Jump to content

Distantiere roti vs ESP


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

Ma gandeam la niste distantiere macar pe puntea spate... dar mi-am pus problema daca ele ar afecta in vreun fel sistemul ESP.

Astept parerile voastre avizate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poti monta distantiere fara sa afectezi functia de ESP.

Recomandari:

- distantierele sa fie de maxim 15mm

- inlocuieste suruburile cu prezoane, sunt mai sigure

Spor la surubarit! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt asa sigur de asta... atunci cand masina intra in derapaj si sistemul ESP ia decizia de exemplu sa blocheze una din rotile spate... masina va avea tendinta de a se roti, acea roata fiind pivotul... faptul ca roata se va afla mai in afara va afecta dupa parerea mea sistemul ESP (intr-o mica masura, ce-i drept).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DACA as pune, nu as pune mai mult de 10mm, poate chiar 5. Intr-adevar, am omis faptul ca trebuie schibate si suruburile cel putin cu unele mai lungi...

Oricum, ramane - zic eu - interesanta discutia referitoare la ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt asa sigur de asta... atunci cand masina intra in derapaj si sistemul ESP ia decizia de exemplu sa blocheze una din rotile spate... masina va avea tendinta de a se roti, acea roata fiind pivotul... faptul ca roata se va afla mai in afara va afecta dupa parerea mea sistemul ESP (intr-o mica masura, ce-i drept).

sistemul ESP nu poate masura "paralelismul" rotilor, ci doar momentul de derapare (decalajul dintre vitezele de rotire), deci nu cred ca va afecta in vreun fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, am omis faptul ca trebuie schimbate si suruburile cel putin cu unele mai lungi...

Poti folosi si suruburi lungi, dar din sursa de incredere si de calitate, nu facute prin Turcia & Co.

Oricum, mai bine prezoane. :D

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai sa vedem, de ce mai bine prezoane? Cu este este mai rezistent un prezon decat un surub de aceleasi dimensiuni la solicitarea suplimentara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prezonul se fixeaza in corpul fuzetei la un capat iar la celalalt piulita, distantierul la mijloc.

Surubul este fix doar la infiletare, deci solicitari maxime la celalalt capat.

Asadar, surubul are tensiuni suplimentare la capatul din roata, prezonul nu. Daca surubul e mai gros (si se si potriveste!), atunci nu mai are probleme de rezistenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sistemul ESP nu poate masura "paralelismul" rotilor, ci doar momentul de derapare (decalajul dintre vitezele de rotire), deci nu cred ca va afecta in vreun fel.

Ce legatura are "paralelismul"? :wub: Vorbeam de faptul ca roata (pe care ESP ar putea alege s-o blocheze) va fi mai in exterior decat crede sistemul ESP... ca atare "pivotul" in jurul caruia s-ar roti masina (presupuneti ca in locul unei roti care este blocata ar fi un ax vertical in jurul careia se invarte masina) nu va fi chiar acolo unde crede sistemul ESP... ca atare blocarea acelei roti va avea niste efecte putin diferite de cele asteptate de ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ice ai dreptate, pe de alta parte sistemul ESP compenseaza automat si s-ar putea ca efectele sa fie minime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbim de dimeniuni de 1 cm, poate chiar 0,5 cm. Este neglijabil. Distantier sau anvelope mai late, cam tot aia e. Simetria este f importanta, aici ar fi posibil ca ESP-ul sa greseasca in caz contrar, dar nu e cazul caci nu cred sa-si puna cineva anvelope sau distantiere diferite pe aceeasi punte...Teoretic insa, Ice are un dram de dreptate. Dar practic, doar la dragstere ar fi influentat ESP... presupunand ca ar avea asa ceva. :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic la fel. ESP-ul este un sistem dinamic in timp real. Masoara in fiecare secunda de nu stiu cate ori parametrii de intrare si reface fortele de franare sau de decelerare. Nu sunt niste setari prestabilite: masina are distantele astea, la un derapaj de x,y se actioneaza fortele de franare z,t. Parerea mea este ca nu va fi afectat ESP-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce legatura are "paralelismul"? :wub: Vorbeam de faptul ca roata (pe care ESP ar putea alege s-o blocheze) va fi mai in exterior decat crede sistemul ESP... ca atare "pivotul" in jurul caruia s-ar roti masina (presupuneti ca in locul unei roti care este blocata ar fi un ax vertical in jurul careia se invarte masina) nu va fi chiar acolo unde crede sistemul ESP... ca atare blocarea acelei roti va avea niste efecte putin diferite de cele asteptate de ESP.

deci sistemul ESP nu masoara ecartamentul... el citeste parametri "de drum" nu are un grafic fix... nu are cum sa stie de distanta dintre roti si intre axe. nu are senzori de distanta ci doar citeste rotatiile... in cazul acelei "pivotari" acea roata va sta pe loc, sau va avea o rotatie mult redusa fata de "sora" ei si fata de celelalte roti... atunci sistemul stie ca aceea roata a coborat sub nivel cu "n" procente fata de celelalte... asta e baza esp-ului. la asta se adauga apoi unghiul in care sunt bracate rotile, viteza de deplasare si ESP-ul ia decizia care i-a fost "implantata"...

Modificat de demon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marirea ecartamentului (prin adaugarea unor “distantiere roti”) scade raportul ampatament / ecartament. Scaderea acestui raport duce la declansarea mai rapida a comportamentului supravirator, a tendintei de “aruncare” inainte a trenului posterior. In absenta ESP masina devine ceva mai greu controlabila pentru ca intra mai rapid in supravirare. Sistemul ESP trebuie sa contracareze mai rapid aceasta tendinta. Cred ca in limitele mentionate aici (nu mai mult de 10 – 15 mm x2 = 20 – 30 mm pt ecartament) nu apar probleme in viata reala. Mi-as face realmente probleme la folosirea unor distantiere de 30 – 60 mm pe roata …

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are cum sa stie de distanta dintre roti si intre axe.

Cum sa nu stie distanta intre axe? E cumva variabila sau de ce-ar trebui s-o masoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distantiere, Alex? Si cum ramane cu "masina trebuie sa fie OEM?" :frigbaitata: :hainoroc:

Poate gasesc niste distantiere OEM, altfel nu as mai fi Alex ``OEM`` Rosiu ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, cel mai bun distantier OEM pentru ce vrei tu este un disc de frana. Materialul este cel corect, ca doar la randul sau tot un distantier a fost. Grosimea este cea corecta. Ce trebuie sa faci tu este tai prinderea pe rulment si ai un distantier dintr-un material cat se poate de rezistent + ai si centrare si sigurantare, deci nu ai bataie de cap cu el la montarea rotii.

Dorule, in ce se blocheaza prezoanele acelea? La VAG, roata se prinde direct in rulment, iar rulmentul este filetat complet. Daca prezonul nu are guler, deci filet intrerupt, acestea se vor tot infileta fara sa blocheze pana cand dau in consola. Iar daca au guler, acesta trebuie sa fie mai mic decat grosimea discului + distantier. Cam asta ar fi o solutie tehnica la ce ai propus tu, sincer eu nu am vazut asa ceva in practica. Poate exista alta solutie ... dar cred eu ca te-ai pripit un pic cu prezoanele.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm deci distantierele pot provoca tulburari ale ESP-ului cam asta ar fi ideea ? Atunci am si eu o intrebare nu ar trebui sa fie sindromul acelasi si in cazul unor jante cu ET diferit pt ca si ele iti pot "arunca" roata mai in afara ?

Sincer imi vine greu sa cred ca proiectantii unui astfel de sistem ar lasa o "portita" atat de simpla ca sistemul sa le fie dat peste cap iar daca e chiar asa atunci sistemul valoreaza cam 50cent.

Legat de prezoanele despre care se vorbeste mai sus acestea au multiple avantaje.

Cati dintre voi au incercat sa schimbe o roata cu masina suspendata pe cric incercand sa tina roata si in acelasi timp sa nimereasca si gaura cu surubul ? Ei bine se elimina acest mic neajuns.

Prezoanele se pot comanda pe diferite lungimi lucru care iti permite sa folosesti distantiere de diferite grosimi fara sa schimbi neaparat si prezoanele.

In cazul in care se pun distantiere pe masina nu se mai pot folosi suruburile standard.

Asemenea prezoane se folosesc si in motorsport iar acolo nu prea e loc de jocuri si jucarii nesigure.

Si daca totusi cineva in continuare are impresia ca suruburile sunt mai sigure ei bine se pot comanda si acestea mai lungi pt a se putea folosi in cazul montarii unor distantiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Sistemul ESP se bazeaza pe sistemul ABS (senzorii de pe cele 4 roti ) si pe doi senzori de "giratie" care masoara accel. laterale , rezultatul este ca daca iti pui distantiere nu se influienteaza in mod direct sistemul ESP , dar indirect se intampla urm. fenomen fiind roata mai in afara creste bratul fortei si respectiv suspensia devine mai "moale" din acest fenomen rezulta o inclinare mai accentuata pe viraje cea ce duce la intrarea mai devreme a ESP-ului decit inainte .Nu stiu sigur dar se pare ce exista si un senzor de inaltime pe spate din care isi ia info si ESP -ul .Eu am montat 40mm pe axa spate si 20mm pe axa fata , initial am avut impresia ca s-a inmuiat suspensia , iar la viraje ca inainte sa se incline intai se duce fata spre directia impusa .A devenit evident mai stabila mai ales la viteze mari.Din punctul meu de vedere merita pe deplin pt ca eu oricum cind merg tare am ESP- OFF :-) .Datorita suspensiei sport complete masina este departe de limitele de fabrica si efectiv sistemul ar avea nevoie de un chip-tuning !

Cu respect,

Ceky

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dorule... cred eu ca te-ai pripit un pic cu prezoanele.

Asa cum au spus si Ceky, respectiv G60, prezoanele au certe avantaje. Acum suntem 3 pripiti! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este o explicatie mai mult decat edificatoare. :D

Pe mine chiar ma interesa dpdv constructiv cum sunt realizate acele prezoane mai ales din prisma problemelor pe care le-am amintit, speram ca cineva sa-si dea interesul sa le citeasca si sa le inteleaga.

In alta ordine de idei, ma indoiesc ca masinile de raliu folosesc rulmenti civili pentru largirea axei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Deci ca si o concluzie... dupa ce am citit tot topicul si am mai citit si alte topic-uri in care se mai discuta problema distantierelor... tot nu am auzit de la cineva clar.... "bai am distantiere si nu sunt probleme".

Mi-as pune distantiere de 15mm pe spate si 10mm pe fata... dar am mai auzit discutii de genul ca daca-ti pui distantiere, iti bat rotile... ti se rup prezoanele si mori :icon_thumright:. as vrea sa aud pareri de la oameni care folosesc distantiere, sa vad ce zic despre modul in care se comporta masina de cand folosesc astfel de distantiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Se pare ca topicul asta a cam murit.

Caz concret, am un prieten care a avut o nova (suna a poveste :( ) cu distantiere la roti timp de 3 ani de zile a folosit-o, nu a intampinat nici un fel de problema din cauza distantierelor, ba chiar masina era mult mai stabila. Acum are un logan si are si pe asta distantiere pana acum faranici un fel de problema.

Daca distantierele sunt fabricate corect nu au cum sa creeze vibratii in roata si alte necazuri deastea.

Cat despre stabilitate pe logan a fost testul de foc, eu am avut logan si stiu cat de prost sta la stabilitate, cu distantierele montate pot spune ca se comporta cu totul altfel. Este si normal centrul de greutate al masinii a coborat.

Era cineva pe aici care tot incerca sa combata legi ale fizicii, dar ma rog. Sincer nu mai cunosc atat de multe formule de calcul ca sa il pot contrazice asa cum ar trebui.

In concluzie eu o sa imi pun cat de curand posibil si o sa va impartasesc din parerile pozitive pe care le am fata de aceste distantiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este si normal centrul de greutate al masinii a coborat.

Cum anume coboara distantierele centrul de greutate? Sau cum il modifica macar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!