Jump to content

Ulei curs pe langa EGR/buson


Northman
 Share

Postare recomandată

1.Ce sa ingelegem prin EGR uzat?

Daca am scos furtunul gros de pe el,si am acelerat,si am vazut cum lucra tija poate fi defect?

2.am curatat intercoolerul am avut sub 100 de ml de ulei in el,este sau nu este normal?

3.am curatat epuratorul,spalat cu benzina.

4.am trecut de la 5w 30castrol edge care era de norma vw 504parca(longlife si nu stiam) la 10 w40 vw 505.00 si intardevar ca nu mai curge asa de tare uleiul pe la egr dar tot se aduna.Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. EGR defect inseamna mai multe. Dar din punctul de vedere al scurgerii de ulei, inseamna TIJA UZATA. E vorba despre tija actionata de ciuperca. Pe acolo scapa vaporii de ulei.

2. E normal.

3. Nu intotdeauna spalatul are efect. Depinde de varianta de capac.

4. Variantele enumerate de mine mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca la mine mai mult ca sigur este tija de la egr,ulei nu consuna,gaze nu scoate,km din cate stiu eu sun 90% ca sunt reali 250 000,deci nici motor uzat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

aveti idee cum se demonteaza egr ul pentru ca eu am ajuns la un surub care imi era imposibil de desfacut , si aici pe forum ceva concret in leg cu demontarea nu am gasit (scuze daca mi-a scapat)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data scoti conducta dintre turbo si EGR (prinsa pe EGR cu 2 suruburi). Apoi vei avea acces si la al 3-lea surub ce tine EGR-ul pe galerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Este 100% de la EGR m-am confruntat cu aceasta problema in urma cu o luna si de atunci motorul este impecabil,nu mai curge gram de ulei! Pe mine m-a costat 294 lei EGR!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Probabil a schimbat EGR-ul, acelasi lucru l-am facut si eu in mai-iunie si m-a costat tot in jur de 300 lei.

Dar, am inteles ca nu e acelasi tip de EGR la toate motoarele 1.9TDI PD, la unele modele EGR-ul inglobeaza inca o componenta si costa 700-800 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Golf5 e altceva. EGR-ul are atasata valva shut-off, care e electrica si se cumpara separat.

La acest model, EGR-ul in sine (doar partea vacuumatica) e mult mai ieftina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Skoda si Golf v este identic EGR-ul...de schimbat eu l-am schimbat acasa:P...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare !

Am fost astazi la un service ce se ocupa de toba de la masina sa vada daca nu e cumva sparta pentru ca daca mergeam cu geamul deschis la masina se simtea dupa un timp miros de ulei ars parca,intepator.S-a bagat nenea sub masina si a zis ca nu e sparta toba doar ca in fata sub motor am cam mult ulei curs.Merg acasa,o ridic pe cric si surpriza...la intercoler furtunul acela gros,unde e imbinat si are un colier se vedea urme de ulei proaspat,lacrima usor.In partea de jos a intercolerului e ulei invechit...asa ca vaselina la fel si pe tot furtunul acela gros.Acolo trebuie sa ma uit sa vad daca nu e colierul de vina.

Ok...desfac capacul de pe motor si ma uit mai bine....era ulei si pe galeria de admisie...care,dupa parerea mea,e ulei ce s-a prelins de la EGR...se vede clar ca usor se prelinge ulei de la EGR prin acele 2 gaurele din lateralele EGR-ului. Eu cred ca din cauza uleiului de pe galeria de admisie,cand se incalzeste,se arde uleiul si de acolo si mirosul acesta intepator.

Ce imi recomandati ? sa intru sub masina sa curat galeria de admisie de uleiul ce s-a depus pe ea? Si ce as putea face ca sa nu se mai prelinga uleiul acolo ?

 

Precizez ca ulei mananca/pierde dar nu exagerat de mult....sa zic 1l de la un schimb la altul.Poate nici atat. Si are peste 300.000km pe bord.Si nu scoate fum iar turbo a fost schimbat anu trecut cu unu second ce-i drept dar functioneaza,e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand EGR incepe sa piarda ulei/presiune pe la axa valvei EGR, vizibil pe la cele 2 gauri de aerisire, singurul lucru care poate remedia problema este inlocuirea EGR ului, restul e apa de ploaie.

 

Nu cred ca cineva a reusit sa schimbe bucsa de ghidare/etansare a valvei EGR, si pretul unui EGR nu este extrem.

 

Acest EGR ti-a distrus si vechiul turbo!!! sau cel putin a fost direct implicat. si daca te decizi sa cumperi unul SH plateste-l  dupa ce l-ai montat pe masina si esti sigur ca nu pierde ulei/presiune ca cel vechi, deoarece si pe al tau  daca il speli bine il poti vinde ca piesa SH deci atentie sa nu schimbi unul rau cu altul rau!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune, ce vrei sa zici prin "Acest EGR ti-a distrus si vechiul turbo"? Poti detalia te rog?

Intreb pt ca stiu ca pe la axul de la turbo poate sa scape ulei care ajunge la EGR, deci legatura intre cele 2 in sensul asta o vad, insa invers nu o inteleg.

Cum influenteaza un EGR defect turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea are logica ce zice el ! Pai cei care anuleaza EGR-ul.....de ce nu influenteaza turbina in vreun fel anularea acestuia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un EGR defectuos =recirculare mai multa = particule mai multe in gazele de esapament = depuneri mai mari de calamine in turbo...mai departe sunt tone de discutii pe acesta tema trebuie numai sa va faceti timp si sa cititi...

 

Tzuchy  era numai o simpla "Ce imi recomandati ?" nu un control al logicii mele!

 

BTW " Pai cei care anuleaza EGR-ul.....de ce nu influenteaza turbina in vreun fel anularea acestuia ?"   decat un EGR defect mai bine unul suspendat...e chiar o protectie ptr turbo!!

 

Scuzati de deranj! :mop:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce deranj? Fii serios! De asta e forum, ca sa discutam. Acum ca ai explicat mi se pare ca are sens ce zici.

Acuma vine o alta intrebare: ai zis ca un EGR defect baga mai multi vapori pe admisie. Ok, dar daca sta deschis mai mult ar trebui sa se vada pe diagnoza, corect? Adica acolo unde arata procentele (nu mai stiu in ce grup din engine) daca vad zero, inseamna ca EGR-ul e off, nu? Sa inteleg ca daca nu inchide perfect o sa vad mereu acolo un procent?

Intreb pt ca nu mi-e clar daca singurul mod de diagnosticare al unui EGR defect e faptul ca scuipa ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Defectiunile la egr pot fi de mai multe feluri.

 

1, depuneri excesive la unteriorul tubului =  reducerea diametrului=reducerea cantitatii de aer ce trece spre motor...amestec mai bogat=funingine mai multa.

2. Blocarea clapetei shutt-off , deci inchisa opreste motorul  deschisa influenteaza la minim trecerea aerului spre motor, daca clapeta ramane blocata undeva la jumatate deci nu se deschide complet  atunci avem acelasi fenomen ca la punctul 1.

3. Blocarea valvei egr pe deschis,  acest ecte cel mai rau lucru ce se poate intampla, deoarece vei avea recirculare non-stopx24  si acest lucru  blocheaza geometria mai repede decat iti poti imagina.

4, pierderea etansarii la bucsa axei ,  pierderi de presiune= amestecul nu mai corespunde, uleiul care iese si curge exact pe galerie...

 

EGR ul nu baga Vapori, vaporii pot intra pe la axa compresorului ori pe la epuratorul de ulei incorporat in capacul chiuloasei,  EGR ul baga Gaze de esapament in admisie, si la nivelul EGR  se intalnesc vaporii de ulei intrati  de la epurator si compresor , si gazele de esapament  ce vin recirculate  si de aici se formeaza acea mizerie neagra.

 

CEea ce vezi tu in procente este este ciclul pe care electrovalva N18 trebuie sa il faca , deci astfel spus este comanda pe care o primeste de la EDC, deci N18 cycle duty  indica  egr deschis ori egr inchis....ca mai departe  egr ul  executa acesta comanda nu vine controlat de nici un alt senzor ( asta la euro 3/4, la modelele noi vine controlat si daca nu merge se lasa cu un beculet aprins).

 

Deci  eu nu bag mana in foc ca atunci cand vezi  Egr  cycle duty 4.8%    valva egr este sigur inchisa!!  poti controla vizual!! 

 

Cand EGR ul scuipa ulei semnifica ca ai depasit de mult termenul de inlocuire al EGRului, sau altfel spus economisesti intr-un loc gresit!

 

Diagnoza rapida a erg ului se poate face in canalul 003 comparand valoarea specifica cu cea masurata la relanti, dar diagnoza exacta se face in Basic Setings 003  este un test ptr EGR mai jos iti pun cateva detalii  despre cum se poate face diagnosticul la EGR, poate te v a ajuta sa intelegi mai bine.

 

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow, ce raspuns amplu si tehnic! De asta imi place forumul, ca sunt mereu oameni care stiu lucruri si sunt dispusi sa le explice si altora.

Multumesc pt explicatii, abia astept sa pun diagnoza sa verific ce ai descris tu.

Faza e ca eu vreau sa tin masina asta, asa ca nu ma prea uit la bani cand vine vorba de schimbat ceva. Am cumparat mereu ce stiam ca e mai bun.

EGR-ul de mult am vrut sa-l schimb, insa m-au descurajat unii care ziceau ca n-are rost, ca la ei dupa 7000 km iara arunca ulei.

Vazand asta, am considerat ca poate asa e normal, ca poate asa l-a gandit producatorul, ca poate de aia are cele 2 gauri. Nu mi-am imaginat ca ar putea sa curga ulei si pe langa ax.

La mine pare sa functioneze ok, in sensul ca nu scoate sunete ciudate, nu se opreste aiurea motorul, nu are relanti neregulat, etc. As da banii pe un EGR nou daca as stii ca rezolv mai mult decat problema uleiului de pe galerie.

Citind ce ai scris tu, parca nu-mi vine sa-l mai las asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VCDS ul are e instrumente importante si anume Basic setings 003  si 011,  adica  un test ptr erg, si un test ptr turbo, si parerea mea ca inainte de a face un log in mers, care este un stress ptr motor, este indicat de a face cele 2 teste Basic seting  deoarece in multe cazuri defectiunea se vede deja in aceste teste, clar nu toate, dar cel putin ai certitudinea inainte de a incepe cu logurile in mers ca EGR ul si turbo sunt functionale.

 

Fara a fi mecanic de profesie poti prelungi viata unui MAF si a EGR ului , cum ? simplu, ptr MAF exista un spray ptr al curata...o curatare periodica ii prelungeste viata, apoi ptr EGR un spray WD-40 din cand in cand dai cate putin la gaurile de aerisire a membranei vacum ptr a mentine axa degripata.

 

Dar orice vei face trebuie sa iti fie clar ca un MAF  ori un EGR  face parte dintre consumabile.... ptr mine un EGR care incepe sa scape ulei este clar de inlocuit deoarece pierde si presiune.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ungerea cu WD-40 pentru EGR...se introduce prin orificiul pe unde am sesizat si  scurgerea? Sunt tentat sa folosesc metoda asta de amanare pana reusesc sa il inlocuiesc (mai am si compresorul pe cap). E drept ca am schimbat o turbina dar, pana azi, nu am stiut ca are legatura cu EGR-ul. Rog deci, detalii pentru curatare (ce produs ati folosit) si ungere EGR!

Modificat de harap09
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar WD40-ul e tot o substanta uleioasa. Daca curge deja ulei pe acolo nu se realizeaza deja o ungere? Mai are rost sa dam cu spray-ul ala? Sau wd-ul e degresant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WD-40 curata, unge, degripeaza,

 

Problema la ghidajul valvei este ca atunci cand capata joc si uleiul incepe sa treca pe langa axa si daca ar fi numai ulei ar fi excelent dar odata cu uleiul apare si  calamina/funingine de la recircularea gazelor, care se depune si poate bloca/gripa axa.

 

harap 

 

WD-40  dat din cand in cand  pe la gaurile de aerisire a membranei vacuum EGR, nu cred ca mai aduce ceva in momentul cand deja  uleiul curge.... eu o vad mai mult ca o masura profilactica ptr prelungirea vietii EGR ului  deci ar trebuie aplicata mai inainte de aparitia infiltratiei de ulei cel mai bine dupa inlocuirea EGR ului, in momentul cand apare infiltratia de ulei acest lucru se produce datorita bucsei dintre axa valvei EGR si corpul EGR , dar este imposibil de inlocuit  de aceea se schimba tot EGR ul.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de EGR , se poate rectifica ? Cineva mi-a zis ca l-a rectificat si acum nu mai pierde ulei.Al meu deja pierde destul de mult pe la acele 2 gaurele si se prelinge in jos si imi intra in masina miros de ulei ars.Deja ma dispera nu mai stiu ce sa fac cu el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand nu ai altceva mai interesant de facut poti incerca sa schimbi bucsa de ghidare/etansare a axului valvei EGR dar iti spun ca e o chestie destul de complicata si decat sa iti mananci zilele cu asa ceva, daca nu ai bani de unul nou, mai bine suspenda EGR ul cu o garnitura falsa si ai incheiat citatul.

 

Alti colegi au pus 2 furtunase la acele gauri in asa fel ca uleiul sa se prelinga sub masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba eu chiar am pus furtunele intr-o sticla de 0.5 ml.deee ..si noi cu mediul:P. si recuperam si uleiul scurs :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!