Jump to content

Lampi interior si nr. inmatriculare


cristia
 Share

Postare recomandată

Am o intrebare. La cele 4 leduri inseriate ai mai pus vreo rezistenta ceva sau merg tote la 12V direct la masina? nu am incercat pana acum, dar m-am gandit altfel: daca pui 4 leduri in paralel consuma 3V, daca le pui in serie o sa consume 12V :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 359
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    77

  • Rumplestilskin

    33

  • F l o r i n

    19

  • andricei

    15

De unde ti-ai luat cablajul?
Aveam de mai demult, dar gasesti la Electrofin.
m-am gandit altfel: daca pui 4 leduri in paralel consuma 3V, daca le pui in serie o sa consume 12V
Ti-ai raspuns singur :rolleyes:.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul dezavantaj la legarea in serie este ca la arderea unui led se intrerupe circuitul si nu mai ard celelalte.In realitate la o supra alimentare sa intamplat altceva.Am un alimentator cu tensiune reglabila 0-24v si am fortat ledurile[4 inseriate] cu diferite tensiuni.Pana pe la 16v nimic notabil pe la 18 19v au scazut din luminozitate si a crescut consumul iar la 21v au plesnit TOATE in loc de unul cum ar fi fost normal.Oricum putin probabil sa ajunga o asemenea tensiune in instalatia masinii.Eu port becuri cu mine si in caz ca se arde ceva inlocuiesc ledurile cu becurile originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus o bagheta de leduri albastre in portbagaj si se aprind slab cand deschid numai portbagajul dupa un anumit timp.

daca e si vreo usa deschisa se aprind normal.

de ce credeti ca faceti asa?

ce pot face ?

mersi anticipat.

Modificat de Romario
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-l lasi asa :Driver:. Modulul confort vede ca nu are consumator si limiteaza tensiunea la 6V. Asa face si la mine. Intr-un fel imi pare bine, dat fiind ca daca nu vreau, nu lumineaza prea tare portbagajul. Ti-l lumineaza normal doar imediat dupa ce ai deschis usa, sau daca e pus contactul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu pot sa ii fac nimic ca sa nu mai faca asa? Adica sa ii pun o siguranta ceva intre + si - ca sa vada ca are consumator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tii neaparat, poti sa-i bagi o rezistenta de vreo 39 de ohmi/5W. Sa ai grija sa stea in aer, ca o sa se incalzeasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc asa o sa fac :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Cateva poze cu led-uri modificate ce dau bine in interior si pot inspira. Si link-ul aici !

stie cineva de unde pot cumpara niste leduri albastre, ca cele din imagini, ca presupun ca nu sunt becuri normale decat ca sunt albastre, nu!??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul dezavantaj la legarea in serie este ca la arderea unui led se intrerupe circuitul si nu mai ard celelalte.In realitate la o supra alimentare sa intamplat altceva.Am un alimentator cu tensiune reglabila 0-24v si am fortat ledurile[4 inseriate] cu diferite tensiuni.Pana pe la 16v nimic notabil pe la 18 19v au scazut din luminozitate si a crescut consumul iar la 21v au plesnit TOATE in loc de unul cum ar fi fost normal.Oricum putin probabil sa ajunga o asemenea tensiune in instalatia masinii.Eu port becuri cu mine si in caz ca se arde ceva inlocuiesc ledurile cu becurile originale.

LED-urile se polarizeaza in curent, nu in tensiune. In cazul tau exista riscul mai mare de a la praji si nu neaparat de la tensiunea mare ci de la curent. Tocmai d-aia se pune rezistenta acolo, pentru a limita curentul.

Zilele astea studiez si eu problema si imi comand niste LED-uri sa pun pe ici pe colo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da aici ai dreptate.Au plesnit vreo 2 leduri si am fost nevoit sa pun la fiecare 4 buc o rezistenta de 68 ohmi inseriata.Costurile nu au crescut mult si sper ca s-a rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24336

sper sa nu fiu penalizat de moderatori insa m-a surpins ideea tipului asta :) Inventiv tare.

Ideea e buna, mai ales ca mie nu imi place sa lipesc - vroiam si eu sa fac ce a facut vortexo - si acum o sa combin.

Am luat si eu 4 leduri de 3V si 15000 Lux-i, si o rezistenta de 68 Ohmi. Sper sa imi iasa.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E interesanta ideea.

Acuma, totul tine de preferinte. Pe soclul ala nu poti ingramadi 2 sau 3 randuri de leduri, dar pentru cine prefera munca mai putina, important e sa fie el multumit de rezultat. :vaidecapulmeu:

Referitor la curenti, interesant aspectul. Dar eu am considerat ca foarte rar deschizi usa cu motorul pornit, iar cand e oprit, tensiunea e cam 12V.

Oricum, o rezistenta de limitare e binevenita, doar sa nu scada din intensitatea luminii prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, numai ca nu stiu dupa ce criteriu pune el sau voi rezistentele.

Eu m-am gandit asa: daca pui 4 deduri in serie dinspre + spre - intensitatea curentului o sa scada si ledurile vor fi in trepte de lumina, nu vor emite maximul de lumina pe care il pot. In cazul asta ar veni U= R*(I_1+...+I_4), I_1=...=I_4 si presupunem ca e de 20mA=0.02A, Atunci am avea ca R=12/(4*0.02)=150 ohmi: atat ar trebui sa aiba rezistenta pentru legarea in serie.

Daca le-am pune in paralel atunci in fiecare led ar intra exact intensitatea de care ar avea nevoie, si pentru fiecare led am avea nevoie de o R=12/0.02A= 600 ohmi, deci am lega in fata fiecarui led o rezistenta de 600 -> si 4 astfel de ansambluri ar veni in paralel si am avea o lumina mai puternica.

Poate am gresit rationamentul ca mi-am uitat fizica :vaidecapulmeu: , asa ca sa ma corectati.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pui 4 deduri in serie dinspre + spre - intensitatea curentului o sa scada si ledurile vor fi in trepte de lumina, nu vor emite maximul de lumina pe care il pot.

Gresit. :icon_thumright:

Teorema I a lui Kirchhoff spune:

Suma intensitatilor curentilor care ies dintr-un nod este egala cu suma intensitatilor care intra in nodul respectiv.

Fiind pe aceeasi latura, LED-urile grupate in serie sunt parcurse de acelasi current.

Mai pe inteles, curentul prin fiecare LED va fi acelasi, distribuit in mod egal la fiecare, in masura in care rezistenta lor interna este egala.

Calculele din link-ul respectiv, teoretic sant corecte, insa doar in principiu.

Curentul prin LED depinde in foarte mare masura de rezistenta interna a LED-ului. Chiar acum ma joc cu niste leduri si, la 560 de ohmi, tensiune constanta, curentul prin LED variaza in functie de LED(rezistenta interna proprie) de la 18 la 25 de mA. ;)

Dar ca principiu, schemele de-acolo sant cat se poate de elocvente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e posibil sa fi gresit eu ceva, insa rationamentul cred ca e bun.

Cosmin, dupa ce am incercat eu niste lipituri si am ars 2 din cele 4 leduri, am incercat sa pun pun o combinatie de 2 albe cu 2 albastre de la brichete. Ei, eu in casa faceam proba cu o baterie de 9V. Cand le aveam pe toate de acelasi tip se apindeau toate. Cand le-am pus pe celelalte 2 albastre, ultimele inseriate (de al + la - ), cele albastrenu se apindeau. Seaparat se apindeau.

Iar seara am pus la aceeasi baterie de 9V 2 leduri identice inseriate si am comprata lumina lor pe zid. Primul era mai puternic, al doilea mai slab.

O sa imi cumpar 2 mai bine ca nu mai ma chinui iar cu lipituri, sau daca ma chinui o sa le leg in paralel fiecare cu cate o rezistenta :)

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu sant identice, e iti lumineaza diferit, sau unele deloc. E vorba de consumul fiecaruia. Daca le inseriezi si unele consuma mai mult, nu se mai aprind decat cele care consuma putin, avand rezistenta interna mai mare.

De aceea e recomandat sa folosesti leduri cumparate deodata, din acelasi lot. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu crezi ca un montaj paralel e mai bun dpdv al luminozitatii? De fapt deja stiu raspunsul tau: "Teoretic, da" :)

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de teoretic sau practic.

E mai bun din punct de vedere al independentei ledurilor. Daca ti se arde unul, restul n-au treaba.

Doar ca e mai dificil de realizat practic, si putin mai costisitor.

Dar daca il poti face, si-ti convine, e ok. :)

Eu folosesc metoda asta cand ledurile au consumuri diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut! A ramas in urma topicul asta si m-am gandit sa-l readuc in discutie si postand cateva poze cu ce am mai facut la masina din punct de vedere al luminilor... am gasit la cineva 2 plafoniere de la parasolar, le-am vopsit marginea neagra pt a nu fi contrastul puternic cu haionul si am pus 2 lampi legate de cea din interior. Merg toate 3 doar cand deschid haionul. Singurul lucru pe care nu l-am facut cum trebuie e trecerea firului de pe usa haionului spre interior..mi-a fost frica sa nu stric ceva si in felul asta nu se vede asa frumos. Lumina e destul de puternica si se vede diferit in diferite unghiuri datorita plasticului plafonierei. Ce parere aveti?

Modificat de andricei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu gasesc foarte utila modificarea. :)

Sa inteleg ca ai taiat din plasticul ala ca sa bagi lampile?

Ce rezistente ai pus la ele?

Eu am folosit calculele de pe clubopel, si precum banuiam, teoria nu bate cu realitatea. Valorile rezistentelor sant prea mici, iar curentii prin leduri sant tot prea mari. In aceste conditii, te trezesti ca dupa un timp, o sa-ti clipeasca non stop ledurile, un fel de oboseala a semiconductorului din ele.

Urmeaza zilele astea sa mai experimentez, ca sa ajung la niste valori corecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci:) da...am taiat plasticul dar am gresit putin, am vrut sa le pun pe centru acelei fante si din pacate cand le-am pus pe masina, in spatele plasticului era tabla:D, asa ca a trebuit sa le montez cam mai jos pe acea fanta ca sa nu atinga nimic in spate. Restul gaurii care ramase l-am astupat cu un pistol de lipit plastic. si pe urma am vopsit

De rezistente am mai vb si am vazut ca sunt multe pareri, dar varianta mea e de a pune la fiecare led cate o rezistenta de aproape 1 k ohm. Asa am facut la toate plafonierele si nu s-a ars niciunul pana acum. Eu am alte probleme in ideea in care pe spatele fiecarei placute e totul plin, sunt lipituri destul de fine si de la drumuri sau inchis/deschis usile se mai dezlipeste cate o lipitura:d In rest merg toate ledurile atat cu motorul oprit cat si cu el pornind neardandu-se niciunul pana acum. Am vazut acel calcul dar sincer..nu sunt un priceput in ale electronicii:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sorry daca sunt off topic.. dar aici am vazut ca se tot discuta de beculete. Am facut o gafa si as vrea sa ma ajutati daca se poate. Acum ca era duminica ma plictiseam.. si am zis sa rezolv o mica problema ce o aveam la lumini. Lampa stanga care lumineaza nr de inmatriculare nu se aprindea. Stiam de mult care e problema .. dar acum aveam timp si am zis ca hai sa o rezolv. Firele de alimentare erau rupte chiar din mufa .. si nu mai aveam nici macar o lita din ele de care sa apuc ca sa le prind de firele de alimentare. Am ciupit cu un cutit gatul acela din plastic ca sa castig vreo 3~4mm de fir . sa le pot prinde. Am lipit cu cositor 2 fire de vreo 5cm .. sa fie destul. Dupa ce am terminat toate astea .. si eram fericit ca am rez problema .. nu a mai ramas altceva de facut decat sa leg firele.. sa le izolez si sa prind lampa la loc in spoiler. Dar din pacate am gafat chiar cand am legat firele. Am facut din greseala scurt .. le-am atins intre ele .. a facut o mica scanteie.. si asta a fost tot. Dupa faza asta s-a oprit si celalalt. Greseala mea a mai fost ca am mesterit la becul acela cu pozitile pornite :) Am zis ca nu-i nimik.. ca s-a ars siguranta din panou o schimb si e rezolvata problema. Dar dupa ce am verificat siguranta cu ap de masura.. am constatat ca e buna. Am verificat becurile si sunt bune amandoua. Am pornit pozitia si nu mai exista tensiune pe cele doua fire. Oare ce poate sa fie?.. Poate sa-mi dea idei cineva care se pricepe? sau cineva care a patit la fel si a reusit sa rezolve problema. Sper sa ma puteti ajuta. :P :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e chiar interesant topic-ul dar va rog :D puteti sa-mi spuneti si mie cum scot plafoniera din spate de la masina din semnatura??? ca sa schimb becu?? si la palasolar m-ar interesa ;) am incercat eu ceva dar......am cam crapat plastiul acela :rolleyes: va multumesc pt ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E simplu. Urmezi pasii din poze. Bagi surubelnita lateral unde vezi un mic decupaj in plastic, o impingi bine inauntru :) pentru a debloca lamela metalica, si tragi usor in afara din partea aia. Si gata. :frigbaitata:

dsc00052bm8.th.jpg dsc00053zq6.th.jpg dsc00054yg0.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!