Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Pozitia 3 este setata "default" din fabrica. Ar trebui Aline sa verifi intai setarea sa vezi a ta pe unde este. Daca e tot la 3 m-as mira sa fie chiar asa de grea functionarea. Iar cu mutatul in pozitia 4 (mai sensibila) stiti ca am mai avut o discutie ceva pagini in urma vis-a-vis de posibila uzura prematura. Iarasi nu cred ca are legatura cu faptul ca lichidul tau Aline e mai nou etc... poate doar ca e prea mult, ce sa zic. In fine, vezi intai la lichid si da-ne si noua de stire, pe mine unul m-ai facut curios. Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! In privinta invelisului de plastic + burete al pompei de servodirectie am si eu o nelamurire. Ideea este ca am avut un accident, iar carcasa din plastic cu pricina (invelisul) s-a spart si a ramas buretele gol acum. De la service mi-au spus ca nu se poate cumpara carcasa separat, trebuie schimbata toata pompa daca vreau sa fie ca inainte. Are ceva daca merg cu ea asa, "dezbracata"? In afara de izolatie fonica, mai are si alt rol acel invelis? Protejeaza impotriva gerului sau ceva? Multumesc!

Modificat de cosminbej
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu as crede...dar nu pot garanta / dovedi nicicum...in afara de faptul ca zilele trecute eu a trebuit sa-mi schimb pompa, iar asta de acum (din 2004) nu mai are nici un invelis peste ea. Cadrul in care se fixeaza este prins direct de pompa fara nici un fel de loc pentru burete+plastic cum avea cealalta. Presupun ca spre binele / longevitatea pompei si-au dat seama ca e mai bine fara acel invelis.

ce pot sa-ti spun este ca de vreme ce acea carcasa din plastic s-a stricat, este foarte usor sa ajunga umezeala / apa la burete, iar acesta odata imbibat va mentine umezeala direct pe carcasa pompei (implicit a modulului de comanda) ceea ce poate duce la coroziune in interiorul pompei cand se uzeaza garnitura ei (datorita vechimii, etc).

Oricum nici vorba sa schimbi pompa (mai ales ca nu-i deloc ieftina) din cauza acelui plastic. Bucura-te ca inca functioneaza...

Daca chiar vrei sa pastrezi acel burete pe pompa (mie mi se pare ca ajuta un pic la reducerea bazaitului) neaparat inveleste-l cu ceva sa nu ajunga apa la el. (eu am infasurat pompa veche cu o banda lata argintie (silver / doc tape) si era destul de OK)

Daca nu, atunci da-l jos (dupa sfatul unora din posturile anterioare) si teoretic nu ai nici o grija...

Cat despre ger nu as crede ca e vreo problema daca nu e buretele...oricum este multa alta electronica "dezvelita" pe masina si nici macar ECU al masinii nu are nimic pe el...si ala e mult mai important.

spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur; din nou recomand sa demontati acea cochilie si sa lasati pompa "dezbracata". Unsa (partea inferioara a ei... din aluminiu) cu un strat subtire de vaselina ca sa protejeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc mult pentru lamuriri, amandurora. Eu ma gandeam ca daca s-a renuntat la carcasa plastic+burete incepand cu 2004, si pompele sunt construite altfel, incat sa nu fie o problema faptul ca sunt "dezbracate". Deci pot merge cu cea veche din 2001 dezvelita, fara probleme (o voi unge, desigur). Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am dat invelisul jos, am vopsit-o si totul e in regula. Prefer sa se auda putin mai tare decat sa intre nisip si sare sub invelis , iar apoi sa se corodeze si sa se strice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am citit mai tot ce e pe aici cu servodirectia. Am si eu o problema cu ea. Am luat o balta mai mare si am ramas acolo cu masina. Dupa ceva timp s-a aprins martorul de servodirectie in bord - volanul acela - si e galben. La un test cu vagcomul a dat ceva de genul Senzor g 250 - implausibile signal. Am desfacut senzorul din locasul coloanei de directie si am avut surpriza sa vad ca e murdar de noroi si el si inelul zimtat de bronz de pe coloana de directie. Pe primul l-am sters, pe al doilea nu am reusit chiar bine. Am sters eroarea dar la urmatoarea cheie a aparut din nou. Ce credeti, este defect senzorul sau mai trebuie sa umblu pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Revin si eu cu o intrebare: e normal sa fie un furtun din cauciuc pe langa baterie care vine de jos de la pompa de servodirectie? Un mecanic mi-a zis ca asa trebuie sa fie, prin acel furtun se aeriseste pompa (a zis ca nu stie sa imi explice, dar ca e normal sa fie acolo furtunul, sa stau linistit). Eu am masina de doi ani si nu l-am vazut pana acum acolo; acum l-am vazut pentru ca mi-au demontat masina in service pentru niste reparatii si cred ca nu au pus furtunul cu pricina asa cum era inainte, altfel l-as mai fi vazut pana acum. Acum sunt in dilema: ori furtunul ala trebuie sa fie in jos, sub baterie, ori acolo a fost dintotdeauna dar nu l-am vazut pentru ca era mai ascuns, impins in dreapta (asa cum l-am asezat eu acum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal...in caz ca nu ai observat iese din cutia de plastic de la baterie,si acel furtun este pentru scurgere...in caz ca iti fierbe bateria sau iti intra apa pe acolo....si banuiesc ca ratiunea este sa nu cumva sa afecteze motorasul de servo aband in vedere ca e tras ata pe langa el....bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, deci furtunul nu vine de la pompa de servo, ci iese din cutia bateriei. Si eu cum ar trebui sa il tin acum? Daca e in sus, e pus degeaba (ca apa nu se scurge in sus), daca il tin in jos iar nu e bine ca se poate scurge apa pe motorasul de la servo. Oricum, sunt sanse mici sa fiarba bateria sau sa apara acolo apa din alta parte, dar vreau sa stiu cum e gandit sa stea, sau cum statea cand a iesit masina din fabrica. Multumesc pentru raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

:) Inca o pompa TRW decedata, la nici 125.000 km, in floarea varstei, sau poate ca nu , vazand rata "mortalitatii" la pompele astea. Impreuna cu ea si o conducta ( sau poate din cauza conductei - lipsa lichid, sa se fi stricat pompa ? ).

Ia ghiciti ce imi aduce MOSUL de sarbatori.....

scuzati-mi ironia/ mai degraba sarcasmul, dar altceva nu pot scoate .

Costuri estimative : - refacut conducta - sertizare cu alt furtun si o protectie spirala -40 lei

- pompa second - un pic peste 200 E

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Ieri , cand ma intorceam acasa , au inceput sa mi se aprinda in bord martorii de abs , servo si check engine si imi palpaiau tare bordul si farurile . De asemenea , masina dadea sa moara . Am parcat-o si ,cand am vrut sa o pornesc iar, s-a auzit un clic si gata , n`a mai luat-o deloc . Azi a pornit bine . O fi de la baterie ? Mersi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesanta manifestarea. Te rog daca poti sa pui si ce defecte s-au inregistrat in calculatoarele de motor, ABS si Servodirectie. Sigur au ramas acolo chiar daca pe bord nu mai sunt martorii de avarie aprinsi.

De asemenea, nu este exclus sa fie si o problema la alimentarea cu curent. Necesar de masurat incarcare alternator si test de baterie. In cazul unei lipse de curent calculatorul retelei electrice taie rand pe rand consumatorii neimportanti pentru siguranta deplasarii (gen aeroterma, posibil radiocd, incalzire in scaune, cam tot ce tine de comfort) iar intr-un final, daca nu mai e curent nici pentru cei importanti, probabil ca nu va mai porni. Ai observat vreuna dintre anomaliile astea (ex. nu mai functioneaza aeroterma) sau erai prea concentrat pe ce se intampla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer , nu mai retin daca mergea aeroterma . A mers bine , ca era cald in masina . Mi s`a intamplat la 20 de metri de casa deci n`a avut timp sa se raceasca ca sa-mi dau seama ca nu functioneaza . O sa testez maine alternatorul si o sa schimb bateria , ca oricum aveam lucrul asta in plan . Totusi , ma gandesc ca ,daca era de la alternator/baterie azi nu mai pornea , nu? Mi s`a intamplat si la un megane sa " faca ca un pod de craciun" iar acolo problema a fost bateria ; dar atunci nu a mai pornit deloc pana dupa schimbarea bateriei.

Modificat de dl_io
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate s-a mai discutat... insa eu ma intreb cum iti poti da seama ca servodirectia este mai grea sau mai usoara in functie de viteza? Eu sincer nu fac diferenta. Cum ar trebui sa se simta asta? In principiu stiu cum ar trebui sa fie dar concret nu mi-am dat seama daca chiar variaza in functie de viteza sau nu. Ori am eu vreo probelma la a mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! La problema mea de mai sus , de vina a fost bateria . Alternatorul incarca bine . A doua zi , atunci , a pornit , chiar nu stiu cum . Zilele viitoare s`a auzit doar un carait scurt ,cum face cand nu poate porni electromotorul . Am schimbat bateria si acum totul e bine . Numai bine ;)

Modificat de dl_io
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut,

am si eu o pb (nu stiu sigur daca e topicul potrivit)

mi se intrerup luminile de la bord , inclusiv casetofon si avarii si uneori merge putin mai greu volanul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai aceeasi problema ca si noi toti.Citeste tot ce e scris pana aici ,dupa care te duci la service si schimbi senzorul G250 .Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul a spus "mi se intrerup" si nu "fluctueaza in intensitate". Sunt sanse mari sa ai o problema de alimentare cu curent. Daca bateria nu mai debiteaza suficient curent atunci calculatorul retelei electrice incepe sa "taie" din consumatorii neimportanti, aka. radiocd, lumini interioare, chiar si ventilatorul de aeroterma se opreste. Daca in continuare nu este suficient, marii consumatori au de suferit, iar pompa servo este un mare consumator de curent electric.

Parerea mea: inainte de toate fa un test de baterie si incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect! Mea Culpa (am postat inainte sa citesc cu atentie :salut: ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor! Sun newbie aici pe forum si in ale masinilor. Am si eu probleme cu servodrectia. Am luat acum 2 saptamani o skoda fabia sedan din 2003, 1,4 16 V, benzina , motor BYY , tip 6Y. Masina a functionat perfect dar...mi s-a aprins in bord martorul de servo, iar aceasta nu mai functioneaza deloc.

A fost un amic de-al meu cu ea la un service, aia au zis ca nu pot sa intre cu testerul in partea de servodirectie, a mers la alt service iar aia au zis ca pompa servo e dusa, dar nu l-a lasat pe amicul meu sa intre in hala, nici nu i-au dat un rezultat al diagnozei. ( testarea adresei 44 )Pompa este KOYO. Nivelul uleiului servo e putin peste maxim, cam 1 mm. Ce ma sfatuiti sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand ar trebui rezultatul diagnozei. Ar trebui sa cauti pe cineva cu Vag-com si sa copiezi rezultatul, si apoi se poate spune ceva mai clar. Vezi cine sunt membrii din Cluj ca poate gasesti vreunul care sa aiba cablul de diagnoza.

Daca nu reusesti, pana la sfarsitul saptamanii viitoare, ma ofer eu, caci voi avea drum de Cluj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai nevoie de o diagnoza pot incerca eu dar pe maine (sambata). Daca vrei ai numarul meu de telefon in profil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luminile din bord si cele de la faruri clipocesc ,

servo merge cand usor cand greu,dar mai mult usor ,

pompa servo se aude cum lucreaza ca nebuna uneori,...toate accestea am observat ca se intampla dupa ce ploua,ninge sau spal masina . ma poate ajuta careva cu un sfat sau cu o rezolvare....poate ca a mai avut si altcineva asa ceva si sa rezolvat.

Masina este o Skoda Fabia 1,4 16v , 74kw ,AUB

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!