Jump to content

Schimbare cabluri de masa


elikratos
 Share

Postare recomandată

Sper ca postez la locul potrivit... daca gresesc, sorry :salut:

Cablurile mele de masa sunt fie intr-o stare mai degraba precara fie s-au intrerupt cu totul :x Evident ca nu gasesc nicaieri un atare produs (cablu de masa) asa ca ii sacai pe patzitzi cu urmatoarea intrebare: ce as putea face, ce cablu s-ar preta la o asemenea utilizare (bun conductor, super-litzat / impletit etc.)? Idei sau sugestii? :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am schimbat niciodata asa ceva, dar imi dau si eu cu parerea: nu merge sa tai dintr-un cablu de tras curent? (eventual unul de buna calitate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rand sa fie de cupru apoi litzat ... si cat mai gros.

Importante sunt tresele de la baterie pe sasiu si de la sasiu la motor!

Daca astea nu fac contact bine nu incarca bateria.

Mai este si tresa de la capota care are rol de ecranare.

Recomand sa folosesti cablu litzat de genul celui folosit la aparate de sudura ... si sa pui niste papuci zincati!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, si alea de tras curent nu sunt de cupru litat gros?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si alea ar fi bune .. dar sacrifici niste cabluri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:salut: Daca este vorba de cablul de masa acumulator - motor,prin care se alimenteaza electromotorul la pornire, este fff bun cablul de sudura ,dar sa fie flexibil. Mai simplu ar fi de la desmembrari, pentru ca are papucii fixati ( ESTE FF IMPORTANT ) si nu conteaza de la ce tip de masina este (mai putin de DACIE) cu conditia sa fie de aceiasi lungime sau mai lung.

Tresele se pot folosi si cele de DACIE , cu conditia sa nu fie mai scurte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog frumos sa folositi termenul "cablu litat" in loc de "cablu litzat" ca altfel incep sa cred ca ma luati la misto! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lita: Poate ar trebui sa-ti schimbi tu ID-ul :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve

Suplimentar fata de ce-au zis baietii.

Grosimea cablului este functie de consumator ( de curentul absorbit de acesta ). Banuiesc totusi ca nu vrei sa proiectezi circuitele respective !

Asa ca ,avind si fostele cabluri ( le ai nu ? ), cel mai bine masoara grosimea lor. Daca nu le ai, spune despre care este vorba, masuram si iti spunem.

Contactele prin papucire sunt esentiale. Dupa ce ai facut cablul, fa o verificare cu un aparat digital. N-ar trebui sa ai mai mult de 0,2 - 0,5Ohmi.

Atentie si la suruburile de stringere ! N-ar strica sa verifici si dupa ce stringi suruburile respective, punind sonda pe surub. Ar trebui sa obtii tot 0,2-0,5Ohmi.

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow, multzu' ptr. sfaturi :scratch: La mine cablurile acumulator - motor si acumulator - sasiu sunt, inca, functionale (daca nu as fi dat deja de belea) dar evident "obosite". Intrerupt este cel capota - aripa interioara (pe partea soferului). Nu stiu daca se recomanda "material" inlocuitor de la cablurile de tras curent, cu atat mai mult cu cat cele din comertz sunt in larga majoritate niste glume proaste (cateva fire litzate anemice invelite in ditamai teaca de silicon :-( ). Iar la dezmembrari inca nu am gasit... mai caut sau poate improvizez ceva. :salut: :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
Sper ca postez la locul potrivit... daca gresesc, sorry :))

Cablurile mele de masa sunt fie intr-o stare mai degraba precara fie s-au intrerupt cu totul :x Evident ca nu gasesc nicaieri un atare produs (cablu de masa) asa ca ii sacai pe patzitzi cu urmatoarea intrebare: ce as putea face, ce cablu s-ar preta la o asemenea utilizare (bun conductor, super-litzat / impletit etc.)? Idei sau sugestii? ;)

gasesti la magazinele de materiale electrice trese pt impamintare identice cu cele aflate pe masina;trebuie doar sertizati papucii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablul din care faci tresa poate fi si mai gros, nu deranjeaza, dimpotriva- rezistenta electrica mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!