Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Sonda zice bine. 

Ai amestec bogat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citisem la posibile cauze ca ar putea fi chiar sonda de vina. Nu ar trebui sa fluctueze intre 0.1 si 0.9? Atunci de unde amestec bogat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima casuta din 032 este STFT(-18) a doua este LTFT(0.0).mergi doar pe benzina in jur de 100 km si vezi ce valori sunt.e posibil sa fie de la reglaj gaz.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca prima casuta din 032 este LTFT iar a doua casuta LTFT partial load (sau ceva de genul asta). Iar in 033 prima casuta este STFT (care se schimba frecvent - in functie de compensatia de moment a ECU)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am amestec bogat pe vag com dar la test de noxe iese bine. Acum ce sa cred? Daca ies noxele inseamna ca sonda lucreaza nu? Ramane doar ca trage aer fals?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/6/2016 at 6:19 PM, Ursu82_kiki said:

De ceva vreme am erori diferite la sonda lambda 2, dupa catalizator! E ciudat ca sunt diferite, si anume:

16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2 
            P0139 - 35-10 - Response too Slow - Intermittent
Readiness: 0000 0000
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2 
            P1114 - 35-10 - Internal Resistance too High - Intermittent

Sunt la interval de o saptamana!

Sa fie dusa sonda sau sa am vreun fir intrerupt?

Uneori, la 1.8T o sondă Lambda (indiferent care, nr. 1 sau nr. 2) începe să facă figuri, din diverse motive, şi dă eroare Response too Slow - Intermittent.  B1 S1 sau B1 S2, după caz. Când se întâmplă asta, simptomele sunt: pierdere de putere la turaţii medii, vibraţii când motorul e rece, câteodată rateuri la acceleraţii puternice sau în alte împrejurări când motorul e puternic solicitat (urci o rampă cu maşina încărcată). Nu aprinde CEL în bord, nu îţi dai seama ce ai decât prin scanare cu VAG-COM. Comportamentul motorului poate varia de la o zi la alta, uneori merge mai bine, alteori apar pierderile de putere, când ai folosit un carburant mai bun sau un aditiv poţi avea senzaţia că problema s-a rezolvat de la sine. Dar peste o zi sau două încep iarăşi rateurile şi alte mofturi, iar la testul de noxe de la ITP arată valori proaste la oxigen. Poate să o ducă aşa multe luni de zile înainte ca sonda să îşi dea duhul.

Când se întâmplă asta, singura cale de vindecare e schimbarea sondei Lambda vinovate, dacă eroarea apare de mai multe ori după ce a fost ştearsă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Moog - poti sa detaliezi putin, te rog? Tu zici ca sonda lucreaza bine si citeste corect ca am amestec bogat? In acest caz ce verificari ar trebui sa mai fac? Am refacut toate testele de la readiness si toate au iesit ok, mai putin testul de la catalizator (not ok. - il mai facusem prin toamna si iesise ok). Am mers mult timp pe amestec bogat si imi afecteaza catalizatorul? Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! 

E posibil ca de la sonda lambda sa urce motorul mai greu in turatii? Pana la 5000RPM urca destul de bine, dar de la 5000 incolo parca ii taie ceva din putere. Nu face tot timpul asa. Urmeaza sa testez cu VCDS sondele, amestecul, cantitatea de aer si un log in mers.

Pe sondele lambda am doua erori, deci mai mult ca sigur sunt ambele duse.

16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2 
            P0138 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 
            P0130 - 35-00 - Malfunction in Circuit

Masina este un Audi A3 8L 1.6 102CP 2002 BFQ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Debitul de benzină e controlat și în funcție de sonda B1 S1. Astfel încât, dacă răspunsul sondei dincolo de un anumit prag e nepotrivit cu ceea ce vrea softul, e posibil să îți reducă debitul de benzină. Se poate demonstra cu VAG-COM, VCDS sau Torque: când ajungi la pragul de 5000 rpm, vezi cum AFR-ul sare de la 14,6-14,8:1 la 16-17:1. Plus, uneori mașina ”vine în nas” sau, pur și simplu, încetinește. Din pricina reducerii bruște a puterii.

Soluția: schimbi ambele sonde (treabă destul de nasoală, fiindcă împreună fac vreo 800-900 lei), pui un aditiv Liqui Moly pentru curățarea sistemului de alimentare, faci din nou testul ca să te asiguri că nu mai apare eroarea, și, până se consumă benzina cu aditiv, alergi zdravăn mașina.

Ultima, adică alergatul, e pentru catalizator, fiindcă la o mașină la care au funcționat prost sondele Lambda o perioadă mai lungă de timp s-a acumulat funingine în catalizator. Mai ales că e vorba de o mașină de 15 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius,

Ai un motor simplu aspirat pus pe GPL , o instalatie care 90% ca nu e ceea ce trebuie pt masina ta sa mearga 100% ca pe benzina...

Daca tu ai pretentia sa iti mearga la peste 5000rpm bine iti trebuie niste injectoare rapide, un calculator ce stie sa le foloseasca , si un montator ce stie sa o regleze bine.

Am facut si asa ceva pentru pretentiosi care nu se uita la 600-800RON...

Un om normal vrea sa faca economie la conversia pe GPL...deci nu e plecat cu sorcova sa schimbe la 5000rpm...

Eu unul as sterge erorile si as merge normal numai pe benzina si vezi ce mai apare.

Daca iti apare din noua 16514 e sonda 1...schimb-o pe asta si vezi daca mai apare si eroare de sonda 2...

Aia poate fi o cauza de la sonda 1...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Moog Nu am instalatie GPL pe masina si nici nu o sa am niciodata asa ceva.

Daca sterg eroarea, apare din nou, deci trebuie neaparat sa schimb sondele. 

Alte erori pe motor nu apar, doar cele de la sonde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, faceam confuzie cu altul de pe aici...

Schimba mai intai sonda 1 ...aia face amestecul...

Dupa care BS pe 3x, 4x pentru sonde si catalizator, vezi pe 5x si 7x pentru restul :EGR , secondary air pomp etc...

Daca scapi de teste fara erori si toate pe readness sunt ok ai sanse sa fie ok S2

 http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/readiness.html

LE : ai o masina de 15 ani crezi ca mai rezista la cox ca in tinerete ? :)

Oricum AVU/BFQ se cam plafoneaza peste 4500rpm... am avut O1 cu motorul asta...

Sonda , cumpara dedicata gata mufata; cutia de conexiuni e sub scaun pasager...necesar elevator...

Cu o inelara taiata sa treaca firul o schimbi relativ usor...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca mai rezista, are momente cand se duce peste 5000 foarte frumos, pana in 6200 (cam acolo e limitarea), asta cand sunt singur in masina :P 

Doar uneori parca "o strange" ceva.

Sonde am gasit sa cumpar de la Bosch, la pretul de 356 lei (sonda 1) si 315 lei (sonda 2), am mai gasit de la VDO, dar sunt putin mai scumpe, sonda 1 ar fi la 638 lei si sonda 2 la 426 lei.

Modificat de mariuscj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut dragi colegi, am si eu o mica problema, urmatoarea eroare de la ce poate fi?

17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current

    P1178-35-10 Open circuit - Intermitent

Mentionez faptul ca are momente cand se aprinde si se stinge urmatoarea zi "check engine"

#Alte erori nu mai am.

Are legatura eroarea de mai sus cu  urmatoarele simptome?

O pornire subturata dimineata, daca vreau sa plec in 10-20 sec, moare motorul, ori plec mai turat, ori stau 1 min si ceva si plec normal. Merg cu masina un drum de 20 de min, se incalzeste motorul la 90g, stationez 5-10 min, dau sa pornesc, iar la pornire motorul se tureaza pe la 2000 rpm, fara sa ating acceleratia, dupa care revine la normal.

Bora 1j2 din 2001 1.6 16v AZD.

Baterie noua, toate filtrele inlocuite acum 2000km, bujii inlocuite acum 20-25000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Șterge și daca mai apare e sonda 1 de schimbat.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, luni s-a aprins din nou "check engine"

Insa eroarea era putin diferita:

17588 - linear O2 sensor; pump curent

      P1180 - 35 - 10 - Short to plus - intermitent

Am sterso, si in mai putin de o zi s-a aprins din nou martorul check engine, dupa eroarea asta am decuplat 1 sonda lambda si am mers 1 zi cu ea decuplata, deoarece am vrut sa urmaresc comportamentul masini: dar trage normal, consumul e acelasi...etc. Insa  trebuia sa fi citit eroarea inainte sa fi deconectat sonda lambda, acuma am 3 erori si nu stiu care din ea a fost penultima :

17591 linear O2 Sensor; reference voltage

P1183 - 35-10 - short to plus - intermitent.

17524 Oxygen (Lambda) Sensor heating; B1 S1

P1116 - 35 - 00 Open circuit

17604 Oxygen (Lambda) sensor heater circuit B1 S1

P1196 - 35 - 00 - electrical malfunction

 

Oricum, sa iau in calcul inlocuirea sau alta componenta poate cauza aceste simptome?

#Am mai avut probleme inainte cu senzorul MAP si dadea vina pe EGR ptr extra flow.

#Am inteles recomandarea ta Moog, dar am vrut sa fac un update la situatie.

Pot sa curat acest senzor? 

Multumesc pentru ajutor!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am dat doctoratul în sonde lamba acu vreo 7ani.

O cureți cu praf de schimb :)

E sonda UEGO cu 5-6 fire. E vreo 400-500ron .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am retinut, o dau cu praf de schimb si se repara, tu imi recomanzi acest UEGO? Daca gasesc ceva mai ieftin, merge? Ceva incompatiilitati, sau marci de care sa ma freresc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UEGO e tipul de sonda...uita...

Ia sonda dedicata Bosch sau NGK ...universala e mai aiurea, trebuie sa pui tu mufa, sertizat etc...diferenta de vreo 100 RON nu merita vs potentialele probleme de semnal...

Lasa dezmembrarile , e loterie, majoritatea sunt la fel de proaste ca a ta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
andreilancrajan

Salut,are vreo legatura prima eroare cu lipsa de putere la masina din semnatura?daca sterg eroarea dupa ceva mers cand o mai calc se ingatuie(ca si cum nu ar da scanteie timp de o secunda apoi isi revine) apoi se aprinde check engine cu eroarea asta.Multumesc.

IMG_06032017_131926.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da are legatura si nu este vorba de nicio scanteie ci de faptul ca sonda ta(prima)este defecta(nu strica sa te uiti si la cablaj) si chiar daca gazele care ies din galeria de evacuare sunt in parametri sonda fiind defecta interpreteaza si trimite semnal eronat la ecu de unde si ''gatuirea'' si apoi check engine.

Daca ai avea o sonda ''de imprumut'' ar fi ideal sa probezi ca sa ai inima impacata pentru ca nu este chiar ieftina.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreilancrajan

Am curata mufa de la sonda cu spray de contacte altceva nu am verificat,de multe ori o sterg si dupa cateva secunde se reaprinde check-ul,faza cu scanteia era un exemplu de manifestare a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca trebuie sa-ti schimbi sonda. La mine se simte o lipsa de putere in turatii mari (peste 5000) si am check-ul aprins tot timpul, plus ca si consumul este mai mare.

Modificat de mariuscj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!