Jump to content

Anvelope noi - volanul trage dreapta


canard
 Share

Postare recomandată

am citit mai multe sectiuni de pe forum, dar din pacate nu am gasit un alt loc propice pentru a posta intrebarea mea. acum cateva luni am observat ca volanul trage spre dreapta( imediat dupa ce inlocuisem cauciucurile cu care am adus masina din Germania)- am facut presiunea, aparent totul era in regula. de atunci am mai facut 2500 km, iar saptamana trecuta a aparut din nou aceasta problema. m-am dus la vulcanizare, iarasi am facut presiunea- cel de acolo mi-a spus ca a mai venit cineva cu un polo ca al meu, cu aceeasi reclamatie.

intrebarea mea este daca e o problema cunoscuta si de altii.si daca da, ce ar trebui sa fac? multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai echilibrat rotile ? Daca ai capace la roti, cred ca ar fi bine sa le echilibrezi cu capacele montate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit asa ceva numai cu anvelope Montana.

Incearca sa le inversezi si daca o sa-ti traga in partea cealalta,atunci inseamna ca ai o problema cu anvelopele si incearca s-o rezolvi la garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai respectat monajul corect al cauciucurilor?? Cred ca nu. Inverseaza DOAR anvelopa din stinga si va fi ok.

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai echilibrat rotile ? Daca ai capace la roti, cred ca ar fi bine sa le echilibrezi cu capacele montate.

Kasius, faptul ca masina trage intr-o parte sau alta nu are nicio legatura cu echilibrarea rotilor.

Canard: In primul rand, verifica daca ambele cauciucuri fata au aceeasi presiune si daca sunt montate corect (unele anvelope au o sageata care indica sensul de rotatie). Daca sunt montate corect si presiunea este aceeasi in ambele roti, du-te la un service si verifica geometria rotilor.

PS: Locul acestui topic era la Jante si Anvelope.

Modificat de KLF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt montate corect. am decis sa merg sa fac geometria rotilor.

multumesc mult pentru sfaturi si pentru redirectionare (inca mai invat drumurile prin forum).

Modificat de canard
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CUm echilibrarea rotilor sa nu aiba legatura uneori cu trasul masinii dreapta sau stanga?? Daca nu sunt bine echilibrate si e diferenta mare fii convins ca masina o sa "traga"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Echilibrarea rotilor face sa ai sau nu vibratii in volan la viteze mari, daca ai rotile dezechilibrate geometria directiei nu este afectata. Masina "trage" dreapta sau stanga datorita faptului ca rotile nu sunt paralele. Cum ar afecta paralelismul rotilor o roata dezechilibrata? Nu confunda geometria directiei cu echilibrarea rotilor.

Modificat de KLF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine trage dreapta. La dealer, mi s-a spus ca de vina ar fi inclinatia partii carosabile. Cica daca as merge pe contrasens, ar trage stinga. N-am probat, dar cei de la Skoda au raspunsuri pregatite pentru orice intrebare, chiar daca nu sint credibili de fiecare data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si probabil tu esti singurul care mergi pe acel drum. :D :D

am facut presiunea, aparent totul era in regula. de atunci am mai facut 2500 km, iar saptamana trecuta a aparut din nou aceasta problema. m-am dus la vulcanizare, iarasi am facut presiunea- cel de acolo mi-a spus ca a mai venit cineva cu un polo ca al meu, cu aceeasi reclamatie

@canard- din cate inteleg (citind msi sus) este problema de presiune; sau nu?

Cat despre cei ce sustin ca ar fi problema de "geometrie" , intreb si eu, la fiecare schimbare de cauciucuri trebuie facuta geometria? ;) cum se modifica unghiurile (fuga, cadere, convergenta) din cauza cauciucului (anvelopei) ? Ar putea sa apara (cred) problema cu "trasul intr-o parte" daca o anvelopa ar avea un defect dar, in acest caz schimbi anvelopa , nu umbli la geometrie. :P

Echilibrarea o faci in cazul prezentat si de KLF si pentru a preveni uzura elementelor (componentelor) legate de directie.

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum sugereaza Viorel ar putea fi de vina si greutatea diferita a anvelopelor. Sunt noi ? Ce marca ?

Rotile se pot cantari usor si daca exista diferente de greutate se pot schimba de pe dreapta pe stanga si invers respectand sensul de rotatie daca sunt directionale.

Poate muta cineva topicul la "Jante si Anvelope".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. a-l completa pe xxleeus:

Inainte sa schimbi anvelopele masina tragea in vreo parte? Ai schimbat toate 4 anvelopele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat toate 4 anvelopele chiar cand a venit masina din Germania( necesitate- una avea o umflatura cat pumnul). nu mi s-a intamplat sa traga dreapta decat de doua ori(am scris mai sus), si asta numai dupa ce le-am schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele (vezi pe www.carbibles.com ), au niste marcaje care arata in ce parte "trage" si care rareori sunt centrale. Asa ca la montaj se recomanda ca acele marcaje sa nu se situeze alternativ pe aceeasi axa ( de ex. un marcaj inauntru si unul in afara) ci sa fie fie inauntru fie in afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele (vezi pe www.carbibles.com ), au niste marcaje care arata in ce parte "trage" si care rareori sunt centrale. Asa ca la montaj se recomanda ca acele marcaje sa nu se situeze alternativ pe aceeasi axa ( de ex. un marcaj inauntru si unul in afara) ci sa fie fie inauntru fie in afara.

1.Sa traga dreapta poate sa fie de la inclinarea drumului , dar foarte putin si nu intotdeauna. Ca sa vezi daca e de la drum mergi putin pe contrasens (dar cu atentie :hainoroc: ) si vezi daca trage stanga. Daca trage inseamna ca e de la drum. Daca nu , si trage tot dreapta inseamna ca ai alta problema.Mai poate fii si de la urmele cele mari de la T.I.R.-uri: acolo iti face ca pe sinele de tramvai...

2.Poate sa fie de la diferenta de greutate foarte mare dintre cauciucuri. Scoatele de pe janta si cantarestele. Daca sint egale sau aproape egale iar inseamna ca nu este de aici . Daca sint foarte diferite ca si greutate .....garantia scrie pe ele.Sau incearca intai sa le inversezi:deobicei face minuni.

3.Poate sa fie de la unghiul de fuga. Scirtiie in viraje? Da. Este dereglat unghiul de fuga. Cauciucurile cu care a venit masina din germania erau uzate inegal pe trenul de rulare?Da. Are unghiul de fuga dereglat.

4.Nu are foarte mare legatura cu echilibratul cauciucurilor...

Altceva nu imi vine acu in minte...

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Anvelopele Michelin au ,mai toate, o parte care se monteaza spre afara.Daca sunt montate invers masina va trage cu siguranta intr-o parte sau alta. 2.S-a verificat presiunea din anvelope? 3. Jantele sunt bune?Pt ca daca zici ca ai avut o umflatura la un cauciuc , atunci este posibil ca una din jante sa fie lovita si atunci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off ce de pareri...

intrebare: ai spus ca ti-a tras de doua ori... cand a incetat sa-ti mai traga? dupa ce ai facut presiunea? la cateva zile dupa aceea? verifica ca nu cumva "din intamplare" etrierul sa fie blocat mai mult pe aceea parte, sau placutele sa nu fie spre "final"... de asemenea poti verifica "unghiul de fuga" mai ales daca din germania cauciucul a venit "mancat pe o parte"... si ar mai putea fi ipoteze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Am fost ieri si mi-am schimbat  rotile de vara cu cele de iarna. Cele de iarna sunt noi pe fata, mai vechi pe spate. Cand am plecat de acolo, am observat ca masina trage dreapta, mi s-a confirmat si la un drum lung azi.

M-am intors azi la vulcanizare si au verificat rotile: tipul de mi le-a montat ieri a uitat plumbii vechi pe roata, si-au cerut scuze si le-au reechilibrat. Doar pe cele pe fata

Dar masina tot trage dreapta! Trebuia sa ii pun sa verifice si spatele?

Ce mai pot face? Sa ma duc iar inapoi? Mentionez ca inainte nu tragea, cu cele de vara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa le schimbi intre ele pe cele de pe fata ,daca este vreo schimbare inseamna ca roata de pe dreapta este mai grea decat cealalta.Pe vremuri se cantareau anvelopele dupa care se alegeau cele cu valori similare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inverseaza-le intre ele pe cele de pe fata si vezi daca se schimba ceva.

Daca nu, inseamna ca trebuie sa faci un reglaj de directie (daca in trecut ai reglat directia cu niste anvelope cu ceva uzura, acum nu o sa mai mearga la fel cu anvelope noi)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut. Ma confrunt cu urmatoarea problema: am cumparat 4 anvelope Barum Bravuris 3HM noi care au inscriptionate pe ele Outside-Inside.                        

Dupa montaj si echilibrare masina trage dreapta.Am verificat geometria,este OK,presiune OK, verificare jocuri directie OK,schimbat anvelope de pe stg.pe dr. si din fata in spate se comporta identic,mentionez ca la anvelopele de iarna nu am avut probleme asemanatoare,  singura rezolvare pe care am gasit-o: anvelopa de pe dreapta am montat-o invers,cu outside in interior si masina nu mai trage dreapta.

 

Intrebarea este,  daca merg asa cu anvelopa respectiva care ar fi problemele?Tipul de la vulcanizare regleaza si geometria,au si firma care comercializeaza anvelope si mi-a marturisit ca nu sunt singurul care a avut problema asta,atata timp cat anvelopa nu are profil in V si sens de rotatie nu sunt probleme.

 

.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma e de la anvelopa.

Asa am patit si eu si am identificat roata/anvelopa de la care trage. Pot sa fie diferente de greutate intre anvelope.

La mine tragea stanga si cum am schimbat rotile intre ele tragea dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara discutii e de la anvelopa,problema este daca nu respectam indicatiile de Outside si Inside de pe anvelopa care sunt riscurile...conform prietenului Google ar putea fi probleme la evacuarea apei de sub anvelopa.

Deci...montaj corect,trage intr-o parte;montaj incorect ruleaza bine alaturi de riscurile aferente...ce alegem...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Acum cateva saptamani am fost sa fac geometria la roti pentru ca masina tragea spre dreapta atunci cand volanu' era pe drept. Am facut geometria si la cateva zile la fel facea. Volanu' stramb atunci cand rotile sunt drepte (sau trage spre dreapta cand volanu' e drept). Anul trecut, in septembrie, am schimbat bieletele de directie. Bieletele pe care le-am pus sunt de marci diferite, dar atunci cand le-a montat mecanicu', a numarat corect rotatiile la filet. In martie anul acesta, am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara. Pe fata am pus cauciucuri noi, iar pe spate aproape noi. Nu mai imi aduc aminte bine, dar parca de cand am schimbat cauciucurile masina trage spre dreapta. Nu cred ca bieletele sunt de vina. Inca o chestie: cand am viteza si franez, simt vibratii/trepidatii mai puternice in volan. Si mai am si un joc in volan atunci cand merg pe drum accidentat sau denivelat. O sa ma duc cu masina la o vulcanizare sa-mi cantareasca rotile si sa le echilibreze. Astept si alte pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!