Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

tioacastefanut

Salut, am si eu o dilema si poate ma va ajuta cineva.

Citisem undeva ca se poate afla varsta senzorului de oxigen pre-cat. Am facut si eu acest test, in grupul 034 si mi-a iesit o valoare in campul 3 de 0,68. Am inteles ca daca iese sub 0,80 atunci senzorul trebuie schimbat, si valoarea unui senzor nou este de 1,99. Iar in grupul 032 imi arata valoarea de-12%.

Mentionez faptul ca de curand am fost cu masina la RAR si nu mi-au iesit noxele, adica aveam hidrocarburile mari in turatie, si ma gandesc ca poate o fi din cauza acestui senzor. Voi ce parere aveti?Sa schimb sonda sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sta tot timpul la - 12 sau oscileaza? Ca parca este o marja acolo de la - 10% la +10%! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine 032 stă la 0%

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la tine arata ca si cum nu lucreaza! Ea ar trebui sa faca corectii in marja de mai sus,  adica sa nu stea fixa! Cumva ai vreo mufa scoasa de la maf sau altceva? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am nimic scos. Dar asta e filmarea/testul după ce am făcut adaptarea clapetei cu VAG-COM. Înainte de adaptare cu 5 minute era așa:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am facut si eu azi de curiozitate un scan pe engine si nu stiu daca e o problema dar in grupul 32 valoarea sta fixa pe -10%. Sa fie vreo problema?

Screenshot_2016-08-19-19-42-04.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate mă insel eu! O sa fac si eu un test maine! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut din nou citire acum. Același rezultat. Pe 032 ambele câmpuri stau întotdeauna la 0℅ deși acum 2 zile înainte de adaptarea clapetei cu VCDS-ul îmi dădea valori. Oare de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai resetat erorile?Ce temp avea motorul cand ai facut testarea.sonda nu intra în funcțiune doar după ce se încălzește. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avea 40 de minute de mers la ralanti, după un drum de 20km și o oră cu borna decuplată. Am făcut adaptarea clapetei cu VCDS-ul și apoi am vrut să văd 032. Deci clar era cald. VCDS îmi arăta că are 94°C. Erorile le-am șters.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citiţi puţin documentul ataşat

measured value block-2.pdf

Valorile sunt pt. AZD, dar este posibil să fie oarecum valabile şi la maşinile voastre. Din ce înţeleg eu pe acolo @BMA, eu cred că sonda ta nu are nimic. Faptul că stă pe 0 înseamnă că amestecul este ok şi nu este nevoie de corecţia sondei lambda. Ceea ce nu este cazul în situaţia colegului @tioacastefanut unde amestecul este foarte bogat. Probabil că atunci când îţi arăta ceva valori era necesară corecţia amestecului.

Nu sunt chiar sigur pt că nu prea le am cu engleza, poate ne mai luminează cineva mai priceput la engleză.

Părerea mea este că la tine consumul prea mare nu este de la sonda lambda.

Ieri m-am uitat la o maşină cu sonda lambda nouă şi în grupul unde arată tensiunea sondei (aia era în 8 valve şi era alt grup, la astea vedeţi unde sunt valorile ce se schimbă permanent) am dat să facă graficul. Acesta era ca în graficul de sus, ceva mai lăbărţat

https://i.ytimg.com/vi/_3EaFoVH1-A/maxresdefault.jpg

Deci, dacă semnalul sondei este ok şi corecţia este 0%, eu cred că nu este vreo problemă

@tioacastefanut

Cred că ar fi bine să mai faci unele verificări înainte de a schimba sonda lambda (presiunea în galeria de admisie, senzori temperatură, senzorul de presiune, injectoare, egr). Dacă era de la sonda lambda, cel mai probabil avea şi un cod de eroare stocat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am gresit eu! Unde oscileaza este pe canalul 033! Am pus un log facut azi pe 033 si un log facut pe 107 mai demult! Dupa cum se poate vedea si in poze valorile ar trebui sa fie in jur de 0 sau plus/minus 2%, lucru la mine dupa cum se poate vedea din log pe 033 nu este asa! Log-ul pe 107 nu stiu ce testeaza dar nicci acolo nu e bine!

Valorile difera pe 033 daca merge sau nu merge aerul conditionat! Gen cand merge AC-ul, lambda creste pe plus sau cand nu merge AC-ul, lambda merge pe minus, dupa cum se vede in log, sau invers ca nu mai retin cum a fost! Ideea este ca nu sta aproape de 0! Ce poate insemna asta? Sau  ce influenteaza aceste valori/corectari a sondei lambda! Ce o face sa corecteze atat de mult sau de putin?

LOG-01-107-xxx-xxx.CSV

LOG-01-033-xxx-xxx.CSV

033.jpg

lam 033.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul meu cand valoarea de la 32 ramane fix pe -10% ce ar putea fi, sonda dusachiar daca nu am nici un bec aprins in bord? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BMA, in documentul atasat de @lupo_bv se mentioneaza faptul ca la 033, daca se afiseaza 0 in mod constant (in primul camp) lambda a trecut de la faza de corectie la cea de avarie. Ceva erori stocate?

Faptul ca oscileaza intre -10 si +10 e OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ati șters erori de pe mașină , adaptivii nu lucreza decât dacă toate testele interne sunt făcute. La Readiness parcă se numește, toate trebuie să fie trecute... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, MyKe said:

@BMA, in documentul atasat de @lupo_bv se mentioneaza faptul ca la 033, daca se afiseaza 0 in mod constant (in primul camp) lambda a trecut de la faza de corectie la cea de avarie. Ceva erori stocate?

Nu am nicio eroare stocată. 0 constant la mine este pe 032. Pe 033 nu m-am uitat.

 

2 hours ago, Moog said:

Dacă ati șters erori de pe mașină , adaptivii nu lucreza decât dacă toate testele interne sunt făcute. La Readiness parcă se numește, toate trebuie să fie trecute... 

Am șters erorile acum câteva zile, am să încerc mâine un test după Readiness să vedem ce face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt tigai care nu mișcă adaptivii nici după 200km, chiar dacă toate testele sunt făcute... Dacă pe 30 ai 111 și 110 la ralanti sondele merg... Pe 01 dacă mișcă și e în +-10 e bine. 

Până la urmă de la ce te-ai luat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la consumul prea mare în ultima vreme. Azi de exemplu 250 km făcuți pe ruta Timișoara-Gyula si retur, viteza de croazieră 110km/h, clima pornită, 2 adulți deloc grași si 2 copii până în 4 ani, rezultat consum 6.9℅, viteza medie 55km/h. În mod normal trebuia să am sub 6℅. Pe seama cauciucurilor nu o pot pune, pentru că am Michelin Energy Saver si au aproximativ 4000km.

Să crească așa mult de la barele de pe mașină? Că eu mă îndoiesc...

Ideea este că motorul merge/trage brici. De schimbat schimb la 3000rpm ca și până acum, mai ales dacă am clima pornită.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, Moog said:

Sunt tigai care nu mișcă adaptivii nici după 200km, chiar dacă toate testele sunt făcute... Dacă pe 30 ai 111 și 110 la ralanti sondele merg... Pe 01 dacă mișcă și e în +-10 e bine. 

Până la urmă de la ce te-ai luat? 

Și pe 030 am 111 și 100. Să înțeleg că unul nu e ok ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la bare,  dacă ai și cutie sau alte chestii pe ele... Poate duce la 1l și peste... 

Pe 30 câmp 2 e sondă 2...daca o ții turata,  motor la regim/cald ar trebui sa apară 110 și după ce se încălzește 111.

Fa testele  bs de la 34 - 46,  ce mai găsești pe 5x, 7x...

Daca nu generează erori las o.... 

Mai poate fi de la benzină... 

Eu tocmai am avut o scădere de la 6.8 la 6.1 și 5.5... Pusesem cea mai smechera de la OMV... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia nu o am pe masină, știu că ea crește mult consumul. O pun când e nevoie doar, în concediu. Barele le am întotdeauna, dar nu cred să consume alea 1L in plus.

Am sa fac azi testele 34-46 sa vad ce gasesc pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, acum mi-a trăsnit ideea. Am bujiile schimbate de mine de 20k km. Am pus NGK  ZFR5P-G și nu le-am reglat deloc. Sunt cum au venit din fabrică. Să fie de la ele ? O fi prea mare distanța la electrozi ? Posibil ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica sa le reglezi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distanța între electrozi.

Dacă mă uit la bujiile compatibile pentru motorul meu unele sunt la 0.9, altele la 1 sau chiar peste 1. Depinde de producători. Din ce am înțeles skoda spune că trebuie 0.9.

Din ce am studiat se spune că, cu cât este mai mare distanța cu atât motorul trage mai bine în turații mai mari dar și consumul de carburant crește.

Astăzi pun bujii noi reglate la 0.9. Să vedem ce iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu iei bujii de calitate?  Iridium, Platinum... Beru,  NGK? Alea au distanta care trebuie... Pe verificatelea... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!