Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

salut,ms pt raspuns dar uleiul folosit de mine este asta,iar specificatia de care zice nu este pe bidon,este fabricat in germania ce zici ??????

post-28990-1247422147_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am completat cu ulei care nu era cu semnificatia G002000 si am fost nevoit sa-l schimb. Nu pot sa-ti spun ce se intampla daca il lasam tot pe ala, dar am inteles ca uleiul pentru acest tip de servodirectie e obligatoriu sa aiba semnificatia respectiva.

http://vwforum.ro/index.php?act=Se...lite=%2Bg002000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,si pana la urma o marca cre rspecta semnificatia asta,exista??????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te duci la un service autorizat Skoda-VW-Seat-Audi ,si gasesti acolo. Eu am luat acum cateva zile. Costa 5.76lei-100ml. Am si bidonul original VW, si cand o sa am timp , o sa-i fac o poza si o pun pe forum.

Modificat de marian_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok,multumesc pt raspunsuri si ca sa il schimb il scot doar pe cel din pompa nu???sau si din caseta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Am completat dupa 8 ani si 80k km,lichid la servodirectie , cam 150ml. Vi se pare normala cantitatea? Pentru cei interesati,pretul pt 100ml ulei servo verde,original , = 5.76lei.

Nu e normala, e inceputul sfarsitului. Uleiul verde, original, la 57,60 lei litrul este intr-adevar o ''afacere'' in comparatie cu un Dextron 3, 4 sau chiar 5 de la Mobil, Castrol sau Valvoline, la pretul de 20 - 25 lei. Rosu, compatibil cu toate uleiurile de servodirectie, atata ca nu scrie norma G 002 de fraierit posesorii de vag.

Cristiii, tu ai pus ulei verde in caseta proaspat reparata? Eu folosesc de vreo 5 ani ulei rosu fara nici o reclamatie, in orice tip de caseta sau de pompa servo. Ca sa fiu pe inteles, grupul vag nu face nici pompe, nici casete de directie. Fabricantii acestora sunt ZF, TRW, LUK sau KYB (kayaba). Tot ei produc pompe si casete pentru multe alte grupuri auto, Mercedes, Renault, Alfa Romeo, Fiat, etc, asa ca cine poate crede ca o pompa sau o caseta este fabricata sa reziste sau sa functioneze numai cu un anumit tip de ulei? Numai chestiuni comerciale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trami eu am directie TRW si am tot folosit Vaico G oo2000. E 47 lei litrul. Am mai intrebat si mi-a fost recomandat, tinand cont ca trebuie sa merg 250 km pana la prima reprezentanta. Ce parere ai de acest tip de ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la Auto Efect Marghita, care mi-au reconditionat caseta de directie mi-au trimis alta fara costuri suplimentare, caci a mea curgea in continuare. Au fost intelegatori si aceasta e ok, sper sa nu curga . Am fost foarte multumit de serviciile lor, la fel ca si alti colegi forumisti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Eu am pus din ala din partea dreapta . Ideea e ca merge mai greu volanul de cand am schimbat lichidul . Inainte aveam ceva pt cutii automate si mergea mult mai usor . :icon_thumright:

post-23444-1248699936_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa mearga putin mai greu cand uleiul e nou, dar nu foarte greu. Eu am pus lichid Vaico - 47 lei.

post-20836-1248705167_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel din dreapta este cel original. Baga si un pret ca sa am idee...cat am cotizat in plus...ca la uleiul de motor am luat cu peste 40% mai ieftin decat era la reprezentanta.Si de altfel,ne scoate ochii cu reducere de 20% la piese daca montezi la ei...Cred si eu ca are de unde sa dea reducere de 20% daca-i mai scump cu 40% decat in alte locuri ... Cu toate ca , pt lichidul de servo,daca vrei cantitati mici ar fi o idee mai rezonabil.Dar asta a-si vrea sa stiu, cat de ' rezonabil ' este..

Modificat de marian_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vreo 45 de lei . Ideea e ca ala pt cutii automate mergea bine ( din prima zi in care l`am pus ) ... asta merge mai greu . In fine ... am pus ce recomanda producatorul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

BUNA ZIUA.

imi permit sa va deranjez si eu cu problema mea. Am o fabia de 1,2 htp, cod motor AZQ. de ceva timp au inceput probleme cu servodirectia. AM avut instalatia de AC defecta (un furtun spart), si problemele au aparut odata cu aceasta. Initial am crezut ca e de la ac. La umplerea instalatiei de ac s-a stins si martorul de la servo.... ulterior s-a reaprins , dar si instalatia de ac se golise intre timp (neetansare a furtunelor). Nu am dat importanta si am continuat sa merg cu martorul servo aprins. Am facut o scanare si mia aparut o eroare la servo ....ceva de genu temperatura prea mare la poma servo.... cel care a facut scanarea a zis ca nu se poate remedia, pt ca ar fi un sezor din interiorul pompei care nu se inlocueste si trebuie inlocuita toata pompa....

Cum nu sunt bani de o pompa noua...am continuat sa merg cu ea... mentionez ca servo , in toata ceasta perioada a functionat normal, doar martorul din bord fiind aprins. de ceva zile insa trag de volan ca la un tractor. Aveti idee daca chiar ar trebui sa schimb pompa? sau este o alta problema, care se poate remedia mai usor cu costrui ceva mai mici? cu stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai mai face o scanare si ai putea nota codul de eroare ne-am putea da cu parerea. Curge lichid in burduf? Ce directie este TRW sau KOYO?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca are KOYO pe masina insa defectul despre care spune NU l-am mai intalnit. So, Cristi Popescu, roaga-l pe cel care ti-a interogat memoria de defecte sa iti dea si tie defectul complet si pune-l aici sa vedem si noi despre ce este vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa e koyo, cel putin asa am vazut scris pe caseta, si din cate stiu sunt acelasi tip

am mai inteles ca trw a fost montat doar pana in 2003, jucara mea este fabricatie 2004.... tind sa cred ca e koyo in proprtie de 99%

cel care a facut scanarea a zis ca e dus un senzor din interiorul pompei.... de pe forum am inteles ca exista un singur senzor pe casete de directie.

nici cei de la reprezentanta nu stiu pe ce lume traies

cand am fost la ei cu instalatia de ac au spus ca e defect compresorul....ulterior am constatat ca doar iesit firul de la compresor.

la servo au spus ca trebuie schimbat cablajul de la baterie care duce la alternator... da iar nu inteleg care e legatura sa se aprinda servo...plus ca acum nici nu mai functioneaza.... in week end am de gand sa demontez bara fata pentru a verifica mufele sa nu fie cumva ceva condens pe acolo...

in plus ...cat de adevarata e chestia cu cele 3500 ore de functionare? masina mea are 180.000 km deci facand un calcul simplu pt o masina folosita in proportie de 90% in oras 180.000/50 (viteza medie presupusa de mine)=3600 ore functionare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat contactele de la mufe....totul e ok!

pe pomap scrie koyo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un document care poate v-ar fi util. O sa incerc sa il uploadez undeva sa il putei lua. O sa postez adresa.

E descris si cum iti dai seama ce pompa ai ... cauta in document ca nu imi mai amintesc exact.

LE: http://cid-4b3924f2d013e24e.skydrive.live....%20Steering.pdf

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu sigur ca pompa e koyo...ieri am demontat bara fata si e koyo....

cand virez maxim de volan nu ar trebui sa se auda putin mai tare pompa servo? cel putin la mine asa se manifesta...acum e tacuta de tot... nu mai da nici un fel de zgomot!

dap..... inca ceva..... cat de mult pot merge cu tractorasul (fabia).... fara a mai strica si alta ceva.... situatia financiara nu e chiar buna in aceasta perioada...si nu stiu daca pot interveni asupra masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna,

saptamana trecuta mi-a picat servodirectia si s-a aprins martorul aferent.

la scanare mi-a dat eroarea...

01309 - Modul comand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii cumva ce model de pompa servodirectie aveai pe masina: Koyo sau TRW? Daca era TRW nu cumva ai gasit carcasa inferioara a pompei corodata?

Legat de intrebarea ta: teoretic n-ar fi normal sa functioneze pompa daca senzorul de caseta directie NU citeste niciun fel de viteza unghiulara la coloana de volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O constatare ...am ajutat un prieten sa-si cumpere o Fabia an 2002 motor ATD ca la a mea si merge servo directa foarte usor ( se aude si motorasul usor bazaind). Buuuun, la mine chiar daca caseta de directie TRW este noua si la care bineinteles am schimbat si lichidul servo, merge mult mai greu. Sunt dea dreptul invidios fratilor, io caseta noua ...el tot TRW da veche de cand masina ........directia lui merge mai usor. De ce ? :rolleyes: Numai pentru ca vezi doamne este lichidul meu mai nou?

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa este TRW si avea destul de multa coroziune la electronica - mai ales in partea din fata unde sunt si mufele. totusi nu am vazut nimic puscat sau cablaje distruse (desi unul era atacat la suprafata insa avea continuitate cand l-am masurat.) Am curatat-o, etansat-o bine pusa la loc insa tot nu a mers. De aceea am inlocuit-o cu alta.

In alta ordine de idei am citit din link-ul de mai sus despre functionarea sistemului de servo si acolo zice ca mai intai pompa isi face un test cand se pune contactul iar motorasul pompei porneste din nou cand se porneste motorul. Ma gandesc ca e normal asa de vreme ce la pornire motorul electric mananca cel mai mult curent - se face pornirea doar o data (la pornirea motorului) iar apoi este solicitat in functie de necesitatile transmise de senzorul G250.

Pompa veche avea un invelis de plastic + burete (care printre altele acumula umezeala) - care cred ca mai atenua bazaitul motorasului de nu l-am bagat in seama mereu.

pompa care am pus-o acum e din 2004 si suportul de fier era prins direct pe carcasa metalica a pompei (deci nu mai are nici o izolatie fonica). Presupun ca din motive de umezeala s-a renuntat la invelisul ala de burete si plastic (care era de foarte proasta calitate).

pana acum totul merge bine pe partea de servo...

acu am trecut la semeringuri de supape si tacheti :-(

pentru Alinrac

cand am montat noua pompa, omul de la care am luat-o mi-a si montat-o (ca sa ma asigur ca merge) si a pus lichidul de servo...dar la cam turnat cu caruta - fiindca si dupa ce am facut aerisirea tot era cu mult peste.

din cauza ca era mult prea mult lichid - servodirectia functiona insa volanul se simtea "tare" cand trageam de el.

dupa acea am verificat nivelul si am vazut ca era mult peste limita maxima.

Am tras afara surplusul cu o seringa si acu merge normal (volanul nu mai este tare).

Eventual verifica nivelul lichidului sa vezi daca e ceva problema acolo.

spor,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O constatare ...am ajutat un prieten sa-si cumpere o Fabia an 2002 motor ATD ca la a mea si merge servo directa foarte usor ( se aude si motorasul usor bazaind). Buuuun, la mine chiar daca caseta de directie TRW este noua si la care bineinteles am schimbat si lichidul servo, merge mult mai greu. Sunt dea dreptul invidios fratilor, io caseta noua ...el tot TRW da veche de cand masina ........directia lui merge mai usor. De ce ? :icon_thumright: Numai pentru ca vezi doamne este lichidul meu mai nou?

Sensibilitatea servodirectiei are 5 trepte ce pot fii modificate cu un VAG. La mine de exemplu era pe pozitia 3 - Masina mica, mod normal, e posibil ca la prietenul tau sa fie pe alta treapta. Eu am mutat pe 4 - Masina mica, oras si mai exista si 5 - Masina mica, ajutor dizabilitati (mi sa parut ciudat termenul). Am incercat si pe treapta 5 si se auzea cum bazaie pompa parca masina e un robotel. Cel mai probabil la prietenul tau e pe 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da cred ca sfaturile voastre ma vor ajuta voi incerca si cu scosul surplusului de lichid servo, care este frate ...este cu nemiluita, si cu modificarea din computer!!! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!