Jump to content

Test de fum


adnico
 Share

Postare recomandată

Buna ziua azi am fost la itp cu un audi80 din 1991, motor turbo diesel de 1,6l si acolo am fost respins ca motorul nu se tura la 5150 rpm, dar in cartea cu datele tehnice ale motorului turatia maxima este data la 4500 rpm.Urmeaza sa merg din nou sa-mi faca de data asta ceva la pompa de injectie ca sa atinga turatia de 5150rpm cand m-am uitat la pompa toate suruburile de reglaj sunt sigilate cu vopsea galbena originala de la mama ei din Germania.As dori sa ma lamureasca si pe mine cineva daca e bine sa imi faca reglajele la pompa pentru obtinerea turatiei de 5150rpm daca fabricantul a dat-o pt 4500rpm.Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand sa nu modifici (tu sau altcineva) sigiliile galbene. Mai bine ii explici la retardatul cu 5150RPM ca turatia maxima admisa din fabrica e mai jos. Daca nu intelege de buna voie, poate "uns" merge mai bine daca nici asa mergi la alt ITP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:wub: dar, nu ma pot abtine; astfel de "cretinoizi" trebuie "unsi" doar cu propriul lor sange. :eek:

@adnico - mergi tata in alta parte sa-ti faci ITP-ul, cu siguranta nu sunt toti batuti in cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:eek: Mutumesc.Sa vedeti ciudatenie , am fost la alt service fara sa spun ce mi-a spus cel de la primul service referitor la turatia motorului, ii dau cartea de identitate si dupa ce s-a dus sa se uite pe computer vine exact cu acelasi verdict ca primul:Ralanti=890rpm la 930rpm --turatie de test maxima =5150rpm.Am ramas uimit si am incercat sa-i explic si sa-i arat cartea tehnica a masini ce scrie acolo dar nu am putut sa-l conving pentru ca zice el asa trebuie efectuat testul de fum la acest tip de motor.Ramai cu gura cascata si te intrebi cine naiba a elaborat reglementarile referitoare la aceste teste si unde mai pui ca la motoarele euro III si IV nici nu pun sonda de test ca nu au cum sa masoare fumul.Romania ramane tara tuturor posibilitatilor. :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pardon

UNDE TOTUL ESTE POSIBIL!!!

Totul este posibil doar pentru unii.

Autodata 2004 spune asta:

Idle speed - for smoke test : 870 - 930rpm

Governed speed range - for smoke test : 5050 - 5150rpm (Cam mult pentru un diesel din `91. de curiozitate m-am uitat la turatia de test pt Golf 1.9TD PD motor AXR 4600-5000rpm motor utilizat intre 2001 - 2004! Idem pt ALH)

Maximum time at governed speed: 0.5sec (testul de fum se face pe o durata mai mare de 0.5secunde .... deci ...????)

Modificat de wwww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:beerchug: OK, am trecut de test fara sa-mi supratureze motorul si totul e bine acum.Multumesc pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Governed speed range - for smoke test : 5050 - 5150rpm (Cam mult pentru un diesel din `91. de curiozitate m-am uitat la turatia de test pt Golf 1.9TD PD motor AXR 4600-5000rpm motor utilizat intre 2001 - 2004! Idem pt ALH)

Este pe dos legat de turatia maxima la Diesel-uri in functie de anul de productie. In trecut se foloseau motoare Diesel cu injectie indirecta ce suporta turatii mai mari decat cele cu injectie directa (1994+).

Cat despre turatii maxim admise si turatii maxime posibile la Diesel-uri sa stiti ca majoritatea TDI-urilor 1.9 (si probabil ca nu doar ele) suporta mecanic circa 8000-8500 RPM (nu, nu sunt beat) insa se limiteaza la 5000 rpm pentru ca mai sus nu mai are timp sa arda motorina datorita intarzierii de aprindere. Asta face ca sporul de putere sa fie mic (nu zero) si poluarea mare. De asta se limiteaza pe la 5000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ok, povestea e scurta am mai platit reverificarea 25RON a turt-o la 4500rpm si am primit OK-ul.Nu stiu de ce prima data nu a fost la fel dar eu m-am bucurat ca am scapat cu bine. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un prieten care face itp-uri si mi-a explicat ca asa au in normele lor facute de idiotii de la RAR. Cand fac itp pe bune se intampla sa crape cate 1-2 motoare pe zi pentru care proprietarii nu sunt despagubiti. Li se spune ca motoarele nu sunt rezistente la stres, deci nu corespund. Fara nici un fel de gluma. Duceti-va o data la RAR cand testeaza o masina adusa de afara in vederea inscrierii. O sa-i plangeti de mila bietei masini cum o tureaza idiotii, indiferent daca-i Mercedes ultimul racnet si habar nu au de unde se deschide capota. Feriti-va de aceste specimene.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!