Jump to content

Motor zgomotos


Zorro Classic
 Share

Postare recomandată

Ieri, dupa o ce am coborat de pe autostrada (mers constant cu 130-140 km/h) am remarcat doua zgomote: unul ca o vibratie (nu am localizat-o exact, undeva spre bord) si un zgomot excesiv al motorului.

Am oprit masina pe dreapta in prima parcare: motorul este zgomotos (face cam ca un diesel vechi) si se misca destul de tare (trepideaza). Parca merge in trei pistoane, dar nu cred ca este asta, deoarece are putere si trage bine. Nu scoate fum excesiv. In plus se aude ca un tacanit metalic destul de pronuntat care-mi aduce aminte cand bateau tachetii la Dacie. Benzina: MOL 98 Ulei: Castrol RS 0W40

Masina are 37.000 KM, ultima scanare este facuta acum o saptamana (merci Akebono!) si nu aveam decat doua coduri de eroare: unul legat de frana (care imi aprinsese si becul EPC in bord) si unul legat de sonda lambda (ceva de genul semnal intermitent, care am inteles ca este destul de normal la masina mea).

Vibratia de la bord este ca a unei table metalice si creste in intensitate odata cu turatia motorului.

Momentan sunt in Constanta si trebuie sa fac drumul inapoi la Bucuresti. Este vre-un pericol? Stie cineva ce are sau ce este de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificat tampoanele de la grupul motopropulsor (motor + cutie viteze)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nasol. Pot fi multe :P Zgomotul din bord o fi cum o fi...dar cel de la motor ? Banuiesc ca ai verificat nivelul de ulei deja... Eu m-as duce in Constanta la un service... e pacat sa pleci si sa se intample altceva mai grav (vezi role, curele de distributie si supape)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima parte a raspunsului speram din suflet sa nu o citesc! :P

Am ascultat cu atentie si nu am sesizat zgomote in partea dreapta a motorului, pe unde sunt curelele. Banuiesc ca pe acolo ar trebui sa fie localizat tacanitul metalic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca s-a intamplat ceva cu rolele nu mai auzeai motor deloc :))

Eu ma gandeam ca poate nu ai ulei (a propos de tacanitul metalic).

Cel mai simplu mi se pare sa mai arunci o privire/ureche pe acolo, si daca nu depistezi nimic, mergi la un service. Sa se uite pe sub ea, pe langa ea... mai multe urechi aud mai bine, stii tu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel tacanit metalic, ca al tachetilor la Dacie, s-ar putea sa fie normal. Exista un releu / sonda nu stiu ce exact de recirculare a gazelor evacuate care in anumite momente incepe sa lucreze si scoate in tacanit tare ciudat. Acel zgomot este normal. Incearca sa localizezi acel releu (cand tacane) si coate-i mufa (in timp ce motorul functioneaza) si o sa vezi ca tacanitul se opreste. Asta ca sa te convingi daca este de la acel releu sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos capacul de plastic de la distributie si am constatat ca cureaua de distributie este foarte slabita. Pe deasupra este si tocita puternic pe partea dinspre exteriorul motorului.

Asa ca azi ma duc sa schimb rolele si cureaua. Sper sa gasesc un service bun in Constanta...

Noroc ca nu sa rupt ca ramaneam fara motor!

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sursa era, intr-adevar, distributia (asa ma enerveaza Radu asta cand are dreptate...). O sa atasez poze. La cum aratau chestiile pe acolo ma mir ca nu am acum motorul intr-o punga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda. Imi pare rau. La 38 mii de km altii au deschis capota doar sa puna apa in spalator. Din fericire ai scapat ieftin. Dar acu o sa ai alta problema: de unde stii ca noile role sunt mai bune? :) Am tot zis ca o sa trimit la VW o scrisoare semnata "un grup de ingrijorati" cu linkuri la sutele de masini ramase fara motor datorita rolei respective, si sa intreb daca noile role sunt mai bune. Ma abtin sa nu scriu intre ghilimele "calitate VAG", dar nu ma abtin sa reclam si aici lipsa de interes a grupului VAG pt client (ii doare in fund de aceasta problema atata timp cat nu e super mediatizata). La fel au facut si cu motoarele acelea "inghetate" iarna (din pacate si al tau e in cele vizate), au tacut cuminti pana a explodat presa.

Bafta cu inlocuirea si ai grija! eu dupa ce am schimbat distributia o jumatate de an nu am mai avut toti caii putere! atentie la aliniere! :)

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

38.000 in 6 ani! E important!

Am schimbat distributia

Piesele sunt de la ei, cu garantie. Factura este uriasa (2058 RON). In rest e bine.

Parca (poate mi se pare) tot mai trepideaza putin motorul. E cam zgomotos, nu stiu de ce. Si nu prea-mi place mirosul gazelor arse. Parca e o ardere incompleta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica alinierea, se face destul de "empiric" la motoarele astea si e usor sa o "greseasca". Desi poate e doar o impresie a ta... bine ca ai rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa o verific singur? Unde sunt reperele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la motorul meu se poate face si "acasa" verificarea. O sa postez deseara niste poze cu reperele, poate seamana cu al tau.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro, ai avut mare noroc ca nu ai ramas cu motorul in punga. Treaba cu distributia o discutasem noi....

Sa inteleg ca problema a fost la rola intinzatoare?

Dupa cum ti-a spus rvacaru, trebuie sa verifici daca acum este "la punct" ca sa nu dai in alte balarii. Simti vreo pierdere de putere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noroc, intr-adevar! De rupt sa rupt un manson de plastic care imbraca un rulment.

Nu as zice ca simt ca nu mai trage masina ca inainte. Numai ca mi se pare parca prea zgomotoasa. Si simt si o usoara vibratie a masinii la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manson de plastic (teflon ?) care imbraca un rulment..mie imi suna a rola, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ocazia schimbarii kitului am vazut ca sunt mai multe chestii pe acolo: o rola metalica cu un brat, o rola de teflon (cu margini, sa spun asa) si un rulment cu un manson de teflon. E vorba de rulmentul cu manson (care suna poate a rola). Mansonul de pe el era spart in doua bucati, Dintr-una din bucati era "muscat" material, probabil de vre-un pinion. Peisajul era destul de nasol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un set din asta, cu 2 role sparte, dar mecanicul a zis ca le-a spart el la demontat. Eu nu cred asta, dar na...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am poze cu rulmentul si cureaua, maine le pun.

Nu, la mine mansonul era spart inainte sa-l dea jos mecanicul. Am vazut eu bucati din el cand am dat jos capacul de plastic de la distributie, inainte sa ajunga masina la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa o fac curand! Eventual imi iau Porsche Carrera, ca sa ma obisnuiesc sa nu mai accelerez brusc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cardinal. Langa Ovidiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata si pozele cu rola si cu cureaua. Pe curea se observa cum sa tocit numai pe o parte. In rest arata chiar bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!