dar asa nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum iti dai seama daca contrlerul este dus sau nu?

multumesc!

Pai numai daca se desface toata si se verifica partea electronica, sau daca nu mai comunica cu vag comul si legatura pana la pompa e buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari.

Revin la problema mea, expusa acum vreo 2 saptamani.

Volanul se misca greoi, din cand in cand, aleator. Nu am nici o eroare in VagCom. Pompa = TRW. Pun si 2 poze cu valori masurate.

Din ce am citit, Blizt zicea ca pompa consuma maxim 40A. La mine, cu volanul la maxim, daca tin pe loc, consumul urca la 55A.

Senzorul de viteza unghiulara merge bine.

Intrebarile sunt: E normala valoarea curentului de 55A daca tin volanul virat maxim?

Daca misc usor de volan , putintel, cum se vede in poza 2, scade usor tensiunea pe baterie cu 0.1-0.2v

Ce indica valoarea cu ore ?

Cate ore de functionare merge normal pompa?

post-8458-1274162706_thumb.png

post-8458-1274162833_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salutare,

acum cateva zile mi s-a aprins martorul de servodirectie in bord in timpul mersului si, automat, volanul a inceput sa se invarta foarte greu. dupa oprirea si pornirea motorului martorul s-a stins si totul a revenit la normal, pana astazi de dimineata cand a aparut din nou problema. am verificat nivelul lichidului in vas si este ok, nu apare nici o scurgere. as vrea sa verfic cu vag-com-ul problema, dar nu cunosc pe nimeni in zona cu aparat. va rog sa ma ajutati si pe mine cu un aparat in zona sau in apropiere. multumesc anticipat de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari,

am avut ocazia sa scanez cu vag-ul o Ibitza. Doar o singura eroare am gasit:

Address 09 -------------------------------------------------------

Controller: 6Q2 937 049 F

Component: 000A BN-SG. 2S36

Coding: 16396

Shop #: WSC 04941

1 Fault Found:

01598 - Drive Battery Voltage

07-10 - Signal to Low - Intermittent

in rest totul ok. Dar cand am pornit motorul si am mers un pic am constatat un zumzait constant iar cand viram foarte putin de volan stanga sau dreapta se tura pompa si revenea la zumzaitul initial. Concluzia mea e ca pompa merge tot timpul si e posibil sa fie din cauza senzorulu G250. Erori nu am, masiana are ABS nu are ESP. Ce ziceti, am dreptate, e senzorul G250 chiar daca nu apare cu eroare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia vezi Bogdane daca nu cumva este aceeasi problema ca cea tratata de jagoman aici. In mod normal calculatorul retelei electrice monitorizeaza asta dar in caz de avarie distribuie acest defect si catre restul calculatoarelor din retea. Daca nu ai si in calc motor, abs acelasi defect cred ca e cazul sa faci un test de baterie si de incarcare la baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, acolo nu are :

01598 - Drive Battery Voltage

07-10 - Signal to Low - Intermittent

ci

01598 - Drive Battery Voltage

27-00 - Implausible Signal

Si pe mine ma dispera eroarea cu 07-10. Dar cand masor densitatea electrolitului, e corespunzator unei baterii descarcate. M-am gandit si la faptul ca, merge volanul greu din cand in cand, tot datorita simptomului de baterie descarcata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, dar de ce merge pompa de servo continuu la o turatie mica si cand folosesc volanul se tureaza? E normal sa mearga tot timpul?

Mentionez ca Sensor Angle tot timpul arata ceva 1...2...-1...-2 foarte rar zero iar la Load arata minim 12% maxim 15%

Modificat de BogdanOnet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

christypopescu

pt colegii de forum care au nevoie de un senzor caseta directie koyo ii pot ajuta eu. (l-am schimbat fara a fi defect).

de asemeni cei care au nevoie de bazin sau corp pt ppa servo koyo ma pt contacta.

ym christypopescu

Modificat de christypopescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.

Am si eu o problema cu servo , in timpul mersului se aude pompa servo ca si un motoras de spalator de parbriz si se vede pe lumini cum palpaie(asta cred din cauza pompei)apoi se aprinde martorul din bord si directia imi devine mult mai usoara(mai fina -mai usor de lucrat cu ea), pompa nu se mai aude, nu mai palpaie luminile ci doar martorul sta aprins.

Ce ar putea fii? sa fie senzorul de pe caseta sau mai grav(pompa,caseta)?

Cine ma poate ajuta il rog sa o faca.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei senzorul se duce. Dar e bine de verifivat si cu un tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un test facut :

44 - Steering assistance

1 Fault/ notes detected

00816 037

G250 -Sensor for power steering

faulty

Asta inseamna ca e dus?

Modificat de 03DYA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu da dar am intalnit si cazuri cand circuitele din pompa erau busite, extrem de rare cazurile ce-i drept dar, nah, nu se stie niciodata....

Cauta in topicul asta, in urma, am descris cum cineva cu vag-com poate sa citeasca fain din calculatorul de servo ce viteze unghiulare citeste senzorul; daca nu invarte nimeni de volan si totusi senzorul citeste, e clar ca e terminat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc mult BLITZ.

Am sa merg la reprezentanta sa vad exact care e treaba.

Revin cu rezultatul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat nivelul la servo si am vazut ca este sub nivel, ce tip de ulei sa cumpar, este la litru? Daca da, l-asi schimba tot daca-mi spuneti cum sa procedez. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vulturul argintiu

Buna seara la toata lumea,

voi prezenta o problema aparuta la Fabia 1.4 MPI din 2001 referitor la servo

acum 1 luna am cumparat o masina adusa din Olanda si dupa 2 saptamani de Romania s-a aprins becul de servo in bord si gata cu diretia. La inceput daca o lasam 1 minut cu cheia scoasa din contact si reporneam motorul se stingea martorul si totul era ok (acest simptom il facea cand luam o groapa sau bruscam directia (ocoliri de gropi in scurt)). Dupa circa 1 saptamana de rulat asa, martorul nu se mai stingea asa repede dar, dupa o noapte de somn dimineata era stins - VORBESC SERIOS !!!

Sambata am dat jos pompa servo (TRW) i-am curatat vasul de ulei, m-am uitat pe la pinioanele care formeaza presiunea de ulei (cand le-am suflat cu aer de la compresor sa le curat au ................ sarit pe jos, vai de capul meu, in fine, le-am adunat , le-am pus la loc si ................. eram %la% convins ca acea pompa nu va mai functiona NICIODATA) - CAUTAM SA AJUNG LA PARTEA DIN INTERIOR DE LA CONTACTELE ELECTRICE - CELE 3 MUFE CARE ERAU PE CORPUL POMPEI, am fortat putin carcasa de plastic dupa care m-am oprit - RISCAM PREA MULT ! am vazut pozele facute de colegul nostru si ............ trebuia sa vad componentele electronice daca sunt oxidate, etc.

Duminica, am verificat senzorul de pe caseta de directie in forma de potcoava - ERA CURAT SI PERFECT USCAT !, l-am remontat si am ridicat sus pompa servo. I-am pus ulei si ......... am pornit motorul.

La 5 secunde de functionare s-a aprins iar martorul si nema servo, am scos iar cheia, am stat 2 min si am repornit: TOTUL ERA OK. Fuck ture prin cartier si cand sa parchez, am fost nevoit sa o bruschez pUtin din volan si .......... tii masii s-a aprins iar martorul. Am stat 5 min, 10 min, am oprit de 30 ori motorul "sa se reseteze eroarea"asa am citit aici - in final nema ! senzorul aprins !

Am lasat-o asa si .......... pe maine.

A doua zi martorul era stins (m-tii lui bec satanist), directia functiona corespunzator, fuck iar ture cu ea si .......... se aprinde.Gata e prea mult, incep sa sun sa pregatesc terenul pt o interventie de profesor si ...... pe langa multi alti

Modificat de Vulturul argintiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

din ce am verificat acum, pe vag arata 0 la viteza unghiulara cand invart de volan. Pana acum, imi indica in repaus 7.8-0, alternand. Acum a ramas la 0. In schimb, creste curentul consumat de pompa cand invart de volan, si se aude si pompa ca-i creste turatia.

Imi da cineva vreo idee ? Modelul e TRW.

Si cum s-ar putea verifica senzorul cu aparatul de masura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai cum. Trebuie sa pui un senzor de proba si-atunci lucrurile sunt lamurite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca am lamurit lucrurile. Pompa se alimenteaza din 2 locuri, prin siguranta de 50A la motor si printr-o siguranta de 10A pt calculatorul J500. Nenorocirea aia de siguranta de 10A era arsa. Dupa ce am schimbat-o, merge iarasi. In schimb , am scos partea de jos a izolatiei de burete de pe pompa, dar vad ca lichidul hidraulic tb sa aibe o anumita temperatura, si izolatia aia are si rol antitermic. Totusi, pe documentatie apar 2 tipuri de izolatie, una completa, ca a mea, si una numai pe partea de sus. Iar nenorocirea aia de furtun ce vine de la cutia bateriei, poate fi dirijata si prin alt loc, mai departe de pompa.

Acum ma bate gandul sa iau o sticla de plastic in care sa intre pompa, si sa ii dau cu spuma poliuretanica si sa o imping pe pompa, ca sa aibe si protectia aia termica si pe cea fonica. Bine ca balaria de g250 e intreg.

Acum ramane de vazut daca, mai sunt probleme aleatorii cu ingreunarea servodirectiei, si sa vad si ce consumatori mai sunt pe siguranta aia de 10A. Pe una din scheme, siguranta era S7, dar la mine era arsa S4.Ramane de vazut schema corespunzatoare anului de fabricatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

am o intrebare: daca setez o valoare mai mica a asistarii, protejez pompa si ii prelungesc viata?

multam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!