Jump to content

Probleme Fabia A/C, si electrice?


MIP
 Share

Postare recomandată

Salutare, salutare.

Sunt nou pe forum desi il urmaresc de aprope jumatate de an, timp in care m-am documentat cat am putut de masini, in ideea ca va veni ziua in care-mi voi lua si eu una. Cu banii de la ciorap si multe multe imprumuturi mi-am luat din Germania o Fabia 1,4 i cu 101 CP.

Frumoasa ingrijita cu 90.000 km, din 2001, carte service la zi, un singur proprietar.

Problemele insa nu au intarziat sa apara:

-A/C nu baga rece

- mi s-a aprins pe bord martorul care tine de partea electrica.

Ce e ciudat, cand ridic geamurile (electrice) imi scade intensitatea luminii de la bord. Inca ceva, masina a fost adusa pe platforma, la dealerul neamt am primit-o pornita. Insa cand am ajuns in Romania nu a mai pornit nicicum. Cu o baterie noua a mers fara probleme, insa mi-e teama sa nu fie alternatorul.

Astept sfaturi, pareri, instructiuni de la amabilii posesori de Fabia, pentru cele 2 probleme care le am :hainoroc:

Ah inca ceva. Cum draq se regleaza ceasul de la bord, pt ca atunci cand am schimbat bateria s-a resetat. Masina are computer de bord.(e model Elegance).

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceasul se regleaza usor, se tine apasat butonul ala din bord si se roteste stanga si dreapta pentru reglare ore/minute.

Modificat de Godfather
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru problema cu AC va trebui sa dai mai multe detalii.... se aprinde beculetul pe buton? Merge compresorul? Creste consumul instant la relanti cand dai drumul la AC?

Pentru problema 2, diagnoza VAG-COM.

In cartea de service scrie ceva de curea de distributie/role schimbate? Daca nu scrie, trage aer in piept si mergi si le schimba

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre problema la AC s-a mai scris pe forum. Eu zic primul lucru pe care sa il faci sa verifici filtrul de polen. Am avut aceeasi problema, si abia daca se simtea aer rece. Dupa schimbarea lui, merge instalatia ca noua (poti sa il verifici usor fara sa apelezi la service).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate spui se pare ca ai probleme cu instaltia electrica pe partea de incarcare, mai ales ca spui ca-ti sta aprins si becul in bord. Daca alternatorul nu incarca nu-ti porneste nici AC-ul. Dupa ce rezolvi problema electrica s-ar putea sa se rezolve si cu AC-ul, daca nu, verifica daca mai are freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact in aceeasi situatie am fost si eu in urma cu vreo luna. Am luat o fabie din Germania motor AUB (1.4 16v, 101cp) si am avut urmatoarele probleme:

1. AC-ul nu baga aer rece - solutie: reincarcarea instalatiei cu freon, schimb senzor temperatura vaporizator.

2. La prima iesire in oras cu masina mi-a cazut geamul electric din dreapta fata - solutie: macara noua

3. Bec check engine aprins - eroare EGR insuficient flow - solutie deocamdata lipsa (intre timp am schimbat EGR, i-am facut adaptare, am schimbat calitatea carburantului, am facut update de soft la ECU - toate astea la Delcar Brasov) si deocamdata mai sap pentru gasirea solutiei la problema cu becul check engine.

Preturi:

Reincarcare cu freon - 120 RON

Senzor temperatura - 80 RON

Manopera schimb senzor temperatura - 150 RON

Macara geam electric fata - 580 RON

Manopera schimb macara - 100 RON

Valva EGR - 470 RON (cumparata de la magazin de piese auto - originala 670 RON)

Test VAS la Delcar - 55 RON

Mult succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant:

Am acelasi tip de masina din acelasi an si cu ACELEASI probleme. (mai putin reincarcarea cu freon)

Adica:

- Senzorul vaporizator AC

- Valva EGR

- Geamul din dreapta faca un zgomot ciudat cand e deschis la maxim.

- Bucse bara stabilizatoare - asta in loc de freon lipsa :-))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cureaua de accesorii. La Golf 4 si compresorul AC si alternatorul sunt pe aceeasi curea, s-ar putea sa fie sarita de pe role sau chiar rupta. Se poate verifica cu ochiul liber, daca deschizi capota cureaua e in stanga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant:

Am acelasi tip de masina din acelasi an si cu ACELEASI probleme. (mai putin reincarcarea cu freon)

....

2000 a fost primul an de fabricatie al modelului si "bolile de copilarie" sunt destul de frecvente din pacate. Totusi, nu e nimic serios, exista modele cu boli mult mai grave :).

Modificat de BogMW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant:

Am acelasi tip de masina din acelasi an si cu ACELEASI probleme. (mai putin reincarcarea cu freon)

Adica:

- Senzorul vaporizator AC

- Valva EGR

- Geamul din dreapta faca un zgomot ciudat cand e deschis la maxim.

- Bucse bara stabilizatoare - asta in loc de freon lipsa :-))

Cum ai rezolvat problema cu valva EGR?, ca pe mine m-a disperat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am schimbat-o eu cu manuta mea, si i-am facut adaptare, din pacate din cand in cand tot se aprinde Check Engine, dupa care iar se stinge, etc.

Deci nu am rezolvat-o. (o suport si fac scanare cu VAG-COM in fiecare sapt. sa vad daca nu a aparut si vreo alta eroare care ar putea aprinde martorul Check Engine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nici eu nu o sa scap de scanarea asta... La mine cred ca va fi zilnica.. :) La mine se aprinde cam la 25km dupa ce am sters eroarea. Pana una alta am inca in lucru interfata cu optocuplori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am deschis topicul pana acum am fost la 2 service-uri cu masina, cel de al doilea fiind chiar dealerul de Skoda din oras.

Azi dimineata am lasat masina la ora 8 si pe la 10:30 era gata.

Cereri din partea mea:

-diagnoza generala

-diagnoza A/C.

Rezultatul:

Se pare ca, computerul de bord era mapat gresit. Lucru asta ma mira pentru ca toate reziviziile sunt facute la dealer german, cartea service arata impecabil.

Problema rezolvata la service cu remapare.

A/C nu baga rece (de fapt nu proneste) de la senzorul vaporizator. Pretul lui aprox 70 ron, manopera 2h jumate (88 ron ora) pe motiv ca este montat sub bord si se ajunge la el destul de greu.

La primul service care am fost, tipul de acolo mi-a spus ca ar fi compresorul :( insa cei de la Skoda au spus ca sansele sunt destul de mici sa fie asta, dar nu se poate afla decat dupa ce schimbam senzorul :P

Chiar acum ma uitam la rezultatele scanului si din cauza acelei mapari eronate aveam erori la aproape toate sistemele masinii....

Revin cu detalii dupa ce schimb senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ca citesc posturile voastre, si facand legatura cu ce am patit inainte sa o cumpar pe asta, se pare ca astea ar fi bubele masinii.

Inainte sa cumpar fabia asta din germania am gasit una identica in targ. Aceleasi probleme:

- nu mergea A/C

- avea o eroare la computer, adica spunea ca e Invalid Coding la o testare Vag-com

- tremura efectiv toata masina cand franai (era de la bara stabilizatoare)

Nu am de unde sa stiu daca A/C nu mergea de la senzorul vaporizator insa tind sa cred ca e asa.

Oricum aceasta problema cu computerul de bord se pare ca afecteaza mai multe functii ale masinii, si de aia tot apar martori aprinsi la bord. De exemplu initial mi-a aparut martorul de electrice, apoi zilele trecute martorul de servo :( . Am testat azi la service special servo-ul si se pare ca eroarea aparea de la codul invalid pe care il avea computerul de bord.....

PS mi e foarte greu sa postez pe forum, tot imi da eroare cand apas ADD REPLY, stie cineva de ce???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diagnoza spune:

codierung 00095. Se pare ca asta era problema, cei de la Skoda mi-au schimbat codul asta cu 00071, adica un cod pentru manual gearbox with air conditioning and ABS and airbag. ( cel care se potriveste cu masina mea).

Faza ciudata ??????

Imi merge aerul conditionat !!! :D :D

Am in fata mea 2 "Diagnosis Log"

In primul imi apare problema la senzorul vaporizator, citez:

"Senzor for air flow temperature evaporator G263

Short to plus or interruption".

In al doilea Log in care mi au si implementat codul 00071 nu au mai testat acest senzor, insa se pare ca aerul conditionat functioneaza normal :D

Acum intrebarea este daca problema A/C -ului putea sa fie de la acel cod, din cauza caruia imi dadea erori la senzor, sau senzorul are intr-adevar ceva si trebuie schimbat??????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, rvacaru a avut exact aceeasi problema s-a rezolvat prin recodare (acum vreo 3 ani).

Am impresia ca problema reapare daca deconectezi bateria sau nu mai stiu in ce conditii speciale, poate te lamureste el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu prea am ce sa lamuresc. Eu am cumparat masina cu AC nefunctional (la 10mii km). Am fost la service, au tras de toate cablurile, si au observat ca e codata gresit in ECU. Au codat corect, si de 3 ani si jumatate am AC :hainoroc: De ce a fost codata incorect, habar nu am, nici ei nu au fost in stare sa imi spuna.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi iar nu imi merge A/C - ul. Nu mai inteleg nimic, aseara meargea. Ce naiba poate fi? Poate chiar trebuie schimbat acel senzor. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca in fata este un connector (sub radiator). La mine au tras si de ala, era putin iesit. Poate fi o legatura electrica a acelui evaporator, nu stiu. Merita sa te asiguri ca mufa e fest.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi iar nu imi merge A/C - ul. Nu mai inteleg nimic, aseara meargea. Ce naiba poate fi? Poate chiar trebuie schimbat acel senzor. :vaidecapulmeu:

Si la mine a fost senzorul busit.. si se comporta foarte ciudat.. Imi pornea clima doar daca afara erau sub 18 grade. Daca temperatura sarea de 18 grade... pa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi iar nu imi merge A/C - ul. Nu mai inteleg nimic, aseara meargea. Ce naiba poate fi? Poate chiar trebuie schimbat acel senzor. :vaidecapulmeu:

Se poate sa se reseteze de nebun computerul de bord?.

Imi vine destul de greu sa cred asta. oricum joi cand o sa o duc sa schimb senzorul le spun mai intai sa mi faca o diagnoza sa vada daca trebuie sau nu schimbat senzorul ala.

Am mai citit pe forum un topic asemanator in care posesorul fabiei se plangea ca aerul merge cand are chef. S-a ajuns la concluzia ca e acel senzor vaporizator, cineva spunea chiar ca e boala cronica la fabia.

Vestea buna e ca aseara cand a mers aerul am vazut ca baga foarte rece, deci nu e dus si compresorul, ca mi-era frica de asta.

Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata la o frana mai brusca, s-a aprins iar senzorul de servo. La skoda a fost testat si spuneau ca nu are nimic. Oare de la ce ar putea fi?

La un semafor am oprit si pornit iar motorul si martorul de servo s-a stins. Nu inteleg de ce se comporta asa.

Ati mai patit careva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a facut curatenie si toate posturile offtopic au fost "ascunse". Va rog sa pastram subiectul acestui topic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!