Jump to content

Cum aflam daca avem cauciuc expirat sau nu!


X-Ecutor
 Share

Postare recomandată

Silu's, anvelopa din poza este produsa in saptamana 13 a anului 1998. Uite si AICI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • X-Ecutor

    4

  • DArtagnan

    4

  • mihaidinu

    4

  • Silu's

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am tot cautat si eu pe interent sa vad de cand se produce ultragrip 5 si nu am gasit nimic.

In mod normal ar trebui sa vedem un dot din 4 cifre acolo.

Mai ai cumva o poza cu tot cauciucul? Nu stiu ce sfat sa-ti dau, ti-am zis si la telefon ca sunt anti SH. Daca le mai poti duce inapoi si cumpara ceva nou ar fi ideal.

Data viitoare cand mai cauti cauciucuri cu pret decent verifica si topicul ASTA. Toti ne-am gasit cauciucuri de pe acolo.

am cautat si eu destul de mult si nu mai am nici un dubiu ca sunt de dinante de 2000, acum nu imi ramane decat sa le dau jos de pe jante(alt cost) si sa imi iau bani pe ele, macar sa raman cu paguba de la vulcanizare, cat despre cumparat cauciucuri noi chiar as fi tentat sa iau de la cei din cluj Dunlop WinterResponse la 216ron

later edit. didus,exact situl postat de tine mi-a inlaturat orice urma de speranta ca ar fi din 2008

Modificat de Silu's
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
am cautat si eu destul de mult si nu mai am nici un dubiu ca sunt de dinante de 2000,

later edit. didus,exact situl postat de tine mi-a inlaturat orice urma de speranta ca ar fi din 2008

Pentru a fi siguri de data fabricatiei si producatorul anvelopelor , folositi cu incredere '' biblia '' din atasament :

http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Durata maxima de depozitare a unui pneu este de 5 ani. Durata pana la care poate sa fie exploatat este de 10 ani. Cel putin asa zic producatorii.

Adica daca ai tinut un pneu depozitat cinci ani, il vinzi si mai circuli 5 ani, DIN PUNCT DE VEDERE AL IMBATRANIRII este ok.

Citez un rapsuns "termenul de exploatare şi păstrare a pneului este de 5 ani,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ca sa fie mai clar..

Numarul DOT (sau codul DOT) este de fapt o combinatie de cifre si litere standardizata de Ministerul Transporturilor al SUA (Department of Transportation) care contine informatii despre producatorul anvelopei, tara de origine si, cel mai important, data fabricatiei.

Unde se gaseste numarul DOT?

In primul rand, codul DOT trebuie identificat corect pe peretele lateral (flancul) anvelopei. El este de forma DOT XXXX XXX(X) 0000 unde X reprezinta orice litera iar 0 orice cifra. Parantezele inseamna ca simbolul respectiv poate sa lipseasca.

Atentie! Conform regulamentelor, Codul DOT este marcat complet pe cel putin un flanc al anvelopei. In practica, acest lucru inseamna ca tocmai grupul ultimelor 3 sau 4 cifre, cel care desemneaza data de fabricatie, poate sa nu apara pe ambele flancuri ale anvelopei ci doar pe unul dintre ele. Daca acesta se afla la interior, nu este vizibil la o inspectie din lateralul masinii ci doar la demontarea rotii sau ridicarea masinii pe elevator.

In concluzie, daca numarul DOT nu este marcat complet pe o parte a anvelopei, va fi sigur complet pe cealalta.

Exemplu de citire a codului DOT

DOT NDOF JBLR4708

DOT = Department of Transportation

Primele doua simboluri ale primului grup de 4 dupa "DOT". Reprezinta tara (sau statul in cazul SUA) de fabricatie si producatorul, conform tabelelor de mai jos.

In acest caz, ND = Germania, Goodyear.

Ultimele doua litere ale primului grup de 4 dupa "DOT". Reprezinta presa (autoclava) folosita in procesul de fabricatie.

Al doilea grup de simboluri , de obicei 4 dar poate fi compus si din doar 3. Combinatie interna de litere si cifre a producatorului folosita pentru urmarirea loturilor de catre producatori.

Ultimul grup de cifre reprezinta data de fabricatiesub forma saptamana-an. In acest exemplu, saptamana 47 a anului 2008. Acest ultim grup de 4 cifre este cunoscut in general ca si numar DOT chiar daca el este de fapt doar o componenta a codului complet .

Nota: Anvelopele fabricate inainte de 1999-2000, au acest grup format din doar 3 cifre. Exemplu 238 = saptamana 23 a anului 1998. Dupa anul 2000 toti producatorii au trecut la notarea cu 4 cifre a datei fabricatiei anvelopei in codul DOT.

Atasez si un document cu combinatia de litere care arata tara un au fost facute anvelopele. De ex si aia din vietnam sau africa fac michelin. Deci la capitolu depozitare nu cred ca stau prea bine. E foarte important sa vezi asta inainte sa dai banii pe niste cauciucuri, ca sa nu dai bani iar pe altele intr-un an sau doi.

Tabelul_tarilor_si_producatorilor_in_codul_DOT_al_anvelopelor.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare!am un prieten care are un magazin de jante si anvelope si mi-a povestit cum a importat (in 2009) din Germania un lot de x nr. de anvelope Dunlop dintre care 20 buc. aveau DOT 2002 iar restul 1209!ideea este ca a luat actele de provenienta la verificat si a descoperit ca modelul respectiv de Dunlop s-a fabricat abea dupa 2004(asa scria in actele trimise de firma nemteasca)!Deci,intrebare,credeti ca e posibil sa fi fost stantate gresit sau e vreo smecherie la mijloc(o fi roman patronul din Germania :) )!Contactati telefonic,cei de la firma nemteasca au spus ca au fost stantate gresit si ca ei garanteaza pt. anvelope iar anul de fabricatie este 2009! Intreb pt. ca am gasit niste anvelope(Dunlop sport) noi de vanzare la un amic care arata super bine,chiar exagerat de bine dar DOT-ul este 4002,dar daca ele chiar sunt din 2002,mai merg 2 ani?avand in vedere ca Dunlop garanteaza 10 ani anvelopa daca a fost pastrata in conditii optime! Multumesc si numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

As vrea sa fac o precizare la ce am citit pe-aici, anume ca un cauciuc fara camera nu explodeaza. Din acest motiv s-a renuntat la cele cu camera si s-a adoptat tehnologia tubeless. In cel mai rau caz se poate intampla ce-a patit cogegul care a stricat guma in groapa, si atunci desumflarea cauciucului influenteaza prea putin stabilitatea autoturismului comparativ cu groapa in care a dat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!