Jump to content

Turbina se opreste la motor cald Audi A4 1997!


I_am_Stealth
 Share

Postare recomandată

ceea ce ai tu sub turbina e actuatorul si in el intra un furtunas subtire, urmareste acel furtunas unde duce la celalalt capat si dupa aia dai de n75

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce ai tu sub turbina e actuatorul si in el intra un furtunas subtire, urmareste acel furtunas unde duce la celalalt capat si dupa aia dai de n75

Aha. pot face oare ceva testari cu motor oprit pt etanseitate? Sau la ralanti macar?Mersi cipos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. 1Z si AHU sunt foarte asemanatoare pana la identitate

2. la turbina exista o chestie cam ca o ciuperca care are o tija. Acela este actuatorul.

3. Turbina se afla pe galeria de evacuare undeva pe partea opusa injectoarelor (si mai jos nitel)

4. Ai nevoie de o garnituri noi doar la galeria de admisie si la cea de evacuare (nu sunt scumpe - se gasesc la orice dealer VW)

5. Poti face un test cu motorul oprit pt. etanseitate. De exemplu pe furtunasul ce duce la actuator (vezi pct. 1 cum gasesti actuatorul) il scoti din N75 (o chestie cam cat un pachet de tigari) si bagi presiune prin el. Pe la 0,5 - 0,8 bar tija actuatorului trebuie sa se fi miscat cam 0,5 - 1 cm minim.

Poti face si o alta proba: scoti furtunul ce duce la actuator din oricare capat (din N75 e cel mai usor) si il lasi in aer.

Observi ca din galeria de admisie pleaca un furtunash negru subtire, panzat ce se duce undeva sub stergatoare (la ECU). Pe el intercalezi un manometru si pornesti motorul. Turezi progresiv motorul si urmaresti (tu sau altcineva) pe manometru presiunea.

Daca se atinge macar 1000 mbar (1bar ~= 1 atm) atunci e ok. Nu circula insa cu furtunul scos pentru ca aceasta situatie simuleaza "max boost" si poate suprasolicita turbina si/sau pistoanele.

CUM pot sa nu am citire la cilindrul 4?

Asa e la motoarele TDI din prima generatie. LIVE WITH IT (cum zice americanu')

Ca asa apare in log, nu inteleg, dar nu e foarte important.. Oricum, bine ca e totul ok legat de tipul injectorului. E normal sa fie asa de mare diferenta intre cantitatile de combustibil injectate in cilidri in sarcina?

Asta am observat si la a mea si la multe. Am tendinta romaneasca sa cred ca "asa face toate dom'le...".. :D

Precizez ca acel log l-am facut tot in viteza a treia cu pedala la maxim... Tu andREI ai 1Z, o fi ala transversal si AHU (al meu) longitudinal plasat?Te intreb asta ca sa fiu sigur ca inteleg locul lui N75.
Eu am 1Z montat transversal. N75-ul nu e fixat pe motor ci este fixat pe "firewall" - peretele dintre habitaclu si compartimentul motor. M-as indoi ca la motoarele longitudinale sa fie diferit.
Din descrierea ta as intelege ca te referi la un motor plasat transversal...Oricum, cred ca AHU ai 1Z au FIX aceeasi turbina, GT15,nu?

Da am Garrett GT15, originala.

Fotografia pe care am facut o e dinspre radiator, deci cu fata spre masina, exact asa cum se vede. Turbina e in stanga. Teava care aduce ulei in turbina e in stanga de tot in poza. Cred ca N-75 e undeva in stanga jos la mine,dedesuptul turbinei, asa cum se vede in poza.

ala trebuie sa fie actuatorul nu N75.

O ultima intrebare: Daca dau jos actuator turbina, EGR, Galerie de admisie, etc, e nevoie de garnituri noi, suruburi ,piulite autoblocante (pot sa pun normale in locul lor?),etc? Ca citisem undeva ca parca da. Ce vreau sa spun e ca daca voi fi atent pot sa refolosesc garniturile, sau isi pierd etanseitatea odata ce le-am desfacut? Cam cat dureaza operatiunea, macar ca timp mediu de montare demontare ( o sa inmultesc eu cu 3 ce imi spui :D , oricum )

Garniturile pot fi si refolosite dar la pretul lor (ceva gen 3-5 GBP) nu cred ca merita. Nu necesita pasta etansanta sau vaselina sau altceva fiind metalice si se deformeaza etansant la strangere.

Daca fac operatiunea de montare,demontare, sa imi spui/spuneti va rog - adminii, ca nu ma deranjeaza deloc sa fac foto la ceeea ce fac pas cu pas, in caz ca e folositor sa postez undeva unde imi recomandati pe forum.

Mersi

Este SUPER incurajat postarea experientei, pozelor, impresii, preturi absolut orice informatie ce poata fi utila si altora. Asta este principalul scop al forumului. Deci, da e permis :P

Durata la dat jos + curatat + pus la loc galerie admisie nu ar trebui sa fie mare in mod normal. Insa la mine a durat cam 6 ore pentru ca suruburile intepenite de peste 10 ani au fost 90% din timp.

Datul jos al actuatorului l-as lasa ultimul pe lista totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi andREI pentru recomandarile pas cu pas. Im mod sigur o sa ma uit cat de curand, dupa ce imi iau garniturile. Poate cineva mai are vreo sugestie legata de ce descriu aici:

In orice caz, ceva e foarte ciudat de ce functioneaza cand e frig afara??? Sa fie oare un furtun care e mai rigid si etansheaza mai bine?

Azi dimineata am condus cu ochii in oglinda retrovizoare sa urmaresc fumul. A fost destul de rece azi noapte.Am mers cu ea 50km cu turbina mergand sau ma rog, cum a mers am putut ajunge la 150km/h, ceea ce de obicei nu se intampla (nu pot mai mult de 120 pe loc drept). La 120 cu pedala apasata simteam cum trage puternic. Ca sa testez de cateva ori am apasat, lasat acceleratia, etc sa vad cum reactioneaza, surprins ca merge iar. In acceleratie puternica, cu turbina mergand nu a scos pic de fum. A dat insa doua rateuri de fum relativ negru unul pe la 40km si altul pe la 50km. Dupa ce l-a dat pe primul si-a revenit si a mers. Dupa ce l=a dat pe al doilea a cam murit... NU a mai mers turbina.Atunci cand nu merge chiar daca merg constant in sarcina, scoate fum. Am scris asta inca o data sa fiu sigur ca nu stie careva ca exista ceva senzor care ar putea citi temperatura si cumva ramane blocat pe rece, si nu isi schimba citirea la cald si s-ar comporta asa. Desi sincer e putin probabil pentru ca temperatura afara nu se schimba si turbina ajunge sa nu mai mearga brusc....

Mai precizez ca ultima data cand am facut logurile NU am mai gasit eroarea cu

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

Dar turbina dupa cum ati vazut cei care v-ati uitat la loguri era in limp mode.

PS: pentru andREY: actuatorul e cred ca chiar cel mai murdar si acoperit cu pamant -ca nu prea mai pot sa numesc praf amestecul de ulei cu praf si apa pentru ca e tare ca piatra :scratch:

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai incearca si in mers sa iei contactul si s-al pui la loc sa vezi iar cum trage timp de 5 secunde :)) la tine ia limp mode masina, dar acuma eu tind sa cred ca e din cauza furtunului de la senzorul de presiune, care nu e etans, la tine senzorul de presiune se afla pe un furtun care iese din admisie si e undeva inafara motorului, un furtun cu probleme, sau n75 defect

Incredibil. azi cand am venit de la serviciu am zis sa o fac si pe asta inainte sa imi bag mainile in ea! am oprit motorul in mers pt o fractiune de secunda dupa care l am repornit... la 100km/h.cum a zis cipos..

Si surpriza surprizei... a pornit turbina si m-a tinut 50km, pana acasa. Oare sa fie coincidenta?

Ca era si frig afara....Cert este ca mergeam cu 100-110/h si dupa aia am urcat la 150/h lejer..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica parte de actiunare a turbinei n75 pana la actuator, eu tind sa cred ca de acolo e problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea a fost lovita usor in fata, in trecut. Am spus "usor" pentru ca se vede ca radiatorul de la aerul conditionat e usor indoit. Stiam asta cand am luat o. Mi-am facut putin timp azi si m-am uitat la tubulatura,in jurul turbinei. Nu am gasit nimic care sa para ca nu etanseaza...Sau ma rog, nu inca. Am desfacut si conducta care vine de la intercooler. Am acolo putin ulei. si in partea de sus mai mult, inspre galeria de admisie. Am o oarecare teama ca e fisurat intercoolerul undeva, nu foarte tare... Si poate asta imi da probleme. O sa il dau jos cumva daca pot, nu stiu sigur cum, oare trebuie scos farul sau plasticul din contraaripa? Oricum, din doua una. Sper sa fie asa si sa nu trebuiasca sa scot bara fata. Ma prind eu maine. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
.....In orice caz, ceva e foarte ciudat de ce functioneaza cand e frig afara??? Sa fie oare un furtun care e mai rigid si etansheaza mai bine?.........

Asta banuiam pe 1 Noiembrie, si asta a FOST!!!!Insa am descoperit ceva mai tarziu!! :P

In primul rand vreau sa multumesc celor care m-au sustinut dupa cum vedeti cu sugestii si cu pareri (in special Cipos si AndREI ) pana la descoperirea problemei mele...

O sa prezint pas cu pas ce am facut pana am descoperit problema, poate ajuta pe cineva:

Am inceput sa verific etansheitatea circuitului care vine de la turbina la galeria de admisie. Am inceput cu intercoolerul la un moment dat si l-am deconectat, am turnat apa cu detergent in el prin partea de sus sa il spal macar (ne-demontat de pe masina) si am blocat partea de jos. Am vazut ca picura.. deci era SPART. L-am dat jos si arata asa (vedeti atasat)

In fine, am incercat sa il duc la cineva sa il sudeze in argon, nu a mers, desi ar fi putut sa mearga, dar ma rog, s-a mutat gaura inspre interior, asa ca nu a mai putut fi carpit deloc. Deci am luat unul nou. De

mentionat ca NU se mai face modelul meu, se face alt model si se vinde un "DOP" :P separat pentru ca lipseste un senzor.

Am montat la loc intercooler, si la fel a mers! Tot luam limp, etc. Tot nu era buna presiunea... Insa parca viteza era ceva mai mare chiar si atunci cand luam limp..poate mergeam cu 130 in loc de 120 maxim.

Am verificat toate colierele, IAR, nu am gasit nimic destrans. In log rezulta ca MAF indica o cantitate de aer suficienta ca intra in motor, dar MAP masurat indica o presiune mai scazuta decat ceruta. M-am gandit ca poate e MAF defect si am deconectat MAF. am mers cu ea asa, si masina era in LIMP mode tare de tot. Deci insemna ca MAF e ok, adica citirea lui pare sa fie buna mai ales ca variaza in functie de turatia motorului..(cineva zicea ca MAF prea indica o singura valoare si poate e defect....am zis sa verific si asta).

Ramanea sa fie N-75 sau actuatorul turbinei...poate ea nu comanda bine actuatorul si de aia presiunea era prea mica, sau furtunurile de la N-75 erau conectate gresit sau actuatorul gresit.

Am avut o gramada de nedumeriri cu pozitionarea lui N-75 pentru ca in mod ciudat la mine e IN FATA LANGA RADIATOR oricum, furtunurile erau asa de murdare ca nici o culoare nu se prea vedea! In principiu cred ca se poate verifica si doar electric functionarea ei ca practic are doar regim de on/off si tot asa, din cate inteleg eu. Am schimbat-o degeaba, in sensul ca desi era veche, nu era ea cauza.

Asa,era sa uit, am improvizat eu niste furtunuri si coliere pentru tot ce tine de n75 pentru ca la reprezantanta audi nu au vrut sa imi vanda decat 5m de furtun pentru ca au zis ca mai putin nu pot comanda!!! Asa ca mi-am luat eu coliere si niste furtun care arata foarte bine si l-am folosit pe ala sa conectez inapoi n-75. Cu ocazia asta am verificat si actuatorul cu o seringa de 50ml (de la laborator) si o bucata din acest furtun. Am fost surprins sa constat ca e asa de mare cursa la acel actuator. Eu avand geometrie fixa la turbina.In fine, l-am hatait de cateva zeci de ori asa sa fiu sigur ca nu e intepenit sau ceva... si parea sa fie ok. Am verificat si axul turbinei, nu are nici cel mai mic joc. Ulei era insa nu exagerat pe interior acolo...

Am facut iar log si tot presiunea ceruta de MAP era 1850mbari iar masurata era 1350-1400mbari. Si iar luam limp si scoteam fum negru la acceleratie ca de obicei :( .... Eram deja disperat. Trebuie sa precizez ca am facut toate aceste operatiuni NOAPTEA cu un bec tras de la bucatarie...Din pacate in insorita Anglie seara se face la 15.30-16.00 iarna, asa ca nu aveam nici o sansa sa prind lumina in timpul saptamanii cand veneam acasa...iar in weekend de obicei aveam nevoie de masina si eram plecat.

Intr-o duminica dupa masa am mai verificat IAR tot traseul de la turbina la intercooler si apoi galerie de admisie. Si strangand in mana racordul de la intercooler in partea de JOS mi-a intrat putin degetul in el!! Era ca NOU in partea de sus. In fine, l-am dat jos si arata cam asa gaura in el:

L-am "bandajat" cu banda (Gaffer tape) care era la latime fix cat el - de parca pentru asta a fost gandita :P

Asta e colierul care a fost spart, inainte sa il bandajez. dupa cum vedeti arata ca "nou". cauciucul nu avea in partea de sus nici o microfisura si nici un semn de oboseala!

Din pacate nu am poza cu el bandajat, insa pot sa fac daca doreste cineva. Asa circul si acuma, cu el bandajat ca nu m-am mai obosit sa imi iau unul nou... Am facut un nou log in seara aia de fapt si arata cam asa : Se vede ca presiunea masurata MAP a ajuns la 1850mbari si chiar 1900mbari!!

Ce vreau sa reamintesc e ca trebuie gandit simplu la inceput si, asa cum multi moderatori care se pricep sugereaza, nu trebuie INLOCUIT "la greu" componente care nu sunt defecte. M-a ajutat mult incurajarea si a lui Andrei si a lui Cipos ca tipul de turbina cu geometrie fixa (cum am eu) se defecteaza mult mai greu daca nu niciodata. O sa explic in alt post la MASINA mea, insa S-AR PUTEA ca turbina mea sa aiba 4-500 000 KM!!

O sa va spun si de ce cred asta.

Un alt aspect care acum e "evident" referindu-ma la mersul turbinei(sau mai bine zis manifestarea de "LIMP"), este ce am descris de multe ori ca mergea la FRIG afara bine si la CALD afara lua LIMP; La fel se comporta si oarecum la motor RECE mergea si la motor cald NU mergea si lua LIMP. Presupun ca n-75 pur si simplu comanda pentru boost maxim si incerca sa compenseze pierderea de aer! Am banuit un cauciuc care poate face asta, insa nu l-am gasit nicicum. Eh, acest cauciuc era RIGID cand era motorul rece SAU cand era frig afara!!! Din cauza asta spartura NU SE DESCHIDEA suficient incat sa piarda asa de mult aer pe acolo. Dupa cum vedeti si in poza de dinainte sa il bandajez, nu este urma de ulei in jurul lui incat sa sugereze ca scuipa pe acolo aer amestecat cu ulei.....Adevaratul "LIMP" pe log l-am vazut doar cand am scos mufa de la MAF. De ce? Pentru ca eu cand faceam LOG era dupa ce veneam acasa, mancam, il luam pe un prieten cu mine in masina si faceam LOG. Motorul se racea putin, afara era rece si cauciucul era mai rigid. Chiar daca veneam acasa cu LIMP clar, eroarea se reseta cand opream motorul si era ok in sensul ca presiunea urca totusi pana la 1400mbari chiar daca era spart furtunul ala. Ce am mai verificat ( eu faceam LOG asa cum m-a indrumat cipos, intr-a 3-a de la 1700-3000rpm) a fost si turatia masinii in functie de timp. Asta da o dreapta aproximativ a carei panta e in mod evident mai abrupta cu cat acceleratia e mai buna. Asa am constatat ca fara mufa de la MAF e cea mai varza si cu mufa pusa e ceva mai bine la acceleratie, deci nu e chiar LIMP. Limp propriuzis aveam doar cand imi era motorul cald cald insa atunci nu aveam cum sa fac loguri, ca eram singur in masina.Acum motorul merge perfect. Era si timpul , ca incepusem sa urasc masina mea ! Precizez ca nu am mai avut TDI niciodata si nu stiam multe subtilitati legate de functionarea lui ca sa pot sa inteleg o gramada. Daca mergeam la reprezantanta Audi sa imi rezolv problema, m-ar fi costat 160 euro/ ora +tva !!!

De atunci am mai patit o "neintamplata" : intr-o buna zi cand sa pornesc nu mi-a mai aparut kilometrajul! Nici acum nu merge. Cred ca e ars un bec. SPER ca e ars un bec si nimic mai mult. Vitezometrul merge, turometrul la fel, doar "display-ul" digital de la kilometraj nu mai merge :D

Daca nu ii dau de cap, o sa caut pe forum.. poate mai e cineva cu o defectiune asemanatoare!

Doresc succes tuturor sa nu aiba probleme cu masinile lor iar celor care au probleme cu masina sa reuseasca sa si le rezolve singuri sau cat mai ieftin!

PS: Am poze la cum am dat jos intercoolerul scotand doar farul stanga al masinii, daca doreste cineva.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine ca ai rezolvat problema, acuma la cat ai urcat ca top speed?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca am vrea sa vedem ceva poze cu demontarea intercooler-ului fara a da jos bara. Asteptam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cipos sincer nu am incercat cat poate maxim ca nu prea am unde si mi-e cam frica de politie... :D . Cel mai mult am mers cam cu 175km/h. Insa se simte la acceleratie, la felul cum raspunde pedala, etc. si cel mai important... nu scot un norulet de fum!!Raspunde mult mai agresiv inspre capatul cursei, etc. De mult nu am mai mers cu pedala in podea si constant.

@albert o sa pun cateva poze cat de curand pot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@albert. Nu am reusit sa o fac mai repede, insa acuma am reusit. Pun poze cum am scos intercoolerul pe jos.

Precizez ca nu am scut sub masina. Nu stiu daca se schimba situatia cu ceva in cazul celor care au scut.

Se scoate lampa de semnalizare si farul masinii, farul stanga fata. Se desface clema de la semnalizator din interior dupa care se trage/impinge in fata si se scoate. Atentie ca sunt fragile clemele.

Dupa asta se scoate farul care are are doua suruburi sus si unul in lateral undeva care se acceseaza luand semnalizatorul jos, altfel nu se poate. Am pus niste sageti sa se vada. Parca nu mai era nimic de desfacut la el. :D

Dupa asta se deconecteaza vechiul intercooler in partea de jos si sus de la racordurile de cauciuc.

Se forteaza putin in sus pana cand "ciocurile" care se agata in partea de sus a lui in suportul de tabla cu cele doua gauri ies din gauri. In gauri sunt niste saibe metalice cu cauciuc inauntru. si alea trebuie puse. Eu nu le am mai pus ca aveam doar una initial si am pierdut o si pe aia facand operatiunea noaptea. :P

Tabla aia e destul de flexibila si se poate indoi usor daca e nevoie pentru a permite intercoolerului sa alunece pe langa ea si sa coboare.

Dupa manevra asta se ajunge in situatia fotografiata in poza a doua si acolo se misca stanga dreapta si se rasuceste putin pana cand coboara. Pe cel vechi l-am scos singur ca era spart, insa pe cel nou cand l-am pus am rugat pe cineva sa se uite de sus sa fiu sigur ca merge in directia buna si sa nu fortez.

Nu dureaza mult si e relativ simpla operatiunea (vara :P ) daca o faci ziua, nu noaptea cum a trebuit sa o fac eu.

Atata ca trebuie sa te lasi pe spate pe jos si daca e rece sau umed nu e placut..... la mine a fost:D

Bafta daca trebuie sa-o faca cineva.

post-7602-1170015802_thumb.jpg

post-7602-1170015826_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumim pentru post! Am sa incerc si eu sa fac operatiunea dar sa vina caldura intai ca pe frigul asta sigur nu-mi va reusi! :rolleyes:

Modificat de albert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!