Jump to content

trebuie sa las masina in garaj 6 luni


IRO
 Share

Postare recomandată

Pentru cel putin 6-9 luni trebuie sa las masina in garaj si sincer nu stiu ce trebuie sa fac .

Am nevoie de sfaturi acum are 25.000 km masina va sta in garaj din noiembrie pana in august la anul .

Ce trebuie sa fac ,cum trebuie sa o pregatesc ptr o sedere asa de mare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu e sa o lasi in grija unui prieten, care sa o scoata baremi de 2 ori pe luna la o plimbare, sa verifice presiunea, lichidele, etc...9 luni pe dreapta si prin iarna...e cam mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca nu am la cine sa o las in grija sau cineva care sa o mai poreneasca din cand in cand , atat am putut obtine un garaj mai bunisor pentru stationare indelungata .

Poate gasesc pe cineva care sa o porneasca odata pe luna atat tot ca de plimbat nu se baga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar de ce nu-i scoti tu borna de la baterie si gata. Si o lasi acolo ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad ce poate intimpla in 6 luni...

1. Un lucru e clar combustibulul isi pierde cifra octanica; Eu am lasat o masina nepornita 4 ani si nu a avut nimic; Special inainte sa dau la cheie am invirtit nitel arborele cotit la manivela (ma asteptam sa fie un pic gripat dupa atata vreme in pozitia in care a stat). Nu am simtit nimic la mina (ca ar fi gripat).

2. Lasa borna scoasa pe perioada stationarii. (ca sa nu sufere bateria porneste motorul din cind in cind).

Daca garajul e inchis masina se ineaca in propriile noxe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vinde-o si pune banii intr-un cont :D

Nu merita sa tii o masina 10 luni aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 - decupleaza bateria

2 - schimba uleiul si filtrul de ulei si las-o cu uleiul schimbat . Daca nu schimbi uleiul , cel vechi care este deja acid , va incepe sa atace piesele metalice din motor.

3 - daca poti las-o pe niste suporti mai inalti astfel incat sa nu stea cu rotile pe sol (daca pierzi presiunea in pneuri si se lasa masina pe cauciucuri o sa-ti trebuiasca altele noi .

4 - inchide toate gurile de ventilatie de la climatizare

5 - daca este posibil lasa masina descuiata

6 - scoate lamelele de stergatoare si ridica in sus bratele de stergatoare

7 - nu uita sa o speli inainte si sa o acoperi cu un strat consistent de ceara . Daca poti spal-o bine pe dedesubt si da-i un strat de protectie .

8 - fa-i plinul (ochi !!) si las-o asa - este important ca combustibilul sa nu aiba contact cu aerul exterior - adica plin ochi .

Daca o tii in garaj nu-ti recomand deloc sa o acoperi cu vreo prelata sau mai stiu eu ce . Prelatele retin umezeala in serile si diminetile reci de toamna si primavara si nu fac bine deloc la caroserie .

Inainte de a reporni masina , incarca bateria pe redresor .

Despre celelalte lichide - antigel , lichid de frana - nu trebuie sa -ti faci probleme decat sa nu aiba contact cu aerul exterior . Inca ceva , lichidul de frana este higroscopic(absoarbe apa ) , deci va trebui sa ai grija sa nu-ti desfaca nimeni capacul de la vasul de lichid de frana .

Modificat de ARDEI_IUTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

perfect .. dar de ce sa lase masina descuiata in garaj !? daca si asa nu merge nimeni sa o porneasca ?

se pot gripa incuietorile ? sau ..

mie unu de exemplu mi-au spart garaju .. cu masina in el ! daca era deschisa .. ?

Modificat de Red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca Ardei_Iute s-a gandit la chedere, s-ar turti daca usile ar sta incuiate asa mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fosta mea masina era un Vento pe benzina. Am lasat-o de mai multe ori in garaj, cite 3-5 luni. Odata la 2-3 saptamini cineva pornea motorul cite 5-10 minute. N-am avut niciodata probleme cu bateria. O data (iarna) am gasit cablul de la frina de mina blocat(frina de mina era trasa). Desi am lasat minerul frinei de mina jos fara probleme, cablul era inghetat/intepenit. Ca sa ies din garaj a trebuit sa accelerez foarte puternic, moment in care am auzit un pocnet asurzitor. Am crezut atunci ca s-a rupt cablul, dar n-a fost asa. S-a rupt insa pina la urma, la citeva luni de la eveniment. Concluzia: nu lasa masina in garaj pentru multa vreme cu frina de mina trasa, mai ales peste iarna!

O alta problema a fost ca, dupa perioadele astea lungi de stationare in garaj, aveam scapari de ulei pe la garnitura capac curbutori. Inainte de a lasa masina "la pastrare" nu curgea deloc, ba mai mult, o data am schimbat garnitura cu citeva luni inainte sa plec. Cum spuneam, la intoarcere, dupa o saptamina de utilizare a masinii, apareau scurgeri la capac. Un mecanic mi-a zis ca se usuca garniturile in timp, din cauza stationarii indelungate, isi pierd proprietatile si nu mai etanseizeaza. Daca poate fi o problema pt masinile noastre(mai noi, diesel, etc) nu stiu, nu ma pricep...

Modificat de Lucionix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei acuma vine marea problema grajul este din beton si am vazut ca esta cam multa umezeala in el (banuiesc ca va transpira masina ),si nu are cine sa o porneasca macar la 2 saptamani, adica masina nu va fi pornita pana in august .

Daca o las asa in garaj pana in august la ce ma pot astepta cand vin in romania si o folosesc iar ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, aproape ca e mai bine sa o lasi afara decat intr-un garaj umed... intr-o curte undeva.

In rest urmeaza indicatiile lui Ardei_iute ca sunt "ca la Carte".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca Ardei_Iute s-a gandit la chedere, s-ar turti daca usile ar sta incuiate asa mult...

Nu inteleg care e legatura dintre chedere si incuiatul masinii? ca usa tot inchisa e, sau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as vinde masina. La Octavia/Golf diesel daca stationeaza masina pe o perioada mai mare apar probleme la curele :lol: si la intinzatorul de la cureaua de transmisie. Bateria daca ramane neincarcata atunci se duce ... de suflet.(se sulfateaza si nu mai tine chiar daca o incarci). Nu are rost sa ti masina stocata pe o perioada asta de mare (se devalorizeaza), doar daca ai gasito la un pret parfum nu merita sa o dai.

Pentru conservare masinile se tin in incinte cu un climat controlat si in plus operatii de mentenanta periodica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ba chiar daca a gasit-o la un pret parfum merita sa o dea, pentru ca va castiga mai mult la vanzare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca voi vreti sa-i cumparati masina omului... :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as vinde masina dar probabil ca nu are mult timp la dispozitie si pretul care l-ar primi la repezeala nu ar fi unul foarte avantajos.

Poti sa mi-o lasi mie daca vrei ca si asa nu am masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

moama ce pareri care mai de care mai speciale auzi pe aici ...

pe vremuri se recomanda...

pedala de ambreiaj sa stea apasata ca discurile sa nu se lipeasca de volant si placa de presiune...

frana de mana , lasata , din aceleasi motive...

masina ridicata pe "capre" ca sa stea rotile in aer...

mai sunt si alte prostii dar nu mai imi vin in minte...

Sfatul meu e urmatorul , au mai zis si altii dar le grupez...

- scoti bornele de la baterie , ambele + si -

- baga motorina plin in rezervor ca sa nu se faca condens=apa in combustibil , chiar e recomandat mai ales la diesel sa stea rezervorul cat mai plin.

- incuie masina dar cheile sa fie la indemana cuiva care la o adica ar vrea sa scoata masina afara din garaj din diverse cauze urgente , incendiu garaj vecin etc. ma opresc ca sa nu te sperii :)

-spal-o sa fie curata , atat pe afara cat si pe inauntru sau dedesubt

-daca ai posibilitatea , odata la 1 luna sa puna cineva bateria pe un redresor , macar o ora doua.

-stergatoarele le scoti de pe brate si le lasi separat in portbagaj , pui niste carpe pe varful metalic al breatelor si le lasi jos ca sa nu tii arcurile de la brate tensionate lasandu-le sus.

-frana de mana jos si bagata in tr. 1 a cutiei de viteze...

- baga presiune in roti cam cu 0,5 bar mai mult decat normal ca sa aiba de unde sa scada...

- pune si lichid de iarna la spalatorul de parbriz si da sa intre peste cel de vara ca sa nu iti ingheze pe tubuletele de transport catre duzele stropitoare...

.....restul cu chedere si alte chestii nu le da prea mare importanta...

Asta trebuie sa faci la plecare , la sosire , schimbi uleiul care intre timp a oxidat...

Sa nu te puna necuratul sa vinzi masina ca ai vazut cum stau la cotitura clientii ( e o gluma )... e masina ta si stii ca te asteapta cuminte acolo... si nici nu te inseala :)

Astea fiind spuse iti urez calatorie placuta si distractie pe cinste, sa ne zici care e treaba cand revii la masinutza :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din punctul meu de vedere sfatul lui cristirenault este demn de urmat, nefiind prea mari diferentele fata de cel al lui ardei iute.Si totusi....ce e cu chederele alea si cu masina descuiata?ce afecteaza si de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

are ceva daca las masina incepand din aceasta luna si pana in februarie...afara in aer liber? afecteaza vremea cu ceva?..masina va fi nepornita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca nu-i deloc bine pt. ea. Cauciucurile se deformeaza, bateria se descarca, vopseaua se matuieste, rugineste, etc.

Mai bine da-mi-o mie. O sa am grija sa faca cel putin 2000km/luna. Stam relativ aproape (fa-i si plinul, te rog). haha

Acum, serios , nu cred ca e chiar bine sa anunti pe un forum citibil de oricine ca vei fi plecat si masina nu va fi pornita, va fi afara si poate putin supravegheata... Mai ai si nr. vizibil...

Poate modifici mesajul . Dar tu stii mai bine. Altfel, nu-ti face alte griji (umfla cauciucurile mai bine, fii convins ca are uleiul la maxim si antigelul la concentratia optima)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sady, tu ai cu ce circula :)) Incearca sa gsasesti o curte la cineva, si din 2 in 2 saptamani sa dea o cheie 10 minute si sa faca 2 m in fata si in spate :) si sa nu faca gainile shit pe masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!