Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Ce firma e sonda lambda 1 originala pe A3 1.6 BSE ? La ce pret ajunge schimbarea ei ? Am auzit de la mecanici ca daca nu o pui pe cea originala , sonda aftermarket sau cea ieftina da eroare dupa cateva miii de km si iar se aprinde check enginul , e adevarat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta or autokarama după codul motorului. Cică Bosch ar fi și cea de pe mașină. 

Modificat de lupo_bv
Quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. Am si eu o problema cu sonda lambda. Am luat una NGK si la o saptamana  dupa montare mi a aparut,  la scanare cu vcds ul, ca da semnal intermitent. Un meserias, care le are cu vcds ul, mi a spus ca trebuie s o schimb sau ca poate nu au legat bine firele. 

Imi spune si mie cineva cum se leaga firele la sonda NGK? Am motor pe benzina. Nu stiu daca trebuia precizat. 

Maine ma duc cu masina si vreau sa vad daca cel care schimba sonda stie ce face. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai luat dedicată nu are ce sa încurce... Cel mult mufa oxidata... 

Dacă ai luat universală e cu cântec... Pe lângă cum a pus firele, mai e și problema sertizarii etc... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gargară... Se găsesc pe toate gardurile dedicate pentru VAG... 

E nasol... Dacă nu le-a pus cum trebuie, sertizata mufa... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor

Am si eu o problema sacaitoare la masina proprie Octavia 2 1.6FSi si nu reusesc sa-i dau de cap, poate puteti sa ma ajutati. Totul era ok pana a trebuit sa schimb catalizatorul masinii. Am cumparat un catalizator aftermarket Bosal si l-am montat iar de aici a inceput show-ul. Am primit 2 erori " P2096 - 002 Corectie de amestec sonda lambda dupa catalizator B1 prea sarac MIL aprins" si "P0420 - 002 Sistem catalizator randament scazut".  Am cumparat un adaptor pentru sonda lambda si l-am montat iar dupa aceea am scapat de eroarea catalizatorului, testul din VCDS afisand valoarea "B1 CAT OK". Eroarea  "Corectie de amestec sonda lambda dupa catalizator B1 prea sarac" reaparand dupa un drum lung. Am schimbat filtrul de combustibil, uleiul, filtrele de aer si ulei dar eroarea  "amestec sarac sonda lambda dupa catalizator B1 " tot persista. 

Masina trage bine, consumul nu a crescut, relantiul este ok, porneste bine......Daca ma puteti ajuta cu un sfat....ma gandeam sa schimb si sonda lambda dar nu stiu daca asta este rezolvarea avand in vedere ca pana sa schimb catalizatorul nu am avut nici o problema. Ma mai gandeam la varianta in care catalizatorul nu este sudat bine si poate patrunde aer pe acolo iar de aici apare si eroare de amestec? Exista vreo sansa?

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut   ,avand in vedere ca s-a umblat la evacuare,verific-o sa fie etansa.ce catalizator ai montat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosal este catalizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma poate ajuta nimeni cu un sfat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E universal catalizatorul? E sigur ca are caracteristicile necesare masinii?

Asa se intelege din ce ai scris, ca a fost sudat....

E normal ca daca evacuarea nu este etansa sa apara erori legate de gaze.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca ar fi scapari nu da cu eroare...am catalizatorul 2 eliminat fizic adica gol si da cu check doar daca ii dau forja si il incalzesc peste 4000 de turatii...deci nu este relevant.Este 100 % catalizatorul...nu se pupa si cam asta este...astea universale sunt bune peste tot si nicaieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in cazul asta ce sa fac? Tocmai de aceea am luat si acel adaptor de sonda lambda, crezand ca nu voi avea probleme cu erori din cauza catalizatorului. Il las asa si sting eroarea cand apare sau sa incerc sa cumpar altul care sa indeplineasca caracteristicile masinii? 

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am citit topicul (posturile mai vechi nu stiu cat de relevante sunt de acu' peste 10 ani) si mai noi nu am gasit o informatie care sa se potriveasca 100% cu situatia mea:

In urma cu 2 luni am avut eroare pe lamba 1 (a fost stearsa si nu a mai reaparut)dar:

1. Motorul se comporta ok,porneste la sfert,consumul e ok din punctul meu de vedere. 
2. Problema de fapt: nu se mai simte puterea cum eram obisnuit,adica trag de ea ca sa simt ca se misca (stage 1 145-150cai) Am citit ca asta ar fi unul dintre simptome=putere scazuta.

3.Am facut iar diagnoza dupa ce am observat lipsa puterii:

- nu am avut nici o eroare de motor (in afara de EVAP)
- am testat boostul turbinei,la accelerația la podea cerea 2 Bari dar nu intra decât 1.2-1.3.

-Valorile sondei la relanti erau in jur de 0.45V si mai oscila din cand in cand chiar spre zero,la acceleratie se schimbau lent probabil la cateva secunda in 0.60V,0.75 etc.

-turbina se aude ca funcționează,nu scoate fum,nu merge iregulat,nu e limitată in turatie tip limp mode doar e lenta in cresterea turatiei in sarcina sau chiar pe loc.

Daca nu rezolva problema,ce ar mai putea fi? Turbina se aude ca lucreaza (sper sa nu ajung acolo   ). Bujiile sunt schimbar iar bobinele arata bine (au fost schimbate probabil acu' cativa ani).

Modificat de Cypher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un Golf 5 Plus 2006, benzina 1.4 (75CP; motor BCA) ce sonda lambda 2 recomandati? M-am uitat pe site-uri si BOSCH pare cea mai ok (gata mufata pe la 220-250 RON). Am mai vazut Delphi, Mobiletron, Denso sau Magneti Marelli.

Trebuie sa ma mai uit la altceva?

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat pana la urma un Bosch (270 ron) mufata. Pe original era 700 ron si nu m-am putut apropia ? Am mai primit oferta de Mobiletron la 200 ron, dar la recomandarea lui @Moog (merci!!!) am mers pe Bosch.

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

Fiti amabili, va rog, am o problema cu masina(mai exact cu sonda Lambda), daca ma puteti ajuta. Va povestesc pe scurt despre ce este vorba. Deoarece se aprinsese martorul motor si eroarea era pe sonda Lambda, un domn mecanic a decis ca trebuie inlocuita sonda. Aceasta a fost inlocuita cu o sonda Lambda Bosch (450 lei), cumparata dupa seria de sasiu a masinii. Dupa cateva zile, eroarea a revenit cu mesajul "Malfunction in circuit". Un alt domn mecanic, a decis ca ultima sonda trebuie inlocuita cu una originala. Zis si facut, a fost inlocuita din nou sonda cu una originala (900 lei). Dupa toate acestea, eroarea revine, cu acelasi mesaj. Masina in cauza este un VW Passat B6 2.0 TDI(CBBB) 4 Motion 170 CP.

Mentionez faptul ca a fost verificat cablajul si mufele pana la ECU si totul pare sa fie in regula. A mai fost inlocuit si un colier cu o garnitura dintre turbo si catalizator, loc pe unde scapa gaze cu vechiul colier.

Atasez si pozele facute la erorile primite.


Va multumesc.

 

20180802_091046_800x600_1024x768.jpg

20180912_220320_863x1024.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erorile sunt cu ultima sonda (cea originala) pe masina, nu? Ai cumva si erorile anterioare salvate ca sa vedem daca sunt aceleasi sau altele?

Si eu am schimbat ieri sonda (a doua, cea dupa catalizator. Tu care ai schimbat-o prima data ca nu ai specificat? Ma gandesc ca prima, nu? Deci practic acuma ai Sonda1 pe Bosch si Sonda2 pe original) tot cu Bosch (luata pe codul de motor, mufata, etc) si deocamdata totul este ok.

Modificat de Xman_ghio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnătură pe care am si gpl, am obsercat in ultimele luni ca mi-a crescut consumul! Banuiesc sondele lambda sau măcar una din ele. As dori sa știu, daca vreo una din sonde e dusă, îmi pot da sigur seama daca duc masina la un test de noxe? Ca eroare nu am pe sonda! Si altfel nu-mi explic consumul! Eu ma gândesc așa, daca noxele ies bine inseamna ca si sondele sunt bune, nu? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce înseamnă a crescut? Cum ai calculat? Dacă vb de consum gpl pot fi n cauze pentru creșterea consumului... 

Filtre înfundate, injectoare, vaporizatorul... Etc... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ursu82_kiki daca nu ai eroare (nu doar in bord, ci si pe tester) sondele aunt ok. Mergi la un mecanic care se pricepe si citeste pe un tester ok valorile sondelor si iti spune sigur daca sunt ok sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un plin de gpl înainte, faceam cu tot cu pornirile automate pe benzină si mersul aferent de 2-5 km cam 420/430 km, acum de vreo cateva plinuri nu am mai sărit de 370km! Instalatie e BRC toroidal 58 de litri, intra cam 45/47 litri gaz! Filtrele de gaz au fost schimbate maxim 15.000 km in urma! Masina merge bine zic eu, atat pe gpl cat si benzină, adica nu da in nas, nu întrerupe, nu am simțit scadere in putere! Sonda 1 când pun testerul pe ea la valori arată de la minus 7/8 pana la minus 17 si oscilează tot timpul! Niciodată nu am vazut-o pe plus sa oscileze, tot timpul pe minus si de mai multe ori pe minus 10 si mai mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai filtrul de stare lichidă la cât îl schimbi? 

Că-ți km are instalația? 

Dacă e pe - mult, presiune mărită sau injectoarele blocate de mizerie... 

-17% este foarte mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele filtre le-am schimbat de 2 ori pana acum la 15.000 de km! Acum am cam 50.000 cu masina făcuți! Cu minus e si pe gaz si pe benzină, si așa e cam de la inceput! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!