Jump to content

Zgomote


Vially
 Share

Postare recomandată

Si eu am acelasi scartait de care vorbeste Blitz. Am constatat ca scartaitul este cu atat mai accentuat cu cat afara este mai frig. La 10 grade aproape nu se aude, dar cand afara sunt sub 0 grade scartaie de zici ca se rupe masina. Si inca ceva, la mine se aude doar pe partea stanga si cand se trece peste denivelarile de reducere a vitezei.

mie mi se aude un vuuit pe spate....or fi si pe acolo bucshe sau de la telescoape, tot la fel cand trec peste denivelarii, am schimabt bucsele pe fata cum 3000km dar nu si bilietele au niste cauciuc de ala ep langa ele de scartie??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 418
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BLiTZ

    29

  • B0gdy-

    13

  • Vially

    11

  • mariusake

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sal! A m si io o fabia din 2002 luata acum 2 luni si deja aud tot felul de zgomote din fata si din spate si recent am dat si intr-un canal ma gandeam ca ar fi de vina bucsele ce am mai citit pe forum masina are 90 mi km. As dori niste sfaturi ce ar putea fi cauza zgomotelor tinand cont cand am luat-o nu se auzea nimica.Sper ca am postat unde trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare posesorilor de zgomote

Blitz, Mircea, cred ca stiu de unde provin zgomotele pe care le invocati

scartaitul la mine (gen frecus tabla pe tabla sau poate gen parcket neuns care se misca --intelegeti voi) a inceput asta vara deci acu vreo 20 K km cand m-am bagat pe un drum de tara foarte ondulat; de atunci zgomotul a aparut sporadec in reprize dar nu tinea suficient de mult ca sa-mi dea de gandit; de vreo 2 saptamani insa zgomotul s-a accentuat si nu a mai disparut; dupa ce am verificat jocul in roata (masina pe cric / luat maxim de volan stanga si tras de roata in toate directile asa cum era indicat de un coleg de forum) si nu am gasit vreun joc am urcat masina pe rampa si: in ideea de zgomot de tabla care freaca am strans toate clipsurile de dedesubt care leaga scuturile (protectiile) intre ele; o parte erau slabite

am observat in timpul asta urmatorul lucru: bratul amortizorului la roata stanga fata era asezat (centrat) in bucsa diferit fata de bratul amortizorului aferent rotii dreapta fata (mai precis partea finala a bratului amortizorului care intra in bucsa parea mai apropiata de una din laturile bucsei / poate chiar atingea peretele bucsei, spre deosebire de cealalta care era perfect centrata);

am uns nitel zona cu W40 si am iesit sa dau o tura de proba; SURPRIZA: ZGOMOTUL DISPARUSE

fericirea a durat insa prea putin ptr. ca dupa numai cateva zeci de km zgomotul a reaparut la inceput timid, apoi in toata puterea

cum stiam ce am de facut am ridicat din nou masina pe rampa si in 2 min. am bagat din nou unsoare la bucsa--------------consecinta: ZERO ZGOMOTE

Cum masina se apropie de 65000 km (jumate facuti de mine in numai un an) am facut deja programare la service pentru revizie; cel putin stiu ce sa le spun baietilor la service caci mai mult ca sigur la o inspectie de rutina nimeni nu ar observa un lucru "marunt" ca asta----------SPER SA NU FIE CEVA GRAV SI REMEDIEREA SA NU COSTE EXAGERAT

credeti ca este ceva periculos? se poate degrada bucsa intr-un mod care sa puna in pericol siguranta ??????

as fi curios sa aflu daca rezolvarea de moment gasita de mine are succes si la altcineva (cu conditia ca asta sa fie singura sursa de zgomot)

PS:am atasat o poza pentru identificare

post-11261-1198097584_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos, asa este, cum descrii tu. Este una dintre posibilitati. Si e si logic sa fie asa: bucsele in timp se inmoaie, permitand astfel bratului o miscare spre spate mai ampla decat este normal, si-atunci se intampla ce-ai descris.

Insa la mine n-ar fi logic sa fie asa pentru ca bucsele sunt noi noute, piese de origine, montaj a-la-carte, plus ca se simte o revigorare a rigiditatii suspensiei fata. Incep din ce in ce mai tare sa cred ca bucsele de bara antiruliu au inceput sa dea semne de oboseala si au inceput sa permita rotirea barei in ele, la trecerea peste denivelari mari, bruste (cum sunt acele obstacole de pe sosea).

De aceea m-am hotarat sa schimb si bucsele antiruliu. Mai urmaresc cand am timp pe Discovery emisiunea Wheeler Dealers si am vazut ca mecanicul monteaza bucse din poliuretan; zice ca sunt mai rezistente in timp decat cele de cauciuc. Sunt tentat sa montez si eu asa ceva insa nu gasesc; o intrebare: a gasit cineva dintre voi pe la magazinele de piese astfel de bucse din poliuretan?

Cheers.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ BD77 - din poza ta rezulta ca bucsa e muci. Eu zic sa bagi mana la jep si sa faci ce e de facut, adica bucse noi. :offtopic:

@ Blitz - http://www.polyurethanebushes.com/index.ph...5241c642a756d3b

si cine vinde in RO: http://www.racingnick.ro/powerflex.html

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Am si eu zgomot ciudat la motor,......

Desi a trecut mult timp de cand am rezolvat problema, cam asta am avut:

Am facut o diagnoza cu o eroare la evacuare. Am schimbat toba intermediara si sa rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uneori,dupa ce porneste.... are un scomot scirt de parca ar ramane electromotorul pornit....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acelasi zgomot il am si eu, cam de cand am cumparat masina. tine maxim 2 sec, poate chiar mai putin. ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am rezolvat problema (scartiieturi) prin inlocuirea bucselor bascula : pret total : 430 RON la reprezentanta SKODA (3/4 din cost a fost demontare/monre brat furca)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu unele probleme...bancheta spate scirtiei ,mi-am dat seama dupa ce am mers cu ea basculata...stiti vreo procedura de a o face"sa taca".Mentionez sau banuiesc ca e de la clemele de prindere sau din zona spate...referitorul la zgomotul din bord(ca si cum ar fi cabllu de la turometru la dacie...ceva de genu)..daca aveti vreo idee ce ar tb facut astept sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre "suprimarea" zgomotului facut de bancheta s-a mai scris ! Unii au pus leucoplast (sau ceva in acelasi gen) pe carligele de care se prinde bancheta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Bamse, vreau sa te contrazic (in spirit constructiv, sper fara suparare :P ): scartaitul ala la denivelari cauzat de bucsele de bara antiruliu care si-au facut joc

............................................. Erau ok. Am desfacut si bieletele antiruliu si am tras de bara, e teapana. Puntea/semiconsolele nu le-am desfacut ca sa zic ca nu am strans bine suruburile, deci... Ce-o fi? Mai sap.

Pentru rec: iti recomand o vizita pentru diagnosticare la un service serios.

Cheers.

Intre timp am schimbat la sfatul unui mecanic flansele din capatul amortizoarelor si zgomotul n-a disparut.... mai tarziu a aparut un scartait in fata dreapta care devenea "vehement" cand ploua si disparea la balansuri mai ample ale masinii (apasat cu mana pe aripa fata dreapta) dupa ce se usca. Mai aveam de schimbat pe partea aia decat amortizorul care putea sa faca zgomotul respectiv. Asa a si fost pana la urma: am schimbat amortizorul si zgomotul a disparut. De asemenea a disparut si zgomotul pomenit de mine si de Blitz anterior. Inclin sa cred ca zgomotul facut la trecerea peste "politisti morti" anunta inceputul sfarsitului unui amortizor.

S-auzim de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte probabil si ce spui tu rec; numai o constatare riguroasa si responsabila. N-am intalnit sincer astfel de cazuri. Atentie insa: am intalnit multi oameni care credeau ca acel "fasait" specific amortizorului pe gaz este o problema si reclamau asta vehement.

Ca o paranteza comica: mi-am recitit postul din care m-ai citat tu mai sus: am sfarsit prin a schimba si bucsele de la bara antiruliu, chiar daca erau destul de rigide. Cauciucul imbatranise totusi si in cazuri de cursa de rotatie mai mare a barei stabilizare se manifestau. Asta e. Oricum, am ajuns cu masina la 60.000 si intr-un viitor oarecare vreau sa reinnoiesc bucsele, toate, cu bucse din poliuretan Powerflex (am gasit si importator firma Racing Nick Bucuresti), sa-i pun ceva suspensie sport, eventual un Proflex second si niste jante rally style :blink:. Vreau s-o rigidizez sa stea lipita de asfalt. Dar mai e pana atunci, mai vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul amortizorului meu era ceva de groaza inainte sa-l schimb (am crezut la un moment dat ca s-a desfacut piulita de la planetara si zdrangane in janta). Nu stiu insa daca era pe gaz sau nu. Cert e ca acum am pus pe gaz si are fasaitul de care ai pomenit care, insa, nu ma deranjeaza.

Fiindca ai pomenit de bucsele de bara stabilizatoare.... Le-am schimbat pe partea dreapta dupa ce am vazut ca a cazut ceea ce parea a fi - "nu stiu cum sa le numesc" din teflon sau cam asa ceva ; din interiorul bucsei. Bucsele comandate pe "original" nu mai au teflon dar se potrivesc bine. Este posibil ca zgomotul sa fi venit si din zona asta dar a trecut in umbra pt ca imediat a venit amortizotul cu "bataia" lui intermitenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLiTZ. poti da mai multe detalii despre bucsele de la Powerflex? Stii cumva cum stau ca rigiditate fata de cele de Ibiza Cupra? Cele de Cupra le am cumparate, insa ma mai gandesc daca sa le montez sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam tot pe-acolo (am vazut in cateva poze ca si alea powerflex sunt tot pline), singura diferenta este ca cele de poliuretan nu sunt asa tare afectate de imbatranire. Dar daca deja ai luat de cupra, pune-le pe alea. Grija mare la montaj ca intra putin mai greu decat cele normale, sa nu apese mecanicul ca apucatul pe presa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa merg la cineva care nu monteaza pentru prima data asa ceva. Am citit pe alte topic-uri ca dupa montarea bucselor de Cupra au aparut si mai multe zgomote, probabil pentru ca sunt mai dure decat cele standard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca da. Personal cel mai tare mi-e teama de alea anterioare, ca se vor distruge mult mai repede. Din observatii pot sa spun ca alea tin linistit 200k km insa daca pui alea rigide pe spate.... nu stiu, n-am incercat. Am insa un coleg care si-a pus de la 8000km pe fabia lui si acum are 32000, n-a patit nimic la ea. Si-l cred. Plus ca merge extrem de tare cu ea, deci nu o menajeaza; evident nu da in gropi cu ea ca neam-prostu' dar...

In fine, merita sa iti pui doar daca iti place sa mergi tare pe viraje, se va simti(bine, asta inseamna sa ai si-o guma buna, si niste amortizoare mai bunicele etc etc). Daca nu, nu-ti pune, doar schimba-le mai des pe cele originale si=atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am amortizoarele originale, de fapt totul e original pe masina. COmportamentul Ibizei e mult mai bun pe drumuri virajate la viteze mari decat al Fabiei, probabil diferentele sunt la nivelul amortizoarelor si arcurilor, pentru ca articulatiile si bucsele sunt comune. Da, imi place sa merg mai tare uneori, din punctul asta de vedere masina chiar ma ajuta mult, ruperea aderentei venind foarte tarziu, si asta cu cauciucurile stoc, adica Firestone. Asta e motivul pentru care am ales bucsele de bascula mai dure, insa mai merg si pe drumuri de munte, forestiere. Acolo cred ca o sa imi rup dintii cu bucse mai tari. Sunt constient ca nu exista un compromis intre confortabil si comportament bun pe curbe, asa ca voi monta bucsele de Cupra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu un zgomot undeva in dreapta fata (zgomotul este de can am cumparat masina) , am fost la service, au demontat usa de 2 ori , au verif amortizoare....si nu s-a putut depista sursa zgomotuli. Zgomotul pare a provenii undeva din zona coltului parbrizului din partea dreapta si se aude ca si cum o bucata de geam ar lovi o bucata de mtal . Are cineva vreo idee ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pentru ca este un topic despre zgomote as vrea sa ma ajutati si pe mine cu un sfat. De ceva timp se aude un psit la relanti ca si cum ar freca ceva care se pare ca vine de la alternator sau de la distributie. Zgomotul nu e sesizabil de catre alte persoane, dar cunoscand masina imi dau seama ca inainte nu exista acest zgomot. Cureaua de la alternator nu a fost schimbata de cand e masina, dar distributia cred c-a fost schimbata caci ea nu e cea originala, ci e Gates. Apropos aveti idee cat costa o curea de alternator fara AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, se poate face o diagnosticare rapida si cu grad mic spre mediu de dificultate: se poate demonta cureaua de anexe si porni masina fara ea (atentie, cureaua trebuie scoasa complet pentru a evita neplaceri). Daca zgomotul a disparut inseamna ca problema este la rolele anexelor/intinzator/role de ghidaj. Daca nu dispare atunci trebuie mers la distributie. Ca un hint, sa zic asa: cureaua de distributie se roteste cu 1/2 din turatia arborelui cotit, deci eventualele zgomote sunt ciclice si cu frecventa mai redusa decat turatia motorului; se poate trage o concluzie si din aspectul asta.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema :

Am un zgomot ciudat la suspensia STANGA-FATA si cand trec peste hopuri sau merg pe drumuri "A-la-Roumain" se aude un fel se scart.

Ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Blitz. O sa incerc sa vad daca se mai aude. Te referi la cureaua care vine pe alternator, caci nu am aer conditionat si in afara de curelele de la distributie si rolele intinzatoare nu e decat cea care vine de pe fulia mare la cea a alternatorului? Cat despre ciclicitatea zgomotului, el se aude in continuu ca un fisiit. :blah: Mersi

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi: da, aia este cureaua de anexe (cureaua de alternator).

jhonskoda: cel mai probabil sunt rupte (sau inceput de ruptura) bucsele posterioare brate fata. Trebuie suita masina pe elevator si verificat. N-ar fi exclus insa ca si bucsele de bara stabilizare sa fie uzate (cauciuc imbatranit) si atunci cand sari peste hopuri bara se roteste in bucsa. Ideal ar fi sa le schimbi si pe unele si pe celelalte.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!