Jump to content

Problema temporizare stergatoare


Adrian Crisan
 Share

Postare recomandată

In seara asta am constatat ca nu mai functioneaza temporizarea la stergatoarele de parbriz. In rest toate functiile comutatorului de stergere a parbrizului functioneaza.. functia de temporizare nu :beerchug:((

Are cineva vreo idee? A mai patit asa ceva?

Eu am verificat sigurantele din tablou si sunt bune toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca toata treaba cu temporizarea este facuta de un releu. Are cineva idee care este acest releu si unde este localizat acesta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca toata treaba cu temporizarea este facuta de un releu. Are cineva idee care este acest releu si unde este localizat acesta?

Releul se afla in calc de retea electrica(Bordnetz)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-au revenit de la sine.. Se poate inchide topicul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Hello

Am o problema cu stergatoarele (si nu am gasit un thread mai potrivit). Azi cand am plecat de acasa mergeau fara probleme, acum ceva se intampla ca nu-mi stropeste nici pe parbriz nici pe luneta, stergatoarele fata nu se misca iar cand trag spre mine de maneta se misca cel din spate (in loc sa stropeasca si sa stearga parbrizul). E maneta de vina? Sau sa fie lichid inghetat pe instalatie?

Nu se aude nimic nici cand pornesc stergatoarele, nici cand dau de maneta in jos sa stearga o singura data :D

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa o verific, dar... ma intreb de ce atunci cand TRAG de maneta si ar trebui sa porneasca cele din fata, porneste cel din spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigurantele sunt ok.

Modificat de zeurois
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste aici:

si verifica. Imi suna asemanator cu ce descrii tu. De aceea am scris verifica sigurantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow.. dude... e FIX la fel si la mine... cred ca ma mai duc odata sa verific sigurantele, desi e doar una care are trecut simbolul ala ...

Apoi... m-am uitat (desi trebuia sa verific de mult) si pe bidon scrie ca-i lichid de VARA (desi e albastru, m-a dus in eroare :) ) ... am pus aseara niste spirt sa isi dea drumu dar aparent nu a functionat. Cum fac sa-l dezghet?!

LE. Am fost pana jos ca sa realizez ca data trecuta am verificat alta siguranta...ma uitam pe randul de langa. My bad. E arsa si o schimb, ar trebui sa se rezolve problema. :D

LEE. Am schimbat si merg stergatoarele cum trebuie. Dar apa nu iese. Care-i cel mai fericit mod in care pot sa dezghet instalatia?

Modificat de zeurois
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un garaj incalzit, sau o parcare subterana lasat acolo cateva ore, eventual si motorul sa fie cald ca sa degaje caldura in compartiment motor.

Sa nu fortezi motorasul sa nu se arda in loc de siguranta.

De fapt ce cauzeaza comportamentul SF e siguranta de la motorasul de stropitor.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un final s-a dezghetat singura si i-am pus lichid de iarna :D

Dar nu-mi stropeste luneta... sa-i fi sarit furtunasul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil.

Sau furtunul ce duce catre spate are inca dop de gheata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa scot masca aia de la stergatoare sa ma uit?

Sau cum procedez? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunul poate iesi intr-un loc din compartimentul motor. Verifica dupa ce dai la spalat geamuri, fata si spate, daca undeva sub ECU in zona lonjeronului se aduna apa. Daca da, trebuie cautat acolo furtunul. E cam greu de umblat acolo locul fiind mic.

Asa era si la mine, doar ca nu era iesit total furtunul. O parte a apei ajungea la duze, alta se pierdea acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema pe care a avut-o zeurois am avut-o si eu si din pacate nu m-am uitat la inceput cu atentie la sigurante, astfel ca m-am dus la service skoda Adria din Suceava (aflat pe DN spre Falticeni) in speranta ca baietii imi vor rezolva problema.

Cei doi minunati de la electric, ca altfel nu pot sa le spun, mi-au spus in prima faza ca ar fi defecta maneta de control de la stergatoare. Umblu de nebun pe la dezmembrari, gasesc in sfarsit o maneta, minunatii o instalează: nu-i bun.

Stau ei cat stau, incep sa imi desfaca bordul de la masina, o conecteaza la nush ce calculatoare . . . . . dupa vreo 30 minute vin la mine si imi spun ca de vina e calculatorul electric (ala negru din stanga de sub bord ca o cutiuta).

Mi-a picat fata (afland ca unul costa cam 100 euro second). . . . umblu iar de nebun pe la dezmembrari, gasesc in sfarsit cutiuta minune, ma duc la adria . . . . nu-i bun.

Asa ca satul de prostiile celor doi am intrat aseara pe forum si am descoperit marea problema . . . . o siguranta de 40 de bani.

Inteleg, eu nu am fost atent, is varza intr-ale mecanicii . . . dar ei ce scuza au?

Asa ca luati si cascati ochii si pentru orice problema consultati in prima faza vwforum. Nu de altfel, dar ar fi mai "sanatos".

Mersi fain vwforum.

Eram sa uit. Mersi frumos jagoman. M-ai scutit de o mare durere de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am recapitulat doar ce era scris aici in aria de Fabia1. Adica multumirile trebuie adresate celor care intradevar au postat rezolvarea pentru prima data. (Am "prostul" obicei sa citesc tot din aria de Fabia1, si din aceasta cauza mi-am amintit ca era deja discutata problema cu rezolvare buna si simpla.)

Ca aviz, incurajati prietenii care au diferite probleme, sa intre in ariile dedicate se sa aloce ceva timp, sa caute, sau daca nu stiu folosi functia search in asa fel incat sa dea rezultate utilizabile, sa ia la puricat cel putin titlurile de topic. Se vor minuna cate rapusuri si rezolvari banale vor gasi la unele intrebari, care de altfel la service te-ar usca de bani.

P.S. alex, macar ai putut returna piesele cumparate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..

Rog un moderator sa stearga acest post. Din probleme de conexiune a aparut de doua ori, am sters textul, dar postul acesta inutil a ramas. Cu multumiri si scuze.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calculatorul electric am reusit sa il returnez, in schimb maneta de control n-or vrut sa mi-o primeasca, insa m-am inteles cu ei ca pe viitor sa returnez maneta si in schimbul acesteia sa iau alta piesa......insa tin sa precizez ca nu sunt prea dornic sa inlocuiesc alte piese la skoda mea prea repede :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o problema cu temporiatoru pt stergatoare. Indiferent pe ce pozitie pun temporizatorul, stergatoarele merg pe cel mai lung interval de timp. Are cineva o idee legat de cum as putea remedia situatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Furtunul poate iesi intr-un loc din compartimentul motor. Verifica dupa ce dai la spalat geamuri, fata si spate, daca undeva sub ECU in zona lonjeronului se aduna apa. Daca da, trebuie cautat acolo furtunul. E cam greu de umblat acolo locul fiind mic.

Asa era si la mine, doar ca nu era iesit total furtunul. O parte a apei ajungea la duze, alta se pierdea acolo.

m-am uitat unde ai zis si intr-adevar curgea apa pe sub ECU cand dadeam sprit la stergatoarele din spate. locul e foarte stramt, nu am putut sa bag mana pana la futun nici daca am dat jos ECU si capacul la filtrul de aer. Poate daca dadeam tot blocul ala din plastic cu filtrul de aer as fi putut desi ma cam indoiesc. Pe la grila de la stergatoare nu am incercat, poate ca merge cumva si pe acolo dar ma cam indoiesc... Spatiul e cumplit de mic si-ti trebuie imaginatie ca sa poti ajunge acolo cu scule improvizate. Am luat o tija metalica lunga de vreo 30 cm si i-am facut un mic L la un capat ca sa pot baga sub furtunas sa-l trag in sus(de fapt e un cot din plastic la 90 grade in capatul furtunului care intra intr-un stiut de la alt furtun, cred(nu se vedea), ce coboara din compartimentul de sub grila stergatoarelor printr-o gaura banuiesc, de-aia spun ca poate nu se poate ajunge prea usor nici de acolo). cu o surubelnita lunga dreapta am reusit sa tin stiutul ala fix(contra) ca altfel cand incercam sa infig cotul ala in furtun il impingea in sus foarte usor, nu opunea rezistenta din cate imi dau seama...

Oricum, a intrat pana la urma si destul de usor, nesperat de usor, adica nu a trebuit o forta prea mare ca nici nu as fi avut cum s-o aplic in conditiile alea. nu stiu daca doar intra sau face un mic clic, nu am simtit. Oricum, la cum de usor a intrat ma gandesc cu groaza cat de usor poate sa iasa din nou. Poate o sa dau si grila aia de la stergatoare jos sa vad daca se poate ajunge si pe acolo la furtunul ala.. Poze nu am facut(oricum nu ati fi vazut mare lucru ca nu cred ca intra telefonul pe acolo) ca nu am avut telefonul la mine si oricum s-a intunecat cat am lucrat, deci m-am chinuit cu cu o lampa cu leduri, o lanterna cu leduri aplicata pe frunte si inca o lanterna cat un deget pusa pe langa filtrul de aer. O experienta interesanta dar va recomand s-o evitati si sa puneti lichid de iarna imediat ce scad temperaturile :)

Modificat de adonis75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut cateva poze. atasez doua cu cateva explicatii.

Am dat jos capacul de la filtru de aer(1-in schita 1) desfacand cele 4 holzsuruburi notate cu X.

Am dat jos ECU (2 in schita 1) din cele 3 cleme de plastic notate cu O in schita 1. se scot mufele 3 si 4 din ECU.Mufa 3 iese dupa ce, in prealabil, trageti de un "maner" care e in partea de sus conform sagetii din schita. e de fapt o siguranta ca sa nu iasa mufa de la trepidatii. Mufa 4 are clema orientata in jos, se fa desface un pic mai greu.trageti cu simt sa nu le rupeti. au cursa destul de mare 1,5- poate 2 cm.

Dupa ce dati jos capacul de la filtru aveti grija sa nu scapati ceva prin filtru si sa va ramana acolo sa-l absoarba motorul. filtru in sine il puteti lasa la locul lui cat e capacul dat jos.

Locul unde am intervenit e marcat de sageata dar nu se vede ca e undeva sub si in dreapta cablurilor ce intra ECU(in colt dreapta dupa cabluri)

Furtunele vin in mare cum sunt schitate in schita 2. nu stiu cat e de explicita, furtunele trebuie vazute in spatiu undeva in spate la ce se vede in poza..

1- furtunul ce coboara din compartimentul stergatoarelor(cred) si care cred ca iese de acolo printr-o gaura care nu stiu cat e de mare(nu stiu daca se paote intervenii si de acolo.

2- furtunul(care vine de la pompa de lichid cred) care e sarit si are cotul din plastic 3 in cap. practic cotul 3 trebuie cuplat la loc cu furtunul 1...

cam asta ar fi si am descris in postul anterior cam ce improvizatii am folosit. asta a fost la mine, poate la altii nu e acelasi lucru dar din ce am mai citit acolo e punctul slab la presiune cand e infundat furtunul...

Bafta!

post-50521-0-50873700-1295254472_thumb.j

post-50521-0-78314500-1295254486_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!